View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2009 23:36 Post subject: Chris Rolfe |
|
|
1. januar tager AaB pænt imod en nyerhvervelse til spillertruppen. Det bliver første arbejdsdag for amerikaneren Chris Rolfe, der ikke er i tvivl om, hvad han skal have ud af sin nye nordjyske arbejdsgiver. En billet til Sydafrika og VM med det amerikanske landshold.
(...)
Amerikaneren har netop afsluttet den amerikanske sæson med Chicago Fire og har fundet tid til et interview, før flyttekasserne skal stemples med »Denmark«.
Men destinationen kunne have været Tjekkiet eller Norge, fortæller Chris Rolfe. Kantspilleren takkede pænt nej til FC Københavns modstander i Europa League, Sparta Prag, og den tidligere AaB-træner Erik Hamrén og Rosenborg.
- De var ikke de eneste. Der var stor interesse fra andre klubber i USA, Frankrig og Tyskland men jeg endte med at vælge AaB og Aalborg, siger Chris Rolfe og uddyber sit valg:
- Det gjorde jeg af mange årsager. Klubbens historie, den massive støtte fra fansene, SAS Ligaens kvalitet og den måde man spiller fodbold på i AaB. Desuden fik jeg et meget positivt indtryk af byen, da jeg besøgte den i forbindelse med kontraktforhandlingerne. Jeg fik et godt indtryk af klubbens stadion og træningsforhold, og alle mennesker jeg mødte omkring klubben, siger den 26-årige amerikaner fra staten Ohio.
Læs mere: - AaB skal skaffe mig til VM
Several clubs were supposedly interested in Rolfe, who has 10 caps for the national team, including clubs in Norway and Germany, according to the source. But the native of Ohio decided to follow in the footsteps of several other Americans who have transferred to Danish clubs in recent years.
Read more: EXCLUSIVE: Chicago’s Rolfe To Join Danish Club Aalborg
Vurderte å lage sak på forsida, men kom på at jeg ikke har hatt til vane å omtale slike "kunne ha blitt noe"-overganger i etterkant, sjøl om interessen her virker å ha vært reell - han var jo gratis, så tydeligvis har han blitt tilbudt kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.12.2009 23:46 Post subject: |
|
|
Det hadde løst høyrevingproblematikken vår, i hvert fall. Abolutt en såapss god spilelr at jeg skjønner hvorfor vi prøvde oss. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 15.12.2009 23:58 Post subject: Re: Chris Rolfe |
|
|
wrote: | - Det gjorde jeg af mange årsager. Klubbens historie, den massive støtte fra fansene, SAS Ligaens kvalitet og den måde man spiller fodbold på i AaB. Desuden fik jeg et meget positivt indtryk af byen, da jeg besøgte den i forbindelse med kontraktforhandlingerne. Jeg fik et godt indtryk af klubbens stadion og træningsforhold, og alle mennesker jeg mødte omkring klubben, siger den 26-årige amerikaner fra staten Ohio. |
Med andre ord; bedre betalt. Voldsomt forsiktig med pengebruken på brakka fortida. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.12.2009 00:00 Post subject: |
|
|
...og selv om det altså ikke ble noen overgang så en hyggelig nyhet i den forstand at det er en spillerjakt vi ikke har hørt et kny om i media. Det viser at klubben håndterer slike saker på en god måte overfor offentligheten. Bra jobba, selv om han sa nei. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 16.12.2009 01:11 Post subject: |
|
|
hvorfor fikk den spilleren egen tråd? Han har jo takket nei.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.12.2009 09:38 Post subject: |
|
|
Tja, vi har brukt å lage egne tråder for spillere som er (blir hevdet) å være aktuelle for RBK.
Ettersom også Rolfe var i denne kategorien i sommer fikk han egen tråd; "viktig sak". |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 16.12.2009 10:12 Post subject: |
|
|
Bare det ikke går på bekostning av Cooper så.. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.12.2009 10:14 Post subject: |
|
|
Det er trist å se at Aab blir oppfattet som en mer attraktiv klubb. Ikke et bra tegn. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.12.2009 10:19 Post subject: |
|
|
Med fare for å fremstå i overkant arrogant; den uttalelsen til Rolfe faller på sin egen urimelighet. |
|
Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 18.12.2009 14:54 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Bare det ikke går på bekostning av Cooper så.. |
Humra litt av denne... |
|