View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2009 14:43 Post subject: Viking - Rosenborg |
|
|
VS.
Iversen bør vel spille fra start i Stavanger neste søndag:
Rune Jarstein
Mikael Lustig - Alejandro Lago - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Anthony Annan - Alexander Tettey
Per Ciljan Skjelbred - Marek Sapara - Trond Olsen
Steffen Iversen
Personlig skulle jeg gjerne ha sett at Sapara og Skjelbred byttet plass fra start. Ble bedre mot Stabæk etter at Strand tok over høyrekanten, og det er jo egentlig et lite tegn på at posisjonen ikke er ideell for Skjelbred.
TV2-oversikten er fortsatt ikke oppdatert, men så vidt jeg forsto tidligere, var det mest aktuelt kun med tv2.no og ikke TV2 Sport. Det kan tyde på at TV2 velger énkameraproduksjon slik som på fredag. Egentlig litt rart at de ikke prøver å posisjonere seg i markedet gjennom å tilby ordentlig produksjon av de mest interessante treningskampene. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 01.03.2009 16:43 Post subject: |
|
|
Syns vi skal prøve å ofre sapp fra start mot viking, får man evt bytte i pausen hvis man ser at det ikke fungerer.
Synes det er merkelig at adressa med 100% fotball greiene ikke prøver å vise kundene sine hvordan de har tenkt opplegget rundt denne kampen, 100% fotball nettverket følger jo både Viking og RBK så har hadde det vært muligheter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2009 19:25 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet er alle de ordinære nettavisene prisgitt eksterne produksjoner fra NTF/NFF. Her er det TV2 som produserer for "egen del", og de gir det ikke bort til konkurrentene.
Ser at NTF også har hatt stillingsannonser for kommentatorer, slik at flere aviser nok kommer til å levere nøyaktig samme produkt.
Men fortsett her: Fotball på web-TV |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.03.2009 19:26 Post subject: |
|
|
Så Bratseth kommer til å kommentere på VGTV også? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2009 19:30 Post subject: |
|
|
Nei, lokalavisene "overstyrer" lyden på enkelte kamper. Derimot antar jeg at adressa.no har kommentatorer fra NTF-standardpakka i f.eks. Sandefjord - Fredrikstad. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.03.2009 14:26 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
Personlig skulle jeg gjerne ha sett at Sapara og Skjelbred byttet plass fra start. |
Jeg forstår heller ikke hvorfor Sapara og Skjelbred ikke bytter plass. Virker på meg som litt motsatt godfot teori, Sapara er jo mannen som kan slå innleggene fra høyrekanten og Skjelbred er jo langt bedre som offensiv midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 02.03.2009 14:32 Post subject: |
|
|
Uansett oppstilling tror jeg vi vil se både en Sapi og Ciljan som vandrer mye og ofte bytter plasser. Hvis Ciljan fører ball vil Sapi trekke ut for å gjøre seg spillbar og motsatt. Det gjør også det hele litt mer uforutsigbart. En vil alltids trenge en som kan true target fra distanse, og også en som kan legge inn. Ciljan har bedre driv med ball og er også meget kvass i stikkballegging. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.03.2009 20:05 Post subject: |
|
|
Hvis Sapara, Skjelbred og Olsen(og kanskje Konan) alle vandrer og får et slags sytem på det så kan det skape hodebry for motstanderne. Får man bakt defensiv struktur inn i dert hele blir det bra. Målet mot Stabæk var i så måte eksempel på hva som kan være i vente. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.03.2009 00:16 Post subject: |
|
|
Generelt synes jeg Skjelbred fortsatt er for dårlig til å bevege seg uten ball. Han skaper relativt sjelden rom for medspillerne med løpene sine - de er litt for ofte preget av at han vil ha ballen tilbake i det neste trekket. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 03.03.2009 11:06 Post subject: |
|
|
Skjelbred er best med ball, derfor bør han være i en rolle hvor han får være atti ballen så mye som mulig.
Sapara har en veldig god innleggsfot.
Derfor synes jeg de to bør bytte plass. Eventuelt benke en av de. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.03.2009 11:56 Post subject: |
|
|
Gleder meg til denne kampen. Viking er det "storlaget" jeg kanskje har minst kontroll på per i dag.
Artig å få målt seg mot antatt god motstand, samtidig som vi får se hvor siddisene ligger i terrenget kun kort tid før seriestart. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 03.03.2009 12:41 Post subject: |
|
|
Viking gjør det ikke bra for tiden har jeg forstått.
Og ja, Ciljan er bedre med ball, men det ville ikke skadet om han hadde lært noen løp uten og. Det er jo tidligere vært et krav at alle skal gjøre dem. Ciljan er vel kansje den med mest potensiale i sånt henseende, så løpssterk som han er. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 04.03.2009 02:39 Post subject: |
|
|
Denne kampen like før seriestart er jo fast tradisjon.
Var vel i fjorårets at de fantastisk intelligente og skarpskodde sjelene ytret at "Jarstein er homo". _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Reflection Junior
|
Posted: 05.03.2009 12:32 Post subject: Re: Viking - Rosenborg |
|
|
Rune Jarstein
Mikael Lustig - Alejandro Lago - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Anthony Annan - Alexander Tettey
Per Ciljan Skjelbred - Marek Sapara - Trond Olsen
Steffen Iversen
Etter at formasjonen og posisjoner er valgt er det viktig at vi finner spillere som passer rollen og ikke motsatt. Strengt tatt passer vel kantrollen verker Skjelbred eller Sapara.
Mener derfor at vi bør velge en typisk kantspiller i denne posisjonen evt en mer målfarlig spiller(pelu, konen, traore etc.) Enig i at Skjelbred bør prioriteres sentralt. Men isteden for å vrake Sapara, tror jeg det kunne hvert interessant å se han som en av de 2 "sittende" spillerne på midten. Han kunne her fått benyttet pasningsfoten sin fra litt dypere i banen med mindre press og slått gjennombruddspassinger til kanten til raske vinger, direkte til midtspiss eller gjennom midten til en rettvendt skjeldbred. Selvfølgelig kan dette gå på bekostning av def.trygghet men i kamper der det skal angripes og det er mye ball i laget tror jeg dette kun hvert en god løsning.
Av de tre offensive spillerne mener jeg ihvertfall at det kun er plass til Skjelbred eller Sapara og at den som velges bør plasseres sentralt slik at det kan spilles med 2 vinger, da jeg tror denne formasjonen er avhengig av det for å fungere. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.03.2009 12:36 Post subject: |
|
|
Hvis noen skal flyttes tilbake til sittende bør det være Skjelbred, Sapara er ikke i nærheten av å ha motoren som kreves for å spille der. Skjelbred har den motoren, formasjonen er ikke avhengig av to vinger for å fungere ,men det er viktig at minst en av sidene holder bredden sin og at backene er flinke til å støtte opp hvis ikke blir det trangt. |
|
Back to top |
|
 |
Reflection Junior
|
Posted: 05.03.2009 13:10 Post subject: |
|
|
Ser at skjeldbred har flere def. kvaliteter en sapara og legger heller ikke skjul på at å plassere sapara der vil gå på bekostning av def. tryggehet og vil ikke kunne benyttes i alle tilfeller/kamper. MEN, tror det kunne tilført laget mye med en god pasningsspiller i den posisjonen, da en da ofte vil kunne legge pasninger i mindre pressede situasjoner der, og da vurderer ihvertfall jeg sapara til å ha den beste pasningsfoten i årets RBK utgave
Når det gjelder at formasjonen ikke er avhengig av to vinger er det selvfølgelig korrekt, men tror det vil kunne være mest effektive med raske, driblingsstreke og målfarlig spiller i kant posisjonene, istenden for å tvinge inn sapara eller skjelbred fordi de er for gode til å sitte på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 05.03.2009 13:35 Post subject: |
|
|
Enig i alt du sier Reflection, utenom det som Keenoir påpeker. La oss håpe trenerteamet gjør det samme! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.03.2009 13:38 Post subject: |
|
|
Ut med Lago inn med Nordvik, så vi har litt fart der bak. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.03.2009 14:44 Post subject: |
|
|
TV2 Sport prioriterer Sevilla - Almeria på søndag, så vår kamp går bare på nett. Det er dog trolig snakk om rimelig bra produksjon med fire kameraer. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.03.2009 15:34 Post subject: |
|
|
Prioritere? De har jo 5 kanaler... Når de først sender på nett, skal det vel ikke mange tastetrykk til for å sende nøyaktig samme sending på TV2 Sport 2? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 05.03.2009 15:37 Post subject: |
|
|
Samtidig får tv2 sjansen, nok en gang, å sutre over at slik blir fremtiden. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.03.2009 15:43 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg forsto på TV2-karen jeg har vært i kontakt med, var det først nå nettopp at det ble klart at det blir ordentlig produksjon på søndag; de ønsker ikke å ha sendinger uten repriser osv. på vanlig TV.
Dessuten er det vel en praktisk sak med at TV-sendinger blir overført til Bergen via satellitt for videre distribusjon mens rene webstreamer (slik som på Fornebu) blir sendt via Internett til Bergen.
Kort sagt: TV-sendinger krever egen produksjonsbuss på stadion, og det hadde de trolig i utgangspunktet ikke tenkt å ha på søndag.
Like fullt: Nå som det blir ordentlig produksjon, burde det slett ikke være vanskelig å få skrudd på en bryter og sende på TV2 Sport 2. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.03.2009 23:16 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke helt problemstillingen da både Sapara og Konan Ya er bedre enn Ciljan Skjelbred i den offensive rollen. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.03.2009 00:43 Post subject: |
|
|
Hehe, du har sikkert sett KJEMPEmange kamper med Konan Ya i den offensive rollen! KJEMPEMANGE! |
|
Back to top |
|
 |
|