English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Førsteellever 2010
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 07.01.2010 15:25    Post subject: Førsteellever 2010 Reply with quote

Vet dette har vært diskutert men finner ikke noen egen tråd for det og tenkte det kunne vært greit og samle denne diskusjonen.

Hva er det beste laget vi kan stille med i 2010 per dags dato?
Her er et utgangspunkt (subject to change)

Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Annan - Winsnes
Moldskred - Skjelbred - Sapara
Prica

Olsen må vike for Moldskred, som er hakket bedre. Men de får nok begge spilletid. Sapara er selvskreven og tar derfor venstrekanten siden jeg vil ha Skjelbred i midten. Iversen blir det ikke plass til, han er supersub for Prica. Ørlund har jeg sett for lite av til nå, og jeg synes Jarstein er veldig god, men tiden vil vise hvem som fortjener plassen.

Last edited by Hedning on 07.01.2010 16:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
rbkidrammen
Senior

PostPosted: 07.01.2010 15:35    Post subject: Reply with quote

Demidov da?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.01.2010 15:36    Post subject: Reply with quote

Han kan råtne på tribunen fram til han er villig til å fire på krava sine. Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.01.2010 15:41    Post subject: Reply with quote

Kommer litt an på hvilken formasjon vi velger:

4-3-3

Jarstein

Lustig Stadsgaard Lago Dorsin

Annan
Skjelbred Traore

Sapara Prica Olsen

4-2-3-1

Jarstein

Annan Demidov

Sapara Skjebred Olsen

Prica

4-4-2 diamant

Jarstein

Annan

Skjelbred Winsnes

Sapara

Prica Moldskred

4-4-2 Flat

Jarstein

Lustig Lago Stadsgaard Dorsin

Sapara Annan Skjelbred Traore

Prica Moldskred

Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 16:03    Post subject: Reply with quote

Tror på denne:

4-2-3-1

Jarstein

Annan Demidov

Moldskred Skjelbred/Sapara/Ivers Olsen

Prica(Ivers)

M.a.o. er jeg uenig med klevolainen og tror at om noen må vike, så er det off. midt. plassen det dreier seg om, ikke Trond Olsen. Men så er det ikke sikkert heller at moldskred kommer rett inn på laget

Last edited by Flaav on 07.01.2010 16:22; edited 1 time in total
Back to top
SigveEdvardsen
Senior

PostPosted: 07.01.2010 16:12    Post subject: Reply with quote

Det er mange muligheter, og mye kommer an på hvilken formasjon det kommer til å bli spilt. 4-2-3-1, 4-3-3 og 4-4-2 (flat og diamant) er alle passende til spillertypene vi har i dag.

4-2-3-1
Örlund/Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov/Lago - Dorsin
Annan - Winsnes/Sapara
Sapara/Moldskred - Skjelbred/Iversen - Skjelbred/Olsen
Prica

4-3-3
Örlund/Jarstein
Sapara - Annan - Skjelbred
Moldskred - Prica - Olsen

4-4-2, flat
Örlund/Jarstein
Sapara - Annan - Winsnes/Skjelbred - Olsen/Skjelbred
Prica - Iversen/Moldskred

4-4-2, diamant
Örlund/Jarstein
Annan
Sapara - Skjelbred/Winsnes
Iversen/Skjelbred
Prica - Iversen/Moldskred

Det er fremdeles tidlig, og jeg synes det er vanskelig å si noe før tett opp mot seriestart. Da har vi fått sett spillerne gjennom flere kamper i oppkjøringen, og da kan man enklere plukke ut en startellever.

[Hvordan midtstiller jeg oppstillingene?]

Edit; takk

Last edited by SigveEdvardsen on 07.01.2010 16:18; edited 2 times in total
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2010 16:15    Post subject: Reply with quote

<center>tekst</center>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fortid-framtid-rbk
Junior

PostPosted: 07.01.2010 16:27    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per vi spiller mer 4 - 4 - 2 og 4 - 3 - 3.

4 – 4 – 2

Jarstein

Lustig - Stadsgaard – Lago/Demidov - Dorsin

Annan
Sapara – Skjelbred
Iversen

Prica – Moldskred

Benk: Örlund, Winsnes, Olsen, Nordvik, Traoré, Strand, Bakenga

Winsnes kan ta plassen til Ivers.

4 – 3 – 3

Jarstein

Lustig – Stadsgaard – Lago/Demidov – Dorsin

Annan
Sapara – Skjelbred

Moldskred – Prica - Olsen

Benk: Örlund, Winsnes, Iversen, Nordvik, Traoré, Strand, Bakenga

Winsnes er her også ganske nærme en plass på midten. Traoré kan også brukes et sted Wink

Ellers kan vi jo alltids spille den vante 4 - 2 - 3 - 1.

Jarstein

Lustig – Stadsgaard – Lago/Demidov – Dorsin

Annan - Skjelbred/Demidov/WinsnesTraoré
Moldskred - Sapara - Olsen

Prica

tror ikke denne formasjonen vil passe oss like bra som i fjor, når vi ser på forsterkningene våre. Moldskred er bedre som spiss med en partener enn på kant, og trur ikke F. Winsnes klarer og gjøre èn opptimal jobb på dev. midtbane plassen sammen med annan, og i den offensive tre-eren er det (for) mange knall gode alternativer.

Last edited by fortid-framtid-rbk on 07.01.2010 16:32; edited 1 time in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.01.2010 16:30    Post subject: Reply with quote

Førsteellver 2010:

Jarstein/Örlund - Lustig, Stadsgaard, Lago/Demidov, Dorsin - Annan - Sellin/Moldskred, Sapara, Skjelbred/Winsnes, Olsen - Prica/Iversen.

Er vel også en mulighet for ren 4-4-2 med Moldskred på topp som ville vært det beste med tanke på å bruke Moldskred riktig, men erfaringene med 4-4-2 var ikke akkurat så gode i 2009 fordi vi mister så mye defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 17:42    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Kommer litt an på hvilken formasjon vi velger

Det kommer vel også an på hvilke spillere vi velger. Slik jeg forsto det, var det dette vi nå skulle diskutere.

Jeg innbiller meg at diskusjonen blir noe mere interessant dersom man velger seg en foretrukket startoppstilling og argumenterer for hvorfor dette er den beste. Man må gjerne stille spørsmålstegn rundt enkelte posisjoner (f.eks keeper), men å spy ut alle formasjonene man kommer på i farten, med forskjellige spillere, har lite for seg.

Dere har bare en krone hver. Helgarderinger koster dessverre mer.

Last edited by nieuwlaat on 07.01.2010 18:01; edited 1 time in total
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 17:57    Post subject: Reply with quote

Örlund
Winsnes - Annan
Moldskred - Skjelbred - Sapara
Prica
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.01.2010 18:13    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Keenoir wrote:
Kommer litt an på hvilken formasjon vi velger

Det kommer vel også an på hvilke spillere vi velger. Slik jeg forsto det, var det dette vi nå skulle diskutere.

Jeg innbiller meg at diskusjonen blir noe mere interessant dersom man velger seg en foretrukket startoppstilling og argumenterer for hvorfor dette er den beste. Man må gjerne stille spørsmålstegn rundt enkelte posisjoner (f.eks keeper), men å spy ut alle formasjonene man kommer på i farten, med forskjellige spillere, har lite for seg.

Dere har bare en krone hver. Helgarderinger koster dessverre mer.

Hva er foretrukken formasjon? Med Hamrèn så blir det enten 4-2-3-1 eller 442 ,mens med Sollied blir det sannsynligvis 4-3-3. En må også kunne forvente at en kan veksle formasjon noe som Hamrèn nevnte når han begynnte at han ønsket å kunne gjøre. Forskjellige spillere passer inn i forskjellige ( roller/posisjoner ) som igjen bestemmes av valgt formasjon. Det er heller ingen tippekonkurranse ,men vise hva en synes er den beste ellveren.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 18:30    Post subject: Reply with quote

håper vi satser på 4-3-3 nå... slik:

jarstein

lustig stadsgaard lago dorsin

sappara annan skjelbred

Moldskred Prica Olsen

1. reserve forsvar: demidov (nordvik)
1. reserve midtbane: winsnes (strand)
1. reserve spiss: iversen

evt 4-2-3-1

jarstein

Lustig Stadsgaard lago dorsin

annan winsnes

moldskred skjelbred olsen

prica

1. reserve forsvar: demidov (nordvik)
1. reserve midtbane: sappara (demidov)
1. reserve spiss: iversen

i 4-3-3 formasjonen får vi i langt større grad brukt go- foten til spillerne, har mer tro på moldskred i en høyre vingspiss- rolle, enn en mer tilbaketrukket høyremidtbanerolle i 4-2-3-1, og i begge variantene har vi nå også fantastisk god dekning på benken som kan komme inn og presse på og holde de som spiller skjerpet for å beholde plassen i førsteelleveren.. Dette ser rett og slett bra ut! Men altså: jeg mener dagens stall passer best til 4-3-3...( forhåpentligvis med Trond Sollied som trener!)
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 18:40    Post subject: Reply with quote

Tipper vi starter slik i serieåpningen:

Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan - Winsnes
Moldskred - Sapara - Ciljan
Prica

Tipper den blir vinklet litt skjevt, med Molskred litt høyere i banen.
Vil jo kalle det et luksusproblem når vi må stille med Olsen, Iversen, Lago og Örlund på benken. Men men, det trengs vel.

edit: skrivefeil

Last edited by Hedley on 07.01.2010 21:24; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.01.2010 21:09    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer, desverre, ikke å se for meg at Iversen settes ut av laget. Sapara benkes for å gjøre plass.
Hedley
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 21:19    Post subject: Reply with quote

Det der var for serieåpningen da. Iversen bruker jo å ha noen halvskader å lege så tidlig i sesongen. Men utover så er det jo ikke noe tvil om at han vil få mye spilletid. Syns ikke det er så ille heller jeg da. Han har da noe kvalitet i seg.

Vi hadde jo forsåvidt litt luksusproblemer i fjorårets sesong og, da Olsen som oftest ble ofret. Likevell ble det - pga skader og suspensjoner - plenty med spilletid på alle de beste. Det får vi vel se igjen i år og.
Back to top
Per
Proff

PostPosted: 07.01.2010 23:35    Post subject: Reply with quote

Jarstein

Annan - Demidov

Moldskred - Sapara - Olsen

Prica

Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 00:54    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er heller ingen tippekonkurranse ,men vise hva en synes er den beste ellveren.

Enig. Da blir det litt mye å ramse opp fire forslag.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.01.2010 01:06    Post subject: Reply with quote

Som jeg påpekte så er den beste ellveren avhengig av hvordan vi ønsker å spille og hvem som kommer til å bli ny trener.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.01.2010 02:48    Post subject: Reply with quote

Greit nok det, men litt interessant å vite hvordan dere her på forumet ønsker at vi skal spille, og dermed hvem vi skal spille med også. Når alle potensielle spillere er innom laget i et eller annet forslag på formasjon forsvinner litt av poenget, selv om det er lov å ta dette også selvfølgelig
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 03:17    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
Tipper vi starter slik i serieåpningen:

Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan - Winsnes
Moldskred - Sapara - Ciljan
Prica

Tipper den blir vinklet litt skjevt, med Molskred litt høyere i banen.
Vil jo kalle det et luksusproblem når vi må stille med Olsen, Iversen, Lago og Örlund på benken. Men men, det trengs vel.

edit: skrivefeil

Pluss på Traore, Bakenga og Nordvik. Noen glemt?
Fantastisk tropp spør du meg.
Trenerens oppgave blir å rotere fornuftig, holde gutta i topp fysisk form og på tå hev.
Med de medhjelperne som finnes tror jeg faktisk jeg skulle klart å lede dem til gull, selv med erfaring som trener på putte-nivå Very Happy
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 03:30    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Greit nok det, men litt interessant å vite hvordan dere her på forumet ønsker at vi skal spille, og dermed hvem vi skal spille med også. Når alle potensielle spillere er innom laget i et eller annet forslag på formasjon forsvinner litt av poenget, selv om det er lov å ta dette også selvfølgelig

Selv synes jeg vi skal slippe litt opp på det defensive uten å glemme det helt. Har liten tro på tradisjonell 433-oppstilling slik vi kjenner den fra tidligere.
Jeg så at vi ble oftere og oftere overkjørt i midtbaneleddet, og siden den gang har motstanderne blitt ennå flinkere til å snøre igjen sekken.
4231 er vel en grei oppstilling. Men der vi styrer kampene(ofte) trenger jo ikke begge DM oppholde seg kun på egen banehalvdel.
Dette med tall-oppstilling blir litt feil, men egner seg jo litt til å beskrive hvordan vi skal opptre defensivt.
Tror jeg kan skrive 5-6 A4-sider om hvordan vi skal opptre innenfor denne formasjonen mot de forskjellige motstanderne etter forventet kampbilde.
Erstatteren til Hamren kan gjerne være mere en taktiker ala Hareide og Rekdal.
Savner variasjoner selv om jeg ser nytten av å spille inn sitt eget mønster og relasjoner mellom spillerne.
pingvin
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 15:17    Post subject: Reply with quote

Jarstein
Annan - Winsnes
Sapara - Iversen - Olsen
Prica

Jarstein har enormt potensiale, uten at jeg har sett noe særlig av Örlund. Jeg vil satse på Jarstein.

Forsvarsfireren sier seg nesten selv, med unntak av den ene stopperplassen. Demidov/Lago, jeg foretrekker sistnevnte all den tid Demidov drøyer med kontraktsforlengelse. Lago/Kris var en fantastisk kombinasjon i fjor. Fornyet tillit i år.

Annan er selvskreven som DM. Winsnes er kjøpt inn for å strø pasninger fra bak i banen, i første rekke Demidov som backup. Får innoverskrudde pasninger mot Olsen med en venstrebeint Winsnes på banen.

Målfarlig kvartett fra distanse! Alle har et godt skudd. Iversen foretrekkes pga målfarlighet, og det faktum at Prica blir farligere når forsvaret må konsentrere seg om to gode spillere, og ikke kun Prica. Sapi med høyrefoten er bankers på laget, Olsen håper jeg og tror blir langt bedre i år når han får pasningene han manglet i fjor. Fortsetter Iversen som i fjor, så er han selvskreven.

Dette er nå mine tanker rundt elleveren jeg vil se første serierunde.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 15:41    Post subject: Reply with quote

Tenker mye av det samme som Pingvindrops, men må innrømme at det er litt synd at unge, norske spillere som Demidov og Skjelbred i utgangspunktet ikke blir førstevalg i denne oppstillingen. I fjor var vi uvanlig heldige med skadesituasjonen, det er ikke sikkert 2010-sesongen blir likedan, så det er viktig at vi har spillere på godt Tippeliga-nivå å sette inn i alle ledd. Det føler jeg at Nordvik og Moldskred også er.

Utrolig spennende å se hva som skjer på trenerfronten nå. Vi har en bunch med gode salgsprospekter som kan dra når som helst, spesielt hvis den nye treneren ikke har Hamrèns visjoner og pedagogiske evner. Går liksom å venter på at Stadsgaard, Lustig osv. skal sutre og reise. Annan mister vi garantert innen høsten kommer. Håper vi kan beholde spillerne ut august og at de sammen med nytreneren (evt. fortsatt Erik) kan ta oss inn i gruppespillet i CL, det er eeeenormt viktig nå, med den satsningslinjen RBK har ligget på de siste par årene. Vi har ikke råd til dette uten å komme oss ut i Europa igjen. Mislykkes vi i år, kan det bli tøffe økonomiske tider. Vi må få opparbeidet oss litt friske penger på bok igjen, man kan ikke tære på det gamle i evig tid. Men klubben gjør nok riktig i å satse, nøkkelen til suksess ligger et sted mellom tung satsing og nøktern sparing.

Med utgangspunkt i formasjonen fra 2009, som jeg mistenker at vil endres i 2010, uavhengig av hvem som blir hovedtrener, så tror jeg vi kommer til å spille mer i lengderetningen og at vi oftere får se presise kontringer hvor både Olsen og nyankomne Moldskred kommer til sin rett, da spesielt i kamper hvor det åpner seg bakover, disse var det ikke mange av i 2009 riktignok. Winsnes og Sapara er begge gode pasningsdistributører, og nå har vi (i norsk målestokk) raske folk på kantene som gir oss flere strenger å spille på. Mot etablert forsvar er det, som nevnt, en fordel for oss at både Prica og Iversen er gode hodespillere som er rutinerte i boksen, og gir motstanderne to vanskelige oppgaver som bedrer sjansene for farligheter.

Men vi har sikkert ikke sett det siste på overgangsfronten enda. Det er jo meget mulig at vi mister spillere til utlandet i løpet av januar også.
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 15:55    Post subject: Reply with quote

I likhet med de andre oppstillingene ser den veldig bra ut. Hjemme mot anntatt svake og gjerrige lag blir dette 4132 med Winsnes i det offensive rommet og Ivers som vandrende spiss.
Hvis det er så at Moldskred er best som spiss men kan bekle en høyre kantrolle er han jo reserve for 3 spillere.
Med skader, karantener,formsvikt,hviletid osv. et fantastisk kjøp rett og slett.
-For å snu alt det negative til noe positivt..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb