View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.02.2010 00:47 Post subject: CSKA Moskva - Rosenborg Ballklub |
|
|
Daniel Örlund og trolig Lago starter kampen mot CSKA Moskva.
CSKA Moskva som er klare for neste runde i Champions League! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.02.2010 00:51 Post subject: |
|
|
Det blir spennende å se hvor langt unna vi er internasjonalt nivå selv om dette er en treningskamp.
Uansett er det bra at vi får møte slike lag og ikke Odd, Bryne og Ranheim. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 04.02.2010 07:09 Post subject: |
|
|
Blir en spennende kamp dette her. Regner med CSKA vil ta denne kampen veldig seriøst med tanke på CL-sluttspillet som er rett rundt hjørnet. Da ville det vært respektfullt av oss å ta den like så seriøst og stille med toppet lag. Rekker Annan denne kampen?
Jeg regner med vi taper denne kampen mot et såpass mye bedre lag, men det jeg håper på er å se at vi klarer å få til noe offensivt. Sist vi møtte et veldig godt lag (Real Madrid i august) fikk vi ikke til noen ting offensivt, og da var vi til og med i sesong. Vi så det også mot det møkkalaget vi røk ut mot i Europa-cup-kvalikken at vi sliter med det offensive. Det er vel for tidlig å håpe på å se noe innarbeidet offensivt mønster, men om jeg bare fikk se et par fine stikkere fra Winsnes som åpnet opp laget til CSKA så ville jeg blitt veldig glad og betrygget for CL-kvalikken til sommeren. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.02.2010 10:27 Post subject: |
|
|
Håper på det samme LarsG.
CSKA skal vel være foran oss ift til formen med tanke på CL-kvalikken. Derfor er det vel realistisk at vi ikke vinner denne kampen med tanke på at de har bedre spillere og i tilegg er i bedre form.
Uansett håper jeg på en god prestasjon. Ikke noe Moldeopplegg som feller gjennom så til de grader mot Shaktar. Tapte 0-3 med en spiller mer på banen. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.02.2010 13:38 Post subject: |
|
|
Russerne er klare favoritter.
Last edited by josinho on 04.02.2010 14:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 04.02.2010 14:40 Post subject: |
|
|
Hvor har du fått dette ifra? |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 04.02.2010 18:52 Post subject: |
|
|
Det er pause mellom Elfsborg og CSKA. 0-2.
Må si jeg er svak for russisk fotball. Krasic har massakrert forsvaret til Elfsborg. De er ekstremt flinke til å ha mange mann foran ballen og til alltid å ha pasningsalternativer på midten. Stikkordene er bevegelse, hurtighet, ureddhet og bestemthet.
Viser at ballbesittende fotball kan spille på vidt forskjellige måter.
I hvert fall ingen skam for Elfsborg å gå på en smell her.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2010 23:20 Post subject: |
|
|
Etter tapet mot Odense er dette siste halmstrå for å nå finale og kunne kjempe om de 600 000 svenske kronene.
Vil nok påstå at strået er svært tynt (og kort?) ettersom nok Odense kommer til å slå Elfsborg samme dag, og dermed sjøl være på god vei; uavgjort mot CSKA rekker ikke for oss. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.02.2010 12:16 Post subject: |
|
|
Forresten interessant å se om Annan rekker fram i tide og er aktuell for kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.02.2010 12:34 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: |
Må si jeg er svak for russisk fotball. Krasic har massakrert forsvaret til Elfsborg. De er ekstremt flinke til å ha mange mann foran ballen og til alltid å ha pasningsalternativer på midten. Stikkordene er bevegelse, hurtighet, ureddhet og bestemthet.
Viser at ballbesittende fotball kan spille på vidt forskjellige måter.
|
Et visst Moskvalag er fortsatt det beste jeg noensinne har sett live, i hvert fall. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.02.2010 12:48 Post subject: |
|
|
Spartak er iallefall topp3. Vil rangere Chelsea og AC Milan hakket bedre. Spartak var jo tross alt ganske dårlige i den ene omgangen. Andreomgangen til Spartak er derimot den villeste omgangen. Da var de enormt gode.
Chelsea rager på topp for min del. Fy faen, for et komplett lag de hadde da de var her. De løp raskere, de løper lengre, de sentret bedre, de driblet bedre, de skøt hardere, de taklet bedre. De var mye bedre enn oss i absolutt alle spillets faser gjennom samtlige 90 minutter. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.02.2010 13:03 Post subject: |
|
|
Altså, fullt mulig Chelski ville slått det Spartaklaget ja, men det bevegelsesmønstret til spartak da de bestemte seg for å vinne er det sykeste jeg har sett fotballmessig.
Tenker fortsatt det hadde vært morsomt å sett hvor langt Spartak kunne komme det året, om de ikke hadde solgt unna halve laget etter første gruppespillet. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 05.02.2010 13:27 Post subject: |
|
|
2. omgangen RBK - Spartak Moskva er den beste fotballen jeg noensinne har sett. Synd det var feil lag som spilte den. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.02.2010 17:14 Post subject: |
|
|
Spartak-kampen var helt vill ja, og det er lignende fotball CSKA spiller på sitt beste, men mer individualistisk.
Det har kanskje noe med kollektivisme og slikt å gjøre?
Russisk fotball på sitt beste minner ikke så rent lite om de beste årgangene av Sovjetisk hockey, for de som husker det. Har selv kun sett enkeltkamper i opptak, og det var jo helt sykt.
NAE er jo også arbeiderpartimann, kanskje vi bør ansette en kommunist som trener? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.02.2010 18:37 Post subject: |
|
|
Om noen ikke (vil) huske(r): Høydepunkter |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 05.02.2010 18:48 Post subject: |
|
|
Spartak var jævlig gode, men Rosenborg kunne faktisk ha vunnet(med flaks). Mini var veldig nære å gjøre 3-0, mens Skammelsrud hadde et skudd i tverrliggeren på 2-2. Jeg syns vi var mer sjanseløs mot Milan.
Bortsett fra disse to og Chelsea, har vi vel ikke vært utspilt i noen mesterligakamper på Lerkendal. Var Porto dominante i 2001? |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 05.02.2010 21:24 Post subject: |
|
|
Som jeg husker det: Ja. Og også hjemmekampen mot Juventus var vel ganske svak, men man berget uavgjort etter et sent straffespark(?). Celtic-kampen var imidlertid artig, med 2 x Brattbakk. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.02.2010 22:21 Post subject: |
|
|
Borte mot Lyon og PSG var vi heller ikke særlig dominerende.
ah, vi prater hjemmekamper. Glem det, da. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.02.2010 02:41 Post subject: |
|
|
Selv om det kun er en treningskamp så gleder jeg meg til kampen, blir spesielt spennende å se Daniel Örlund mot CSKA.
Men vi kommer til å få kjørt oss..
(På tide å sove snart......)
Edit:
- På tide å vinne
En spillesugen Steffen Iversen går for seier mot det russiske Champions League-laget lørdag
- Det er perfekt trening, vi vil jo også spille i Champions League i sommer, sier Daniel Örlund i RBKTV-intervjuet. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 06.02.2010 10:56 Post subject: |
|
|
Laget:
Örlund
Lustig-Stadsgaard-Lago-Dorsin
Winsnes-Strand
Skjelbred-Moldskred-Olsen
Iversen |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.02.2010 11:27 Post subject: |
|
|
Med Trond Olsen på banen så vil falle gjennom som en stein på vei mot asfalten.
Han har ikke sjans på det nivået mot slike lag som CSKA. Han ble utspilt av folk fra 3div!!! |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.02.2010 11:32 Post subject: |
|
|
Veldig skuffende lag i forhold til siste kamp.
Ã… begynne med Strand, Iversen og Olsen mot CSKA er bare deprimerende.
Håper Hamrén ser noe annet enn meg, men får litt av den samme følelsen som da Iversen ble satt inn på DM mot Real Madrid.
Var i utgangspunktet optimistisk før CSKA-kampen, men med Strand sine balltap på midten er jeg redd vi får kjørt oss.
Jeg synes ikke Hamrén er en god taktiker når det kommer til god europeisk motstand, dessverre, og han er i ferd med å vise det hver gang vi møter den.
Edit: Ja, kun treningskamp, men ville valgt et annet lag å eksperimentere mot, hvis dette er et eksperiment. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 06.02.2010 11:41 Post subject: |
|
|
Vad är grejen med Moldskred på den positionen? Han ska väl komma på löp bakifrån antar jag. Han är ju inte en bra spelfördelare precis. |
|
Back to top |
|
 |
Blogga Junior

|
Posted: 06.02.2010 12:25 Post subject: |
|
|
For dere som ikke vet hvem det er: Følg med nr. 17 pÃ¥ CSKA, MiloÅ¡ Krasić!
Var ekstremt god mot Man Utd, å får vell snurret godt med en av våre backer. |
|
Back to top |
|
 |
Noen Senior

|
Posted: 06.02.2010 12:29 Post subject: |
|
|
Ikke helt sansen for midtbanen vår i dag. Forøvrig grusomt tidlig tidspunkt for en fotballkamp. får håpe spillerne er mer våkne enn meg. |
|
Back to top |
|
 |
|