English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK2 2011
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 13.01.2011 08:53    Post subject: RBK2 2011 Reply with quote

Fair Play Ligaen 2011
Avdeling 1:
Byåsen
KFUM Oslo
Kvik Halden
Levanger
Lørenskog
Moss
Nardo
Nesodden
Rosenborg 2
Stabæk 2
Steinkjer
Strindheim
Tiller
Ullensaker/Kisa

Nå har RBK 2 også avtalt en treningskamp mot Ranheim
RIL, Abra 23/2 kl 1800

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sau1
Proff

PostPosted: 14.01.2011 21:45    Post subject: Reply with quote

Noen spennende nykommere paa RBK2?

Forventer analyse av hele troppen.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.01.2011 22:07    Post subject: Reply with quote

Kanskje din mor kan analysere den? Hun pleier å levere.

Last edited by Torbjørn on 14.01.2011 22:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
sau1
Proff

PostPosted: 14.01.2011 22:09    Post subject: Reply with quote

"Mor di" er vel litt aar 2000?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.01.2011 22:14    Post subject: Reply with quote

Bytt avatar til noe som ikke har med det landet å gjøre, så skal jeg skrive en liten analyse av jr.spillerne vi har i år.
Back to top
sau1
Proff

PostPosted: 14.01.2011 22:17    Post subject: Reply with quote

Slik.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.01.2011 22:18    Post subject: Reply with quote

Og du lover å aldri bytte tilbake? Analysen blir bra hvis du lover det. (Kommer i kveld/natt eller i morgen)

Last edited by SunsetSalami on 14.01.2011 22:18; edited 1 time in total
Back to top
sau1
Proff

PostPosted: 14.01.2011 22:18    Post subject: Reply with quote

Ja. Men hvorfor bryr du deg saa mye om min avatar?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.01.2011 22:19    Post subject: Reply with quote

Jeg foretrekker å klare å ta de jeg diskuterer med seriøst. Og debattanter med klare koblinger til et land som hater alt som har med demokrati og ytringsfrihet, ser jeg ingen grunn til å diskutere med.
Back to top
sau1
Proff

PostPosted: 14.01.2011 22:22    Post subject: Reply with quote

Hvordan kunne du gjenkjenne mannen jeg hadde paa bildet i sted?
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.01.2011 23:52    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ny profil abikom/sau1?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.01.2011 00:47    Post subject: Reply with quote

Kan ta utgangspunkt i den sterkeste startelleveren for RBK2 i 2011 uten spillere i a-stallen.

TG = Toppgruppa, TG2 = Treningsgruppe 2.

Keeper: Aleksander Hovdervik 92 (TG) - blir nok aldri noen a-keeper i Rosenborg. Barli har fått sjansen nå, og jeg ser ingen veldig lovende bak ham i junioravdelingen til RBK. Hovdervik har stor rekkevidde og er brukbar i feltet, men ser ikke noe så ekstremt med ham at jeg vil kalle ham en fremtidig førstekeeper i RBK - dessverre.

Høyreback: Markus Hermo 92 (TG) - liten back, egentlig venstreback (TG har ingen høyrebacker), bra teknikk, stor arbeidskapasitet og ok hurtighet. Veldig seriøs type fra Røros som er rolig og jordnær. Hadde større progresjon enn Aasbakk sist sesong, men Aasbakk er nok ennå noen hakk foran på potensial.

Midtstopper: Emil Røkke 93 (TG) - duellsterk, klassisk midtstopper med trykk i spillet. Har et par år på juniornivå igjen ennå, og tok store steg i fjor, men vet ikke hvor stor tro jeg har på noen fremtidig a-lagsspiller her heller. Kan jo overraske, men ser umiddelbart intet potensiale ala Wangberg.

Midtstopper: Jonas Halstensen 94 (TG2 - stopper som kom fra Ørn/Horten og begynte på KVT i høst. Bra med ball og duellsterk er hva jeg har hørt, og bør ha et ålreit potensiale. Ingen veldig hurtig spiller, men det har RBK vist før at de heller ikke foretrekker på stopperplass, noe jeg vil komme tilbake til.

Venstreback: Christoffer Aasbakk 93 (TG) - ultrastort potensiale. Lynhurtig, god med ballen, meget bra venstrebein. Har alle forutsetninger. Fin fysikk også. Ikke veldig seriøs etter ryktene, men har likevel alle forutsetninger som skal til for å lykkes på toppnivå og er fast invetar på aldersbestemte landslag. Denne karen håper jeg vi får se i a-stallen til RBK om et år eller to.

Defensiv midtbanespiller: Ole Kristian Selnæs 94 (TG) - fantastisk teknikk, ro med ball, spilleforståelse og venstrefot. Minner veldig om David Beckham. Seriøs utenfor banen. Fast invetar på landslag, og dette er en type både jeg og klubben har svært stor tro på. Har fått et dårlig rykte på seg oppførselmessig etter 2-3 unødvendige røde kort (hvorav ett etter kampslutt) i fjor, men dette er oppførsel RBK sannsynligvis kan plukke av ham.

Defensiv midtbanespiller: Jonas Svensson 93 (TG) - teknisk god, pasningssterk, tarrin, høy frekvens på beina, kompakt. Minner om Ørjan Berg i løpesett og litt i spillestil. Også han spiller fast på aldersbestemte landslag, og er en spiller som kan bli a-lagsmateriale om et år eller to om utviklingen fortsetter. OK seriøsitetsnivå etter hva jeg har hørt, verken mer eller mindre.

Høyreving: Ole Kristian Langås 93 (TG) - ukjent for de fleste, men den desidert beste dribleren og mest spennende vingen der nede. Fantastisk 1 mot 1, glimrende finter til begge sider, slepen teknisk, lynhurtig. Rett og slett en utrolig spennende ving som kan nå til a-laget. Fortsatt ustabil og har en del å gå på på avgjørelser og bevegelse, men har et stort, stort potensiale. God avslutter også. Han her vil vi få se mye av i 2. divisjon i år. Opprinnelig fra Årnes, prater bokmål.

Offensiv midtbanespiller: Fredrik Midtsjø 93 (TG) - et kjent navn for de fleste. Midtsjø er en typisk offensiv midtbanespiller, glimrende på små flater, god på de små stikkerne, kompakt kroppsbygning, god dribler og et brukbart skudd som kan utvikles videre. Må jobbe med fysikken og hurtigheten, men landslagsspilleren har absolutt potensiale til å komme på a-laget om viljen er tilstede.

Venstreving: Kim-Ove Riksvold 93 (TG) - offensiv spiller fra Verdal. Fikk sin debut i 2. divisjon i fjor og leverte bra spill. En teknisk og kreativ spiller med et fint venstrebein. 93-årgangen vår er rett og slett ekstremt spennende med de jeg har nevnt. Seriøs type som forhåpentligvis kan utvikle seg ved å spille i 2. divisjon i år.

Spiss: Robin Bjørnholm 94 (TG2) - blir nok flyttet opp til Toppgruppa snart. Opprinnelig lynhurtig, taklingssterk midtstopper, men også her ble en lynhurtig stopper flyttet vekk fra den plassen. Utrolig merkelig. Ble brukt som spiss først, og så ving forrige sesong, med vekslende hell. Blir muligens høyreback denne sesongen. Uansett en meget hurtig og sterk spiller som har mye å gå på i avslutninger og valg.

(EKSTRA): Midtstopper/back: Kofi Ramirez Osei-Tutu 93 (TG2) - en type jeg har hatt trua på siden han kom fra Kolstad. Vært veldig skadeplaget i RBK dessverre, og spilt mye back. Helt vanvittig kjapp, og har knapt sklitaklet i sin karriere fordi han er så lynhurtig. Som sagt er han brukt mye som back, og av en eller annen merkelig grunn virker det som om RBK flytter meget hurtige spillere bort fra stopperplass.

Noen kommentarer:
- 93-årgangen vår er veldig spennende, spesielt offensivt. Midtsjø, Svensson, Riksvold og Langås er alle meget gode offensive spillere, og Aasbakk er en ultratalentfull venstreback. Ingen spillere vil nok ta steget opp i a-stallen denne sesongen, men i 2012 skal man ikke se bort i fra at man får noen 93ere opp. Håper virkelig Langås fortsetter å ta steg, en type RBK trenger.

- Misliker RBKs tendens til å forelske seg i duellsterke hodestoppere, og ikke hurtige stoppere. Synes det er rart at de ikke ønsker hurtighet på stopperplass etter å ha sett hvor bra det lyktes med Stadsgaard der. Bjørnholm er faktisk både ekstremt god i duellspillet, taklingssterk og veldig hurtig. Merkelig at han ble flyttet opp som spiss, og så ut på vingen.

Last edited by SunsetSalami on 15.01.2011 01:04; edited 1 time in total
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.01.2011 00:58    Post subject: Reply with quote

Veldig bra, Knerten Tommel'n opp!

Hva tror du om rekkevidden og tempoet i spillet til Svensson og Midtsjø? Sist jeg så dem så faktisk begge to noe stasjonære ut, tillegg til at de viste prov på tempoproblemer i sin ballbehandling. Dette var dog i juniorfinalen mot Stabæk, så kanskje nivået og tempoet var akkurat litt for høyt for dem da, begge var tross alt guttespillere.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.01.2011 01:00    Post subject: Reply with quote

Dette er noe av det som gjør at jeg tror ingen går opp til a-laget i løpet av 2011. Tempoet må jobbes med hos begge de to, og da spesielt som du sier tempoet med ball - det må bli høyere. Det må tenkes, og utføres handlinger, hurtigere på seniornivå. Begge må også bli fysisk hurtigere og klare å dekke rom. Dine observasjoner er helt korrekte.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 15.01.2011 01:22    Post subject: Reply with quote

Flott info Knerten! Hvor god er Aasbakk sammenlignet med Erik Tønne?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.01.2011 01:28    Post subject: Reply with quote

Et godt stykke bak. Tønne var i særklasse, en fantastisk spiller rett og slett. Men Tønne er i mine øyne mer en indreløper enn en back.
Back to top
sau1
Proff

PostPosted: 15.01.2011 02:25    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvorfor ny profil abikom/sau1?

Kommer ikke inn paa den andre.
sau1
Proff

PostPosted: 15.01.2011 02:27    Post subject: Reply with quote

Takk for analyse, Knerten. Du er i saerklasse paa dette! Ikke la min Nord-Korea-sympati forhindre videre diskusjoner.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.01.2011 02:30    Post subject: Reply with quote

Knerten: Tommel'n opp!

abikom: Nord-Korea er faktisk bedre enn den Ja Rule/Kofi Annan-avataren du bruker nå. Hjelpes...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.01.2011 02:39    Post subject: Reply with quote

Nesten enig, Hedon. Men det feite Nord-Korea-trynet han hadde i dag holdt på å gi meg tårer i øynene, herre for noe møl.

Er jo en motsetning å sympatisere med Nord-Korea og delta på et diskusjonsforum.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 15.01.2011 03:18    Post subject: Reply with quote

Jeg gikk glipp av noe tidligere i dag skjønner jeg.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 15.01.2011 03:21    Post subject: Reply with quote

Fantastisk innlegg knerten! Tusen takk skal du ha.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.01.2011 03:26    Post subject: Reply with quote

Glimrende innlegg Knerten, uten tvil!

Jeg lurer litt på Tønne. Du og Julegrisn har forbannet rbk i det siste(julegrisen har vel alltid forbannet Rosenborg om alt som har med utvikling etc å gjøre:P) som om dette var den neste Messi, og at Rosenborg utelukkende står på bakbeina fordi de er stae.

Kan du prøve å gi en litt oppjektiv oppsummering av gutten, hva er sjansene for at han lykkes i england og hvor stort er egentlig potensialet. (hvis man ser objektivt på saken, ikke bare kombinerer rbk-irritasjon og teknikk-elsk Smile )
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.01.2011 03:33    Post subject: Reply with quote

Tønne var jo det største talentet i RBK, ble kalt den nye Skjelbred, spilte på G15-landslag og deltok i Sambaakademiet på TV2 for sine eminente ferdigheter. Stensaas har (iflg. Julegrisen) sagt at hadde han vært jr.trener i RBK på den tiden hadde Tønne spilt på a-laget i dag. Han mistet motivasjon/lyst i RBK, gikk til Strindheim, og utviklet seg videre. Den Tønne jeg kjenner, er den jeg trente med på KVT i tre år, og han var i en klasse for seg, et nivå over resten. Fordi han er komplett.

Teknikken er som nevnt awesome. Følsomheten, presisjonen og tilslaget i venstrefoten er glimrende. Bra blikk for den avgjørende pasningen og de riktige rommene. I tillegg er han veldig, veldig sterk i kroppen og hurtig (60-meteren på 7.4). Det eneste jeg kan se å utsette på ham, må være hodespillet. Det jeg har sett av Tønne har imponert meg til de grader. Jeg har riktig nok ikke sett han mye i elleverkamper, men han var visstnok Strindheims beste i 2010, og scoret veldig mange mål, spesielt da på dødball.

Jeg synes det er rart han ikke spiller i Tippeligaen, det er det jeg vil beskrive ham med hvis jeg skal være kort. Haugesund var visstnok veldig interesserte, vet ikke hvorfor det ikke ble dem, om han heller ville til England eller hva det var. Ser på sjansene hans som store for å lykkes, rett og slett fordi han har basisferdigheter, teknisk og fysisk på et veldig høyt nivå. Håper og tror han blir en meget god spiller.

Man så det i øyeblikk som når Strindheim møtte RBK i Flatås Julecup-finalen i år, Strindheim vant 9-5 eller noe, og Tønne var en klar banens beste og i en klasse for seg. En ting som jeg ikke nevnte, er at han er veldig enbeint. Ingen god høyrefot.

PS! Han er klar for United nå. Overgangen er i orden.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.01.2011 03:41    Post subject: Reply with quote

Da får vi bare han flopper så det dundrer pga elendige engelskmenn som ikke makter å plukke talent ut av de hundrevis/tusenvis som er innom årlig.

Har du lyst å (prøve på) å komme med en bedre mulig grunn til at han ikke ble satset på i rbk enn at rbk satt seg på bakbeina? Klubben lever av dette og er jo ikke idioter(med unntak av noen Razz), det er jo rimelig klart at hvis gutten var så god som du mener ville klubben (i normalsituasjon) strtukket seg laaangt for å beholde han....
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb