View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 14.08.2024 19:33 Post subject: Tobias Dahl |
|
|
Tobias var markant god for Klæbu, og utviklingen skjøt ytterligere fart i Melhus. Kontakten med Rosenborg kom tidlig.
– Det var først og fremst gjennom kretslag, der alle var på prøvespill. Etter det var det jevnlig hospitering og trening med dem frem til jeg fikk tilbud om kontrakt.
– Forventet du å etter hvert få et kontraktstilbud fra Rosenborg?
– I og med at jeg var på landslag så regnet jeg med at det tilbudet skulle komme, så det kom ikke som en overraskelse, det gjorde det ikke, innrømmer han.
I år, fire år etter at han signerte med Rosenborg, kom også gjennombruddet for A-laget.
– I år har virkelig Rosenborg-karrieren din skutt fart.
– Ja, det har jo for så vidt det, men det har mye å gjøre med at Rosenborg-karrieren min har vært preget av to ganske lange skadeavbrekk. Nå som jeg endelig har fått kontinuitet i hverdagen klarer jeg å prestere over tid, reflekterer Tobias til Klæbuposten.
– Jeg gjorde en ganske god høstsesong i fjor også, men det er egentlig etter at jeg ble omskolert til stopper og begynte å levere på A-trening at jeg skjønte at det var i år at gjennombruddet skulle komme.
Les mer: Tobias (19) om Rosenborg-debuten: – Noe man har drømt om hele livet som trønder
- Hva tenker du om å ha blitt omskolert fra midtbane til forsvar?
- På et lag som har ballen mye og der jeg kan stå og "prikke" med venstrefoten min, så kan det være en fin posisjon.
- Hva har du lært av å trene fast med laget i år?
- Jeg har først og fremst blitt mer vant til tempoet og fysikken. Det er noe helt annet å spille seniorfotball enn juniorfotball.
- Håpet er å få flere innhopp utover høsten?
- Absolutt! Målet er å få flest mulig minutter i år og ta det derfra.
Les mer: - En etterlengtet debut |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 14.08.2024 20:12 Post subject: Re: Tobias Dahl |
|
|
Håper det var nerver og innbytterpuls som gjorde at "prikkingen" hans stort sett var å smelle ballen rett i en motstander mot KFUM.
Får håpe han overrasker positivt med noen innhopp fremover. Vi trenger desperat gode vingbacker som kan være med på overlap og skape noe. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.10.2024 22:57 Post subject: |
|
|
Tobias Solheim Dahl har skrevet ny kontrakt med Rosenborg ut 2028-sesongen og er formelt blitt et fullverdig medlem av A-laget.
(...)
- De første årene i akademiet var egentlig ganske trøblete med flere lange skadeavbrekk. Det siste året har det skutt fart og jeg har følt at jeg har kunnet tatt steg med kontinuitet i treningen min, sier Dahl.
Les mer: Dahl har skrevet A-lagskontrakt |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.10.2024 13:50 Post subject: |
|
|
Mest oppsiktsvekkende er vell at de ser på ham som venstre stopper/back.
Tydelig at Alfred ønsker spillende stoppere _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.10.2024 14:33 Post subject: |
|
|
Framtidig Nemcik-erstatter? Tobias SD er lang og har en god venstrefot. Er han god i lufta…..? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.10.2024 15:43 Post subject: |
|
|
– Det gir meg en veldig stor trygghet nå som jeg vet at jeg skal være i Rosenborg de fire neste årene. Da har jeg en plan jeg kan forholde meg til og jeg kan fokuserer hundre prosent på å utvikle meg som spiller, sier Solheim Dahl.
Solheim Dahl og agenten hans har forhandlet med RBK om kontrakten en periode nå og det var først når nyheten kom ut i media at det virkelig gikk opp for han at han skal være Rosenborg-spiller i lang tid framover.
– Det er også veldig gøy å spille med så mange andre unge trøndere og det føles ikke så lenge siden at vi yngste spilte sammen på G16, sier 19-åringen.
Les mer: Signerte ny kontrakt: – Det gir meg en veldig stor trygghet |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2025 00:11 Post subject: |
|
|
– Jeg synes kanskje jeg presterer aller best som midtstopper, men i dette systemet har backene litt andre oppgaver også, så jeg trives veldig godt med det også, sier han.
– Forklar rollen?
– Jeg kan ikke sammenligne meg med Pereira som backtype, for eksempel. Han er mer opp og ned langs linja, men jeg er mer playmaker. Så varierer det litt fra kamp til kamp, men etter Alfred kom inn så har det kanskje åpnet øynene mine litt for hvordan man kan spille der, og at det ikke bare er den klassiske «4-3-3-backen», sier Dahl.
Les mer: RBK-talentet: – Alfred har åpnet øynene mine litt for hvordan jeg kan spille |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.03.2025 11:41 Post subject: |
|
|
LÃ¥nes ut til Moss
Kan hentes tilbake når som helst hvis det skulle være nødvendig.
Høres veldig bra ut - blir spennende å følge han i OBOS. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.03.2025 12:29 Post subject: |
|
|
Strålende med utlån til et så bra lag (for bra?). |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.03.2025 13:22 Post subject: |
|
|
Lurt av RBK, men det er alfa og omega at Tobias får mye spilletid i Moss. Syns gutten har sett bra ut i vinterkampene og han har tatt gode steg i utviklingen sin. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 13.03.2025 14:04 Post subject: |
|
|
Bra for alle parter.
Fint at RBK låner ut til forskjellige klubber, som har behov i den posisjonen spilleren blir lånt ut til. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.03.2025 23:48 Post subject: |
|
|
- Det har vært en bratt utviklingskurve siste året, men nå følte jeg det var behov for å få spilletid uke inn og uke ut på et høyt nok nivå. Da Moss meldte sin interesse, hørtes det veldig interessant ut. Jeg følte det var en god match, sier Dahl.
Les mer: Henter Rosenborg-spiller på lån
Også intervju med Thomas Myhre. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2025 15:56 Post subject: |
|
|
– Jeg ser ikke på det som en nedtur å dra på lån nå. Jeg tror bare det gagner meg på lengre sikt å få mer spilletid, slår han fast.
(...)
– Var det noe tvil da lånemuligheten dukket opp?
– Altså, jeg har fått veldig gode tilbakemeldinger under pre-season i Rosenborg, men det var egentlig i bakhodet mitt at det kanskje kom til å være løsningen med et utlån i år, i og med at konkurransen er såpass stor. Det er ikke noe jeg har gått og tenkt på, men jeg har vært forberedt på at det kunne være en mulighet, innrømmer han.
Les mer: Tobias (20) tar nytt karrieresteg: – Jeg ser ikke på det som en nedtur |
|
Back to top |
|
 |
|