View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 12.02.2011 02:11 Post subject: |
|
|
Spent på 2011-sesongen til landslaget. Det er vel nå vi får se om Drillo-magien er der. Har hele veien levd i den tro at mye av suksessen har skyldtes flyt og tro, og at ting ville kunne forandre seg ganske radikalt den dagen marginene eventuelt begynte å bikke i mot og tvilen eventuelt begynte å bre seg.
Vi rotet det jo litt til i den avgjørende fasen av forrige kvalifisering også, men det kunne på sett og vis unnskyldes gjennom at året i forveien var katastrofe, at vi uansett hadde fått et løft og at ingen kunne forvente VM-plass etter den starten vi hadde fått under Hareide.
Nå er det upp til bevis etter to tap på de siste tre kampene. Ukraina-tapet i fjor vår startet ingen tendens, så det er fullt mulig at bryteren er på når de viktige kampene spilles utover våren, sommeren og høsten. Men det blir spennende å se. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2011 14:40 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se om Drillo holder fast ved "løftet" om å vrake Bjørn Helge Riise om han ikke finner seg ny klubb... Tettey overbeviste nok egentlig ikke nok mot Polen til å få starte på Ullevaal. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.02.2011 01:38 Post subject: |
|
|
Litt urettferdig mot Tettey da, ettersom laget som helhet lå samlet defensivt i førsteomgangen. Jeg syns ikke Tettey var noe dårligere eller mindre synlig enn den andre indreløperen, Christian Grindheim. Og Hauger var den klart dårligste av de tre på midten, og hadde vel knapt en fremoverpasning med riktig adresse.
Riise syns jeg fikk ufortjent mye skryt for andreomgangen sin. Han fikk mye rom og tid til å få ballkontakt, men ser man hva han gjør med ballen nær motstanderens mål er det mange feilpasninger og dårlige involveringer.
Riise fikk skryt for å løfte Norge og være mye involvert, men dette var jo et resultat av trenerens taktiske opplegg og som et resultat av det igjen, mye plass og tid til ballkontakt. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.02.2011 11:04 Post subject: |
|
|
Synes godt at Tettey kunne fått plassen til Hauger.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 13.02.2011 14:34 Post subject: |
|
|
Haaper paa dette laget:
Knudsen
Hoegli - Demidov - Hangeland - Riise
-------Jenssen - Hauger - Grindheim - Gamst
----Huseklepp-------------------------------------
------------------------Moa/Carew----------------
Jevnt mellom Jenssen og Tettey. Haaper at ikke Riise starter, selv om jeg frykter det. Han er vaar tids Leo, og slike liker Drillern. Liker Moa best for tiden, men forstaar at Carew starter med hans enorme int. erfaring. Waehler tror jeg ikke blir savnet, Demidov klart bedre, men maa snart faa spilletid i sin nye klubb. Skulle gjerne byttet ut Ruud med Hoegli, men Hoegli leverer stabilt ok i kamp etter kamp etter kamp. Helt greit at han starter. Ville ogsaa hatt en bedre keeper enn Knudsen bak der, men alle vet nivaaet til Jarstein.... _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
Back to top |
|
 |
mr soprano Senior

|
Posted: 20.02.2011 23:34 Post subject: |
|
|
Selv om jeg aldri har sett at Håvard Nordtveit spille en kamp, burde ikke han snart være aktuell for Norge?
Fikk aldri sjansen i Arsenal, men spiller nå fast i Bundesliga, selv om det er bunnlaget. Spilte også ca 20 kamper for Nürnberg i fjorårets sesong. Nordtveit kan spille midtstopper, sideback og defensiv midtbane og er vel et av de største talentene som Norge har ute i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.02.2011 00:04 Post subject: |
|
|
Rogne bør vel også ligge i vannskorpa. Tror Nortveit skal få noen treningkamper på a-landslaget først, kan nok være litt uerfaren, men det er bare magefølelsen som sier meg det, har ikke sett han live siden tiden i LSK, hvor han imponerte. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.02.2011 03:11 Post subject: |
|
|
Som (fremdeles) ung forsvarsspiller tror jeg at Håvard Nordtveit har hatt godt av å spille i lag med motgang som Nürnberg og Gladbach, og for så vidt Lillestrøm selv om det er på et lavere nivå. Det finnes utallige eksempler på enere som i unge år spilte med ryggen mot veggen hver uke. Nå er vel toget gått for Gladbach sin del men det er ikke Nordtveits skyld.
Men han skal nok ikke spille mot Danmark. Per dags dato mener jeg Demidov er den beste makkeren til Brede Paulsen Hangeland. Egentlig er vi som vanlig ganske godt forspent på midtstopperplass. Det interessante blir den ene plassen på sentral midtbane og spørsmålet om Drillo tør vrake Carew. Basert på prestasjoner på landslaget det siste kalenderåret har Huseklepp og Abdellaoue bedre kort. Spesielt sistnevnte har på imponerende vis taklet overgangen til nytt klubblag og leverer sammen med Didi Konan i Hannover på et vis de færreste kunne sett for seg i sin villeste fantasi i 2008-09. Og så blir det spennende å se om Huseklepp får spille i Bari eller om han åker ut i kulden, noe som fort kan skje. Det er nok ikke usannsynlig at Drillo finner plass til alle tre samtidig heller, men Abdellaoue og Huseklepp bør og må spille. Lenge siden vi har hatt angrepsspillere med et sånt register på landslaget. Dette er langt giftigere spillere på dette nivået enn typer som Helstad, Årst og Iversen; de har hurtighet og en evne til å utgjøre en trussel i alene-situasjoner som bare ujevne Braaten har representert de senere årene. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.02.2011 11:44 Post subject: |
|
|
Jeg tipper vi vil se en angrepstrio med Carew i midten, Moa på venstre og Huseklepp på høyre. Ulempen med det er jo at Drillo høyst sannsynlig vil ligge ganske lavt mot Danmark og da kommer særlig Moa veldig langt unna mål. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.02.2011 11:45 Post subject: |
|
|
Men om noen er kapabel til å dumpe en kampklar Carew så er det Drillo. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.02.2011 11:54 Post subject: |
|
|
HVORFOR
STÃ…R
DET
IKKE
ENGANG
DATO(!!!!!!)
FOR KAMPEN
I
Ã…PNINGSINNLEGGET?? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.02.2011 12:18 Post subject: |
|
|
FORDI DET OPPRINNELIG IKKE VAR ET Ã…PNINGSINNLEGG, MEN ET INNLEGG 2MAS SKILTE UT I EGEN TRÃ…D. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.02.2011 12:23 Post subject: |
|
|
sæksåtjuende mars tjueelleve. klokka ått.
26. mars 2011. 20:00 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.02.2011 12:24 Post subject: |
|
|
DA MÃ… THOMAS SKJERPE SEG!
Jeg har gjort grundig research nå (burde være HELT unødvendig) og har funnet ut at kampen spilles 26 mars. Tjuesjette mars. to seks mars. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.02.2011 12:24 Post subject: |
|
|
Sier du "klokka ått"? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.02.2011 12:25 Post subject: |
|
|
hehe, ja? |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 21.02.2011 12:34 Post subject: |
|
|
Hva skal man ellers si? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.02.2011 13:42 Post subject: |
|
|
Det er vel vanligere å si klokka åtte? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.02.2011 14:05 Post subject: |
|
|
Du som Oslo-kis har kanskje glemt at dette er et forum stort sett bestående av trøndere? |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 21.02.2011 14:10 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Det interessante blir den ene plassen på sentral midtbane og spørsmålet om Drillo tør vrake Carew. Basert på prestasjoner på landslaget det siste kalenderåret har Huseklepp og Abdellaoue bedre kort. Spesielt sistnevnte har på imponerende vis taklet overgangen til nytt klubblag og leverer sammen med Didi Konan i Hannover på et vis de færreste kunne sett for seg i sin villeste fantasi i 2008-09. Og så blir det spennende å se om Huseklepp får spille i Bari eller om han åker ut i kulden, noe som fort kan skje. Det er nok ikke usannsynlig at Drillo finner plass til alle tre samtidig heller, men Abdellaoue og Huseklepp bør og må spille. Lenge siden vi har hatt angrepsspillere med et sånt register på landslaget. Dette er langt giftigere spillere på dette nivået enn typer som Helstad, Årst og Iversen; de har hurtighet og en evne til å utgjøre en trussel i alene-situasjoner som bare ujevne Braaten har representert de senere årene. |
Jeg tror ikke Drillo vraker en Carew som nå spiller fast i PL og scorer nå og da, men jeg er helt enig i resonnementet om at Huseklepp og Moa representerer en ny form for angripere som vi burde kunne utnytte. Personlig trodde jeg Moas suksess i VIF var mest en medgangsbølge, men jeg ser på de målene han har scoret og den grovjobben han gjør i Hannover at dette ikke var tilfeldig. Holder han seg skadefri fram mot kampen, blir det selvfølgelig vanskelig å holde ham utenfor.
Jeg vil uansett stille et spørsmål om hvordan konstellasjonen blir nå som Huseklepp ikke spiller kamper for Bari, mens f.eks Tettey og Riise spiller fast - Tettey på midten og Riise til høyre kunne gått. Kleppen spilte ikke overbevisende mot Polen, virket heller litt rusten.
Om dét stemmer, tror jeg faktisk Drillo er troende til å skifte til 4-4-2 med Moa og Carew, det ga litt mer punch i andre omgang mot Polen. Dette kommer selvfølgelig an på kamputviklingen. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.02.2011 02:08 Post subject: |
|
|
Drillo har vel alltid vært svak for formspillere, eller i alle fall de som SPILLER kamper. Han er opptatt av å se spillerne sine i viktige kamper jevnlig. Semb og Hareide hadde sine darlings som alltid kom med og sleit med formen. Så lenge Drillo plukker ut spillere som er i kampform har vi de beste forutsetninger mot Danmark. Etter boomen rundt slutten av 90-tallet har vi hatt en periode med få spillere i skikkelige europeiske ligaer men nå er vi på rett kjøl igjen og det har mye å si når man skal spille en enormt viktig landskamp i mars måned.
Se på Skottland-kampen i august 2009. Huseklepp og endog Hoseth (samme hvor sterkt jeg misliker fyren) gjorde en virkelig forskjell i den kampen selv om mange stilte seg tvilende til uttaket den gang. Men formspillere er formspillere.
På bakgrunn av dette kan jeg godta om Carew starter, fordi han på sedvanlig vis har hatt en oppsving etter klubbyttet. Men han bør kanskje fases ut etter et evt. EM. Jeg synes det medfører en begrensning å spille med ham som midtspiss, selv om han også har en åpenbar styrke i, ja, nettopp, styrken sin. Rykket er ikke det samme lenger, og noen måljeger har han aldri vært. Til det er han en for dårlig avslutter. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 14.03.2011 17:32 Post subject: |
|
|
Drillo innrømmer at han ikke har sett Rogne spille.  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.03.2011 17:38 Post subject: |
|
|
De siste Celtic-kampene jeg har sett har Rogne enten vært skadet eller på benken. Litt rart tidspunkt å ta han med på, men vi har vel ikke bedre alternativer. |
|
Back to top |
|
 |
|