English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zeno
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 22:36    Post subject: Rosenborg - Tromsø Reply with quote

Rosenborg - Tromsø IL

vs.

Dato: 19.06.11
Kl.: 20:00
Stadion: Lerkendal Stadion
TV: TV2

Vi møter et bra Tromsø-lag som er i en veldig god form. De er bunnsolide defensivt, og slipper derfor inn meget få mål. På de 10 første kampene har de spilt: 6 - 4 - 0 noe som tilsvarer 22 poeng, og har 19 - 7 i målforskjell.

Jeg har troa på hjemmeseier!

Mulig RBK-lag:

Örlund

Lustig - Larsen - Wangberg - Dorsin

Holm - Henriksen - Skjelbred

Moldskred - Prica - Bakenga

Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 16.06.2011 22:44    Post subject: Reply with quote

Tromsø har spilt sju av ti kamper på Alfheim så langt. Sjøl om de er ubeseiret borte (tre uavgjort), så er jeg ikke direkte skremt.

Vi har i alle fall fortsatt mulighet til sjøl å ta inn seks poeng på dem i løpet av sesongen, men da trengs det å begynne på søndag.

Forresten flott at Winsnes i avslutningssesongen står fram som motivator både før og etter kampene:

- Micke (Dorsin) og Fredrik Winsnes gikk foran. De garvede tok ansvar fra vi kom til Ålesund til vi varmet opp. De samlet troppene og poengterte at vi måtte være med fra start. Micke fortalte oss at vi måtte ha tro på oss selv, og sa at de rundt oss begynte å stille spørsmålstegn med om vi var et godt fotballag. Det ville vi vise at vi er, og det synes jeg vi gjorde, fortalte Wangberg.

Les mer: - Følte jeg hadde alt å vinne

Er ærlig talt ikke overbevist om at jeg vil ha ham med fra start på banen på søndag (heller), men flott at Fred bidrar sånn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 17.06.2011 00:28    Post subject: Reply with quote

Virker som om vi kan belage oss på tre utpregede midtbanespillere framover, altså ikke noen Fredheim Holm inn for Winsnes:

Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 17.06.2011 00:47    Post subject: Reply with quote

... men kanskje inn for Bakenga istedet?
TIL-supporter
Senior

PostPosted: 17.06.2011 01:07    Post subject: Reply with quote

Dette er en kamp ingen i Tromsø regner med å ta poeng i. Rosenborg er i siget, og TIL må ha utrolig flaks for å hente hjem et poeng.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 17.06.2011 01:17    Post subject: Reply with quote

Hehe. Det var da uvant beskjedent? Håper på seier, men da må vi jobbe knallhardt.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 17.06.2011 09:29    Post subject: Reply with quote

Med seier her har vi fått til 4-2-1 på de siste sju kampene. Kanskje vi ser en gryende form, med håp om at Haugesund-kampen var et blaff, og at Jönsson begynner å få litt grep om sakene. Er forsiktig optimist. Tromsø er ihvertfall ikke en lett motstander. Hadde foretrukket Sogndal nå.
TIL-supporter
Senior

PostPosted: 17.06.2011 13:40    Post subject: Reply with quote

Jeg er som sagt pessimistisk, men et par lyspunkter ser man jo. 1) Vi har en skadefri tropp, og ingen suspensjoner; 2) Dette blir nok den siste kampen der TIL disponerer både Tore Reginiussen og Tom Høgli. Mange undervurderer fordelen et naturgresslag har når de møter et kunstgresslag, og omvendt. Men Lerkendal er vel en av landets beste gressbaner, det blir altså ikke som å komme til Sogndal. TIL stiller sannsynligvis slik (4-4-2): Marcus Sahlman; Tom Høgli - Fredrik Björck - Miika Koppinen - Hans Åge Yndestad; Remi Johansen - Ruben Yttergård Jenssen - Kara - Thomas Drage; Rushfeldt - MOS. Alternativt kommer vi med en 4-1-4-1 formasjon, som Høgmo brukte endel i fjor mot spesielt sterke motstandere. I så fall tipper jeg denne oppstillingen: Sahlman; Høgli - Björck - Koppinen - Yndestad; Kara; MOS - Yttergård Jenssen - Reginiussen - Drage; Rushfeldt.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.06.2011 18:24    Post subject: Reply with quote

BREAKING NEWS: TOM HØGLI SOLGT TIL CLUB BRUGGE: Pressekonferanse på Alfheim 18.30.

Da spiller vel ikke han mot oss vil jeg tro.

Da mister de han, og Reginiussen. Kanskje Kara også?

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.06.2011 18:25    Post subject: Reply with quote

Bekreftelse

Club Brugge kan da ikke nekte ham å spille kampen? I så fall må de betale Tromsø ekstra; overgangen skjer jo ikke før 1. juli.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.06.2011 18:28    Post subject: Reply with quote

Ah, stemmer det. Tenkte England jeg nå, siden overgangsvinduet deres er åpent alt.

Beklager den.

- Torgeir Børven
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 17.06.2011 18:45    Post subject: Reply with quote

Det åpner vel 1.juli i England og.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.06.2011 18:47    Post subject: Reply with quote

Nope. 9 Juni tror jeg det åpnet.

- Torgeir Børven
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 17.06.2011 18:58    Post subject: Reply with quote

Ok, trodde det kun var fra klubber som var ferdigspilt for sesongen. misforstått. Embarassed
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 17.06.2011 19:27    Post subject: Reply with quote

Høgli skremmer meg ikke..mulig han klarte å stoppe Ronaldo, men ikke faen om han stopper Rade Prica..
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 17.06.2011 19:45    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...19844.html

Høgli skal tydeligvis til Brugge i morgen - ikke helt perfekt oppladning før kampen?
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 18.06.2011 02:39    Post subject: Reply with quote

Høgli eller ei... Han er ikke noe bedre enn i fjor. En OK spiller. Ferdig med ham i mine øyne. TIL på Lerkendal er alltid drit. På Alfheim XII også, for den saks skyld. Neandertalere på bytur som er redd for rumpetaska si blir aldri det helt store. Tap eller uavgjort og en eller annen same snakker om ressurser og om hvor forbannet glad han for anledningen er... En eller annen situasjon som kan støtte opp om Rekdals mansike synspunkt finner man nok også... En tarvelig kamp av to tarvelige lag blir det uansett.
Back to top
TIL-supporter
Senior

PostPosted: 18.06.2011 10:15    Post subject: Reply with quote

Kuriøst nok dømmes kampen RBK-TIL av Espen Berntsen for tredje år på rad. En dommer TIL alltid har slitt med.

Last edited by TIL-supporter on 19.06.2011 11:13; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.06.2011 10:21    Post subject: Reply with quote

Til opplysning: Trønderdommere på Lerkendal er det verste som fins, da de alltid føler de må bevise om at de ikke er hjemmedommere, og dermed dømmer 40/60 i favør bortelaget. Ergo bra at Staberg holder seg på sidelinja.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 18.06.2011 11:04    Post subject: Reply with quote

Partiske dommere er en myte, ihvertfall i Norge. All eventuell statestikk er tilfeldig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.06.2011 13:30    Post subject: Reply with quote

Trønderdommere på Lerkendal er ikke partiske, men de er livredde for å bli stemplet som hjemmedommere. Ubevisst påvirker dette dem.

Vil jeg hevde. Smile

Rart ingen har kommentert laguttaket, to og en halvtime etter at jeg la det ut:
Daniel Örlund

Mikael Lustig - Jim Larsen - Simen Wangberg - Mikael Dorsin

Per Ciljan Skjelbred - Markus Henriksen - Fredrik Winsnes

Morten Moldskred - Rade Prica - Daniel Fredheim Holm

- "Mush" fikk en kraftig krampe på slutten av Aalesund-kampen, og vi får se litt nærmere på det. Vi vil ikke endre for mye, men det er klart at noen med friske bein kan vi tenke oss, kommenterer Jan Jönsson.

- Fredheim var igjen hjemme og ble pappa. Det er viktig at vi avlaster hverandre, så jeg vil heller si det sånn, enn å kalle det for en vraking, legger han til.

(...)

Per Ciljan Skjelbred var med på skyggetreninga i dag, men tåbruddet i høyrefoten gjorde at han deretter sto over spill på liten bane.

- Vi tror ikke det blir noe problem, men det er klart det var litt ekkelt for ham på slutten av kampen mot Aalesund å ha litt problemer med en tå. Men vi har kontroll. Det er litt smerter, men det kommer til å gå bra, tror Jönsson.

Les mer: Holm erstatter Bakenga

Adressa glimret med sitt fravær mens rbk.no gjør en interessant vri med å slå fast at Holm spiller, men vil ikke røpe hvem som er vraket. Sånn blir det når Jönsson igjen ikke vil bekrefte noe.

Likevel vil jeg vel påstå at han gikk langt i å bekrefte overfor meg. Det blir uansett bare formalia så lenge at skyggetreninga talte for seg sjøl.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 18.06.2011 13:42    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Daniel Örlund

Per Ciljan Skjelbred - Markus Henriksen - Fredrik Winsnes

Jeg synes faktisk det begynner å se ganske allright ut på papiret. Hvertfall langt fra et bunnlag som enkelte her inne hevder.

PS: Da tenker jeg Tippeliga altså, ikke e-cup.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.06.2011 14:07    Post subject: Reply with quote

Sjøl om jeg i denne tråden kan framstå som en liten Winsnes-hater, er det vel han jeg føler er det svakeste leddet p.t. Dessuten er det en kjensgjerning at han er ferdig om noen måneder.

Han kan forhåpentligvis få hard konkurranse fra både Svensson og Åsen utover sesongen.

Ellers så er det vel faktisk litt oppsiktsvekkende at 4-4-2-mannen Jönsson nå starter med 4-3-3 for tredje seriekampen på kort tid; var i utgangspunktet 4-2-3-1 mot Odd.

(Det kan dessuten hevdes at 4-2-3-1 mot VIF, Molde og Haugesund lignet på 4-3-3 ettersom det var tre utpregede midtbanespillere sentralt i disse kampene - i motsetning til f.eks. da Iversen var hengende spiss.)
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 18.06.2011 14:10    Post subject: Reply with quote

At Bakenga vrakes er det eneste riktige etter forrige kamp.

Da er det litt skremmende å se at Jönsson skryter over Bakenga i sin nye posisjon. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett noe mindre skapende på venstrekanten i RBK så lenge jeg har levd. I tillegg er han elendig i den defensive jobbinga. (Trond Olsen er åpenbart en utfordrer i negativ forstand).
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 18.06.2011 14:13    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Jeg synes faktisk det begynner å se ganske allright ut på papiret. Hvertfall langt fra et bunnlag som enkelte her inne hevder.

Enig. Som jeg har sagt før tror jeg Moldskred og Holm skadefrie og i form er en nødvendighet hvis vi skal klartre på tabellen. De bidrar med smartness og erfaring på et lag som fort kan bli litt ungt og pinglete.

Ellers satt jeg å tenkte på hvor deilig det hadde vært hvis vi kunne hentet hjem Tettey og Annan:

Daniel Örlund

Markus Henriksen - Anthony Annan - Alexander Tettey

Der snakker vi midtbane som hadde feid over alt her hjemme. Annan dekker masse rom defensivt, og frigjør dermed løpsmaskinene Henriksen og Tettey som kunne slått seg løs fremover på banen.

Last edited by WegHard on 18.06.2011 14:14; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb