View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Daniel Sjölund Senior
|
Posted: 25.05.2011 16:08 Post subject: |
|
|
Spennende! Håper vi får ham, da han var veldig god for Tromsø i fjor. Playmaker-type som kan fôre Prica med stikkballer. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 25.05.2011 16:10 Post subject: |
|
|
Merkelig at han ikke ble hentet før, i så fall. Han har vært i Norge og man skulle tro man hadde god oversikt over spilleren all den tid han ble hentet til Tromsø av Torbjørnsen og Hoftun/Jønsson har sett ham i eliteserien.
Hvis det er sant at flere europeiske klubber har ham i kikkerten har prisen antageligvis gått opp. Eller er han kontraktsløs fra sommeren? _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 25.05.2011 16:12 Post subject: |
|
|
Han skulle i tilfelle blitt hentet før. Nå blir det nok for tøff konkurranse, dessverre... |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 25.05.2011 16:26 Post subject: |
|
|
Vi trenger flere spillere som er elendige i 8 av 10 kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 25.05.2011 16:52 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er vel hvor mange fantasillioner Tromsø skal ha fordi de så han først. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 25.05.2011 19:58 Post subject: |
|
|
Kayke? Ja hvorfor ikke. Hvem eier ham? Mest ving? Bedre enn Olsen. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.05.2011 20:23 Post subject: |
|
|
Brasilianske Vila Nova.
Spiller på andre nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 25.05.2011 20:40 Post subject: |
|
|
Grei frisparkfot og like uslipt som Alanzinho var. Håper han kommer, på tide å se om Jønsson i det hele tatt greie å gjenskape noe han har hatt suksess med tidligere eller om hele greia er et blaff. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.05.2011 22:09 Post subject: |
|
|
Hvorfor er vi linket til så mange spisser? Vi mangler ordentlige kantspillere og midtbanespillere av en høyere kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 25.05.2011 22:28 Post subject: |
|
|
Det hadde vært greit med mer enn en god spiss når vi skal inn i CL kvalik. Ja takk til Kayke. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 25.05.2011 23:01 Post subject: |
|
|
Han funker vel både som ving og spiss, men er best som ving slik jeg ser ham. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.05.2011 08:26 Post subject: |
|
|
Skeptisk. Virka på meg som en veldig on-off-type, meget god i én kamp, helt elendig i neste kamp. |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 26.05.2011 08:39 Post subject: |
|
|
Det sier vel det meste om kompetansen hos Hoftun om han ser etter en spiss ala ving-type da våre største problemer befinner seg i vår midtbane- og forsvars-ledd. _________________ 100% JESUS |
|
Back to top |
|
 |
Erayzer Junior
|
Posted: 26.05.2011 08:43 Post subject: |
|
|
Er uansett positiv til Kayke, vi trenger en backup spiss til hvis Goa fortsetter å gå skadet. Det er for lite med Prica og Bakenga, og hvis han også kan brukes på kant ser jeg dette som bare positivt ettersom vi ikke har noen toppspillere på kantene (Fredheim Holm og Moldskred er grei de, men de blir ikke bedre og holder ikke høyt nok til Europa). _________________ "Det blir som om Hitler i 1945 skulle ha strukket hendene i været og ropt: Her ser dere seierherren!"
Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2011 09:54 Post subject: |
|
|
Det fordi Moldskred og DFH primært er spisser, kjøp en ordentlig to-veis kantspiller og en frigør f.eks Moldskred i større grad til spissplassen. Vi har uansett for mange "diffuse" angrepspillere og bør kvitte oss med brorparten av dem og i større grad strømlinjeforme troppen vår. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2011 10:43 Post subject: |
|
|
Hvordan er det med farten og dribleferdighetene til denne Kayke? Jeg har ikke sett stort mer enn et par avsindige skudd. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 26.05.2011 11:17 Post subject: |
|
|
Etter å ha glemt hvordan han spilte for Tromsø i fjor, tok jeg meg en tur på altomfotball.no for å se hvordan han spilte. Det jeg fikk se var positivt, selv om det ikke var mye å hente. Kayke har to fantastiske skuddbein, og høyrefoten spesielt er veldig bra. Han scorer på frispark og virker som en kald avslutter. Han er også rimelig kjapp, uten å være Luton Shelton. Dribleferdighetene er også ok, selv om de kunne vært bedre.
Jeg føler bare vi trenger en brasilianer inn i laget, som kan være farlig sammen med Prica. Føler liksom bare at det er Prica som er den som kan score mål for oss. Hadde vært bra for han også hvis motstanderne hadde fått en spiller til å fokusere på og ta ut, på samme måte som Iversen ble i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 26.05.2011 13:58 Post subject: |
|
|
Attach,
Kayke har to ekstreme skuddføtter (like hardt som slegga til Prica og i hvetrfall like presis, sier de som kjenner ham fra Tromsø tida), han er meget rask og er også en bra dribler.
For øvrig var jeg svært ivrig på at RBK skulle signere Kayke til jul - som jeg skrev her på forumet (men selvfølgelig ikke mange her inne som syntes det var en god løsning, da).
RBK kunne hentet Kayke forholdsvis billig (nesten gratis) til jul. Det var lønnskostnadene til spilleren TIL ikke kunne ta seg råd til (?). _________________ Takk.
Last edited by TomH on 26.05.2011 14:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.05.2011 14:02 Post subject: |
|
|
Har vikelig TIL ikke hatt råd til han her? Da har vel ikke vi heller det, eller? |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 26.05.2011 14:06 Post subject: |
|
|
TIL fikk vel, mer eller mindre, ikke lov av NFF til å signere flere spillere. Dette pga deres økonomiske situasjon. Lønnskostnadene skulle ned!
Men tro meg, de prøvde med mange kreative forsøk på å beholde ham. De var selvfølgelig klar over hva slags kvalitetes spiller de hadde. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.05.2011 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg mener å huske at den fysiske formen til Kayke var rimelig bedriten når han kom til TIL?
Han har jo åpenbare kvaliteter, så hvis han kan være mer jevnt "på", og den fysiske formen er bedret drastisk(de to går vel fort hånd i hånd) kan det vel være en god signering. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 26.05.2011 21:28 Post subject: |
|
|
Kayke spilte i Hacken før han kom til TIL.. Der spilte han bedritent, men i feil posisjon ifølge ST som visstnok så et potensial.
Han nevnte Kayke til RBK som ikke var særlig interessert(forsåvidt naturlig med tanke på hvor dårlig han var i Häcken) og gikk derfor videre til TIL som han også arbeidet for på den tiden.
TIL bet på, mye pga av at han var en meget billig løsning for økonomisk vanskeligstilte TIL. Der viste han frem en forrykende skuddfot og ble en liten hit hvis man kan kalle det det..
Da TIL ikke hadde råd/fikk lov til å ha han videre gikk ferden Danmark og Aab der han har spilt ganske bra. De vil ha han med videre, og han trives visstnok der, men hvis de rykker ned kommer han nok til å dra.
Regner med at ST har fulgt han i Danmark, og at det er han som har spilt han inn for RBK nok en gang.
Han er forsåvidt en OK spiller med bra spisskompetanse og som har noe som vi mangler i angrepet (fart, skuddfot, kreativitet), men han kan til tider være veldig ustabil.
Regner med at han ikke blir så veldig dyr hvis han kommer, så RBK slipper nok å sprenge banken..
En helt grei "boom or bust"-signering etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.05.2011 08:46 Post subject: |
|
|
Kjøpe Kayke kan vel ikke være en større risk å ta enn Goa, men Kayke blir kanskje dyrere? |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.05.2011 10:03 Post subject: |
|
|
Vi skal heller ikke glemme at spisser som N`Doye og Santin i FCK også er av og på spisser. Prica er jo heller ikke en spiss som preger alle kampene.
Artig å tenke på at RBK kunne hatt Ojo og Kayke som "gratis" spisser til seriestarten i år... _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
|