View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 27.04.2009 10:45 Post subject: Rosenborg - Fredrikstad |
|
|
VS.
Den andre i rekka av fire strake hovedkamper på TV2.
Fredrikstad har gjort det bedre borte enn hjemme så langt (1-2-0 vs. 1-0-2), og kan nok gi oss en vanskelig 1. omgang slik som i de tre første hjemmekampene. Spørsmålet er hvordan kampen utvikler seg etter pause.
Som nevnt i en annen tråd, kan det virke som om Prica vraket seg sjøl mot Lillestrøm fordi han følte seg sliten. Må vel nesten tro han får tilbake plassen mot Fredrikstad.
Spørsmålet er hva som skjer formasjonsmessig. Prica var vel egentlig mest kant hos Hansa Rostock (kanskje også i Helsingborg, vet ærlig talt ikke), så han bør egentlig kunne takle 4-2-3-1. Så er spørsmålet om det er Skjelbred eller Olsen som ofres.
Ettersom Demidov og Lago sto fram svært bra på Åråsen, blir det nok fortsatt ingen Stadsgaard - såfremt ikke Hamrén plutselig begynner med rullering på laget for å gi spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 27.04.2009 10:58 Post subject: |
|
|
Jeg synes at Prica burde starte denne kampen. Han overbeviser mer og mer og kan bli den toppscorerern RBK trenger.
Forøvrig er jeg optimistisk foran denne kampen og tror på seier. _________________ -No retreat,no surrender! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2009 11:07 Post subject: |
|
|
Hvis noen skal offres for Prica og Stadsgaard så bør det bli Olsen og Lago. Olsen var vår klart svakeste spiller igår og bør skjerpe seg. Demidov har en ordentlig god sesonginnledning og fortjener å få fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 27.04.2009 11:13 Post subject: |
|
|
Demidov fortjener nok å få fortsette ja - enn så lenge.
Men hvis formasjonen blir 4-2-3-1 så stemmer jeg heller for at Skjelbred blir vraket, enn Olsen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.04.2009 11:14 Post subject: |
|
|
Samme lag mot FFK med unntak av at Ivers havner på benken og Prica starter er mitt råd/tips.
Vi har sett at 4-4-2 har funket dårlig, og mot Piiroja og Martinsen så tror jeg det er best å starte med Olsen tross alt. Så får vi heller gjøre endringer hvis det ikke funker.
Greit nok at Olsen ikke gjorde noen god kamp i går, men kvalitetene hans står bedre til FFK enn Prica/Ivers som vi så ikke funket mot Odd som er av samme kaliber. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 27.04.2009 11:25 Post subject: |
|
|
olsen slipper i alle fall å bryne seg på håvard nordtveidt denne gangen. ikke akkurat den letteste backen å forsere mot, og umulig å løpe fra.
dette er nok en bedre kamp for olsen. rekdal kjørte heller ikke med aarøy mot ffk, nettopp pga pirojas overlegenhet i lufta. ligger vel ikke an til 442 her, nei... |
|
Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 27.04.2009 12:39 Post subject: |
|
|
Jarstein
Micke-Staadsgaard (lago hvis han ikke er i god nok form)-Demi-Micke
------------------Annan-Tetty
Det over er vel ganske sikkert. Det under er utrolig vanskelig å forutsi grunnet veldig varierende kvalitet på Olsen og Skjelbred + Prica som har overbevist.
Sapara----------Olsen (ut etter kort tid om han ikke kommer gjennom.)
---------Iversen
-----------Prica _________________ Troa! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.04.2009 14:53 Post subject: |
|
|
Hmm.
Jeg tror Stadsgaard kommer inn i midtforsvaret på bekostning av Lago, og at Prica starter som spiss på bekostning av Iversen.
Den første endringen fordi Fredrikstad hjemme høres ut som en god kamp å gjøre comeback i, den andre fordi jeg tipper Hamren har sett det samme som jeg: at 4-4-2-varianten til Rosenborg er best egnet når man kan kaste innpå en sterk, uthvilt spiss for å snu kampbildet. Prica ser i øyeblikket ut som den eneste ordentlige målgjøreren på laget (muligens unntatt Tettey!). Men Olsen bør passe seg for en Iversen som var god sist.
Laget:
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan - Tettey
Skjelbred - Sapara - Olsen
Prica
edit: litt risky uten keeper. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 27.04.2009 15:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 27.04.2009 15:07 Post subject: |
|
|
Tror ikke Stadsgaard kommer til å få sjansen fra start før første runde i cupen. Dessuten tror jeg at Olsen benkes til fordel for Iversen, Olsen var svak sist mens Iversen var god da han spilte på venstrekanten.
Tipper dette blir laget:
Jarstein
Lustig - Lago - Demidov - Dorsin
Annan - Tettey
Skjelbred - Sapara - Iversen
Prica |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2009 15:09 Post subject: |
|
|
En kan ikke behandle Stadsgaard som en porselensdukke for da har han ingen verdi for oss. Om han bør starte er en ting ,men han bør ihvertfall få et innhopp hvis kampen skulle tilsi det. |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 27.04.2009 16:12 Post subject: |
|
|
Jeg synes Skjelbred fortjener en aldri så liten pause.
Jeg foreslår følgende lag mot Fredrikstad;
Jarstein
Annan - Tettey
Sapara - Iversen - Olsen
Prica |
|
Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 27.04.2009 16:31 Post subject: |
|
|
LarsP wrote: | Jeg synes Skjelbred fortjener en aldri så liten pause. |
Fordi han er sliten?
Han gjorde sin beste kamp så langt i år mot Lillestrøm i går. Hvorfor skal han vrakes? Hvis noen skal vrakes må det være Olsen (selvom jeg personlig ikke håper det) _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 27.04.2009 16:54 Post subject: |
|
|
haha, kan jo ikke annet enn å le; sier litt når vi har en stall hvor vi kan tillate oss å benke spillere som Olsen/Skjelbred og Lago. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 27.04.2009 17:13 Post subject: |
|
|
1.) Jeg mener det er viktig at Iversen er på banen.
2.) Olsen var svak i går og må spille seg tilbake til startoppstillingen.
3.) Prica viser at han vet hvor målet står og at han er i kampform igjen.
Derfor vil jeg ha Prica på topp og Iversen i treer-leddet sammen med PCS og Sapara. Ellers holder jeg meg til filosofien om å aldri forandre et vinnerlag, og det var dette laget som vant kampen for oss det siste kvarteret i går.
Stadsgaard må pent vente enda en kamp, selv om han er en sabla god spiller. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.04.2009 17:23 Post subject: |
|
|
Sist vi ikke forandret på et vinnerlag var mot Odd, og da gikk det helt som forventet på rævva.
Zaphod har helt rett i at 4-4-2 (eller det å ha Ivers/Prica som de fremste 4-2-3-1 som bare blir en tallmessig forandring) foreløpig bare egner seg når vi har en uthvilt spiss å sette inn.
Vi må fortsette med 4-2-3-1 mot FFK, og Iversen/Prica mot Piiroja/Martinsen blir egentlig 50/50. Det er mye bedre å la Olsen få starte og benke en av Ivers/Prica, slik at vi eventuelt kan snu kampbildet hvis det ikke skulle funke.
Med Ivers/Prica sammen så har vi liksom ikke noe å sette innpå som kan snu kampbildet dersom motstanderen gjør jobben sin. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 27.04.2009 17:44 Post subject: |
|
|
Trond Olsen inn, Ciljan ut.
Tror kampen mot Fredrikstad ligger mer i Olsens bane. Spesielt hvis vi tar ledelsen og FFK må framover.
Ciljan var en konstant bremsekloss i angrep mot lillestrøm og bør få merke at det ikke holder. Ballen må fortere frem i lengderetningen når vi vinner den.
Jeg synes Mini hadde en bra analyse på dette før kampen i går. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.04.2009 17:45 Post subject: |
|
|
Kristobal: Kan ikke Olsen også gjøre det bra som innhopper når kampen åpner seg litt opp og han utnytter bakrom med friske ben? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.04.2009 17:54 Post subject: |
|
|
Svarer på den selv om jeg ikke heter kristobal jeg:
I de situasjonene der Rosenborg er nødt til å sette innpå noen for å skape trykk ligger alltid motstanderlaget i defensiv 4-5-1. Olsen trives minimalt under sånne forhold, han er mere aktuell når vi leder og motstanderen vil fram på banen.
Kanskje i en ikke altfor fjern framtid har vi fått på plass et grunnspill mot lave forsvar som ikke først og fremst går ut på lange baller mot spissen, og da kan kanskje også Olsen bidra, men foreløpig er verken banene eller spillet bra nok til det. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 27.04.2009 18:17 Post subject: |
|
|
Selv om Olsen ikke leverte varene igår mener jeg allikevel at han gjør en god jobb i laget vårt. Tror det er riktig å starte med ham på banen mot Fredrikstads dårlige backer _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 27.04.2009 18:32 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal det være slik at Olsen, etter én dårlig kamp, skal vrakes og måtte spille seg inn igjen, mens Skjelbred, som spiller på feil posisjon uansett, får spille flere dårlige på rad, men etter én ok kamp er frigitt totalt?
Jeg er vrang i hodet, og tenker slik: Jeg gir pokker i om Olsen har spilt dårlig; det er HAN som er ekte ving, ikke Skjelbred. Å ta vekk den eneste ordentlige vingen vi har når vi skal spille en form for 4-5-1, det er helt håpløst. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.04.2009 18:35 Post subject: |
|
|
Juchmako2 wrote: | Tror ikke Stadsgaard kommer til å få sjansen fra start før første runde i cupen. Dessuten tror jeg at Olsen benkes til fordel for Iversen, Olsen var svak sist mens Iversen var god da han spilte på venstrekanten.
Tipper dette blir laget:
Jarstein
Annan - Tettey
Skjelbred - Sapara - Iversen
Prica |
Detta är nog det mest sannolika laget. Närmast för en plats är Stadsgaard som kan ersätta Lago. Olsen blir helt säkert bänkad efter den ytterst svaga matchen mot Lilleström. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.04.2009 20:09 Post subject: |
|
|
Enig i at det virker som den mest sannsynlige oppstillingen, men jeg er like klar på at Olsen bør starte denne gangen som jeg var før Odd-kampen. Utgangspunktet før den kampen var omtrent det samme som nå - en kamp vi hadde snudd fra 0-1 til 2-1 gjennom Ivers/Prica sammen.
Selv om Prica blir stadig mer matchfit, og at samarbeidet på sikt kanskje kan fungere, så er det for meg åpenbart bedre å starte i velkjente 4-2-3-1 med Olsen på kanten, og ha muligheten til å gjøre endringer hvis FFK lykkes med sitt defensive opplegg.
Starter vi motsatt har vi ikke så mange muligheter for å endre kampforløpet, fordi FFK vil ligge enda dypere når de eventuelt har 0-0 eller leder utover i andre omgang.
Mot Odd kastet vi innpå spisser, men det var ikke grepene som gjorde at vi til slutt fikk 1-1. Kampen endret ikke så enormt mye karakter da Olsen og Zahora kom inn, fordi Odd forsvarte seg og ga lite rom.
Jeg håper Hamren har lært av det, og velger 4-2-3-1 med Olsen og en av Prica/Ivers. Stadsgaard må nok vente på startellverplass ennå, men kommer innpå. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.04.2009 22:44 Post subject: |
|
|
Jag tycker inte vi skall snegla så mycket på vad som händer om vi inte lyckas utan kör med det bästa laget från början. Både Prica och Iversen är för dagen i bättre form än Olsen, som verkar ha dåligt självförtroende, är ovän med bollen och trår inte till i duellerna. Det är tex ologisk att bänka den bästa mot Lilleström (Prica) till fördel för den sämsta (Olsen). 4-2-3-1 med Iversen och Prica är mitt råd. |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 27.04.2009 22:46 Post subject: |
|
|
Tallene i formasjonen er ikke like viktig som at laget spiller bra sammen hehe _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.04.2009 23:40 Post subject: |
|
|
Stadsgaard inn for Lago? En ren gavepakke til Piroja på offensiv dødball
Demidov og Stadsgaard har for dårlig duellkraft sammen til denne kampen. |
|