English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Attitude og attitude ...
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cris
Proff

PostPosted: 25.05.2010 18:18    Post subject: Attitude og attitude ... Reply with quote

Det har vært snakket snakkes så fint om attitude under Hamren. Og utvilsomt har det vært gjort en god jobb når det gjelder lagmoral og vilje og innsats for å vinne kampen. Men hva med baksiden av medaljen? Jeg tenker på oppførsel (kall det gjerne attitude) hos enkelte spillere. Jeg tenker spesielt på Annan, Dorsin og Lustig. Gode fotballspillere alle sammen, men med noen attituder som jeg i hvert fall ikke synes noe om. Annan slår om ofte seg i nærkamper som om han var på en annen arena. Dorsin kjefter og smeller på dommer og motspillere som om det var hans viktigste oppgave som lagkaptein. Lustig hiver seg ned og ser ut som han har brukket foten hver gang han får seg en liten smell av en motstander. Alt dette synes jeg er usympatisk atferd som jeg i hvert fall ikke forbinder med god attitude.

En trener med høy moral ville kvittet seg med slike unoter som enkeltspillere har lagt seg til. Fra et etisk ståsted holder det selvsagt ikke å si at så lenge andre gjør det så kan vi gjøre det også. Attitude og Hamren er etter min mening en blandet affære ....
Back to top
View user's profile Send private message
Tommærn
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 18:20    Post subject: Reply with quote

En bakside jeg kan leve med.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 18:22    Post subject: Re: Attitude og attitude ... Reply with quote

cris wrote:
Lustig hiver seg ned og ser ut som han har brukket foten hver gang han får seg en liten smell av en motstander.

Akkurat dette skal jeg være enig i. Helt latterlig når Lustig overspiller skader. Jeg vet ikke hva som er mest irriterende, at han filmer, eller at han er så jævlig dårlig skuespiller.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 18:26    Post subject: Reply with quote

Provoserende lesing. Sånt jeg hører fra vif-fansen.

For det første, du kan f*** meg ikke komme med mange kamper Annan "slår om seg". Bare fordi du så gårsdagens kamp (èn hendelse det ble lagt vekt på) så er du plutselig ekspert? Han er sikkert uspiselig for motstanderne, og river og sliter, og er kjip å med å gjøre. Han er hard i duellene og kynisk, men han slår så og si aldri. Er det mulig, dette er slikt tull som kommer fra resten av fotball-Norge fordi RBK er den store stygge ulven. At Dorsin kjefter og smeller er heeeelt greit, urutinert, men greit, og det var ikke noe som kom med Hamrèn, men som er en personlig, spontan reaksjon på det han (og ofte jeg og RBK-fans generelt) opplever som svært urettferdig. Kan begynne å snakke om de andre TL-lagene snart syns jeg.

At Lustig kaver rundt som han har blitt skutt, er jeg til dels enig i, men kom igjen da! hvor ofte har du sett dette? Har sett det rundt 3 ganger totalt. Er ikke noe å klage over det her. Blir for dumt.

Og som sagt, med de resultatene som RBK har levert under Hamrèn er dette noe jeg kan leve med...
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 25.05.2010 18:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tar opp dette fordi jeg ser at det et mønster, dvs at det er atferd som kjennetegner de nevnte 3 spillere. Altså slett ikke er engangstilfeller.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 25.05.2010 19:15    Post subject: Reply with quote

Dette synes jeg i bunn og grunn er noe tull, Chris. Dorsin kjefter ikke mer enn andre kapteiner og fremstår på ingen anne nmåte ufin ovenfor motspillere.
Lustig ruller rundt... Ja, det har skjedd noen ganger. Er dette noe som kjenntegner Lustig? Nei!
Hva Annan angår så får du se kampene selv og ikke bare få med deg oppsummeringen og kommentarene fra studio i Bergen!

Hva er det du vil fem til med innelgget egentlig? At Hamren ikke har moral?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.05.2010 19:25    Post subject: Reply with quote

Jo dette er et kjennetegn ved Lustig. Som noen andre sa det bedre før meg: Mannen er laget av kjeks.

Når det gjelder Dorsin, er hans oppførsel som kaptein upåklagelig imo.
Annan har jeg også lite å utsette på, selv om han er litt "uvøren" etter norske standarder til tider. Ingenting å henge seg opp i. Det gule kortet han fikk i går var jo også pga. klaging til dommeren, ikke oppførselen i spillet.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 19:33    Post subject: Reply with quote

Veldigb bra at cris tar opp dette. Hvis RBK vil være "hele Norges fotballlag" må de nevnte spillerene korrigeres slik at skuespilleriet forsvinner. Særlig Lustig har fått et meget dårlig omdømme.
vemundo
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 19:38    Post subject: Reply with quote

Har du sett beina til Lustig? Det er attityd at han står oppreist i det hele tatt. Smile

Ja, han overspiller smerten innimellom, umulig å ikke legge merke til det. Tror det er rimelig urealistisk å ha en tropp med spillere som aldri gjør slike ting en gang i blant, samme hvem som er trener.

Synes ikke det er noe generellt mønster i laget her, Dorsin og Annan er det ikke noe å utsette på holdningene hos.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 19:38    Post subject: Reply with quote

<object><param></param><param></param><param></param></object>
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 19:45    Post subject: Reply with quote

Enig med cris angående Dorsin og Lustig. En kaptein skal ikke sutre og klage så mye som Dorsin gjør. Soleklart den mest sutrete og klagete personen i dagens RBK-stall.
Lustig har antydning til skjeggvekst, men faller som ei jente.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 25.05.2010 19:50    Post subject: Reply with quote

Fotball er for skikkelige mannfolk. Ikke for kjerringer som sutrer og kjefter, filmer og spiller over grensen av regelverket. Gode spillere er det utvilsomt, men jeg liker ikke attituden!!
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 19:53    Post subject: Reply with quote

Jeg kan henge med deg angående Lustig, men det andre er bare piss. Dorsin gjør en kjempejobb som kaptein og det er hans jobb og kjefte på dommeren hvis noen skal gjøre det. Det gjør alle kapteiner. Annan slår ikke ofte rundt seg, i går var det en situasjon ellers i år har det ikke vært noe særlig med vifting med armer fra Annan. Ikke nok med at de fleste andre i Norge klager på Annan og vil ha han vekk, nå begynner faktisk noen Rosenborg-supportere med det samme -> Latterlig!
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 25.05.2010 19:55    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Veldigb bra at cris tar opp dette. Hvis RBK vil være "hele Norges fotballlag" må de nevnte spillerene korrigeres slik at skuespilleriet forsvinner. Særlig Lustig har fått et meget dårlig omdømme.

Du forbeholder deg retten til å proklamere Lustig sitt omdømme på folkets vegne skjønner jeg, MC. Jeg omtaler på ingen måte Lustig i negative ordelag. Ergo, intet dårlig omdømme fra meg.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 25.05.2010 20:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er selvfølgelig enig i at det ser dumt ut når Lustig ved ett par anledninger har rullet rundt etter å ha blitt taklet. Det kan så være, men å relatere det til Erik Hamren og som om dette skulle komme som en bakside av medaljen med attityd er rett og slett bare tåpelig.
Jeg føler det må være en sammenheng med mentaliteten som Hamren har gitt spillerne og de handlinger som blir utført for at det skal være noe som helst form for mening med innlegget ditt, cris. Den sammenhengen ser jeg bare ikke.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 20:04    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg du er helt på jordet. Attityd har vel ingenting med filming, sutring og overdrevent hardt spill å gjøre?
cris
Proff

PostPosted: 25.05.2010 20:07    Post subject: Reply with quote

For å si det litt enkelt: Selv om man er rbk-supporter, så trenger ikke alt være enten sort eller hvitt. Det er ting å jobbe med når det gjelder attituden som jeg har nevnt tidligere.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 25.05.2010 20:13    Post subject: Reply with quote

Kan du oppsummere litt på hvilket grunnlag du uttaler deg nå, MC? Slik jeg forstår deg så mener du at dette har noe med Hamren å gjøre? Som en følge av Hamren sitt mantra om attityd, ref " baksiden av medlajen" som syens å være "tankekorset i saken her.
Det er altså ikke slik at Lustig rullet rundt på gresset tidligere? Det er altså ikke slik at Annan var hard i duellen tidligere? Det er altså ikke slik at Dorsin kjeftet mye tidligere?
For at det som tilsynelatende var ment som et poeng om "attitydens bakside" skal gi noe som helst mening så må jo disse ha oppstått underveis. Forutsetningen for det første innelgget i denne tråden er jo at disse tendensene forut for Hamren ikke var tilstedeværende...
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 20:16    Post subject: Reply with quote

Ifht. Lustig og fallene hans. Har han ikke hatt veldig mye problemer med anklene og spillt mye med smerter? Jeg ser ikke helt bort i fra at det faktisk gjør skitvondt når han blir taklet i anklene. Jeg har aldri sett han falle dramatisk når han har blitt taklet i andre plasser enn anklene.

Bare en tanke, ikke nødvendigvis en fasit.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 25.05.2010 20:18    Post subject: Reply with quote

Jo jøss, cris. Alt er ikke svart hvitt. Alt er ikke perfekt. Det er ikke det som er poenget heller.
Det er sammenhengen i dette tankekorset ditt som er totalt fraværende.
Som sagt, enig i at det ser dumt ut å rulle rundt og at jeg også kan bli forbannet når det smeller ekstra fra Dorsin eller Annan en gang i blandt. Men å tillegge disse handlingene Hamrens attitydmantra blir for meg uforståelig.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 25.05.2010 20:33    Post subject: Reply with quote

Kanskje på tide å komme inn på riktig bane, Timmi? Hva som har vært tidligere er uinteressant. Det som teller er hva som foregår og tillates under Mr. Attitude. Og bare så det er sagt enda en gang. Hamren har gjort en utmerket jobb ift vinnervilje, men det er som noen attituder her som slettes ikke bør videreutvikles. Og det ansvaret ligger selvsagt på lederen av laget.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 25.05.2010 20:50    Post subject: Reply with quote

Hehe, riktig bane? Om du er i stand til å forstå det du selv skriver så skjønner du også at det ikke er uinteressant hva som har vært tidligere. Poenget er jo at du tillegger Hamren disse tendensene, jf. medaljens bakside.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 25.05.2010 20:52    Post subject: Reply with quote

Muligens en begrepsforvirring her? Hva menes med begrepet attitude? Hva betyr f. eks attitude ift å vinne. Betyr det å vinne for en hver pris - koste hva det koste vil og at målet helliger middelet?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 20:55    Post subject: Reply with quote

Attityd
http://sv.wikipedia.org/w...ki/Attityd
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 25.05.2010 20:56    Post subject: Reply with quote

Nå har du skylapper på criss... Alt i RBK er ikke perfekt, det er det vel ingen som har sagt. Men å vinne for enhver pris??? Det er ikke uten grunn at Rosenborg ligger i toppen av fairplaytabellen hvert år. Rosenborg driver ikke med tjuvtriks i øst og i vest, selv om jeg kan være enig i at det er i overkant mye syting iblant.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb