View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.09.2009 21:08 Post subject: Rosenborg - Tromsø |
|
|
V
Må innrømme at det er nesten sånn at jeg håper vi avgir poeng her... Grusomt å si det, men skal på Kjernen-tur opp til molde og det hadde vært så utrolig herlig å feire seriegull der oppe...
Rune Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin
Anthony Annan - Vadim Demidov
Per Ciljan Skjelbred - Steffen Iversen - Trond Olsen
Rade Prica
Never change a winning team? |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 20.09.2009 21:18 Post subject: |
|
|
Kan jo være Sappi blir klar, men kanskje best å spare ham til Røkke-løkka. Kunne også godt sett Hamrén hvile et par spillere til neste helg. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.09.2009 21:28 Post subject: |
|
|
Hvorfor hvile spillere? Gullet skal vinnes på hjemmebane. Deretter skal vi gruse Molde. Og så kan vi begynne å hvile spillere.
All den tid vi ikke har tatt livet av all teori, så skal det stilles med vårt beste mannskap. Men om Sapara starter på benken mot Tromsø, så taper vi neppe av den grunn. Selv om enkelte kanskje tror det. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 20.09.2009 21:31 Post subject: |
|
|
Bare seriekamper igjen og dere vil hvile spillere?
De får tåle såpass. Det heter å gi unggutta sjansen. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.09.2009 21:38 Post subject: |
|
|
Noen av oss er kanskje mer redde for å drite oss ut i molde igjen enn andre... |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 20.09.2009 21:41 Post subject: |
|
|
Siden de rykket opp i 2002 har vi vel ikke slått Tromsø to ganger i samme sesong og vi har også kun sliteseiere å vise til hvis du tar bort 3-0 i 2004. Hadde vært deilig å virkelig sette de på plass nå, men frykter en røff kamp som ebber ut i 1-1 eller noe. |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 20.09.2009 22:03 Post subject: |
|
|
Vil mest av alt banke Molde. Men tipper at det ikke vil være noe problem å motivere spillerne da uansett.
I de siste kampene hadde det vært hyggelig å la flere benkeslitere og unggutter få prøve seg, men synes samtidig at Rosenborg har en forpliktelse overfor andre lag i serien om å gi sitt beste i alle kampene.
En annen ting er jo muligheten til å slippe til spillere som dermed kan få nok kamper til å få gullmedalje. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 20.09.2009 22:11 Post subject: |
|
|
er det noen som skal kjøre fra oslo(området) til trondheim i forbindelse med denne kampen som har mulighet til å ta med en ekstra passasjer? send meg pm. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.09.2009 23:03 Post subject: |
|
|
Blir det DT etter kampen ?  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2009 23:04 Post subject: |
|
|
Puben på Lerkendal holdes sikkert åpen til langt på natt også? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 20.09.2009 23:04 Post subject: |
|
|
Ey, det så ut som det var Kjernen på nedre adidas også i dag? :O |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2009 23:59 Post subject: |
|
|
Var ganske bra liv i "den vanlige tribunegjenger" i dag, ja.
Ellers så tror jeg ikke vi skal frykte for hevngjerrigheta hos trener og spillere sjøl om det skulle bli fest natt til torsdag. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 21.09.2009 01:53 Post subject: |
|
|
Tror vi vinner mot TIL og sikrer seriegullet, men jeg har en uggen følelse angående bortekampen mot MFK. Kommer an på hvilket lag de stiller med. Er Thioune ute tror jeg vi vinner, er han med tror jeg vi taper. Han er viktig for det laget der.
LAG (om Marek er skadet):
RAJ
ML KS AL MD
AA VD
PCS SI TO
RP
Usikker på om Marek blir klar til kamp eller ikke, men så har det seg slik at jeg gjerne, uansett, vil ha Vadim på banen for å unngå å bli kriget ned av hardtarbeidende Tromsø.
Derfor, om Marek blir frisk, føler jeg det står mellom Trond, Marek og PCS om de to vingplassene. Jeg føler kanskje at vi kan ta ut Trond Olsen og heller sette Marek der ute, men jeg er ikke sikker - Trond har vært god i det siste, og PCS var veldig svak mot Sandefjord. Jeg liker også å ha to gode frispark og- cornerleggere på laget (i Marek og Trond). Allikevel er PCS på sitt beste bedre enn Trond, samt at Trond har et veldig lavt bunnivå.
Et luksusproblem som jeg ikke har et klart svar på. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 21.09.2009 12:22 Post subject: |
|
|
Olsen bør definitivt starte. Høgli er en offensiv back som etterlater seg rom som Olsen kan utnytte. PCS kan få starte på benken nå. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.09.2009 12:24 Post subject: |
|
|
Vill du inte ha PCS som OMS? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.09.2009 12:43 Post subject: |
|
|
Klokka halv sju søndag kveld skjønte trønderne at det kunne bli en gullonsdag da Tromsø og RBK scoret nesten samtidig.
Les mer: Gullrush etter billetter
Blir vel egentlig skuffa om det ikke blir fullt hus. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 21.09.2009 13:01 Post subject: |
|
|
Hehe - kanskje billettavdelinga i sitt stille sinn håper at "gullkampen" overlever både Tromsø- og Molde-kampen, slik at man kan lokke med gullfest også i begge de to siste hjemmekampene? Gullet sikres mot Start og deles ut mot AaFK?
Skjønt, jeg tviler på at så er tilfelle. Tror hele klubben er enige om å få dette offisielt avgjort så fort som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.09.2009 13:04 Post subject: |
|
|
Start-kampen kan bli et antiklimaks, men jeg tror folk møter opp igjen mot Aalesund.
Nils-Jarle Sætre i Bladet Tromsø:
Ødelegger gullfesten
TIL dekket bordet for Rosenborg i går da de slo Molde. Med tre poeng for Rosenborg mot TIL onsdag, så er trønderne seriemester nok en gang.
Nå har de 60 poeng og 13 poengs ledelse på Molde. Med seier i hengekampen om to dager er forspranget på smått utrolige 16 poeng. Og da gjenstår det bare 15 poeng å spille om.
Men de får ikke sprette champisen. Den må tilbake på kjøla. TIL blir nemlig det første laget som slår Rosenborg i år. Og det er på høy tid. 25 kamper uten tap er mer enn vi tåler fra den kanten.
Om man ser på borteformen til TIL i eliteserien, så er det sikkert mange som ler av mitt tips om borteseier på Lerkendal. Det er i dag 162 dager siden TIL vant borte sist i eliteserien. Fire av de fem siste bortekampene har endt med tap. Dessuten var TIL skrekkelige i forrige bortekamp mot Sandefjord.
Da er det ikke mye som taler for at de skal slå Rosenborg i egen lekegrind. Og bare for å ha sagt det; trønderne er eliteseriens beste hjemmelag. Og kun Lyn, Strømsgodset og Fredrikstad er dårligere enn TIL på fremmed gress. Med andre ord, man bør få svært gode odds på borteseier.
Oppgaven TIL står ovenfor blir ikke noe lettere av at RBK-spillerne ønsker å kunne avgjøre det hele i Trondheim. Rett nok møter de Molde borte fire dager senere. Og ett poeng der er nok til å ta hjem gullet. Men det blir ikke det samme å skulle feire i Rosenes By. Så motivasjonsproblemer har man ikke i Rosenborg. De vil ha festen på Lerkendal, og ikke i Røkkeløkka.
TIL har hatt en bra tak på trønderne de siste par årene. I fjor vant TIL begge oppgjørene, og i 2007 vant de hjemme og tapte knepent borte. I vårsesongen tapte TIL 2-4 på Alfheim. Men TIL var det klart beste laget og gjestene var utrolig effektive.
Kampen i går viste også at TIL spiller godt mot gode lag. TIL hadde veldig bra kontroll på Molde, og selv om det bare ble 1-0, så var man aldri redd for at gjestene skulle score. Dessuten har kampene i Europaligaen, både borte og hjemme, bæret bud om at TIL spiller godt mot bra motstandere. Glem ikke at TIL var kun minutter unna borteseier mot Athletic Bilbao, et lag de burde ha slått ut av Europaligaen. De er, sammen med Barcelona og Real Madrid, de eneste lagene som har full pott i Spania etter tre kamper.
I flere uker har jeg håpet at Rosenborg skulle gå ubeseiret inn mot møtet med TIL. For jeg har vært sikker på at smultringen i tapskolonnen er historie like etter klokken halv elleve onsdag kveld.
TIL er gode nok.
Jeg har troen. Har du? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.09.2009 13:07 Post subject: |
|
|
Nei, det har jeg ikke. Vi baker smultringer som aldri før her nede. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.09.2009 13:08 Post subject: |
|
|
I dag 21. september er det for øvrig akkurat 15 år siden vi definitivt sikret seriegullet i en utsatt-kamp fra våren.
Hadde vi scoret to mål til i år, så hadde vi hatt nøyaktig samme målforskjell ved inngangen til den kampen. 55-17 den gangen 53-17 i år...
...og motstanderen den gangen hadde 31-29 i målforskjell før kampen. Årets motstander har 30-31.
Historien må gjerne gjenta seg på onsdag, selv om det vel skal mye til  |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 21.09.2009 13:09 Post subject: |
|
|
På Tromsøseier? Kan ikke si det, nei. På kjempenedtur og TIL-bunnstrid neste år? Ja, faktisk. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.09.2009 13:46 Post subject: |
|
|
Hehe, småpent!
Lukter straffe cirka fem sekunder før Mini går ned der  |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 21.09.2009 14:36 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Olsen bør definitivt starte. Høgli er en offensiv back som etterlater seg rom som Olsen kan utnytte. |
Støttes. Olsen har alltid blitt utradert av Høgli og høyre midtstopper Tore Reginiussen. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.09.2009 14:39 Post subject: |
|
|
Kommer du på onsdag for å se oss feire gull, Collins? |
|
Back to top |