View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 17.12.2008 10:46 Post subject: Morten Moldskred |
|
|
Interesse bekreftet:
- Rosenborg viste interesse for Morten (Moldskred) på et tidlig tidspunkt. Men da var han allerede klar på at Brann var førstevalget i Norge, sier spissens agent, Stig Lillejord, til Adresseavisen.
(...)
- Jeg vil ikke legge skjul på at jeg håper det ordner seg med Brann. Men vi får se hva som skjer, og selvfølgelig er det positivt at også RBK viser interesse, sa Moldskred.
Les mer: RBK vurderte Moldskred |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.12.2008 10:50 Post subject: |
|
|
Han kan godt få slippe å komme til Rosenborg for min del, hvis han vil til brann. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.12.2008 12:06 Post subject: |
|
|
Hvis vi kjøper han så blir det uansett morsomt å se forargede bergensere og en sutrete RBH, men kan ikke akkurat si at dette overasker meg. Samtidig er Moldskred sin holdning til oss langt ifra den rette, uansett så får vi presst prisen opp litt og sørger for at farmerklubben vår klarer seg økonomisk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.12.2008 12:11 Post subject: |
|
|
Tromsø vår farmerklubb? Hvordan i alle dager kan du si noe sånt? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.12.2008 12:18 Post subject: |
|
|
Det er en spøk etter som at det har blitt påstått tidligere her at Glimt er vår farmerklubb av en hvis Michael Collins. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.12.2008 13:10 Post subject: |
|
|
Helt greit at han går til Brann.
Jo han er rask og en bakromsspiss, som vi så sårt trenger, men han er altfor dårlig forran mål. Det kunne vi jo se veldig godt i kampen Tromsø møt Rosenborg på Alfheim i sommer. Der hadde han jo flere store sjanser som han ikke greide å sette. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.12.2008 13:15 Post subject: |
|
|
Helstad var heller ikke veldig flink forann mål ,men det ble en god del mål alikevel, jeg tror at Moldskred vil være veldig bra for Brann og deres måte å spille fotball på siden han har en spillestil som er veldig lik Helstad. For Rosenborg sin del så bli jeg veldig lunken når spilleren holdning er slik som Moldskred sin er her og hvis vi skal hente en spiss ifra tippeligaen så er jeg mer lysten på Trond Olsen som har mer ekstreme ferdigheter, er yngre, mindre skadd, flere målpoeng og er en større profil. Hva med 10 millioner + Miller i retur for Olsen. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.12.2008 13:30 Post subject: |
|
|
Heller Olsen enn Moldskred, men av erfaring ser jeg aldri for meg at dyre nordmenn slår til hos oss lenger. De siste ti årene er jo full av kjøp som liksom ikke har tatt av. Jarstein, Knutsen, George, Trondsen, Ødegaard...
Det finnes derimot eksempler på billigere spillere vi har fått mye igjen for i forhold til pris, f.eks har Demidov spilt nær alle kampene siden han kom, og det var vel ikke store summen man betalte for Arni G. Arason i 1998 eller når det var.
Nei takk til Moldskred. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.12.2008 13:55 Post subject: |
|
|
Trond Olsen har vel heller ikke vist all verden unntatt akkurat i år. Han er dessuten en typisk 4-3-3-ving. Han er absolutt ingen motgangsspiller, og det spørs om ikke Glimt er akkurat passende for ham. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.12.2008 14:01 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Helstad var heller ikke veldig flink forann mål |
Uenig.
Uansett, Moldskred har de kvalitetene vi trenger, men av en eller annen uviss grunn løper ikke tenna i vann når jeg tenker på han i Rosenborg-drakt. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 17.12.2008 14:01 Post subject: |
|
|
Morten Måltørk - nei takk. han må ha en uttellingsprosent som er på nivå med renta til norges bank.
Quote: | Helstad var heller ikke veldig flink forann mål | ånei du her snakker vi rett og slett om klasseforskjell. helstad var i nesten brattbakk - klasse når det kom til å putte ballen i en-mot-en med keeper. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.12.2008 14:09 Post subject: |
|
|
media wrote: | Morten Måltørk - nei takk. han må ha en uttellingsprosent som er på nivå med renta til norges bank. |
2008: 10 mål og 4 assists på 18 kamper fra start (1620 minutter)
2007: 12 mål og 5 assists på 17 kamper fra start (1600 minutter)
Totalt: 22 mål og 9 assists på 35 kamper fra start (3220 minutter) = 1 målpoeng hvert 103 minutt. Fjerner vi de kampene hvor han har kommet inn som innbytter, noe som har skjedd etter skadeperiodene hvor han har vært langt ifra form, havner han på godt under 100 minutter per målpoeng.
Du må gjerne sammenligne med de spissene vi har hatt de siste sesongene. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 17.12.2008 14:13 Post subject: |
|
|
lar du fakta ødelegge mine fryktelige fordommer ... ?
hva du enn gjør, ikke sammenlign med våre egne spisser!!! |
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 17.12.2008 14:37 Post subject: |
|
|
Ja, takk! En spiss som muligens kan offsideregel og ikke prøver å gjenskape det fine målet sitt mot ham-kam hele sesongen(les som: konan) høres fint ut for meg.
Muligens har tar med noe lutefisk nedover og får fart på ivers også ? kan jo håpe  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.12.2008 14:39 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Keenoir wrote: | Helstad var heller ikke veldig flink forann mål |
Uenig.
Uansett, Moldskred har de kvalitetene vi trenger, men av en eller annen uviss grunn løper ikke tenna i vann når jeg tenker på han i Rosenborg-drakt. |
Jeg minnes at Helstad bommet på enormt store sjanser til tider ,men det gjør ingen ting når du får 5 - 6 stykker per kamp og skorer på en av de. Helstad er selvsagt en god avslutter ,men det er også Moldskred som det helt riktig blir påpekt har alle det rette ferdighetene, men utalelsene hans om at det er kun Brann som gjelder i førsteomgang gjør han litt uspiselig. Det er greit hvis vil se ann større europeiske klubber ,men Brann nei da har du ikke rette innstillingen iforhold til vår klubb. Når du kombinerer det med en kort historie med suksess, mye skadd og vår frynsete historie med dyre norske kjøp så er det mange grunner til å bli skeptisk.
Jeg ser Kristobal at du mener Olsen er en typisk 4 - 3 - 3 spiller ,men han har ferdighetene til å spille spiss i 4-4-2, en trenger bare en flink trener og en tålmodig klubb så tror jeg han vil blomstre i en slik rolle over litt tid. Tida i Lillestrøm er ikke å legge så mye vekt på, det fungerte bare ikke som igjen ikke trenger å bety at det ikke kommer til å fungere i Rosenborg. Du klager på at han ikke er en motgangspillern, noe som godt kan være riktig og det er noe det aller færreste spillere er og svært få om noen i dagens Rosenborg stall er. Olsen har uansett vist seg som en fantastisk spiller i medgang og hvorfor skulle en ikke håpe/satse på at denne medgangen fortsetter i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.12.2008 14:40 Post subject: |
|
|
Morten Moldskred ville vært en flott signering for RBK.
Mer er det ikke å si om det. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.12.2008 15:23 Post subject: |
|
|
Jeg føler at jeg har bra oversikt over Olsens kvaliteter og svakheter, helt fra tiden da jeg var på Aspmyra annenhver søndag.
Selv om det er mange år siden, synes jeg Olsen har hatt litt samme tendenser alle årene etterpå, med unntak av i år, hvor han spilte i et lag som hadde en usedvanlig flyt og medgang bortsett fra seks-sju kamper rundt ferien.
Moldskred ville sikkert vært en flott signering, men det er enda bedre at Brann får nyte godt av hans tjenester i 2009. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.12.2008 15:28 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det bedre at Brann får nyte godt av hans tjenester? Når det gjelder Olsen så er han en ung spiller som har fått sitt gjennombrudd i år og da synes jeg det blir litt feil å trekke frem tidligere år til Olsen og en bør legge mest vekt på årets sesong. Det samme gjelder forøvrig Moldskred som fikk sitt gjennombrudd høsten 2007. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 17.12.2008 15:43 Post subject: |
|
|
Sier litt når vi ikke engang klarer å hente Morten Moldskred, denne klubben har markedsført seg så dårlig over lang tid at vi begynner å få store problemer med å få spillere hit. Vi har ikke vist noe tegn på at vi er villige til å satse for å komme tilbake til toppen, da gidder heller ikke gode spillere å komme hit. Gode kjøp tiltrekker seg andre gode spillere, dårlige kjøp tiltrekker seg..... |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.12.2008 15:45 Post subject: |
|
|
Moldeskred er en middelmodig spiller i Tippeligaen. Og Rosenborg er pr idag en middelmodig klubb så slik passer dette egentlig bra. Men Rosenborg vil og skal bli et topplag igjen. Og det blir vi IKKE ved å hente inn spillere av Moldeskred sin kvalitet. Da må vi opp 2 hakk på kvalitet av spisser. Så enkelt er det. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.12.2008 16:19 Post subject: |
|
|
Helt greit å stå over Moldskred som sikkert putter 10 for Brann neste år uten at jeg lar meg imponere all verden.
Jeg synes tross alt vi har handlet klokt de siste par årene, og da er det greit at vi ikke legger ut i dyre dommer for en 29-åring som har hatt et lite gjennombrudd i ganske høy alder.
Blir litt Kaasa over det føler jeg. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 17.12.2008 16:20 Post subject: |
|
|
Har vi handlet klokt? Er det klokt å handle på Europris istedenfor i en normal butikk? Troppen har store mangler og jeg overhodet ikke imponert over kjøpene i det siste. John Pelu og Roy Miller, hva tenkte de på? Det er dyrere å kjøpe "billige" flopper som dette enn å kjøpe dyre og gode spiller som forsterker oss. Fordi førstnevnte er penger ut av vinduet, sistnevnte er det ikke.
PS: Er ikke spesielt gira på Moldskred selv, snakker mer generelt.
Last edited by longns on 17.12.2008 16:29; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 17.12.2008 16:27 Post subject: |
|
|
At Moldskred heller vil til gamletrener Steinar Nilsen i Brann, fremfor å starte helt på nytt i Rosenborg, forstår jeg godt.
Det er jo Steinar Nilsen som har gjort Moldskred til et navn vi snakker om.
Det som er bra, er å høre at klubben har forhørt seg om spilleren. Men når de får beskjed om at Brann er et suverent førstevalg i Norge, da kan man trygt trekke seg tilbake, og la Brann få slite med å overbevise Tromsø om at Moldskred ikke er verdt like mye som Christiano Ronaldo.
Når en spiller ikke ønsker å komme hit, da skal han jammen også slippe det. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.12.2008 16:28 Post subject: |
|
|
Å så glemmer vi lett Stadsgaard, Demidov, Lustig, Dorsin, Annan og Jarstein. Troppen ifjor vinter hadde store mangler og en var helt nødt til å handle mange spillere for å få en tilfredstillende stor nok tropp, jeg tror nå at vi har nok spillere på et vist nivå at vi bør gå for å kjøpe 1 - 2 skikkelig gode spillere istedenfor 6 - 7 spillere.
Når det gjelder Moldskred så tror jeg ikke vi snakker om 10 mål for Brann ,men heller nærmere 20 hvis han slår til, alternativt kommer han til å gå skadd hele sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 17.12.2008 16:35 Post subject: |
|
|
Hvis Brann har en veldig god sesong, så er ikke 20 mål helt urealistisk. Men hvis ikke de er like suverene som Stabæk var i år, så tror jeg alt over 10 bør ansees som en bonus. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
|