View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 03.07.2011 13:46 Post subject: Rosenborg - Strømsgodset |
|
|
VS.
Lørdag 9. juli klokka 18 @ TV2 Zebra.
Forhåpentligvis er både Prica og Fredheim Holm tilbake.
Forresten er Harald Sunde gjest på supporterpuben klokka 16. Alle med sesongkort på hele stadion eller billett på Kjernen-tribunen er velkommen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.07.2011 23:36 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg gleder meg til denne kampen. Med DFH og Prica tilbake. Det er lørdag, og kanskje får vi se 16-18 tusen på tribunen etter dagens kamp?
Med seier her så vi er 1 poeng bak europaplass!  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by RÃ¥nny on 03.07.2011 23:45; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.07.2011 23:43 Post subject: |
|
|
Ut fra et langsiktig perspektiv kan vel alle være enige om at det hadde vært spennende å se Svensson i stedet for Winsnes på midtbanen på lørdag...? |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 03.07.2011 23:45 Post subject: |
|
|
Ut ifra et kortsiktig perspektiv også, spør du meg Klart, mulig Winsnes får en boost av å spille mot gamle lagkamerater, men den bør i så fall være temmelig stor. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.07.2011 00:02 Post subject: |
|
|
Winsnes fortjener å beholde plassen etter flere gode prestasjoner i det siste. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 04.07.2011 00:02 Post subject: |
|
|
Gleder meg til ny match. Lenge siden jeg har vært på Lerka nå grunnet opphold i Stockholm! Har troa på at vi har noe på gang nå.
Mye av vårt offensive spill begynner så sakte å fungere, men vi har fortsatt veldig mye å gå på. Vi har også en defensiv trygghet som vi ikke har følt i år. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.07.2011 00:09 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Ut fra et langsiktig perspektiv kan vel alle være enige om at det hadde vært spennende å se Svensson i stedet for Winsnes på midtbanen på lørdag...? |
Second that. Svensson vil aldri bli noen klassisk kantspiller. Om naturen går sin gang og Henriksen forsvinner fra RBK om 1-2 år, ser jeg for meg at følgende lag kan føre RBK til nye bragder i Europa.
Bråthen
Hedenstad - Wangberg - Larsen - Dorsin/Aasbakk
Selnæs
Oviasu - Svensson
Midtsjø
Bakenga - X
X = Prica, Fredheim Holm eller helst Sigurdarson. Men den midtbanen som er satt opp der, har potensiale til å storspille mot lag i Europa om noen år, tro meg. |
|
Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 04.07.2011 00:20 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Men den midtbanen som er satt opp der, har potensiale til å storspille mot lag i Europa om noen år, tro meg. |
Noe som igjen tyder på at Ranheim har en bra midtbane (og benk). |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 04.07.2011 06:34 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Ut fra et langsiktig perspektiv kan vel alle være enige om at det hadde vært spennende å se Svensson i stedet for Winsnes på midtbanen på lørdag...? |
Overhodet ikke. Med det byttet får vi en alt for ensidig midtbane. Winsnes kan ikke byttes mot noen av dagens midtbanereserver. De har alt for forskjellige egenskaper. Winsnes må byttes mot en ny DM. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.07.2011 10:21 Post subject: |
|
|
Han må byttes mot en ny DM? Du har ikke fått med deg at hans begredelige defensive egenskaper gjør at Henriksen har blitt skjøvet inn som DM? På lang sikt må vi ha inn en NY DM, ja, men naturligvis hadde det vært spennende å se Svensson på Winsnes' plass allerede nå. Det er midtbanespiller Jonas er. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.07.2011 15:13 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...204593.ece
Både Prica og DFH ser ut til å bli klare til Godset kampen, det er veldig gledelige nyheter! Uavhengig om Bakenga starter eller om han kommer inn som innbytter så kommer han til å ha veldig godt av å ha en/begge to på banen sammen med seg. Tror Bakenga kommer til å viser seg fram mye bedre med litt muskler og rutine rundt seg!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2011 17:01 Post subject: |
|
|
Hadde spart på sak om nøyaktig det samme siden lørdag, men måtte nesten endre litt vinkling nå som rbk.no fikk ut sin sak først: Høiland tålte ikke belastninga
Egentlig litt pussig at rbk.no verken nevnte Høiland eller Bråthen i sin sak. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 04.07.2011 18:24 Post subject: |
|
|
Ville vært en skandale. Winsnes er en av RBKs viktigste spillere for tiden (etter min mening den viktigste, sammen med Prica/Ciljan). Tilfører rutine i et ungt lag, og har spilt stabilt god i flere kamper på rad. Svensson skal få smake på nivået han også, men foreløpig er han bak Winsnes, og vil måtte ta andre posisjoner. Svensson er forøvrig en totalt ulik spillertype enn Winsnes. Spør du meg ligner Åsen mer på Winsnes, men heller ikke de er like. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 04.07.2011 18:28 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | X = Prica, Fredheim Holm eller helst Sigurdarson. Men den midtbanen som er satt opp der, har potensiale til å storspille mot lag i Europa om noen år, tro meg. |
Er du 100 % seriøs?
Bemerker meg at du har en helt voldsom tro på de lokale ungguttene. Hva tilsier benkesliteren i Ranheim, Oviasu, ukjente Selnæs og Midtsjø, og Svensson skal bli europeiske toppklassespillere? Rutine er en viktig del av fotball, og ditt lag har null rutine. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.07.2011 18:30 Post subject: |
|
|
Ingen blir født med rutine. Man tilegner seg rutine ved å spille i Europa. Jobben starter i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.07.2011 18:38 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Er du 100 % seriøs?
Bemerker meg at du har en helt voldsom tro på de lokale ungguttene. Hva tilsier benkesliteren i Ranheim, Oviasu, ukjente Selnæs og Midtsjø, og Svensson skal bli europeiske toppklassespillere? Rutine er en viktig del av fotball, og ditt lag har null rutine. |
Fordi knerten får orgasme bare av å tenke på de fire i samspill. Du skal huske på at vi snakker om en guttevalp som har Alexander Hleb som sin favorittspiller. Så lenge du er liten og teknisk er knerten solgt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.07.2011 20:01 Post subject: |
|
|
Skal medgi at jeg var en av dem som fikk vann i munnen i for fem år siden i tanken på Skjelbred, Tettey, Sapara som et trekløver på midten. Men det viste seg jo at det ble alt for tynt defensivt. Om ikke annet så lærte det meg at tyngde og/eller rutine faktisk er viktig for å skape balanse på midten. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.07.2011 20:03 Post subject: |
|
|
Det ble jo alldeles ikke for tynt defensivt når Tettey fikk kontroll på det defensive. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.07.2011 20:10 Post subject: |
|
|
Tettey
Skjelbred Traore
Sapara
var helt fantastisk i den lille tiden dem fikk sammen på banen. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 04.07.2011 20:27 Post subject: |
|
|
Vi hadde vel en kort periode både Annan, Sapara, Tettey og Skjelbred i laget. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 04.07.2011 20:29 Post subject: |
|
|
Kun Skjelbred igjen og ingen adekvate erstatninger så langt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.07.2011 21:01 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det var midtbanen avhengig av Riseth som ryddegutt for å fungere, og deretter Annan. |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 04.07.2011 21:26 Post subject: |
|
|
Viktig kamp dette! Seier her og vi har skikkelig heng på teten. Det kommer til å oppleves stressende for lagene foran. Godset har virkelig levert bra i år, men henter de fleste poengene på kunstgress. De har spilt 5 kamper på naturgress i år mot tippeligamotstand ( inkl. cup) Det har gitt 1 seier, 1 uavgjort og 3 tap, noe som for øvrig er også resultatene de 5 siste kampene. Til tross for en noe heldig uavgjort borte mot VIF forrige helg kan det synes som godset er på en liten down og tilsynelatende vesentlig mindre komfortabel med å spille på naturgress generelt. Rosenborg er i dytten og vi har gress å by på. Tror 3 poeng blir igjen på lerkendal til helga! |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 04.07.2011 21:51 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Han må byttes mot en ny DM? Du har ikke fått med deg at hans begredelige defensive egenskaper gjør at Henriksen har blitt skjøvet inn som DM? På lang sikt må vi ha inn en NY DM, ja, men naturligvis hadde det vært spennende å se Svensson på Winsnes' plass allerede nå. Det er midtbanespiller Jonas er. |
Joda. Ble litt kort i farten. Jeg forventer at en ny DM har de pasningsegenskapene, og det overblikket, og den rutinen winsnes har. Det har ikke Henriksen som fungerer som DM i dag. Derfor må Winsnes være på banen til vi får inn en ny midtbane som kan erstatte disse egenskapene. Setter du inn Svensson der, får du en midtbane som er alt for lik i egenskapene.
Dessuten skal du ikke undervurdere de defensive bidragene til Winsnes. Legg merke til hvor ofte han forstyrrer motstanderen med det samme de har overtatt ballen, og dermed forhindrer eller forsinker en kontring. Selv om han etterpå blir tatt på farten, så har likefullt laget rukket å komme mer i balanse. |
|
Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 04.07.2011 23:14 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Kun Skjelbred igjen og ingen adekvate erstatninger så langt. |
JINX!  |
|