English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.03.2010 16:22    Post subject: Rosenborg - Strømsgodset Reply with quote

V

Winsnes og Moldskred inn for Henriksen og Olsen?

Ellers så bør vel alt tale for hjemmeseier, og dermed åtte poeng etter to av de vanskeligste bortekampene samt to overkommelige hjemmekamper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Solo
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 20:59    Post subject: Reply with quote

Kampen dømmes av Terje Hauge.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 23:08    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg, eller dømmer han en tredjedel av RBK-kampene? Føles i alle fall som det er overdrevent ofte.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 23:24    Post subject: Reply with quote

Hvordan var den statistikken med antall poeng pr kamp med Hauge som dommer kontra de andre? Noen som har link til den undersøkelsen?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2010 23:27    Post subject: Reply with quote

Kun tre kamper i fjor. 1-1 Odd, 1-0 Viking og 3-0 Godset. Alle hjemme. Bør kanskje være glade for at Jarstein ikke ble utvist i Viking-kampen. Mange dommere hadde dratt opp det røde der. Da hadde Barli havnet i mål og Jarstein som hadde den dårlige perioden rett bak seg hadde muligens vært ferdig i klubben allerede da.

Viking-kampen i fjor vår var et vendepunkt deluxe både for Jarstein og for RBK som radet opp seire uten å slippe inn mål i fortsettelsen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WegHard
Veteran

PostPosted: 31.03.2010 08:00    Post subject: Reply with quote

Ble litt imponert over Strømsgodset da jeg så deler av 2-1 seieren deres mot Viking forrige serierunde.

Skal ikke se bort i fra at Berget og Pedersen kan levere også på bortebane. Prica og Iversen / Moldskred er nok bedre spisser, men jeg må si det er gøy(ere) med fremadstormende norske 19-åringer.
senador
Legende

PostPosted: 31.03.2010 09:26    Post subject: Reply with quote

En ting jeg synes er rart er at vi har slitt med angrepsspillet i flere år, mens andre klubber som Odd m.fl trenger bare en sesong før de har et bedre offensivt mønster enn oss. Jeg forstår ikke hvor skoen trykker? Er det at man trener feil eller at vi ikke trener på offensivt mønster?

Det virker som vi stort sett kjører 5 mot 5.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.03.2010 11:17    Post subject: Reply with quote

Det er måten lag møter oss på som setter langt større krav til oss noe også Molde etterhvert fikk erfare ifjor når motstanderen tok i bruk det samme grepene mot dem. Vi er også bedre enn det fleste lagene i angrep vist ved det enkle faktum at vi produserer flere mål og muligheter enn de fleste andre lag i Norge. Noe skyldes også at hovedinntrykket av det andre lagene kommer ifra høyedepunkt i det fleste tilfellene og det dårlige kampene blir fort glemt da en ikke har noe spesielt forhold til det andre lagene.

Kritikken mot Hamrèn sin spillestil når en ser hele perioden hans er sterkt overdrevet av enkelte her inne. Det er ikke den vakreste fotballen som er spillt ,men den er langt ifra så uattraktiv som enkelte vil ha det til.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 31.03.2010 12:33    Post subject: Reply with quote

Veldig gode poenger dette. Lagene som beskrives som attraktive og angrepsvillige er gjerne lag som scorer like mange eller færre mål mot de samme lagene som vi møter.

Alle kan sikkert være enige i at vi ikke bør framstå som i våre mest ekstreme øyeblikk under Hamren, men jeg er helt på linje med at fotballen ikke har vært så uattraktiv som enkelte hevder.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 31.03.2010 12:47    Post subject: Reply with quote

Det er vel smak og behag. Jeg tok meg i hvert fall i å kjede meg påfallende mange ganger på Lerkendal i fjor. Og det kan argumenteres og diskuteres omkring Hamréns angrepsfotball, men min opplevelse av det som ble levert står likevel ved lag.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 31.03.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

Jeg kjedet meg vel også innimellom, men ikke først og fremst på grunn av at spillet var sånn eller sånn. Det gikk nok mer på at det ikke var all verdens spenning om kampresultatet. Vi visste liksom at RBK kom til å vinne, eller i hvert fall ikke tape. Og motstanderne skapte veldig lite på oss også.

Vi hadde ikke evnen til å kjøre på videre da vi tok ledelsen og utnytte overgangsmulighetene som motstanderne ga oss da de måtte fram på banen. Kanskje litt med unntak av den gode perioden til Trond Olsen på høstparten da vi fikk spilt litt i bakrom.

Det kan skyldes et for dårlig utviklet overgangsspill, men det kan også være en bevisst forskjell mellom Eggens tankesett og Hamren sitt. Under Eggen skulle det kjøres på for fulle mugger enten det var 1. runde i cupen eller man kom tidlig i 1-0-ledelse i en seriekamp her hjemme. Hamren har nok kanskje en litt annen tilnærming til det, hvor man heller bør angripe med mindre risiko når man først leder.

Det er en avveining, for i 2007 og 2008 så rota vi bort utrolig mange poeng på å 1) Ikke ta ledelsen 1-0 og 2) Ikke "drepe" kampen når vi tok ledelsen. Dermed ble vi unødvendig mye jagende. Det første skyldtes til dels at vi ikke hadde gode nok avsluttere framover på banen, og dels at vi angrep noe ukritisk og jobbet for dårlig hjemover når uttellingen ikke kom.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 03.04.2010 19:12    Post subject: Reply with quote

Er litt smaaredd for denne kampen jeg. Godset og Deila er et lag som fort kan finne paa aa legge en Start-taktikk. Mange unge spillere med gode tekniske ferdigheter. Paa en normal dag skal uansett troenderne banke dette laget i senk.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 19:20    Post subject: Reply with quote

En "normal dag" har jo blitt å klinke kula opp mot Iversen og Prica og håpe på det beste. Dette blir stygt, om ikke resultatmessig så i hvertfall spillemessig.
kristobal
Legende

PostPosted: 03.04.2010 19:28    Post subject: Reply with quote

Heller en normal dag der vi vinner enn en unormal dag der vi spiller blendende angrepsfotball ala Viking og ryker 1-2 mot dette Godset-laget Razz
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

Blir vel ganske så kortsiktig tankegang det Kristobal. Også du som kritiserer Eggen for å tenke kortsiktig. Hvis du spiller blendende angrepsfotball, så blir du veldig fort et vinnerlag.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.04.2010 20:47    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Heller en normal dag der vi vinner enn en unormal dag der vi spiller blendende angrepsfotball ala Viking og ryker 1-2 mot dette Godset-laget Razz

Kan ikke du slutte å legge opp til at det bare finnes 2 alternativer Kristobal. Det er ikke sånn at enten så spiller man Hamren-fotball og vinner, eller så spiller man underholdende å taper. Slutt å sammenlign med Viking, Viking er ikke Rosenborg.

Heller spille underholdene angrepsfotball og vinne. Det alternativet finnes også, det finnes faktisk 20 år med eksempler på det...
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 20:56    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke ha angrepsfotball hvor vi tømmer oss helt og kjører alle mann i angrep.
Men fortsette med vår defensive trygghet, bare ta litt flere helhjertede løp når vi bryter gunstig.
Kanskje tar vi også litt sjanser ved disse kontringene, men litt sjanser må man jo ta.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 20:57    Post subject: Reply with quote

Ser du på smileyen, så kan du se at han tuller.

Men jeg er enig i at det begynner å bli vel mye, selv om han tuller så har han gjentatt det flere ganger nå..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 21:53    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Jeg vil ikke ha angrepsfotball hvor vi tømmer oss helt og kjører alle mann i angrep.
Men fortsette med vår defensive trygghet, bare ta litt flere helhjertede løp når vi bryter gunstig.
Kanskje tar vi også litt sjanser ved disse kontringene, men litt sjanser må man jo ta.

Vem skall ta de helhjertede löpen? Iversen och Winsnes?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.04.2010 22:02    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

Men jeg er enig i at det begynner å bli vel mye, selv om han tuller så har han gjentatt det flere ganger nå..

Den er grei. Begynner vel å bli litt utbrukt nå, særlig siden den kun henspeiler på et enkeltnicks uttalelse etter Vikings 4-0 over Brann.

Synes imidlertid det begynner å mer enn nok av

En "normal dag" har jo blitt å klinke kula opp mot Iversen og Prica og håpe på det beste.

og slike liknende innlegg også.

Jeg vil aller helst ha underholdende fotball hvor vi scorer mange og slipper inn få jeg. Slik vi gjorde i Eggens beste dager på siste halvdel av 90-tallet.

Samtidig er jeg åpen for at det faktisk går an å spille underholdende Hamren-fotball, og at underholdende fotball ikke nødvendigvis betyr Eggen-fotball.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 23:15    Post subject: Reply with quote

Godt spørsmål PS, mangler noe fotrapphet i den oppstillingen. Bedrer seg med Moldskred på banen.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.04.2010 01:18    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Synes imidlertid det begynner å mer enn nok av

En "normal dag" har jo blitt å klinke kula opp mot Iversen og Prica og håpe på det beste.

og slike liknende innlegg også.

Hehe, du er inne på noe der! Very Happy

Men nå er du kun èn bruker mens her snakker vi om flere andre brukere som har en helt annen meningen..
Og jeg tror dessverre verken du eller jeg (og andre for så vidt) kan slå vett inn i disse brukerne og få dem til fornuft.

De har allerede gjort opp meningen sin, ingen kan endre på det!
Selv ikke logikk hjelper. Razz

Selv håper jeg bare at nok en tråd ikke blir ødelagt av en slik diskusjon, for den fører ingen steds hend..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.04.2010 10:46    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser ut av vinduet og setter nesen ut gjennom døra i dag så slår det meg at det er første gang i år at jeg endelig kjenner lukta av fotballsesong. De tre første rundene har vært en slags avslutning på vintersesongen.

For fremtiden tror jeg seriestart to-tre uker senere enn i fjor og år vil være mer hensiktsmessig. Jeg tror ikke de to siste marsukene vil ha avgjørende betydning for landslagets opptreden på tidligvåren egentlig.

Den virkelige følelsen av seriestart blir dermed Godset-kampen, hvor vi forhåpentligvis får se fin fotball på ei rimelig grønn og i hvert fall jevn gressmatte. Jeg tror vårlufta vil virke positivt inn på spillerne også.

Vi har ikke tapt terreng til de største utfordrerne i løpet av de tre første kampene, og dermed kan vi egentlig begynne på scratch nå. Godset bør være en fin motstander å komme skikkelig igang mot.

Regner med at de slett ikke vil legge seg bakpå i morra, og åpne for spill i både mellomrom og bakrom. At Winsnes scorer mot gamle lagkamerater er vel hevet over en hver tvil, og jeg har faktisk trua på at vi endelig får se fint kombinasjonsspill som fører til flere scoringer.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 04.04.2010 11:44    Post subject: Reply with quote

Spiller Winsnes blir det vanskelig å holde nullen. Han mangler tempo, defensiv styrke og fart. Ikke bra mot raske og sultne unge spillere.

Han må i så fall få Sapararollen, og langt bort fra defensivt ansvar så langt det er mulig.

Jeg synes også RBK ikke er noen vinner på overgangsmarkedet. Vi har kjøpt gammelt og kortsiktig. Våre unge spillere som er gode får vi ikke signert kontrakter med.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.04.2010 12:25    Post subject: Reply with quote

- Vi har en større sjanse til å slå Roseborg på Lerkendal enn noen gang før. Vi har studert kampene deres og ser at de har svakheter som vi kan straffe dem på. Vi må få frem backene og utnytte rommet på midten. Der har RBK sviktet så langt i år. I alt er det en bra tid å møte de på, sier SIFs assistent-trener Bjørn Petter Ingebretsen.

Les mer: Skal straffe RBK

Ser til min skuffelse at treninga kl. 13 har blitt satt opp som "lukket", men jeg får nok ta meg en tur likevel for å ta en prat med folk og fe i etterkant. Gikta sier uansett at Winsnes og Moldskred er tilbake, som jeg skrev i åpningsinnlegget.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb