View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2010 22:28 Post subject: Rosenborg - Hønefoss |
|
|
V
Blir det siste hjemmekamp for Hamrén? Greit med en avgjørelse veldig snart...
Når det gjelder laget, er jeg usikker på hva som skjer. Likte vel egentlig eksprimentet med to rene spisser foran Iversen. Så kan det vel heller diskuteres hvem som skal inngå i 4-4-2-diamanten. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 09.05.2010 22:38 Post subject: |
|
|
Jepp. Han fortjener en verdig avslutning. Han førte oss tilbake i toppen av norsk fotball tross alt. Ettersom jeg har eksamensfri fra 15.-18. frister det veldig og ta turen opp. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.05.2010 23:38 Post subject: |
|
|
Etter enda en kjedelig uavgjortkamp med få sjanser og flust av feilpasninger, får vi kanskje høre hvor dårlig Lerkendalmatta egentlig er blitt.
"Hønefoss er jo et godt lag. Det har de vist tidligere i sesongen... Vi visste dette ville bli en vanskelig kamp, og når det ikke går an å spille fotball på banen får vi være kjempefornøyd med at det ble et poeng... Jeg er ikke enig i at vi skapte få sjanser. Vi hadde jo to-tre sjanser og det skulle de ha scoret på, men slik er fotbollen blitt." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 10.05.2010 01:02 Post subject: |
|
|
Lei av å høre det refrenget ja. Får håpe laget scorer på seg litt selvtillit mot Stjørdals/Blink, men det blir vel med 4-1 eller så. Tidligere årganger (ikke bare under Eggen, men også siden) vant gjerne med tosifret i første runde. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 10.05.2010 04:26 Post subject: |
|
|
Hvis det blir 0-0 her også, så kommer jeg til å le sammenhengende til vi scorer neste gang.  |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 10.05.2010 08:23 Post subject: |
|
|
Selv om det er tragikomiskt vil jeg heller sannsynligvis ty til tårene. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 10.05.2010 08:56 Post subject: |
|
|
Ikke forvent målkalas. Blir ikke overrasket om det blir 0-0. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 10.05.2010 09:06 Post subject: |
|
|
Hønefoss kommer til å ligge med 11 mann fra 20m og inn til eget mål. Så det blir ikke noe kalassifre, nei. Du har rett i det. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.05.2010 09:08 Post subject: |
|
|
Jeg blir svært overrasket hvis det blir 0-0. Jeg husker riktignok min egen russekamp som endte med det resultatet og broderns russekamp som også endte 0-0, henholdsvis i 1996 og 1991 men det vil ikke skje i år  |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 10.05.2010 09:43 Post subject: |
|
|
Etter at Erik Hagen ble kampklar for Hønefoss er forsvaret deres beste lagdel, og Hagen sammen med Frode Lafton er et bra midtstopperpar i norsk målestokk. RBK vinner sikkert kampen, men neppe med store sifre. Og NB: Av de nyopprykkede lagene er det bare Hønefoss som har tatt poeng mot gode lag på bortebane, med seier mot Stabæk og uavgjort mot Vålerenga. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.05.2010 09:49 Post subject: |
|
|
Minst 5-0 om jeg skal være fornøyd  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.05.2010 09:53 Post subject: |
|
|
Haugesund tok poeng borte mot både Stabæk og Lillestrøm så den påstanden stemmer ikke Collins. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 10.05.2010 09:53 Post subject: |
|
|
Jeg bor 15 min unna Hønefoss og har derfor fulgt de i hver kamp de har spillt på forskjellig tidspunkt som RBK. De kommer til å ligge veldig lavt og satse på kontringer. Der er de utrolig farlige og Angan skaper utrolig mye, dog har han dårligere avsluttningsferdigheter enn en gjennomsnittlig 4 divisjonsspiller. Vi bør vinne greit, men må passe på kontringer. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 10.05.2010 09:58 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Etter at Erik Hagen ble kampklar for Hønefoss er forsvaret deres beste lagdel, og Hagen sammen med Frode Lafton er et bra midtstopperpar i norsk målestokk. RBK vinner sikkert kampen, men neppe med store sifre. Og NB: Av de nyopprykkede lagene er det bare Hønefoss som har tatt poeng mot gode lag på bortebane, med seier mot Stabæk og uavgjort mot Vålerenga. |
Frode Lafton spiller venstreback og der er han ikke like god selv om han som regel spiller meget godt. Traore spiller midtstopper med Hagen og de har imponert, spesielt Traore. |
|
Back to top |
|
 |
Jotjar Junior
|
Posted: 10.05.2010 11:19 Post subject: |
|
|
Får vel ta turen innom nå jeg da, før det som uansett blir en minneverdig kveld for en enslig Hønefossupporter i Trondheim
Sesongen sett under ett har ikke vært noe å skryte av for vår del, det er ikke akkurat ufortjent at vi ligger der vi ligger. Kun fem mål og nest flest baklengs fører gjerne til en plassering i bunnen.
Men, for vår del er det en sesong delt i to enormt forskjellige deler så langt, før og etter trenerbyttet. Med Sundgot som trener røyk vi på seks strake tap med totalt 2-18 i målforskjell. "Høydepunkter" her var 0-6 mot Lillestrøm, 1-5 mot Haugesund og hjemmetap mot Kongsvinger etter å ha tatt ledelsen.
Men etter at Tom Guldbrandsen midlertidig har fått ansvaret, har laget vært et helt annet. På de fem matchene med han som trener har vi følgende resultater:
Stabæk-Hønefoss 0-1
Start-Hønefoss 2-0
Hønefoss-Molde 1-1
Vålerenga-Hønefoss 0-0
Hønefoss-Sandefjord 1-0
Altså 8 poeng, 3-3 i målforskjell og clean sheat i tre av matchene. Nå skal det sies at seieren mot Stabæk var grådig ufortjent, men til gjengjeld hadde vi fortjent poeng på Sør Arena.
Den største forskjellen er at tryggheten defensivt har blitt en helt annen. Årsaken til dette er sammensatt av flere punkter. Thomas Solvoll er tilbake i mål, og har stått glimrende. Noe som ikke kan hevdes om Steve Clark da han fikk sjansen, for å si det forsiktig...
Samtidig har Erik Hagen kommet tilbake. Han er dog ikke i full form, og har i tre av de fire kampene han har startet måttet gå av i pausen. Mot Enga holdt han en time.
Samtidig har byttet med Örn Sigurdsson (som jo hadde en kjempekamp på Lerkendal i fjor) og Traorè vært en kjempesuksess. Örn var katastrofe på stopperplass, Traoré det samme som back. Etter at de har byttet plass, er de endelig på et forventet nivå.
Samtidig er Frode Lafton flyttet ut på back. Ikke noe ønskesituasjon, og han sliter en mot en der. Men for all del, han vinner så mange dueller og leder laget på en måte som gjør at han fortsatt er umistelig, også som back. Og det viktigste er jo at forsvaret som helhet fungerer.
Samtidig har vi fått en mye bedre balanse på midtbanen. I starten sleit vi virkelig med å finne riktig komposisjon, for å si det forsiktig. Det er forsåvidt en del endringer ennå, men felles for firkløveret Obiefule, Bangura, Dimitrijev og Bolseth er at alle ser ut til å være i en helt annen fysisk form enn da sesongen startet. Da så vi rett og slett dårlig trent, og det stemmer sannsynligvis også. Skader og en elendig planlagt og gjennomført treningsvinter sørget for det.
Hvordan midtbanen blir disposisjonert neste helg er jeg usikker på. Men at vi spiller med fem mann der virker sikkert. Jeg tipper alle de fire nevnte starter, i tillegg til Steffensen på venstrekant. En annen mulighet er at Saaliti eller Konate brukes som høyrekant, men jeg tipper Dimitrijev starter der med de tre andre sentralt.
På topp er Davy Claude Angan nesten et fenomen. Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at han nærmer seg 20 klare målsjanser, men allikevel står han bare med en scoring så langt. Kort oppsummert, så kan man vel si at han er god på det meste, fram til han skal avslutte, selv om teknikken er mer rotete enn elegant. Kontringsstyrken hans skal allikevel bli meget viktig på Lerkendal.
De eneste som helt sikkert ikke er med, er David Hanssen og Lars Lafton. Ellers begynner folk å bli friske, etter at vi har hatt seks-sju mann ute i flere kamper.
Jeg er ydmyk nok til å synes at 16.maikamp på Lerkendal blir utrolig kult. Skal bli herlig å se mitt lag spiller i Trondheim, etter å ha bodd her i fire år. Men med en kjæreste som står blant Kjernen, så blir det en spesiell oppladning til nasjonaldagen
Hvor mange andre som kommer oppover vet jeg ikke, men jeg frykter at det kan bli ganske få. Fosseberget prøvde å sette opp buss, men fikk ikke nok påmeldinger. Noen blir det jo helt sikkert, og vi som kommer skal sørge for å høres, vi som kommer.
Er det slik at russen har sitt felt ved siden av oss forresten? _________________ https://www.facebook.com/...jornetcom/ |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.05.2010 11:59 Post subject: |
|
|
Vil tro Russen plasseres på nedre Adressa, altså nedenfor Kjernen som i fjor. Det er vel kun der det ikke er solgt sesongkort. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 10.05.2010 16:32 Post subject: |
|
|
Hvis vi ikke klarer å underholde og score en del mål i denne kampen så er det ille. Det er et svakt lag som vi skal slå, og fotball er fortsatt en publikumssport så her bør de kjøre på!
Iallefall hvis de har tenkt å få opp publikumssnittet, Lerkendal blir nok utsolgt og da er det vitkig å vise at det er morro på fotballkamp! Jeg er drittlei av 0-0 nå, gi meg heller en 2-2 kamp enn de gørre kjedelige 0-0 kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 10.05.2010 20:12 Post subject: |
|
|
Kampens dommer er Svein Erik Edvartsen. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 10.05.2010 20:23 Post subject: |
|
|
Hva er oddsen på 0-0 i denne kampen tro? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.05.2010 20:47 Post subject: |
|
|
Du får sikkert 13-14 ganger pengene inn mot kampstart i hvert fall. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 11.05.2010 04:51 Post subject: |
|
|
Solo wrote: | Kampens dommer er Svein Erik Edvartsen. |
Da er vi sikret underholdning, i det minste. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.05.2010 12:55 Post subject: |
|
|
Får tro han har bedre musikk på ørene denne gangen enn i Bodø i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.05.2010 22:05 Post subject: |
|
|
Jeg blir imponert over de som husker resultater fra både egen og nærståendes russekamper.
Min russekamp ble en orgie i fyll og bråk, kunne vi lese i Adressa. Selv om jeg ikke var ille, husker jeg ikke resultatet 132 år senere.
Jeg kom forresten på at jeg var i ferd med å få napp på ei berte da en kompis og russebilens moralske anstand dro meg opp og sa vi måtte dra. Noen var blitt bekymret på grunn av litt slåssing i nærheten og stadig flaskekasting fra en gjeng bak oss. Så da dro vi til Djupvika...
Vel: Gøran scoret i alle fall.
Men så var det RBK-Hønefoss da.
Tviler på at kampen blir noe fotballelskere snakker om i mange år. Gjeeeesp. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.05.2010 09:06 Post subject: |
|
|
Jeg ville valgt følgende lag:
Örlund
Lustig, Stadsgaard, Demidov, Dorsin