View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 23.05.2011 10:33 Post subject: Portugal - Norge |
|
|
Troppen mot Portugal:
Keepere: Rune Jarstein, Espen Bugge Pettersen
Forsvarsspillere: John Arne Riise, Tom Høgli, Espen Ruud, Brede Hangeland, Kjetil Wæhler, Jonathan Parr, Vadim Demidov
Midtbanespillere: Henning Hauger, Bjørn Helge Riise, Morten Gamst Pedersen, Christian Grindheim, Markus Henriksen, Ruben Yttergård Jenssen, Alexander Tettey
Spisser: John Carew, Moa, Steffen Iversen, Daniel Braaten, Erik Huseklepp
Last edited by Zeno on 25.05.2011 07:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.05.2011 10:48 Post subject: |
|
|
Håper virkelig Demidov, Tettey og Moa får sine rettmessige plasser i startoppstillingen på dette laget.
Wæhler, BH Riise og Carew kan gå ut. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 23.05.2011 10:48 Post subject: |
|
|
Tror egentlig ikke Henriksen er noen dårligere spiller nå en det han var forran forrige gang han blei tatt ut, det som er problemet hans i Rosenborg nå er at det ikke er noen Annan og Iversen som gir han rom frammover i banen. Nå må liksom Henriksen også bidra til det defensive som Annan, og det offensive som Iversen gjorde selv for noen måneder siden og og da blir det ikke mange målpoeng på Henriksen.
Hvis Henriksen skal få ut sitt offensive potensial så må han spille med en defensiv midtbanespiller som kan demme opp bakover og ha en angrepsspiller som tar plass og gir rom fremover. DFH har ennå til gode å gjøre en like god jobb som Steffen gjorde, og et anker har vi rett og slett ikke i stallen, anført av en sportdirektør og en ledelse uten handlekraft. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 23.05.2011 12:33 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Håper virkelig Demidov, Tettey og Moa får sine rettmessige plasser i startoppstillingen på dette laget.
Wæhler, BH Riise og Carew kan gå ut. |
Synes ikke Moa fra start er den beste løsningen, selv om han for tiden spiller bedre (og mye mer) enn Carew. Carew er den typiske 4-5-1-spissen, og i en kamp som dette BLIR det 4-5-1.
Om forsvarerne til Portugal har stått og slåss mot sterke Carew i 65 minutter før plutselig bevegelige Moa kommer inn og de må flytte beina litt fortere, tror jeg det er en bedre løsning enn å gjøre det motsatte.
Jeg tror heller ikke det ville vært dumt å kjøre opp Husekleppen som klassisk bakromsspiss om kampforløpet blir som vi håper, at det står uavgjort et godt stykke forbi halvtid. Da kan det bli MYE rom bak portugisiske forsvarere. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.05.2011 11:06 Post subject: |
|
|
Espen Ruud er med i troppen, han hører ikke hjemme på dette nivået pga svake ferdigheter i mottak og pasning, samt ganske svak rent taktisk på dette nivået; stressa og mye feilvalg.
Drillo teller på knappene... Inn med NAE så fort landslaget er utslått av EM-kvalet! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.05.2011 00:42 Post subject: |
|
|
Drillo er svak for spillere med ekstremferdigheter, og derfor passer Ruud inn, med sin offensive spillestil (verdens mest offensive back med norsk pass) og en innlegg- og frisparkfot omtrent bare JA Riise kan matche i den norske troppen. I tillegg er han også et våpen på innkast.
Dessuten er Ruud, til tross for en del mangler, den beste høyrebacken Drillo kan benytte. Det sier mer om kvaliteten på norske høyrebacker enn kvaliteten på Ruud, men det bør nevnes uansett. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 25.05.2011 21:18 Post subject: |
|
|
God innleggsfot? Espen Ruud?  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.05.2011 23:13 Post subject: |
|
|
Jepp. I dag hadde han til og med en kanonscoring! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 25.05.2011 23:17 Post subject: |
|
|
Er ingen grunn til at Tom Høgli skal være fast framfor Espen Ruud. Ruud har bedre innlegg, er bedre offensivt og er nesten like god defensivt. Få Ruud fast på høyrebacken. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 26.05.2011 09:03 Post subject: |
|
|
Uansett hvem vi stiller med, her kommer vi til å bli rævpult etter alle kunstens regler. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.05.2011 23:56 Post subject: |
|
|
Hadde trodd det jeg og, hadde det ikke vært for Drillo. Han er en mirakelmann. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Rutinert
|
Posted: 27.05.2011 00:47 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Hadde trodd det jeg og, hadde det ikke vært for Drillo. Han er en mirakelmann. |  |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Rutinert
|
Posted: 27.05.2011 00:49 Post subject: |
|
|
tror norge fort kan få med seg poeng her jeg. drillo er ekspert på kamper som dette, å spille mot antatt bedre lag spesielt på bortebane. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.05.2011 09:00 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Uansett hvem vi stiller med, her kommer vi til å bli rævpult etter alle kunstens regler. |
Mest sannsynlig det, ja.
Drillos har hatt veldig med tur i flere av kampene sine i denne kvaliken, det kan vel ikke fortsette i hver kamp...? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2011 21:58 Post subject: |
|
|
Simen Brenne tatt med i troppen. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 31.05.2011 14:09 Post subject: |
|
|
Det samme er Knudsen, som har vært skadet og ikke har spilt en enste kamp tippeligaen denne sesongen. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 02.06.2011 02:34 Post subject: |
|
|
petko wrote: | Det samme er Knudsen, som har vært skadet og ikke har spilt en enste kamp tippeligaen denne sesongen. |
Er vel reserve grunnet Bugges' usikkerhet regner jeg med. Jarstein fra start kan bli spennende, kan bli en viktig mann for oss. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.06.2011 09:48 Post subject: |
|
|
Jarstein i mål kan bli VEL spennende. Den mannen har ustabilitet som sitt varemerke. Fra topp til bunn, gjerne i samme kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.06.2011 12:34 Post subject: |
|
|
Samtidig er han istand til å redde Norge på engen hånd. Han er også utrolig nyttig iforhold til overganger som er det Drillo liker best da han er en fantastisk igangsetter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2011 18:54 Post subject: |
|
|
Tettey er ekspert i studio på P1 i morra kveld. Må nesten høre litt på ham før og etter kampen. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 04.06.2011 03:25 Post subject: |
|
|
Jeg håper på følgende lag fra Norge:
Jarstein
Høgli, Demidov, Hangeland, Riise
Huseklepp, Grindheim, Hauger, Yttergård Jenssen, Gamsten
Carew
Antar følgende lag fra Portugal. Siden Carvalho er skadet antar jeg at Bruno Alves starter. Hørt rykter om at han er bedre i lufta enn alternativene som midstopper.
Eduardo
Pereira, Bruno Alves, Pepe, Coentrão
Moutinho, Meireles, Martins,
Nani, Postiga , Ronaldo
Regner med de velger Postiga over Almeida. Vi sliter mer med hurtighet og finesse enn muskler.
Vi er svakere i nesten samtlige områder. Unntaket er kanskje Hangeland>Bruno Alves og Riise>Coentráo. Om Carew virkelig har dagen er han en meget god spiss, men når var sist han hadde dagen?
Jeg er sykt spent på kampen i morgen. Jeg har ingen forventninger, gleder meg mest til å se dette portugisiske mannskapet som knuste Spania 4-0 i november. Kan bli spennende å se hvordan vi klarer å forsvare oss. Slår Drillo-effekten til igjen?
N.B! Tettey som ekspert? Å, det kan jeg ikke gå glipp av! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.06.2011 10:59 Post subject: |
|
|
Riise er ikke nærheten av det som kanskje er verdens beste venstreback Coentrao som sannsynligvis kommer til å bli Bayern München eller Real Madrid spiller for en overgangsum på 25 - 30 millioner euro. Hangeland er muligens på høyde med Alves som du sier. Jeg vi også påstå at Carew/MOA i slag er ett tilsvarende alternativ som Postiga eller Almeida.
|
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 04.06.2011 16:24 Post subject: |
|
|
Ahh faen det er han ja. Jeg blanda. Trekker det tilbake. Riise på sitt beste holder høyt nivå, men ja, enig at Coentrão er bedre. Skivebom der. Om vi snakker om "å være i nærheten" er det derimot andre plasser vi blir eid mer enn venstreback vs venstreback da men. Spesielt høyrebacken vår og midtbanen vår. Dette blir uansett fantastisk gøy. Bare fem og en halv time til nå! |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 04.06.2011 16:43 Post subject: |
|
|
Noen spesiell grunn til at kampstart er så sen? |
|
Back to top |