English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eric Bekoe

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thoves
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 22:47    Post subject: Reply with quote

noen som vet hvilken type spiss eric bekoe fra ghana er?

toppscorer med 17 mål på 22 kamper i ghana sist sesong, 21 år. fått 3 kamper for landslaget i år.

takket nei til prøvespill med hertha berlin fordi han mente at hvis de ville ha ham,fikk de kjøpe ham. men nå har han fått beskjed om at hvis han skal komme seg til europa må han på prøvespill.

ble sendt tilbake fra prøvespill i danske OB (som har knallhard konkurranse på spissplass) idag.

lillestrøm har visstnok lagt inn bud på ca. 6 mill for han i disse dager.

aldri hørt om fyren før,men kanskje noen andre har?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2008 22:52    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en spiller det kan være verdt å ta en titt på, men jeg tror at Torbjørnsen har brukbar kontroll på afrikanske markedet og hvis det skulle dukke opp noe av intresse så vil han holde oss orientert. Jeg vet heller ikke om at en nye afrikaner som trenger tilpassning er mitt førstevalg i en posisjon som etter min mening er veldig svak for tiden og trenger forsterkninger som kan levere fra dag 1 og ikke fremtidshåp ,men et ung fremtidshåp i sammen med vår nye stjernespiss hadde ikke gjort meg noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 23:00    Post subject: Reply with quote

hmmm,her står det blant annet at han skal på trial i svenske "rosenberg"..
kan det være rbk de mener?

http://www.modernghana.co...urope.html
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2008 23:02    Post subject: Reply with quote

Hvis han hadde vært på prøvespill vil jeg tro at noen hadde oppdaget det og plapret til pressen eller mer sansynlig at pressen hadde sett et nytt fjes på trening og gjerne spurt hvem det var. Så svenske Rosenberg er neppe norske Rosenborg.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2008 23:07    Post subject: Reply with quote

Ja, for Bayer Leverkusen, København og svenske Rosenberg klinger sammen..
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2008 23:12    Post subject: Reply with quote

Oops jeg trodde det var klubber han hadde vært på prøvespill i ,men når jeg leste litt nøyere så var det klubber han skulle på prøvespill i. Embarassed Ikke umulig at det er oss, faktisk ganske sansynlig.

Edit:

Ser på Wikipedia at han har deltatt i Toulon turneringen i 2007.

Quote:
Bekoe has represented Ghana at youth level, a.o. at the 2007 Toulon Tournament.

Ikke utenklig at Torbjørnsen har sett han spille i denne turneringen og det var fra denne turneringen Rosenborg inviterte den unge elfenbenske keeperen som var på prøvespill i våres.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2008 23:31    Post subject: Reply with quote

For dem som er intressert i å se den mulig prøvespilleren i aksjon og lese en fyldig rapport om han. Etter å sett videoen synes jeg han ser meget god ut og nøyaktig hva vi trenger fremme i angrep.

http://www.imscouting.com...Eric_Bekoe

Intressenter skal vist være Hertha Berlin og Atletico Madrid, hvis det er mulig å hente han så tror jeg vi må slå til raskt. En anslo markedspris til 200000 Euro.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 23:54    Post subject: Reply with quote

tottenham er også blitt nevnt.. han ble sendt hjem fra OB i første omgang,men de er litt diffuse angående hjemsendelsen.

dette er fra danske sporten.tv2.dk

"Sidste års topscorer i den ghanesiske liga, Eric Bekoe, har på det sidste slået sine folder på OB's træningsanlæg i Ådalen, men er nu sendt hjem til Ghana uden kontrakt:

"Vi havde ikke tilladelse til at beholde ham længere, der er jo også et hensyn at tage til hans klub, så han er sendt retur," siger OB's direktør Kim Brink til TV 2 Sporten.

Ifølge Fyens Stiftstidende er Bekoe 'vejet og fundet for let' til en kontrakt i denne omgang, men det benægter Kim Brink:

"Vi har aldrig sagt, om han var god nok, eller ej. Vi forholder os til, at han nu skal hjem til sin klub og så tager vi den derfra," siger direktøren.

Eric Bekoe er allerede noteret for tre landskampe for Ghana, og scorede i sidste sæson 17 mål i 22 kampe for sin klub, Asante Kotoko"
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.11.2008 14:30    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
ryktene om Bekoe

Hvem? Hva?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.11.2008 14:37    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:

Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 08.11.2008 15:00    Post subject: Reply with quote

Det er vel Eric Bekoe. 22-år spiss fra Ghana. Toppskorer med 17 mål på 22 kamper i hjemmlig liga.
Han debuterte på landslaget i vår, vel og merke.

http://www.youtube.com/wa...xPNVBDbho0
Spennende Tommel'n opp!
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2008 15:07    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r vel kanskje kustnernavnet er-be-koe da Razz

For øvrig, rask er han ikke ut fra bildene på youtube (se spesielt hvor sjanseløs han er til å komme forbi på veggspillet etter drøye 1.10), og det er skremmende hvor mye tid han trenger på å få kontroll over ballen ved en del tilfeller.

Jeg ser absolutt ingen ting i den videoen som vi trenger foran 2009-sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

Han er heller ikke aktuell så vidt jeg forstår, så da trenger du ikke å frykte å få inn han her Wink
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.11.2008 16:32    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer fælt på hva svenske Rosenberg er for et lag og særlig i sammen med det andre lagene som er nevnt i den aktuelle artikkelen ? En spiller som er nevt i forbindelse med Atletico Madrid, Tottenham, Hertha Berlin er selvsagt spennede.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2008 17:52    Post subject: Reply with quote

En spiller som scoret mål for Hamburg i mesterligaen var jo ikke særlig aktuell hos de fleste RBK-supportere Wink

Vi trenger en kjapp spiss som først og fremst vil ha ballen i rom. Andre trenger kanskje noe annet. Jeg håper virkelig Thorbjørnsen, Hamren, Hoftun & co ser dette, og ikke handler inn en spiller med god CV som har kvaliteter vi ikke trenger.

Vi skal ha en spiss som sniffer offsidelinja, som ikke går ned i midtsirkelen for å hente ballen og ta den med seg framover. Da ender vi opp med at spissen blir ballfører og spiller ut til indreløpere og backer, for så å bli for sen til å være i feltet når innleggene kommer.

Under Sørloth gjorde vi riktignok dette, men da var målfarligheten blant midtbanespillerne en helt annen, og vi hadde vinger som skar inn og scoret langt flere mål enn midtspissen vår.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 08.11.2008 18:16    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Under Sørloth gjorde vi riktignok dette, men da var målfarligheten blant midtbanespillerne en helt annen, og vi hadde vinger som skar inn og scoret langt flere mål enn midtspissen vår.

Riktig, vinger som mini og brattbakk gjorde jobben. Nå i 4-4-2, så har vi en spiss som er møtende og en spiss som ikke er møtende. Dvs, 1 mot 4 når den ene spissen møter. Og i 4-3-3, så blir det 2 mot 4. Sapara er ikke flink nok til å kompensere når han spiller fremst i diamanten og Ivers møter. Få inn en rask bakroms spiss og ikke en ny møtende spiss. Sapara kan møte, og de to på topp må lukte på offside fella.
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.11.2008 18:27    Post subject: Reply with quote

Det viktigeste er at vår nye spiss er klinisk og 17 mål på 22 kamper og youtube videoen tyder på vår afrikanske venn nettop er det. I det fleste målene virker han bare til å være på rett plass og er klinisk når han først får sjansen, en spillertype noe alà Nistelrooy. Vi lider jo idag av at begge våre spisser er langt ifra kliniske og ikke det at vi ikke skaper nok. Sett han ved siden av f.eks Ingelsten og vi vil ha et komplimentert spisspar. Iversen bør selges mens vi enda får penger for han og en skal ikke si nei til lovende spisser fordi dem ikke passer i sammen med Iversen.

Bekoe være et godt alternativ til Cooper og han vil etter som jeg forstår heller ikke være fryktelig dyr. Han virker heller ikke til å være dødtreg slik som Berisha er. Berisha som du konkluderer med er en målsnik ut i fra et veldig lite grunnlag og som egentlig ikke har vist noe som helst over tid noen plass. Å erfaring med Berisha bør heller ikke hindre oss i å hente en lignende spillertype. Er det noen som har funnet ut om svenske Rosenberg er det samme som norske Rosenborg?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2008 19:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Iversen også hadde scoret 17 mål på 22 kamper i den serien der. Trolig også Konan Ya.

Dette er en tråd om Ingelsten, og jeg har mer tro på at vi bør hente ham.

Det er nok mange gode spillere i Afrika, men jeg begynner å få mer og mer trua på at det vil være større suksess å hente vestlige spillere hvis spillerne skal prestere ganske umiddelbart.

Noen fiasko har vel ikke Kone, Konan Ya, Traore vært, men det har tatt lang tid å få dem til å fungere og veldig kort tid fra de fungerte til de ønsket seg vekk.

Så jeg trykker herved på RECALL SCOUT FROM AFRICA
og fortsetter med ASSIGN SCOUT TO EUROPE AND USA
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 20:40    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Så jeg trykker herved på RECALL SCOUT FROM AFRICA
og fortsetter med ASSIGN SCOUT TO EUROPE AND USA

Hehe. Verden er ikke alltid like enkel som FM, men i dette tilfellet burde det ikke være det vanskeligste.

Det eneste jeg har sett av Ingelsten er på diverse youtube-videoer. Jeg ser han er kjapp til å gå i bakrom, men hvor bevegelig er han i bredden. Vandrer han i ledige rom å kantene eller er han mer stillestående og vakende sentralt?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 09.11.2008 02:29    Post subject: Reply with quote

Den som brakte Erik Bekoe opp her, må vel gjøre litt brain-searching. En treigere spiller i en treigere liga, skal man se lenge etter. Ballen går jo ikke framover. Spilleren bruker 3-4 touch bare på å få kontroll på ballen og skuddene er direkte dårlige.

Fælt, bare fælt.
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 09.11.2008 12:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du forveksler nevnte person med Berisha, macha.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.11.2008 12:58    Post subject: Reply with quote

Bekoe er ikke aktuell for RBK uansett, så man trenger ikke å bruke energi på ham. Er nok ikke den spillertypen vi trenger.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.11.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
thoves wrote:

Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.11.2008 15:50    Post subject: Reply with quote

Sikkert bare agentrot det der Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb