View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
v_olden Veteran
|
Posted: 13.09.2011 23:16 Post subject: |
|
|
Kan vi lage spørsmål til Harald Pedersen også?
- Har du et ord med i laget når det kommer til re-signering av kontrakter, da fortrinnsvis utlendinger? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.09.2011 23:20 Post subject: |
|
|
Spørsmål til Harald Pedersen: Hvorfor lager du så vanskelige quizer på flyturene til bortekamp i europacupen?
Jeg klarte ikke en gang å svare riktig på hvor mange nasjoner som er representert i A-stallen til RBK...og langt mindre på hva slags religioner de følger på Kypros  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.09.2011 23:28 Post subject: |
|
|
Finnes da vel for Guds skyld mer interessante personer enn Harald Pedersen å stille spørsmål når vi får denne fine muligheten? Hei! Hvordan er det å koordinere pressen i R.....ZzzzZZZZZZzzzzzzzzzzz |
|
Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 13.09.2011 23:32 Post subject: |
|
|
Jeg tror egentlig det kan bli litt interessant. Det er vel han som har ansvaret for integrering av utlendinger. Det hadde vært spennende å vite litt hva det går ut på. Han har sikkert noen artige historier også. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.09.2011 23:42 Post subject: |
|
|
Vet han sjøl at han skal intervjues? Har i flere år forsøkt å få ham til å stille opp og fortelle hva jobben som spillerkoordinator går ut på. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.09.2011 23:46 Post subject: |
|
|
Han har vel stort sett den samme rollen som han fyren i LSK som TV2 hadde en reportasje om, bortsett fra at han er presseansvarlig i tillegg. Enig med Awake. Dette er et tema vi har diskutert side opp og side ned om på forumet her, da ofte i kritiske vendinger, så noen interessante spørsmål må vi da klare å fremstille. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.09.2011 23:46 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Vet han sjøl at han skal intervjues? Har i flere år forsøkt å få ham til å stille opp og fortelle hva jobben som spillerkoordinator går ut på. |
Ja, han er med på del 2 av griller Hoftun. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.09.2011 23:47 Post subject: |
|
|
Faen, glemte at det var han som er ansvarlig for integrering etc. Da er han naturligvis et interessant intervjuobjekt, enig der. |
|
Back to top |
|
 |
Nils Heldal Senior
|
Posted: 13.09.2011 23:58 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Kan vi lage spørsmål til Harald Pedersen også?
- Har du et ord med i laget når det kommer til re-signering av kontrakter, da fortrinnsvis utlendinger? |
Klart:) |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 14.09.2011 00:06 Post subject: |
|
|
Spørsmål: integrering er viktig for å skape trivsel blant spillere slik at de kan prestere bedre. Hvilke konkrete trivselstiltak blir tatt når spillere fra andre/fjerne kulturer kommer til Rosenborg ? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.09.2011 00:17 Post subject: |
|
|
Spørsmål-Forslag 1: Hvorfor har det vært sånn at en del spiller som i klubben har vært "Uromomenter" i troppen, og ikke har fått særlig tillit i RBK, har blitt store suksesser straks de har forlatt klubben?
Spørsmål-Forslag 2: Hvorfor har det - i det minste sett ut som- vært slik at spillere fra andre kulturer ikke har fått like mange sjanser til å overbevise og etablere seg på laget enn etniske nordmenn?
Disse spørsmålene føler jeg ikke er helt optimalt formulert, men det er det beste jeg klarer akkurat nå. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2011 00:25 Post subject: |
|
|
1. Enkelte spillere har tilsynelatende slitt med å finne seg til rette i Rosenborg og Norge: Har disse problemene i enkelte tilfeller vært så store at klubben og spilleren har funnet det best at spilleren går videre til en annen klubb og et nytt miljø?
2. Stiller klubben konkrete krav til spillerne om å lære seg norsk eller evt. engelsk? Gjennomføres da dette etter et fast opplegg fra klubbens side?
3. Vi kjøpte på et tidspunkt to fra Uruguay og senere flere afrikanere. Spilte integrering en rolle da en bestemte seg for å hente mer enn en spiller med en annen kulturbakgrunn?
Bonusspørsmål: Thomas Myren har i flere år forsøkt å få et intervju med deg. Hva har du i mot denne 2mas?
Last edited by attach on 14.09.2011 00:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.09.2011 00:29 Post subject: |
|
|
Jeg er spent på å se om vi klarer å komme opp med såpass mange ulike spørsmål at de ti (?) endelige spørsmålene ikke blir for like - er jo tross alt ett litt mindre ansvarsområde for Pedersen enn for Hoftun (så vidt jeg veit, i hvert fall) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2011 00:32 Post subject: |
|
|
4. Å komme fra en annen kultur betyr andre matvaner. Har dere støtt på noen utfordringer i forhold til det? En spiller på Aalesund har f.eks. fått forbud mot å spise ris. (Spiste Robbie Russell for mange burgere?) |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2011 00:40 Post subject: |
|
|
Da får vi bare spe på med noe som ikke er så blodseriøst, men kanskje like morsomt, Bakklandia.
Som f.eks.: Du har i flere år vært presseansvarlig i forbindelse med CL-kamper. Har du noen morsomme, men mindre kjente historier å fortelle. A la "hope in a hanging snore". |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.09.2011 00:40 Post subject: |
|
|
Spørsmål-Forslag 3:Mohammed Awal-Issah er troende muslim (Jeg tror i hvert fall han er det) , og har dermed enkelte religiøse særegenheter (Ramadan og slikt.) På generell basis: I hvor stor grad prøver klubben å finne en løsningen på slike ting som både klubben og spilleren kan leve med? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 14.09.2011 06:08 Post subject: |
|
|
Forslag: Til hvilken grad bruker klubben eksterne ressurser når det gjelder integrering av spillere? Trondheim har et bredt nettverk av akademikere som forsker på emnet, men også foreninger for forskjellige grupper/nasjonaliteter og religioner, har dere knyttet noen kontakt med disse? |
|
Back to top |
|
 |
Nils Heldal Senior
|
Posted: 14.09.2011 09:12 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Da får vi bare spe på med noe som ikke er så blodseriøst, men kanskje like morsomt, Bakklandia.
Som f.eks.: Du har i flere år vært presseansvarlig i forbindelse med CL-kamper. Har du noen morsomme, men mindre kjente historier å fortelle. A la "hope in a hanging snore". |
Attach: Denne gangen er det deg som er sjef for å samle 10 spz. ok? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.09.2011 09:16 Post subject: |
|
|
Noen som helst håp om at vi kan få til en grilling av Stig Torbjørnsen iløpet av året Heldal? Fantastisk kunnskapsrik og morsom mann, tipper han har mye kult å komme med. Og såpass rett frem at det kan komme mye interessant  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2011 09:29 Post subject: |
|
|
Nils Heldal wrote: | Attach: Denne gangen er det deg som er sjef for å samle 10 spz. ok? |
Håper for guds skyld at vi slipper 10 Erik Espeseth (spz på dette forumet).
Jeg vil ikke ta noen avgjørelse på det, da kan folk bli mindre happy her. Kristobal og andre får svare deg på det.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.09.2011 09:33 Post subject: |
|
|
Du hadde jo gode spørsmål selv attach, så for meg kan du bare lage de 10 spørsmålene! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2011 09:37 Post subject: |
|
|
Hehe, takk for tilliten, men jeg skal nok slite med å komme opp med stort mer. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.09.2011 10:22 Post subject: |
|
|
Fortell i korte drag, hvordan din første dag med en ny spiller er. Finne bolig? osv. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.09.2011 11:02 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke, etter beste evne, å stille spørsmål rundt det presseansvarligmessige, noe som jeg anser som forholdsvis velfungerende. Jeg spør om det jeg lurer på, nemlig utlendingene. Ellers liker jeg både attach og bakklandias tematikk her.
1) Hvordan er Rosenborgs opplegg for å ta imot og ivareta nye spillere? Er opplegget likt for trønderske, norske, skandinaviske og utenlandske spillere?
2) Rosenborg har tilsynelatende en relativt dårlig suksessrate med fremmedkulturelle spillere som kommer direkte fra sin kultur, dvs. uten mellomstopp i Europa. Hvorfor lykkes ikke vi med dette?
3) Hvordan føler du din personlige kontakt med de spillerne du har ansvaret for, er? Er det spillere du fortsatt har jevnlig kontakt med, selv om de har forlatt klubben?
4) Hva slags utfordringer byr spesielle kulturtrekk, som Ramadan eller ulike matpreferanser/regler, på for Rosenborg?
5) Hvordan opplever du at utenlandske spillere glir inn i prestasjonsgruppa sosialt? Har spillere fra andre land og kulturer lett for å integreres med de norske spillerne, eller blir det klikkdannelser eller alenegåing?
6) Har det vært tilfeller av at de utenlandske spillerne har følt seg forbigått i forhold til laguttak på Rosenborg?
7) Noen vil hevde at utenlandske spillere har en tendens til å bli syndebukker i lokalpressen hvis laget spiller dårlig. Er det noe som etter din mening oppfattes av de spillerne det gjelder?
8 ) I hvilken grad vil du si at støtteapparatet i Rosenborg jobber aktivt for å lære seg å forstå kulturbakgrunnen til utenlandske spillere? Tas de akademiske ressursene som finnes i byen i bruk?
9) Hva er Rosenborgs policy i forhold til læring av språk for de spillerne som ikke snakker norsk eller engelsk godt nok? Er språkforståelse et problem i forhold til utenlandske spillere?
10) Møtet med den norske vinteren kan være brutalt for folk fra sørlige strøk. Er det noen som har frøset ekstra mye? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2011 11:07 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |