View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.10.2010 13:06 Post subject: |
|
|
Testimonial-kamp for Strand
Personlig litt usikker på hva jeg føler om slikt. Strand fortjener en fullsatt avskjed. Og jeg tror vel at sjansen for det er større mot Leverkusen, en kamp som betyr noe, enn i en ren treningskamp. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 12.10.2010 13:15 Post subject: |
|
|
Hvis de klarer å lage de rette rammene rundt kampen med noen gode gamle stjerner på laget og et skikkelig motstanderlag og at de samtidig markedsfører den riktig så tror jeg det kan komme et godt oppmøte på kampen. Jeg regner med inntektene vil gå til en veldedig organisasjon av et slag, så det sammen med at Strand er en legende vil nok sørge for et godt oppmøte selv om det "bare" er en testimonialkamp. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.10.2010 13:40 Post subject: |
|
|
Slipper vi Liverpool old stars skal jeg være fornøyd. Trodde det skulle bli en artig kamp i begynnelsen av juni, men spillerne tok det liksom litt for alvorlig, det ble lite show, og fysisk var de heller ikke helt i stand til å skape god underholdning... |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.10.2010 14:16 Post subject: |
|
|
CL allstars burde være motstander! Et lag bestående av de råeste motstanderene Strand har vært med mot i CL Muligens noe vanskelig å få til... Men kanskje hvis vi bare tar de som har lagt opp. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.10.2010 14:55 Post subject: |
|
|
Testimonial-kamp er i det minste hundre ganger bedre enn trøyefreding... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 12.10.2010 15:30 Post subject: |
|
|
Skeptisk til noe sånt her i Norge og det avhenger veldig av motstanderen er jeg redd. Leverkusen-kampen ville vært en ypperlig anledning til og ta farvel med Strand og Eggen samtidig som det ville blitt fullt hus. Men så er det det med å etterligne storklubbene i utlandet da.. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.10.2010 15:33 Post subject: |
|
|
Det blir nok et sammensatt lag av Molde-spillere, eventuelt landslaget som slo Brasil i '98. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 12.10.2010 15:34 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Testimonial-kamp er i det minste hundre ganger bedre enn trøyefreding... |
Det går mot det også
http://www.rbk.no/incomin...182691.ece |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.10.2010 15:54 Post subject: |
|
|
Info-artikkel, det står fakitsk ikke ett ord om hvordan den saken ligger ann, det det står er at det ikke er formelt diskutert blandt høyeste hold i klubben ennå. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 12.10.2010 16:03 Post subject: |
|
|
Klar over det men jeg kan se det for meg allerede: "Strands drakt fredes etter supporteropprør på facebook". De må tilfredsstille for å få 100 000 fans. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.10.2010 16:55 Post subject: |
|
|
Hvis det er noen som fortjener å få drakten sin fredet så er det Strand vår egen Baresi/Maldini. En naturlig kandidat for testmonial motstander er et lag bestående av Skammelsrud, Hoftun, Brattbakk og de andre CL heltene mot dagens Rosenborg lag. Strand spiller en omgang for hvert av lagene.
Edit:
2mas sin hylleste video av supermann.
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.10.2010 18:05 Post subject: |
|
|
Det første som slo meg: Har RBK helt glemt at Eggen også skal bli takket av? Det må bli en felles markering for Strand og Eggen om dette skal bli en suksess.
Jeg er personlig veldig skeptisk til at det blir verdige rammer rundt en sånn avskjedskamp når vi har kamper fram til jul. Tror den jevne trønder ikke vil fylle stadion dersom kampen blir lagt til november - ettersom den faktiske avskjeden da blir mot Leverkusen. Å legge kampen til den andre uka i desember vil nok heller ikke være noen suksess med kulde og julehastverk.
Ergo hadde jeg helst sett at RBK hadde satt alle kluter til for å legge til rette for Lyon-scener mot tyskerne på fullsatt stadion.
Dessuten er det interessant å vite hvordan RBK har tenkt seg økonomien rundt dette. Det forutsettes at Strand (og Eggen) gir overskuddet til veldedige formål?
Uansett bør RBK høre på hovedpersonen sjøl når det gjelder "fredehysteriet":
- Nei, det er hyggelig at de bryr seg om meg, setter pris på meg, og at ønsker det, men det er ikke nødvendig mener jeg.
Les mer: Eggen hyller Strand
Dessverre er det jo sånn at det alltid er de som hyler høyst som blir hørt, men håper altså RBK tar til fornuft og heller gir trøyenummeret til Henriksen. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 12.10.2010 19:25 Post subject: |
|
|
Skulle heller ha brukt Leverkusen-kampen som en avskjedskamp for både Eggen og Strand. |
|
Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 12.10.2010 19:52 Post subject: |
|
|
Hvordan er testinonialkampene gjort i det store utland? Tullekamp, kamp totalt off-season, eller som sesongoppkjøring?
For øvrig, ser jeg ikke helt hvordan en testimonialkamp i Norge skal dra fulle hus. Det er begrenset med publikumsfriere både innad og utad som kunne bidratt til å dra den gjengse ut av sofaen og til Lerkendal. Til tider er det jo vanskelig nok på ordinære kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.10.2010 20:36 Post subject: |
|
|
Det varierer litt fra spiller til spiller. I Man Utd, f.eks., hadde Keane Testimonial-kamp mot Celtic som en helt vanlig sesongenoppkjørings-kamp, mens David Beckhams var en showkamp mellom Man Utd og "Beckham XI" hvor Beckham selv hadde satt sammen ett lag. Han spilte for øvrig en omgang for hvert lag. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.10.2010 21:21 Post subject: |
|
|
Har Beckham lagt opp? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.10.2010 23:13 Post subject: |
|
|
Nei, men han fikk en sånn "tiårs-testimonial" som er vanlig i England (altså en testimonial etter ti sammenhengende år i samme klubb. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.10.2010 13:52 Post subject: |
|
|
Det varierer veldig når testimonial-kamper spilles.
Noen spilles midt i sesongen, andre på slutten av sesongen. Alan Shearers testimonial i Newcastle var mot Celtic vel en uke etter sesongen ble avsluttet, så det fungerte som siste kamp før ferien. Det kan vel også brukes som sesongoppkjøring.
Jeg ser for meg at en testimonial for Roar Strand bør legges til rett før eller rett etter sesongstart. Da er nok publikumsinteressen langt større enn i november/desember. Da har vi Leverkusen-kampen som bør markedsføres på samme måte som Lyon-kampen i 2002.
Bør være mulig å kombinere Leverkusen-kampen med en uhøytidelig "testimonial"-kamp på et senere tidspunkt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.10.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Kanskje kan siste oppkjøringskamp foran den nye sesongen være en bra anledning? |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 13.10.2010 14:39 Post subject: |
|
|
Testimonial kan bli litt kleint med dårlig spill og lite folk. Gjør det etter en ordinær kamp, hvorfor ikke siste seriekamp når de får medaljen. Fortjener at det er mye folk på banen. Litt begrenset interessant å se en mengde trinne 40-50 åringer springe rundt på banen i slow motion.
Etter å ha sett video og tenkt selv bør man nesten frede hjørnet av 5 meteren eller kalle det Roar Strand-hjørnet. Gud bedre så mange mål han har scoret i denne posisjonen. I tillegg til at når han var på sitt beste, var en av de få (i år nesten ingen), som scoret noen flotte mål på skudd utenfor 16-meteren. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.10.2010 14:50 Post subject: |
|
|
Testimonial er jeg sterkt negativ til. Synes det er helt patetisk med disse "liverpool legends" osv. Møter aldri opp på noe sånt. Vil takke av Strand når han spiller sin siste ordentlige kamp. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.10.2010 15:28 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 13.10.2010 16:05 Post subject: |
|
|
Er skeptisk til både trøyefreding og testimonial, synes det blir noe kunstig og tilgjort over det. Historisk sett er grunnen til disse kampene at spilleren skulle tjene noen kroner, men dette er ikke like aktuelt i dag. Regner ikke med at Strand er noen fattiglus etter sine år på fotballbanen. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 13.10.2010 18:44 Post subject: |
|
|
Jeg er for. Det var helt fantastisk å være på Lerkendal den kvelden Odd Iversen takket av foran 20000 tilskuere. Dette bør være mulig å få til. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.10.2010 19:41 Post subject: |
|
|
Nå var det ikke 20.000 tilskuere på kampen da, men for all del, 12.500 på en ren showkamp som endte 4-3 var bra det også.
Godt mulig man kan få til noe liknende med Strand, men jeg synes det er bedre å legge avskjeden til den siste kampen og på den måten lage en ekstra ramme rundt den. |
|
Back to top |
|
 |
|