View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 30.10.2009 16:21 Post subject: Kniksen-prisene 2009 |
|
|
Litt mer info om opplegget:
Juryen til Kniksenprisene, som består av NFFs toppfotballsjef Nils Johan Semb, NTFs sportsdirektør Jo Bergsvand og NTFs admin-sjef Boye Skistad, har nominert følgende kandidater: (...)
Disse prisene vil bli delt ut i pausen i årets cupfinale søndag 8. november.
NTFs medlemsklubber avgjør hvem av de nominerte som vinner!
Alle klubber i Tippeligaen og Adeccoligaen kan avgi maks 3 stemmer i hver gruppe i kategori 1.
Les mer: Se de nominerte til Kniksenprisen |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 30.10.2009 16:28 Post subject: |
|
|
Latterlig at Annan ikke er nominert, latterlig. |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 30.10.2009 16:54 Post subject: |
|
|
Helt enig i at Annan så absolutt burde vært nominert her. Om jeg skal driste meg til et tips så har jeg på følelsen at juryen ikke tildeler RBK en eneste pris. Tror derimot at Molde kommer til å få godt betalt.
Knudsen, Rindarøy, Thioune, Huseklepp og Jonevret tror jeg får prisene. Årets kniksen går til Hangeland. Og dette er såklart ikke min mening om hvem som burde få prisene, men juryen har da heller ikke så stor kompetanse som meg på dette feltet  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.10.2009 18:01 Post subject: |
|
|
Da er hele prisen bortimot verdiløs, den er allerede svært svekket siden Annan ( tippeligaens best spiller ) ikke er nominert. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.10.2009 00:22 Post subject: |
|
|
Hvem bryr seg? Denne prisutdelingen betyr jo nada. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 31.10.2009 02:39 Post subject: |
|
|
Dessverre betyr den mye.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 31.10.2009 04:15 Post subject: |
|
|
For hvem? |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 31.10.2009 15:08 Post subject: |
|
|
Media.
Disse prisene er skapt av media, og betyr derfor mye for VG, Db, NRK, TV2 m.fl. Og hvis Kniksen-prisene er viktige for mediene, så er de viktige for "folk flest" også. Selv om vi RBK-supportere gir en lang marsj i dette. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.11.2009 12:35 Post subject: . |
|
|
Hvem som vant den og den prisen i 1998, 2001 2007 osv er helt umulig å huske av andre enn spillerne selv og deres nærmeste venner og familie.... At de forskjellige kåringene opererer med ulike vinnere, samt at det finnes et utall av slike kåringer bidrar til at de fleste av oss gir blaffen i de.
Kåringene gir media en enkel mulighet til å fylle opp med spaltemeter uten å slite så mye for det
Det som teller er å vinne serie, cup, kvale seg til CL ol |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.11.2009 14:44 Post subject: |
|
|
Enig, helt klart.
Men det er hedersak når leser listen over tidligere vinnere. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 01.11.2009 15:11 Post subject: |
|
|
Har vel egentlig bare sett èn slik kåring de siste årene og da var det mest en samling av dårlige artister ala Christian Ingebritsen som fremførte sanger mellom hver pris osv. Lanserte han ikke en egen sang til landslaget også da tro? Uansett er det helt umulig å ta det seriøst når TV-rettighetene, navnet, prisene og hele opplegget skifter fra år til år. At både 1.divisjon, kvinnelandslaget og Toppserien er med i Årets mål-kåring lukter det også svidd av. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.11.2009 00:33 Post subject: |
|
|
Alle årets Kniksen-vinnere:
Årets keeper: Jon Knudsen (Stabæk)
Årets forsvarsspiller: Knut Olav Rindarøy (Molde)
Ã…rets midtbanespiller: El Hadji Makthar Thioune (Molde)
Ã…rets angrepsspiller: Rade Prica (Rosenborg)
Ã…rets Kniksen: Brede Hangeland (Fulham)
Ã…rets dommer: Kristoffer Helgerud (Lier)
Kniksens hederspris: Karen Espelund
Les mer: Jonevret kåret til årets trener |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.11.2009 00:47 Post subject: |
|
|
Mildt sagt pinlig at Hamrèn blir oversett for Jonevret årets klareste nummer 2. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.11.2009 00:52 Post subject: |
|
|
Ja, jeg syns den var ganske grov. Det er altså klubbene sjøl som har stemt, og RBK-sympatiene har vært ganske svake...? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.11.2009 01:00 Post subject: |
|
|
Nesten helt utrolig, at det er mulig! *hoderisting* _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 09.11.2009 12:32 Post subject: |
|
|
Jeg er glad nok Huseklepp ikke vant årets spiss...
Men at Joneveret fikk årets trener høres helt sprøtt ut... Årets taper kåret som årets trener...
Skal Lyn vinne "Ã¥rets styre" og? |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 09.11.2009 14:30 Post subject: |
|
|
Åsmund wrote: | Helt enig i at Annan så absolutt burde vært nominert her. Om jeg skal driste meg til et tips så har jeg på følelsen at juryen ikke tildeler RBK en eneste pris. Tror derimot at Molde kommer til å få godt betalt.
Knudsen, Rindarøy, Thioune, Huseklepp og Jonevret tror jeg får prisene. Årets kniksen går til Hangeland. Og dette er såklart ikke min mening om hvem som burde få prisene, men juryen har da heller ikke så stor kompetanse som meg på dette feltet  |
Selv om det var en skuffende tildeling så var det ikke akkurat overraskende. Slike juryer er dessverre like forutsigbare og dårlige som Molde i kamper som betyr noe.. |
|
Back to top |
|
 |
|