View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 23.07.2013 19:28 Post subject: Aleksander Foosnæs |
|
|
Fjerdemann med samme fornavn inne i varmen - som hospitant i A-stallen.
Perry er imponert:
- Han er en yngre utgave av Skjelvik. Han har vært ving, og nå har han gjort det veldig bra som venstreback. Han har vært veldig god på 2. divisjonslaget vårt, og er en spiller som har hatt veldig fin utvikling de siste månedene.
- Hvorfor egner han seg som back?
- Han er frekk og freidig, flink til å kombinere og gå på riktig tidspunkt. Han har bra gjennombruddskraft, fart og trøkk i spillet sitt. Han har en god venstrefot og gode innlegg, skryter treneren.
Les mer: Rosenborg forfremmer Foosnæs |
|
Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 24.07.2013 09:48 Post subject: |
|
|
Spesielt av Perry å fremheve kun offensive egenskaper, når det er en back det er snakk om.
Hvordan vil dere som har sett denne spilleren beskrive han? |
|
Back to top |
|
 |
ThePatriot Junior
|
Posted: 26.07.2013 14:32 Post subject: |
|
|
Har spilt med denne spilleren i mange år i Malvik, helt siden barndommen. Har alltid spilt med "de store gutta". Han har god fysikk, gir alt i duellene og returløpene. Minner veldig om Roar Strand i spillestilen. Løpsvillig, lavt tyngdepunkt og en liten klegg som du aldri får bort fra kroppen.
Spilte også ving, spiss og sentral midtbane i Malvik og Ranheim, så han har spilt på de fleste plasser. Personlig synes jeg han var best i den sentrale midtbanerollen, hvor han var en ballvinner og skikkelig terrier.
Håper han når helt opp!  |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 26.07.2013 21:48 Post subject: |
|
|
Litt som Svensson med litt mer back i ballen mao? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 26.07.2013 22:17 Post subject: |
|
|
Ikke særlig lik Svensson...
Har spilt med han selv. Lenge siden, dog. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 26.07.2013 22:27 Post subject: |
|
|
Har sett han i et par kamper og er enig med ThePatriot. Ligner veldig på Roar Strand i spillestil, løpesett og faktisk også litt lik i utseende. Håper han tar steget opp i A-stallen,vi trenger en ny Roar Strand type på laget. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 26.07.2013 23:02 Post subject: |
|
|
Begynner å bli en del Aleksander/Alexander i stallen nå, så med tanke på "Han har god fysikk, gir alt i duellene og returløpene"...
..."Foo Fighter"?
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.07.2013 20:54 Post subject: |
|
|
- Aleksander viser at det går an å komme seg fram selv uten å ha vært på aldersbestemte landslag eller andre talenttiltak, sier Ståle Stensaas.
Les mer: Hospiterer med Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2013 23:44 Post subject: |
|
|
Drar det fram siden det var litt bortgjemt i rbk.no-saken:
- Nå har jeg fått sett og kjent på hvor nivået ligger hos de beste, hvordan hverdagen som A-lagsspiller er og vet hva som skal til. Motivasjonen min er bare enda større nå, og jeg ønsker å gå for å ta et steg opp. Jeg drar fra Rosenborg, men ellers er det helt åpent, så vi får se hva som blir det neste, sier den talentfulle venstrebacken.
Les mer: Foosnæs ble Årets profil |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.11.2013 00:03 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden drar han? Han kan da bruke neste år på gjøre seg forberedt til å ta over for Micke. Da som reserve for Skjelvik. Og før han vet ordet av det, så er han jo fast innventar på A-lagets ellever.
Er det «apparatet» i RBK som svikter her? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 14.11.2013 01:45 Post subject: |
|
|
Er da ingen vits å ha 3 venstrebacker i A-stallen? Utvikler han seg til og bli god nok for Rosenborg kan han hentes tilbake når den tid kommer. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.11.2013 01:48 Post subject: |
|
|
Nei, er mulig jeg tenker feil. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 14.11.2013 16:25 Post subject: |
|
|
Men om Dorsin skal fases ut til fordel for Skjelvik trengs det vel en utfordrer der også... _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.12.2013 22:16 Post subject: |
|
|
Etter å ha gått til Rosenborg før årets sesong, har nå Aleksander Foosnæs bestemt seg for å satse videre i Ranheim. Venstrebacken skreiv i dag under en toårskontrakt med klubben.
- Jeg er veldig fornøyd med å få muligheten til å komme tilbake til Ranheim. Jeg har fått et godt inntrykk av opplegget som er i klubben nå, og at jeg kan kombinere skole og toppfotball slik klubben legger opp til, er alfa omega for min videre utvikling tror jeg. Jeg ser fram til å få lov til å utvikle meg videre som venstreback i Ranheim, sier Foosnæs selv om avtalen.
Les mer: Foosnæs vender tilbake
Var vel ikke så veldig overraskende vending. |
|
Back to top |
|
 |
|