English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Juska Savolainen
Goto page 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
batigol
Veteran

PostPosted: 29.12.2007 15:58    Post subject: Reply with quote

RBK tar med seg spillere for prøvespill til Gran Canaria.

Finske Juska Savolainen imponerte så mye da Rosenborg møtte Tampere i Champions League-kvaliken, at 24-åringen får to uker på å overbevise sportslig avdeling at han er verdt å satse på.

- Han spiller midtbane eller kant, og imponerte da vi møtte Tampere i sommer. Han er en spennende spiller som vi ønsker å se nærmere på. Det kan bli aktuelt å la han spille i kampene i Masapalomas-turneringen også, forteller assisterende sportsdirektør Erik Hoftun til RBK.no.

Men også en lokal spiller blir med sørover i januar. Robert Vikestad har en meget god sesong bak seg i samarbeidsklubben Ranheim.

- Robert har imponert som kantspiller for Ranheim i år, og vi ønsker å se han over en lengre periode. Også han får nok muligheten til å spille kamper for oss der nede. Vi synes det er viktig at også lokale spiller får sjansen til å vise seg frem i Rosenborg, sier Hoftun.
2mas
Sjef

PostPosted: 29.12.2007 16:07    Post subject: Reply with quote

Velger å dele opp litt: Robert Vikestad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.12.2007 16:35    Post subject: Reply with quote

Ytterligere midtbane/kant-spillere? Skjer med den uttalte jobbingen om forsvarsforsterkninger, da? Regner de seg som ferdig nå når Lago vender tilbake og Kvarme muligens er overtalt til en sesong til? Skal de da aldri lære?

Når det er sagt er det alltid interessant å stifte nye bekjentskaper, blir spennede å se hva denne sisou-en er kapabel til. Er han god nok til å bli utlending nr. ni (eller ti hvis keeper-Kone også kommer), tro?
2mas
Sjef

PostPosted: 29.12.2007 16:46    Post subject: Reply with quote

Janne Johannes eller Miika Johannes er ikke tilfeldigvis innom og kan hjelpe meg og oversette dette?

Helsingin Sanomat wrote:
Juska Savolainen ja Berat Sadik matkaavat Italian Vicenzaan

Jalkapallomestari Tampere Unitedin keskikenttäpelaaja Juska Savolainen ja FC Lahden hyökkääjä Berat Sadik lähtevät sunnuntaina italialaisseura Vicenzan testattaviksi.

Savolainen, 24, ja Sadik, 21, viettävät Vicenzan hoteissa viikon. Vicenza pelaa Italian toisella sarjatasolla Serie B:ssä.

"En oikein osaa odottaa mitään, sillä tiedän joukkueesta hyvin vähän. Italiassa riittää kovia pelimiehiä Serie B:n tasollekin, joten hyvä kokemus on ainakin luvassa. Rennolla mielellä aion lähteä matkaan. Katsotaan sitten myöhemmin, mihin se johtaa", Savolainen kertoi Tampere Unitedin kotisivuilla.

Tyder på at han enten har vært eller skal på prøvespill også hos Vicenza.

Han satt på benken i privatlandskampen mot Spania, noe som muligens var første gang.

For øvrig ser jeg at han ikke har mye til overs for nevnte Janne Johannes:

TamU:s Juska Savolainen fick ett hårt dömt rött kort för att ha armbågat Janne Saarinen efter en halvtimme.

Läs mera: TamU blev dubbelmästare

PS! Statistikken hans i Veikkausliiga
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 29.12.2007 19:28    Post subject: Reply with quote

Juska Savolainen ja. Han er vel kantspiller? Er han ikke ganske lik John Pelu? Kjapp og teknisk? Prøvespill er greit nok, men lurer på hvor mye Tampere skal ha for en av nøkkelspillerene sine? Noen som vet om han kan bekle begge sider? Vurderes han som indreløper?

Positivt overrasket over arbeidet på brakka om dagen, men litt snodig at både Vikestad og Savolainen blir med når Pelu er kjøpt. Høres ut som 4-3-3?
Er dette kroken på døra for Storflor?

Har en bedre magefølelse rundt Savolainen enn Pelu egentlig, uten at jeg kan begrunne dette på noen god og saklig måte. Og da med utgangspunkt i at jeg er positiv til Pelu.

Men, som andre også skriver, hvor blir det av stopperen og venstrebacken?

Neste år: (medregnet ikke-signerte prøvespillere)

keepere:
Hirschfeldt/Jarstein/Lund Hansen/Kone/Johnsen

høyrebacker:
Stoor/Strand/Basma

stoppere:
Basma/Demidov/Kvarme/Lago/Nordvik

venstrebacker:
Traore/Nordvik

defensiv/sentral midt:
Tettey/Demidov

indreløpere:
Sapara/Tettey/Skjelbred/Strand/Konan/Berbatovci

vinger:
Konan/Pelu/Storflor/Jamtfall/Savolainen/Vikestad

spisser:
Kone/Ivers/Aas

Ut i fra dette så kommer det alle her inne mener fram i klartekst: Vi trenger en ny stopper og en ny venstreback. - Kanskje også ny midtspiss, men jeg ser ikke helt det store behovet for så mange kantspillere. Med Pelu, Storflor og Jamtfall tror jeg vi har nok vinger for å fortsette i 4-1-2-1-2 og allikevel legge om til 4-3-3 ved behov.

Antar at Vikestad er med som 'vomfyll' og skal testes på dette nivået, for å lære videre til ranheimsleiren. Alle vinner på en slik form for 'hospitant'.

Juska Savolainen. Om han vurderes som ving ser jeg ikke behovet med mindre han skal erstatte Storflor. Om han også kan bekle indreløperposisjonen synes jeg dette er gode nyheter. Hvor gammel er Juska? 23? 24? Mener å huske han verken er purung eller tippet over 25, hvilket jeg mener, som med Pelu, er en styrke for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Hercules
Proff

PostPosted: 29.12.2007 19:35    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo prøve å sende Storflor motsatt vei til Tampere....
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 01:08    Post subject: Reply with quote

Da tror jeg heller Tampere tar pengene gitt. Det ville jeg ha gjort i hvertfall..
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 30.12.2007 01:54    Post subject: Reply with quote

og hvis det kommer noen finner innom, lurer jeg på denne you-tube-kommentaren jeg fikk:

perkelee mulkku pijä pääs

http://www.youtube.com/wa...U5U2spHI_4
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.12.2007 02:42    Post subject: Reply with quote

Vikestad er nok bare pågrunn av samarbeidet med Ranheim. De andre er spennende. Smile
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 03:31    Post subject: Reply with quote

Det vil overraske meg stort om vi signerer Juska Savolainen.
Det samme mente jeg om John Pelu også..

PS: Husker han hadde er par tunneler på Micke Dorsin. Han var Tamperes beste når de spilte mot oss.

Edit: Jeg tok feil det var Eduard Sergiyenko (Astana) som tok tunnel på Mikael Frank Dorsin!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 30.12.2007 04:31    Post subject: Reply with quote

Må ærlig innrømme at jeg ble litt imponert over enkeltprestasjonene til Tamperes offensive spillere i bortekampen. Men jeg er fryktelig usikker på om alle "våre" var nok på hugget. Midtbane- og forsvarsrekka ble regelrett rundlurt av fart og finter ved flere andledninger. Så dette er enten en kar med evner, eller en spiller på det jevne som blomstret opp pga undervurdering fra vår side, evt evneveikhet. Se ikke bort i fra det siste. Se heller ikke bort fra at hukommelsen overdriver.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 13:11    Post subject: Reply with quote

Vel, gjorde ikke Tampere det ganske godt mot Bordeaux over to kamper (tapte med 1 mål sammenlagt)?

Om Bordeaux stilte med tilnærmest fullt lag, må det jo et eller annet sted være kvalitet i Tampere laget - så hvorfor ikke hos f.eks Savolainen. Mener å huske at Tampere ble slått ut av UEFA-cupen av Bordeaux etter å ha skåret rundt 3 mål (gidder ikke sjekke opp). Alle målene var vel ikke flaks.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 13:26    Post subject: Reply with quote

Tobb wrote:
Må ærlig innrømme at jeg ble litt imponert over enkeltprestasjonene til Tamperes offensive spillere i bortekampen. Men jeg er fryktelig usikker på om alle "våre" var nok på hugget. Midtbane- og forsvarsrekka ble regelrett rundlurt av fart og finter ved flere andledninger. Så dette er enten en kar med evner, eller en spiller på det jevne som blomstret opp pga undervurdering fra vår side, evt evneveikhet. Se ikke bort i fra det siste. Se heller ikke bort fra at hukommelsen overdriver.

Tror ikke du Stig og de andre på brakka gjør bedre research enn en dobbelkamp?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 31.12.2007 00:29    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:

Skulle vel ha Astana-spillere på prøvespill her også etter den første kampen mot de...

Laget var slik jeg så det veldig avhengig av sentrallinja si med Kaven, Lindström, Wiss og Niemi.

Problemet mot RBK var jo at de ikke våget nok. Men de var et kontringssterkt lag, det så man spesielt i returkampen mot Levski i runden før og på 0-1 i Finland.

Selv synes jeg riktignok at Petrescu og Pohja var de beste spillerne utenfor sentrallinja, men så er ikke jeg noen speider heller da Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SamBell
Junior

PostPosted: 31.12.2007 14:27    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Neste år: (medregnet ikke-signerte prøvespillere)

Med den vinklingen kan du få det travelt fremover.

Brannmann Sam
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
andersw
Junior

PostPosted: 01.01.2008 08:02    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg eller ligner han på Fernando Torres på det bildet på rbk.no? Rolling Eyes
fubar
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

Kanskje det ER han?

Nei, det er nok bare deg - pluss eventuelle hallucinogener du har feiret nyttår med Wink
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 18:49    Post subject: Reply with quote

Hvorfor hente denne finnen da det garantert er mulig å hente en spiller fra øst-europa med større kvaliteter til Lidl-pris.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 01.01.2008 19:59    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg vil også ha tyskere på laget.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 20:56    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Keepere:
Hirschfeldt/Jarstein/Lund Hansen/Kone/Johnsen

Espen Johnsen blir i godset en sesong til!
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 01.01.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:

Jo for all del. Var egentlig bare et innlegg om hva jeg selv husker fra kampen. Ingen kvalitetsvurdering fra en speider Wink
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.01.2008 22:56    Post subject: Reply with quote

Finnen scoret kun ett mål i serien i fjor.....d,et er ikke bra nok. Spørs om han også vurderes som venstreback?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 06.01.2008 23:46    Post subject: Reply with quote

Fra de få glimtene fra RBKTV fra dagens trening kan det se ut som han spilte venstreback i spillsekvensen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2008 05:27    Post subject: Reply with quote

Blant dem er helt sikkert Juska Savolainen som deltok på sin første trening med Rosenborg. Finnen er på to ukers prøvespill, og RBK-treneren var fornøyd med det han så i dag.

- Det er tidlig å si noe, men han ga et godt inntrykk. Et arbeidsjern på midtbanen, beskriver Henriksen.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.01.2008 01:06    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde han var en ving.
Det er kanskje feil da?

Hvis han er en midtbanespiller, hva skal vi da med F. Strømstad?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Next
Page 1 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb