View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 11.04.2010 23:28 Post subject: Rosenborg - Brann |
|
|
V
Med Henriksen og Åsen i Tyrkia er det nok liten tvil om at Winsnes blir makker til Annan. Derimot er jeg mer usikker på om Moldskred får fortsette. Olsen var igjen frisk som innbytter, og han har vel statistisk vært bedre hjemme enn borte(?) - stikk i strid med forventningene om å falle gjennom med lite bakrom.
Ergo skal det ikke helt forundre meg om Olsen får sjansen.
Så får vi håpe at Brann ikke får tettet hullene i tide, og at 11-0 er innen rekkevidde.
Forresten:
Fredrik Winsnes synes ikke det er noen krise å sitte på benken - enn så lenge. Nå får han etter all sannsynlighet startplass de to neste kampene som en følge av Henriksens G19-oppdrag.
- Blir dette din mulighet til å spille deg inn på laget?
- Sånn går det jo an å se det. Men jeg føler jeg meg trygg på at når jeg kommer i min beste form, er jeg inne på dette laget. Jeg er ikke på topp fysisk, og du må huske at jeg akkurat har kommet til en ny klubb, poengterer Winsnes - som vendte hjem til Trondheim foran denne sesongen etter tre år i Danmark og Drammen.
Les mer: RBK mister tomålsscoreren
2006-09 vil jeg forresten hevde er fire år. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.04.2010 23:55 Post subject: |
|
|
Tror ikke man skal drive og bytte for mye inn og ut på bakgrunn av hvem som gjør det bra den ene kampen kontra den andre. Selv om det er jevnt om plassene så betyr ikke det at Moldskred skal ut av laget fordi Olsen var friskere da han kom innpå i dag.
Brann-kampen blir en helt ny kamp igjen, og Moldskred har av og til gjort knallkamper mot Brann for Tromsø.
Jeg formoder at eneste endring blir at Winsnes tar plassen til Henriksen, og normalt sett skal ikke de tingene vi mister med ham bli så avgjørende mot Brann, som jeg ikke synes har vært flinke til å bruke mellomrommet og ha løpskraft i midtbaneleddet til nå i hvert fall.
Mini var bare innbytter i 1996 han også...  |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 12.04.2010 00:03 Post subject: |
|
|
kan ha noe å gjøre med at Bakke STÅR i midtbaneleddet. Gleder meg uansett til å møte et vaklende Brannkamp og håper på noe annet enn den nitriste hjemmekampen i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 12.04.2010 00:24 Post subject: |
|
|
Perfekt timing å møte Brann på når vi kommer med en god følelse og har en forholdsvis god start på året, mens Brann er i fullstendig kaos. Tror på stor seier her.
Antar dette blir laget vårt (og håper forsåvidt på dette laget også):
Örlund
Lustig Stadsgaard Demidov Dorsin
Annan Winsnes
PCS Ivers Olsen
Prica
Tror Hamrén velger Olsen over Moldskred etter at Moldskred slet med å komme inn i kampen mot Odd, mens Olsen hadde et friskt innpust. PCS får garantert forsette og jeg håper selvfølgelig han gjør en god kamp så jeg slipper å bli halshogget av PCS-fansen om jeg må kritisere han på ny (selv om jeg blir kritisert av én mindre siden Klevolainen ignorer meg).
Ivers var svak mot Odd, men jeg tror han får en ny sjanse, og håper også det, ettersom han har vært veldig god for oss tidligere i år i denne posisjonen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 09:15 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Perfekt timing å møte Brann på når vi kommer med en god følelse og har en forholdsvis god start på året, mens Brann er i fullstendig kaos. Tror på stor seier her. |
Ikke nødvendigvis. I fjor kom vi fra to strake mens Brann hadde åpnet med et meget skuffende tap mot Sandefjord pluss 1-1 mot Stabæk.
En av de beste kampene våre mot Brann de senere årene var i 2007, da Brann ledet serien og hadde imponert stort før de kom hit.
Brann hadde heller ikke tapt før de røk 0-10 mot oss i 1996, mens de i 1994 var i dårlig "form" med 0-2-2 3-10 på sine fire siste før 0-9 her oppe.
Faren med Brann på onsdag er at de klarer å mobilsere alt og få det ut i en enkeltkamp mot oss. Jeg tror innerst inne ikke på det, men det er viktig at vi får kampen inn i vårt spor. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.04.2010 09:20 Post subject: |
|
|
Alt kan skje mot Brann, men jeg har en god følelse. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 12.04.2010 09:21 Post subject: |
|
|
Dette bør være en enkel kamp å vinne for Rosenborg. Det viktigste når man møter Brann er å unngå de sinnsyke taklingene som halvparten av brannspillerne setter inn med jevne mellomrom. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 12.04.2010 09:53 Post subject: |
|
|
Dette ser ut som en enormt sikker hjemmeseier. Får bare håpe det ikke blir for stygt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 10:27 Post subject: |
|
|
Har vel ikke vært en sikrere hjemmeseier på Lerkendal siden RBK - Mjøndalen i 1992 tror jeg  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.04.2010 10:31 Post subject: |
|
|
Dette er en så sikker og selvsagt hjemmeseier at jeg blir litt urolig. Men jeg håper moralen og "attityden" er så bra i laget at de har riktig inngang til kampen.
Håper på 4-5 mål og storseier, noe som ikke er usannsynlig, men frykter en gjentagelse fra i fjor, med uavgjortresultat etter en dårlig kamp fra vår side. Mest sannsynlig er det kanskje med en mellomting. En sjentagelse av Godset eller Odd-resultatet, kanskje? Tre scorede mål per kamp virker jo å være flavour of the month for vår del. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.04.2010 10:32 Post subject: |
|
|
Prinsen fra Os wrote: | Dette ser ut som en enormt sikker hjemmeseier. Får bare håpe det ikke blir for stygt. |
Nærmer det seg lynsjestemning allerede i Bergen? Mjelde var ikke så dum likevel? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 10:49 Post subject: |
|
|
Hvem som skal ha skylda for ting og tang i Bergen er det tydeligvis delte meninger om, på samme måte som det var og er her i distriktet.
Jeg mener klart at feilvalgene i Brann startet allerede før klubben ble seriemester. Nå ønsket vel en del å kvitte seg med Mjelde allerede en god stund før gullet da, så skylda må kanskje legges på andre enn ham. Men feilproioriteringene på spillersiden som er det mest opplagte for oss som sitter et stykke unna begynte nok i 2006 og fortsatte med økende styrke i 2007 og 2008. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 12.04.2010 10:57 Post subject: |
|
|
La meg også her henvise til gjesteboka til Barten:
Quote: | Brandtun melder til TV2 at de skal få høre om styrets planer. De skal bare lage dem først.
Jeg har fjær. Noen som har tjære? |
Brann må ha noe nær eliteseriens jevneste stall, problemet er bare at alle sammen er skrekkelig middelmådige (ja, Huseklepp inkludert, siden han aldri kommer til å få utnyttet kvalitetene sine i måten laget nå "spiller" på). Samtidig kan det godt tenkes at de skraper sammen litt motivasjon til kampen mot oss.
Jeg tipper at denne kampen blir vunnet på midtbanen. Greier vi å holde tempo oppe der, har ikke Brann-spillerne mulighet til å henge med og må fortsette med å slå langt mot Huseklepp. Legger vi oss på deres tempo, kan det bli en langtekkelig forestilling som fort kan bli avgjørt på en dødball for bortelaget. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 12.04.2010 11:03 Post subject: |
|
|
Vanskelig å spå et sikkert utfall av kampen, til tross for at Brann framstår som veldig gavmilde defensivt. Et sannsynlig kampscenario er at Steinar Nilsen legger alt i å tette igjen bakover og satse på kontringer. Å stange mot en mur av Brann-spillere trenger nødvendigvis ikke bli lett. En tidlig scoring vil selvsagt løse opp det meste, og et Brann-lag i full oppløsning hadde ikke vært meg imot. Imidlertid tror jeg kampen fort kan bli tettere og jevnere enn resultatene hittil i sesongen skulle tilsi. RBK er solide, men vinner sjeldent veldig stort. Og det kan tenkes det passer Brann godt å være underdog.
De siste årene har RBK slitt med å vinne over Brann. De fire siste møtene har endt med uavgjort, og klubben er vel den eneste Hamrén ikke har beseiret. Den statistikken bør forhåpentligvis få sin slutt til på onsdag. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 12.04.2010 11:51 Post subject: |
|
|
Enig!! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.04.2010 12:43 Post subject: |
|
|
BRann kommer til å prestere årsbeste rent spillemessig mot oss, det er jeg sikker på. Om det likevel vil holde til å få med seg poeng er en annen sak. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 12.04.2010 12:50 Post subject: |
|
|
Er litt redd for denne kampen. Hadde vært så utrolig kjipt å få et uavgjort(eller tap) mot Brann. Satser på at vi vinner med (minst) 2-3 mål. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.04.2010 13:57 Post subject: |
|
|
Påtide å slå Brann igjen nå, vi må faktisk helt tilbake til april 2007 for å finne forrige seier mot dem. |
|
Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 12.04.2010 14:02 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | BRann kommer til å prestere årsbeste rent spillemessig mot oss, det er jeg sikker på. Om det likevel vil holde til å få med seg poeng er en annen sak. |
Er stygt redd for det jeg også. Får bare håpe at de lekker like mye i forsvar på Onsdag som de har gjort hittil i sessongen. Kan bli vanskelig å møte Brann nå men håper (som vanlig) på kalasseier  _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 14:30 Post subject: |
|
|
Mange gode og noen dårlige minner fra Brann-kampene opp gjennom årene.
1990 - 2-0-seieren som sikret oss seriegullet i siste kamp. Utrolig artig. Brann uten medalje fordi rivalene fra Fyllingsdalen ga vekk et poeng til Molde...
1993 - 0-4... Tippekamp på lørdag, busstur til byen, store forventninger og et par gedigne sjanser helt i starten. Så gikk det istedet inn alt bakover. Ingen stor kamp av Ola By, selv om de fleste var dårlige. Innmari hvor langt det var å gå fra Lerkendal til Leüthenhaven da, føltes ikke så langt på vei oppover til kampen.
1994 - 9-0. Sikret seriegullet med en skikkelig gullkamp.
1995 - 3-1. Med Tom Kåre Staurvik i mål på slutten. Synd med frisparket han slapp inn i forlengelsen av utvisningen på Jørn. Men morsom avslutning.
1996 - 10-0. Hvem trodde det var mulig å overgå 1994?
1999 - 2-3. Fra 2-0 til 2-3...erre mulig?
2000 - 4-4. Utlikning av Jan Derek langt på overtid. Herlig.
2001 - 3-3. En av ytterst få tabber av Arni Gautur Arason i RBK-målet på utlikningen av Ylönen.
2007 - 3-0. Ny stor Sapara-dag mot serielederen. |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 12.04.2010 15:34 Post subject: |
|
|
Brann har ikke forsvarsspillere i år. De har heller ingen keeper. I denne kampen bør vi sette inn det som er av offensive spillere i laget vårt og ha enormt stor fokus på det offensive spillet. I tillegg har de kun en, kanskje to spillere i Huseklepp og Guastavino vi trenger å være redd for i deres angrep. Som tidligere nevnt blir det sikkert viktig med et tidlig mål slik at vi slipper å stange mot en forsvarsmur bestående av 10 mann.
Får vi målet tidlig og tør å fortsette offensivt ligger det til rette for lekestue. Jeg nekter å tro på at vi ryker på poengtap i denne kampen. Vi er rett og slett MYE bedre enn Brann i dag. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 12.04.2010 15:41 Post subject: |
|
|
Det vil vaere en sensasjon om Brann faar uavgjort eller vinner i Trondheim. Laget er, som tabellen viser og som jeg har sagt hele tiden (det er jo ingen overraskelse at de ligger saa langt nede), kanskje det daarligste i Tippeligaen. RBK har paa papiret det sterkeste i landet. Frykter Huseklepp som er en klassespiller, ellers har de null og niks. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 15:43 Post subject: |
|
|
De har riktignok startet bedre i år enn i fjor da  |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 12.04.2010 15:43 Post subject: |
|
|
Har lett en god stund nå, og finner ingen svar. Går denne kampen på TV, altså fri-TV? NRK? Kamptidspunktet er en time senere enn alle andre kampene, så en skulle vel tro at den gikk på tv ihvertfall.
Jeg har forøvrig også stor tro på hjemmeseier i denne kampen. Kunne vel ikke fått et bedre tidspunkt å møte dem på enn nå. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 12.04.2010 15:48 Post subject: |
|
|
TV 2. |
|
Back to top |