View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2010 19:46 Post subject: Odds BK - RBK |
|
|
V
Gikta sviktet når det gjaldt "mitt" laguttak mot Godset. Etter praten med Hamrén ute på kunstgressbanen etter den lukkede treninga forsto jeg at Winsnes kom til å starte, men var fortsatt svært tvilende til Moldskred. Sunnmøringen "lurte" meg derimot ved hovedtribunen noen minutter senere gjennom sjøl å komme med uttalelsen om å "ta igjen det tapte (Start-kampen) i morgen". Derfor spekulerte jeg som jeg gjorde - til tross for at jeg faktisk første tenkte å bruke en helt annen overskrift og ingress:
Quote: |
Moldskred slo opp skaden
Morten Moldskred slo opp lårskaden mot Vålerenga, men får trolig likevel spilletid mot Strømsgodset. |
I ettertid forstår jeg at uttalelsene hans derimot måtte tolkes i lys av at han var helt inneforstått med at han ikke kunne starte kampen etter å ha slått opp skaden.
At Iversen derimot ble benket, kom som en stor overraskelse - syns jeg.
Så er spørsmålet om begge starter i Skien. Etter de manglende prestasjonene til Olsen sier jeg ja. Spørsmålet er derimot om Winsnes danker ut Henriksen. Det føler jeg er uvisst. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 06.04.2010 20:02 Post subject: |
|
|
Winsnes eller Henriksen, jeg vil ha Ã…sen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.04.2010 20:09 Post subject: |
|
|
Olsen med 3 mål har så absolutt levert godkjent og jeg er sikker på at hvis han gis tilitt så kan han fort nå 20 mål denne sesongen. Winsnes på dagens nivå og form har ingenting å gjøre på dette Rosenborg laget. Hadde vi hatt gode alternativer så hadde jeg ønsket at Lustig fikk kjenne konsekvensene av dårlig spill. Ønsket lag:
Ørlund
Lustig Stadsgaard Demidov Dorsin
Annan Henriksen
Skjelbred Iversen Olsen
Prica
|
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 06.04.2010 21:30 Post subject: |
|
|
Örlund
Lustig Stadsgaard Demidov Dorsin
Annan Traorè
Moldskred Iversen Olsen
Prica |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 06.04.2010 21:52 Post subject: |
|
|
Hvis Lago er tilbake i form vil jeg inn med ham for å temme den hestliknande. Demidov med Annan. Skikkelig baktungt. Noe som frigjør litt offensiv kraft fremover. Ingen kamp for Winsnes dette, og Ivers og Moldskred kommer inn etter hvilen når kampen har åpnet seg.
Ørlund
Lustig Stadsgaard Lago Dorsin
Annan Demi
Traore Skjelbred Olsen
Prica. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Bjørkis Senior
|
Posted: 06.04.2010 23:05 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker å gjøre plass til alle "storkanonene":
Örlund
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan - Skjelbred
Moldskred - Iversen - Olsen
Prica
Synes Skjelbred viste positive takter når han befant seg sentralt i banen i løpet av kampen sist. Han var relativt skapende i 2. omgangen nylig. Samtidig var han et aldri så lite rivjern etter hvert i denne matchen. Jeg tror han kunne utgjort en dynamisk duo sammen med Annan sentralt. Skjelbred gjorde vel en svak figur sentralt i fjor, når han spilte der i braktapet i kvartfinalen i cupen mot Molde. Men jeg er gira på at han skal få en ny sjanse der nå slik at det frigjør plass til både Moldskred og Olsen.
Når det er sagt så kommer vel Skjelbred mer til sin rett som sentralt anker, enn som høyre kant? |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.04.2010 23:56 Post subject: |
|
|
Vi har to backer. De to beste i Tippeligaen. Men vi har ingen alternativer til de hvis de blir skader eller viser formsvikt. Nordvik solgte vi, Strand er 40 år og ikke spilleklar og Traorè vil ikke spille der, Wangberg og spesielt Lago er for kantete til å spille der. På backposisjonene står vi til terningkast 6 i kvalitet men 1 i kvantitet. Den beste vikaren er kanskje Annan, som vi er helt avhengige av å ha defensivt på midtbanen. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2010 00:01 Post subject: |
|
|
Henriksen og Skjelbred har vist at dem kan fungere på høyreback og Traore er et mer enn godt nok alternativ til Dorsin. Det blir for råflott å ha spillere som kun er reserve i en posisjon forutenom keeperplassen. Sentral midtbane og forsvar er to plasser. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.04.2010 00:43 Post subject: |
|
|
Bjørkis wrote: | Jeg ønsker å gjøre plass til alle "storkanonene":
Örlund
Annan - Skjelbred
Prica
|
Jeg er enig i dette uttaket. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 07.04.2010 00:49 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Skjelbred har vist at han kan fungere på høyreback |
Her er jeg vanvittig uenig med deg. Skjelbred fikk vel prøve seg en kamp der i en treningsmatch pre-season og virket totalt malplassert. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.04.2010 00:51 Post subject: |
|
|
Enig Halvorsen. Skjelbred visade med eftertryck att han inte bör spela högerback flera gånger. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 07.04.2010 02:22 Post subject: |
|
|
Bjørkis wrote: | Jeg ønsker å gjøre plass til alle "storkanonene":
Örlund
Annan - Skjelbred
Prica
| Amen. Håper virkelig vi får en fin seier her, takler virkelig ikke Dag-Eilev... |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.04.2010 05:11 Post subject: |
|
|
Odd har blitt gode og i perioder imponerer de stort. De har også Péter Kovács, så vi skal få det tøft. Derfor velger jeg også Demidov til denne kampen. Blir spennende kamp, Odd er gode på hjemmebane og satser offensivt. Derfor svært viktig for oss at backene våre fungerer både offensivt og defensivt.
Mitt lag:
Daniel Örlund
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin
Vadim Demidov - Anthony Annan
Morten Moldskred - Per Ciljan Skjelbred - Trond Olsen
Rade Prica _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.04.2010 08:14 Post subject: |
|
|
Tror jeg går for en ellver slik:
Forsvarsrekka bør slett ikke endres til kamper som kan tenkes å bli vanskelige. Lago er en bedre duellspiller enn Demidov, men å kaste ham innpå i en slik kamp ville jeg ikke ha gjort når han har spilt lite med de andre i vinter og vår.
Örlund - Lustig, Stadagaard, Demidov, Dorsin - Annan, Henriksen - Skjelbred, Iversen, Moldskred - Prica
Henriksen kan få jobben med å følge Simen Brenne. Iversen får spille fra start da det er viktig med hans egenskaper på defensive dødballer. Moldskred har noe større evne til å holde i ballen enn Olsen, slik at vi kommer etter med laget. Olsen kan heller være en å sette inn for å endre kampbildet eller når vi får rom. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 07.04.2010 16:05 Post subject: |
|
|
Örlund
Lustig Stadsgaard Lago Dorsin
Annan Demidov
Moldskred Iversen Olsen
Prica
PCS kan løpe sine sirkler med ball på sidelinja. Med dette laget kriger vi Odd av banen og Odd vil være underlegne oss på dødballer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.04.2010 22:54 Post subject: |
|
|
- Steffen Iversen og Morten Molskred startet på benken sist, starter de da mot Odd?
- Det er for tidlig å si om de starter, men det var et bevisst valg å la de starte på benken sist kamp. Det var for å få de klare til Odd-kampen. Nå har de fått en god treningsuke. Guttene er nå tilnærmet 100%, det er ingen andre skader i laget. Roar strand har vært litt syk, men ellers er vi klare, sier Hoftun.
Les mer: Hoftun: - Vi har respekt for Odd |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 08.04.2010 18:59 Post subject: |
|
|
Tipper Iversen og Moldskred starter. De så bra ut på treninga i dag, sammen med Stadsgaard - Annan og Per var det de to jeg la mest merke til. Men det blir jo litt synsing da. Var litt komisk da Hamren og Bjørn Hansen måtte flytte et stormål 50 meter, mens spillerne sto å så på. Latsækka. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.04.2010 20:55 Post subject: |
|
|
Bjørn Hansen på trening? Hva skjer |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 08.04.2010 21:05 Post subject: |
|
|
Jada. Han drillet angrepsmønster i ca 45 minutter i dag. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 09.04.2010 00:48 Post subject: |
|
|
Pleide ikke han å ha ansvaret for den defensive biten med Eggen? Kan vi ikke sende Eggen ned for å hjelpe til å terpe med det offensive om Hamrén trenger hjelp? |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.04.2010 00:58 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Bjørn Hansen på trening? Hva skjer |
Kanskje det blir Bjørn Hansen som blir vikar siden han har en mer defensiv tilnærming ikke ulik Hamrens, hehe
Det er jo nye takter og paradigmeskifte på lerkendal nå. Langballer og aller helst 6 stoppere som pumper bak der. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.04.2010 02:18 Post subject: |
|
|
Artig at Bjørn Hansen er med og bidrar, han er undervurdert føler jeg. |
|
Back to top |