English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sead Ramovic
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
michael collins
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 08:25    Post subject: Reply with quote

Avisen "Nordlys" i dag: "Nordlys har fra flere hold fått bekreftet at Rosenborg har vurdert å hente Sead Ramovic til Trondheim". Avisen forteller at Jørn Jamtfall ikke ville kommentere saken, og at Erik Hoftun ikke svarte på dens henvendelser.
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.11.2008 09:38    Post subject: Reply with quote

Oioioiii minner igrunn veldig om hva skjedde når vi hente Hirschfeldt også da hadde vi en underpresterende norsk landslagskeeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 11:30    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Avisen "Nordlys" i dag: "Nordlys har fra flere hold fått bekreftet at Rosenborg har vurdert å hente Sead Ramovic til Trondheim". Avisen forteller at Jørn Jamtfall ikke ville kommentere saken, og at Erik Hoftun ikke svarte på dens henvendelser.

I så fall har jag rätt i att Hamrén har tröttnat på Jarstein. Något som petningen tidigare i höst antydde. Förutom attityd är kvalitet en av Hamréns ledord, och det som Jarstein har visat i höst är långt i från av tillräcklig RBK-kvalitet. Om Ramovic kommer så får Jarstein verkligen skärpa sig om han skall ha chans till målvaktsposten.
Back to top
eksiltrøndern
Rutinert

PostPosted: 08.11.2008 11:46    Post subject: Reply with quote

Da har vi en rimelig bra keeperstall neste år, men man må vel nesten regna med at det blir solgt en keeper isåfall.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2008 11:56    Post subject: Reply with quote

Vi får vel en ny keeper som hopper og spretter, øser ut returer og beskyldes for å ha blitt vesentlig dårligere under Jamtfall da. Mens sammheten kanskje er at det er en litt annen verden å stå arbeidsløs en halvtime på Lerkendal for så å måtte i aksjon på en dødball, en-mot-en-situasjon eller liknende, enn det er å stå på et lag hvor det smeller rundt ørene titt og ofte.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 12:29    Post subject: Reply with quote

Det kan i varfall inte bli sämre än i höst. Och med Ramovic får vi ett bra alternativ om Jarstein fortsätter att drita ut sig.
Är inte Tromsös målvaktstränare ledig - vi kanske skall värva honom också?

Last edited by Peter Storey on 08.11.2008 12:32; edited 1 time in total
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 12:43    Post subject: Reply with quote

tar gjerne ramovic jeg.. men han krever nok endel penger.. sign-on-fee pluss 4-5 mill i året sikkert.

han sa jo nei til odd's tilbud på 3-4 mill iåret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

Odd kan da aldri i verden ha tilbudt han ei årslønn på 3-4 millioner.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2008 19:20    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Nordlys har fra flere
hold fått bekreftet at Rosenborg
har vurdert å henet Sead
Ramovic til Trondheim.
TIL-keeperen flyttet fra byen tidligere
denne uka – etter å ha blitt hyllet på
Alfheim sist søndag.
Dialogen med Viking endte med et
nei fra tysk-bosnieren. Og i den prosessen
skal også Rosenborg ha sjekket
ut muligheten for å signere ham.
Rune Jarstein har ikke akkurat overbevist
etter 12 mill.-overgangen fra
Odd Grenland.
Ramovic selv er lite lysten på å si noe
om Rosenborg-interessen.
– Så vidt jeg vet har de tre keepere.
Dette vet jeg ikke noe om, hevder
Ramovic overfor Nordlys.
Han er på tiden på ferie i Tyskland –
og vet ikke hvor han spiller fotball i
2009.
Ramovic bekrefter imidlertid at forhandlingene
med Viking brøt sammen
i forrige uke.
– Jeg takket nei til dem, sier Ramovic.
PS! RBKs sportssjef Erik Hoftun svarte
ikke på våre henvendelser i går. Og
keepertrener Jørn Jamtfall ville ikke
kommentere saken.

Hele artikkelen fra papiravisa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.11.2008 19:35    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Odd kan da aldri i verden ha tilbudt han ei årslønn på 3-4 millioner.

Ifølge Avisa Nodlys, jo;

Nordlys wrote:

Lønnskrav på 3 mill.

Han kom til Tromsø sommeren 2006 og har siden vært en av TILs aller beste spillere. Han står nå med 48 seriekamper for TIL. Klubben forsøkte tidligere i år å få Ramovic til å forlenge kontrakten.

Men lønnskravet på 3 millioner kroner ble for drøyt for TIL-ledelsen. Ramovic fikk et tilbud på drøye 2 millioner kroner i årslønn, men takket nei.

Nå vil Ramovic trolig få ei årslønn i Odd på mellom 3 og 4 millioner kroner. Tysk-bosnieren skal ha få et så godt tilbud at det ble vanskelig å si nei – selv om han i utgangspunktet ville til en større klubb.

Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2008 19:46    Post subject: Reply with quote

Det er ikke så ille som det høres ut. Sett at han får 3,5 millioner i tre år så tilsvarer det 10,5 millioner. Hadde han vært i kontrakt, hadde han kostet 10 millioner, og lønna hadde kommet i tillegg. Da kunne vi fort snakket om 16-18 millioner på samme periode.

Om vi får han på en fireårskontrakt verdt 12 millioner så mener jeg det er en sum som forsvarer en overgang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 19:49    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tippe at vi også bør kunne få rundt 5-6 mill for Jarstein, penger som kan være med på å finansiere kontrakten til den langt bedre keeperen Ramovic.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2008 19:57    Post subject: Reply with quote

Like greit å slippe Ramovic i RBK synes nå jeg.

Tror rett og slett ikke han er den type keeper RBK trenger.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 20:07    Post subject: Reply with quote

Selge Jarstein?
Ramovic en mye bedre keeper?

Jeg skal ikke si at jeg har sett for mye til Ramovic, men jeg mener Jarstein bare trenger en ørliten forbedring på strek, for å være Norges ubestridt beste keeper. Jarstein har jo full kontroll med ballen i beina, selv om høyrebeinet er ubrukelig pga skaden. Venstrebeinet til Jarstein står ikke mye tilbake for det høyre. Han er suveren i feltarbeidet. Går ut litt feil av og til, men jeg ser ingen keeper i Tippeligaen som er bedre enn Jarstein i feltet.
Er Ramovic virkelig så mye bedre enn Jarstein i feltet?

Jarstein er en veldig god igangsetter. Det er sikkert Ramovic også, og han er helt sikkert en bedre keeper på strek. Men jeg er skeptisk til om Ramovic helhetlig er en langt bedre keeper. Jarsteins ferdigheter passer RBK utmerket.

Ser ingen grunn til å kaste Jarstein på båten.
Henning
Legende

PostPosted: 08.11.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Han er suveren i feltarbeidet. Går ut litt feil av og til, men jeg ser ingen keeper i Tippeligaen som er bedre enn Jarstein i feltet.

Hvorfor gjør han så mye feil i feltet hvis han er så god?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

Han har ikke akkurat gjort mange feil i feltet i år da.

Han hadde noen i den verste skadeperioden sin som førte til mål.

I det siste har jo kritikken gått mer på at han ikke har reddet de skuddene han kunne ha reddet dersom han var en virkelig matchvinner.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 09.11.2008 13:07    Post subject: Sead Ramovic Reply with quote

http://www.rbkweb.no/vis/6494

Ja takk. Har ingen tro på at Jarstein vil vise seg tilliten verdig.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 09.11.2008 13:26    Post subject: Reply with quote

Jeg står fortsatt på mitt at Jarstein har utrolig stor potensiale. Vi så i Odd hva slags ferdigheter han har, og tidvis også i år. Gi Jarstein tid og trening. Han kommer til å bli stor neste år, og jeg føler meg sikker på at han kommer tilbake på landslaget.

Jarstein har helt klart mye mer talent og potensiale enn Sead Ramovic. Det er ikke til å legge skjul på at Ramovic har ferdigheter, men jeg mener fortsatt at Jarstein har større talent og kan potensielt være Norges og tippeligaen beste keeper. Det tror jeg ikke Ramovic kan.

Håper for all del at vi ikke selger Jarstein og/eller bytter han ut. Han har hatt en trist sesong i år, men når låret blir friskt og selvtilliten kommer tilbake, vil Jarstein komme tilbake til gamle høyder.
Roar1961
Senior

PostPosted: 09.11.2008 13:47    Post subject: Reply with quote

RBK trenger en keeper som kan være en matchvinner. Jarstein har vist at han ikke er det. For all del, Jarstein er en bra keeper og mange toppegenskaper. Dessverre gjør han ingen slike fantastiske redninger vi trenger når vi presser og får kontringer imot. Dessuten er hans svakheter synliggjort ved dødballer. I Odd er dette ok over en sesong, de sikter ikke like høyt som RBK. Det er mulig skaden hemmer han, men akkurat dette er jeg ikke så sikker betyr så mye.

Jeg er svært skuffet over Jarsteins prestasjoner så langt, men potensialet er der og det kan også jeg se. Om han klarer å få det ut er en usikkerhet jeg ikke tror vi kan ta oss råd til.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 09.11.2008 13:56    Post subject: Reply with quote

Ramovic er en god keeper, for øyeblikket bedre enn Jarstein. Siden Jarstein ikke har levd opp til forventningene og samtidig er noe skadeutsatt, ville det være bra for en klubb av Rosenborgs størrelse å ha to gode keepere i stallen. Av dette leser dere at jeg i utgangspunktet ikke ønsker å kvitte meg med Jarstein, men jeg tror han trenger litt mer tid, opplæring og trening i å holde hodet kaldt før han blir en topp keeper. Jeg mener at sparring med en keeper som Ramovic kunne bidratt til utvikling. Problemet er at det er kun én keeper som kan stå om gangen og at det gjerne blir ett førstevalg og ett andrevalg, der sistnevnte ikke får all verdens spilletid. Dette kan dog reguleres gjennom rotering, selv om mange er mot dette (keepere trenger tillit sies det). Disse to spillerne er begge ganske "hete" i hodet og kan bli survete om de ikke får spilletid. Man ser jo f.eks. hvordan Jarstein reagerte da han ble satt ut. Om man får en forståelse mellom spillerne og ledelsen om rotering, evt. læringsprosesser og gjensidig sparring og læring, kan det bli suksess.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.11.2008 14:09    Post subject: Reply with quote

Ifjor var det Jarstein og Opdal som herjet i målene vi hentet den ene. Begge to har i år lidd under av å være småskadd store deler av sesongen og et nytt forventningspress som landslagskeeper. I år er det Gustaffsson og Ramovic som har stått veldig bra og mye kommer kanskje av dem prøver vise seg frem for nye og større klubber siden dem begge er bosmansspillere. Neste år har vi Johnsen og Jarstein som begge er to meget gode keepere når dem er skadefri og i form og jeg ser helst at klubben prioiterer resurssene på andre svakheter i stallen og da spesielt to nye spisser som hvis dem skal være av rett kvalitet fort kan koste 30 - 50 millioner kroner og skal også lønnes deretter.
Back to top
amund
Junior

PostPosted: 09.11.2008 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg må si meg uenig i det som skrives i at Jarstein skal brukes på grunn av at han har vist bedre tidligere (og derfor skulle ha et stort potensiale). Keeper-plassen er vel den posisjonen hvor vi helst ikke vil at personer som skal "spille seg gode" (med mindre denne er på vei tilbake fra skade), spesielt når man ikke kan være sikker på at målmannen faktisk vil utvikle det potensialet han hevdes å ha.

Nå kan det godt hende at Jarstein en gang i fremtiden vil bli norges beste keeper som holmliaUltras08 hevder, men vil vi risikere å se flere tabber som blir avgjørende i kampene bare for å leve i håpet? Om RBK henter Ramovic til tross for at vi har 3 keepere fra før av så viser de at de faktisk har baller til å vurdere spillerne ut i fra prestasjoner, og ikke føle seg forpliktet til å bruke en spiller bare fordi de brukte så-så mange millioner for å få spilleren til klubben.

En diskusjon man samtidig kan ta opp er RBKs tydelige problem på keepertrenerfronten. Siden Jørn Jamtfall fikk ansvaret for keeprene våre har vi ikke sett noen som har hatt en positiv utviklingskurve, men vi har hatt flere som har hatt en særs negativ utviklingskurve, og tenker da på Espen Johnsen og Jarstein. Selv på landslaget (hvor Jamtfall også er keepertrener - for de som ikke visste det) har vi sett at Opdal har blitt enda mer usikker og har hatt flere tabber (selv om han også hadde det for et par år tilbake).

Poenget er vel at når vi kaster hovedtrenere i hytt og pine, og selger spillere som ikke presterer, så burde vi også kunne gjøre det samme med de andre trenerne våre, som for eksempel keepertreneren.
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 09.11.2008 14:32    Post subject: Reply with quote

Hva i all verden vi ska me enda en keeper?? Spesielt når han bli så dyr!! Vi har jo Jarstein, Lund Hansen, Næss, også kommer jo Johnsen.!
longns
Veteran

PostPosted: 09.11.2008 14:36    Post subject: Reply with quote

Mye kvantitet, lite kvalitet. Derfor trenger vi Ramovic...
Back to top
Rod
Proff

PostPosted: 09.11.2008 14:40    Post subject: Reply with quote

Tror at Eddie Gustafson er et bedre valg, han er også bosman-spiller og jeg vet ikke om han skal ha like mye betalt som Ramovic
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb