View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2009 17:09 Post subject: |
|
|
God motstand er en kjempegod medisin har det vist seg. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.01.2009 17:22 Post subject: |
|
|
Og tak for det! Hvorfor rejse til Gran Canaria for at spille mod Tromsø?
Godt med i hvert fald en modstander som holder et højt internationalt niveau. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 06.01.2009 19:21 Post subject: |
|
|
En god sesongoppkjøringsnyhet. Shaktar er et godt lag, blir moro å se hvor vi står i forhold til de(selv om det er tidlig på sesongen) |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 07.01.2009 14:24 Post subject: |
|
|
statistikken sier vel det blir 0-2  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.01.2009 15:10 Post subject: |
|
|
Shaktar Donetsk er jo et lag med mange klassespillere og er en klubb med penger.
Det blir nok en ubetydelig liten smell siden vi ikke har noen målscorere |
|
Back to top |
|
 |
StianB Junior
|
Posted: 07.01.2009 15:12 Post subject: |
|
|
Hei der!
Jeg og en kamerat er tilfeldigvis på Gran Canaria når denne kampen spilles. Moro.
Uansett;
Jeg lurer på om noen av dere vet når og hvor den spilles, slik at vi kan få med oss denne fantastiske matchen?  |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 07.01.2009 15:37 Post subject: |
|
|
Sjekk RBK.no når det nærmer seg, der finner du nok svar skulle jeg mene.
Spørsmål, hvordan spiller ukrainerne sin serie? Som oss, dvs sommerserie? _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 07.01.2009 15:38 Post subject: |
|
|
Stian B fra Heia Tufte sesong 1? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 07.01.2009 15:43 Post subject: |
|
|
De spiller ca som danskene. Det er nå vinterpause etter 17 serierunder, og Shaktar ligger på 5. plass.
Kan se tabellen her |
|
Back to top |
|
 |
StianB Junior
|
Posted: 07.01.2009 15:54 Post subject: |
|
|
Tønna Brix wrote: | Stian B fra Heia Tufte sesong 1? |
Hehe. Nei, desverre  |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 07.01.2009 16:00 Post subject: |
|
|
Stian Barsnes Simonsen, han som liker barne-TV og dampveivalskjøring i påvirket tilstand?  |
|
Back to top |
|
 |
StianB Junior
|
Posted: 07.01.2009 16:06 Post subject: |
|
|
Desverre. Stian Bakkane, programleder i Radio P5, tidligere amatørspiller for Risør FK og Juvefan.
Det er meg  |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 07.01.2009 16:10 Post subject: |
|
|
Hehe, beklager, var ikke meninga å tvinge deg til å presentere deg. Lov å være anonym her i forumet, jeg bare følte for å vitse litt. |
|
Back to top |
|
 |
StianB Junior
|
Posted: 07.01.2009 16:15 Post subject: |
|
|
Jeg skjønte det
I min jobb har det aldri vært noe fordel å være anonym, så jeg klarer meg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2009 18:59 Post subject: |
|
|
Forresten mange billige chartertur-restplasser med og uten hotell til Gran Canaria om noen vil holde Stian B. med selskap under kampen. |
|
Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 08.01.2009 23:39 Post subject: |
|
|
Treningskamp, Cran Canaria
Mandag 19.januar
kl 18:30
Tv2 Sport/Sumo?
Trykk på bildet for full størrelse.
Endelig er det klart for nye Rosenborg-kamper. Sesongen 2009 starter med treningskamp mot det ukrainske storlaget Shaktar Donetsk. Kampen spilles på Gran Canaria, som en del av Rosenborgs treningsleir der. Rosenborg skulle egentlig spille mot Tromsø 22.januar, men kampen ble avlyst da begge parter ble enige om at hver sin kamp mot Shaktar Donetsk ville gjøre seg bedre.
Dette er tredje vinter på rad at Rosenborg og Shaktar Donetsk møtes til dyst. Shaktar har vunnet begge kampene til nå, som altså ble spilt før sesongstart ’07 og ’08. Resultatet i begge kampene ble 2-0 til ukrainerne.
Treningsleiren til Rosenborg på Gran Canaria varer i to uker og laget reiste ned dit lørdag 10.januar. Etter dette treningsoppholdet bærer turen videre til La Manga der Rosenborg sammen med andre norske lag, skal delta i den tradisjonsrike cupen, La Manga-cup. For å ha det nevnt så kom Rosenborg til finale i La Manga-cup i fjor der de tapte på straffekonk mot lille Las Palmas.
ROSENBORG
Det er mange som har vært og er skadet, men flere begynner opptreningen nå på treningsleiren på Gran Canaria. Det er vel ikke helt sikkert hvem som er kampklar til denne kampen, men det får vi vite når kampen nærmer seg.
Foran årets sesong pågår det en intens jakt på en ny spiss. Foreløpig er det ikke kommet inn noen spiss, men en ny keeper og en spiller fra egne rekker er klare for å konkurrere i RBKs A-stall. De to jeg snakker om er som kjent Espen Johnsen, som returnerer fra lån hos Strømsgodset og vår egen Pål André Helland som nylig skrev under en to-årsavtale med klubben og som dermed er fast i A-stallen selv om han sannsynligvis kommer til å bli sett mest på Rosenborg 2-kamp.
Noen spillere har også forlatt Lerkendal. Albert Berbatovci og Jo Sondre Aas har dratt på utlån til henholdsvis Stavanger IF og Moss, Christer Basma har lagt skoene på hylla, Thomas Valø har gått til Skeid, mens Besart Berisha har retunert til England og Burnley etter å ha vært på lån i Rosenborg.
SHAKTAR DONETSK
Jeg vet ikke mye om ukrainerne, men etter litt research fant jeg fram litt.
Shaktar deltok i høstens gruppespill i Champions League der de absolutt ikke gjorde seg bort. Shaktar var sammen med Barcelona, Sporting Lisboa og Basel i gruppe C. Det ble som vanlig spilt 6 kamper i gruppespillet og fasiten til Shaktar etter at alle kampene var spilt var 3 seire og 3 tap. Det holdt til en tredjeplass, noe som betyr at de kommer inn i Uefa-cupen senere nå på nyåret. Det sterkeste resultatet Shaktar oppnådde i Champions League var uten tvil den overraskende 3-2 seieren på Camp Nou mot selveste Barcelona.
I den hjemlige serien ligger de på 5.plass etter 17 spilte kamper. Uten at jeg helt kjenner systemet i Ukraina så har det vært ferie for serien helt siden slutten av November og så vidt jeg forstår er neste seriekamp 28.februar.
Det har også nylig vært en kåring for Shaktars beste spiller gjennom 2008 og det var kaptein Darijo Srna som stakk av med den seieren med hele 36,46% av stemmene. Srna er i alle fall for meg en kjent spiller. Han ble jeg oppmerksom på via FM der han absolutt holder høyt internasjonalt nivå!
Hvis du vil vite mer om Shaktar Donetsk kan du besøke lagets offisielle hjemmeside:
http://shakhtar.com/en/ |
|
Back to top |
|
 |
Bjørkis Senior
|
Posted: 08.01.2009 23:42 Post subject: |
|
|
Når det gjelder kampen mot Shaktar har jeg små forventninger. Ukrainerne er i mye bedre fotballmessig form enn Rosenborg. I tillegg er de på en normal dag et bedre fotballag enn oss.. Men det skal uansett bli interessant å se hvordan Hamrén setter sammen laget. Han har ikke all verdens muligheter egentlig, siden mange har gått skadet og bare er i opptreningsperioden.
Hadde håpet vi skulle ha noen forsterkninger på plass til denne treningsleiren, men vi blir vel pent nødt til å smøre oss med mer tålmodighet...
Med den rette attityden kan vi overraske Shaktar på en god dag. Det hadde virkelig varmet å begynne året på seierssporet i hvert fall!
Håper denne kampen blir tilgjengelig på TV2 Sumo?? Tilsvarende kamper fra Gran Canaria var i hvert fall tilgjengelig i fjor...
Jeg tipper disse 11 starter:
Jarstein
Lustig - Lago - Demidov - Dorsin
Skjelbred - Annan - Tettey - Strand
Konan Yá - Jamtfall
Mulig benk: Johnsen (45 min), Nordvik, Helland, Sellin.
Tynn benk, men følgende spillere blir etter all sannsynlighet ikke klar til kampen:
Lund Hansen (skulder), Stadsgaard (kne), Miller (kne og mulig overgang), Savolainen (fot), Traoré (ankel), Sapara (kne), Pelu (ankel), Iversen (kne). |
|
Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 08.01.2009 23:45 Post subject: |
|
|
Oppstillingen din ser bra ut, Bjørkis. Tipper alle som er spilleklar får spilletid i denne kampen. Gleder meg virkelig til å se spillerne igjen og jeg håper som alltid at spillere som Nordvik, Sellin, Helland og Jamtfall får spille. Liker å se på spillere som ikke spiller så mye til vanlig  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.01.2009 01:13 Post subject: |
|
|
Er vel en eller annen afrikaner som likevel er nedpå Gran Canaria som blir med på benken som prøvespiller gjetter jeg på. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 09.01.2009 01:27 Post subject: |
|
|
Dom kanske hittar någon strandpojke med god teknik. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 09.01.2009 13:42 Post subject: |
|
|
Alternativ midbane, med diamant. Annan def midtbane. PCS offensiv midtbane. Tettey venstresida og Strand høyresida. |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 09.01.2009 21:13 Post subject: |
|
|
Virker som Rosenborg like gjerne kan forberede seg hjemme i Trondheim til denne. Litt moro at snøen forfølger oss på starten av sesongen. Var kanskje litt kjapt ute med snø rapporten, men kaldt er det iallefall på kanariøyene.
http://www.nettavisen.no/...497737.ece |
|
Back to top |
|
 |
Filthy Junior
|
Posted: 10.01.2009 14:55 Post subject: |
|
|
Kan love deg at det der ikke gjelder Gran Canaria, men kaldt er det her det kan jeg forsikre dere om. :p _________________ Frihet for Ultras! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.01.2009 15:02 Post subject: |
|
|
Tenerife har 18 + og overskyet i dag, er nok ikke mye snø der nei. Gran Canaria ligger 12 grader lengre sør enn Madrid, det er det samme som Oslo - Nordkapp. |
|
Back to top |
|
 |
|