View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vingback Veteran
|
Posted: 28.09.2008 21:03 Post subject: |
|
|
Jeg mener Rbk bør ha tre midtstoppere som alle har høy klasse. Demi har potensial og Stadsgaard har udiskutabelt kvaliteter, men når det er halvjøtuler man møter, må man ha en stopper som er god i lufta. Denne stopperen bør spille i kamper der man vet det blir slått mye langt mot nevnte bastarder. Også en velegnet spiller til å komme inn på slutten av kamper når an leder og det pumpes opp mot egen boks. Med Lago på vei bort mener jeg man bør se etter en stopper som har disse kvalitetene:
- sterk fysisk
- høyreist og god på hodet
- god markerer
- gjerne rutinert og med lederegenskaper
- har klarer holde hodet kaldt i pressede situasjoner |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.09.2008 22:15 Post subject: |
|
|
Sami Hyypiä passer den beskrivelsen din perfekt, spørsmålet er om han er mulig å få tak i. Desutten bør vi ha 4 midstoppere ikke 3, nå som ligaen også blir utvidet bør vi også ha en bredere tropp. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.09.2008 22:30 Post subject: |
|
|
Hvor gammel er han blitt nå?
36 eller noe sånt?
Må da finnes en rutinert, men samtidig yngre stopper a la han et sted, som er mulig å få tak i.
Det bør jo strengt tatt vær elettere å finne en sånn en, enn den spillende stopperen a la Stadsgaard som vi brukte fem år på å finne. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 28.09.2008 22:32 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at vi bør ha fire stoppere, men først og fremst tre veldig gode å velge mellom er viktig å ha. Akkuratt nå har vi det+Nordvik i bakhånd, men Nordvik er vel heller back-up for backene slik det ser ut nå. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.09.2008 00:05 Post subject: |
|
|
Mitt bidrag:
Ballahl wrote: | Hjelde wrote: | På tide å legge debatten om "storfisken" i midtforsvaret død? |
Vel, Lago er ikke sikret enda (og han kan forhandle med andre klubber, allerede nå..) mens "Demidov ikke er god nok som midtstopper. Da vil jeg heller se at Nordvik blir satset på."
Demidov må isåfall være kun en nødløsning.
Vi trenger kanskje ikke "storfisken", men hvis Lago velger å forlate oss, så trenger vi en habil stopper som erstatter. |
4 midtstoppere har vi allerede hvis Demidov, Nordvik og Lago fortsatte er med i diskusjonen.
Lago (og Basma) må erstattes hvis han forsvinner. Nordvik bør være foran Demidov i køen som midtstopper. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 29.09.2008 02:01 Post subject: |
|
|
Nordvik+Stadsgaard er ingen optimal kombinasjon. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.09.2008 02:10 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke? Stadsgaard er en spillende/kreativ stopper, mens Nordvik sammen med Lago er den mest typiske duellstopperen vår. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.09.2008 19:50 Post subject: |
|
|
Skandinavia-speideren til Liverpool har tidligere anbefalt dem Mathias Jørgensen fra FCK. Han fylte 18 i april.
Liverpool ville at han skulle få seg noen kilo muskler og noen år på baken før han er klar for deres nivå. I mellomtida vansmekter han hos Ståle Solbakken. Kunne vel vært greit å ha ham her i tre-fire-fem år og fore ham opp før han går videre. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.09.2008 20:33 Post subject: |
|
|
Hvordan kan du sige det? Han har spillet ganske mye i denne sæson og er nok ikke interesseret i at gå til os. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.09.2008 20:40 Post subject: |
|
|
Det er vel Mathias Zanka Jørgensen som er regnet som et større talent en Daniel Agger etter som jeg har forstått, en slik spiller kan Rosenborg bare glemme å kjøpe fra FCK. En annen spiller jeg har hørt store lovord om er Simon Kjær som har hatt mange beilere, ser at han har reist til Palermo så da er også han uaktuell. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.09.2008 23:25 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Hvordan kan du sige det? Han har spillet ganske mye i denne sæson og er nok ikke interesseret i at gå til os. |
Mente at jeg ikke unner Solbakken en slik spiller, og en liten rivaliserende antydning om at han vansmekter i Solbakkens bakgårdsklubb. (Ja, jeg vet at FCK ikke oppfattes som en bakgårdsklubb etc, men dette er følelser, litt rivaliserende harsellering og ikke fakta.)
Gjorde litt research før jeg nevnte ham her og så at han spilte både i liga og e-cup, så det ligger ingen feilaktig slutning at han "råtner på benken" om noen skulle tolke innlegget mitt dithen.
Det siste punktet, om at han nok ikke er interessert i å gå til oss, kjøper jeg ikke uten videre. RBK kan være en vel så attraktiv klubb å utvikle seg i, og et godt utstillingsvindu. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 30.09.2008 00:07 Post subject: |
|
|
Forren bør være et hett objekt for oss!
Perfekt for Forren å ta noen år i Trondheim før han tar steget ut i den store verden! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.09.2008 00:21 Post subject: |
|
|
Det eneste jeg vil ha av en ny midtstopper er ekstrem duellstyrke. Han trenger ikke engang være spesielt god, ikke noen førsteelleverspiller eller noe, bare råsterk, lang og kompromissløs. Gjerne en som ikke lager tusen frispark, dog. Jeg skal bare ha ham til å markere ut Aarøy og Duncans type spillere en gang iblant.
Demidov er den typen spiller som ligner mest på dette, og vil sikkert bli sterk nok med tiden. Kan hende holder det med en forsesong med skikkelig eliteseriekvalitet? Han har killerinstinktet, er ikke for liten, og har mange andre ferdigheter.
Å bruke Nordvik sammen med Stadsgaard i midten er selvmord, med mindre man spiller mot Mifsud og Holmen. Nordvik kan sikkert bli en grei duellspiller, men mangler mye på både timing og fysikk.
Rykker Aalesund ned, bør kanskje tvBranns kjæledegge Tollås vurderes som en spiller for framtiden, eller Forren hvis det fortsatt er realistisk, men helst hadde jeg sett en rutinert kar som trives godt på benken.
Edit: aalesund, ikke hamkam. Same difference. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 30.09.2008 00:23 Post subject: |
|
|
Spiller ikke Tollås på AaFK? |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 30.09.2008 00:27 Post subject: |
|
|
Synes uansett ikke Tollås er god nok for RBK. Da kan vi heller kjøpe Aarøy og Duncan, så vi slipper å kjøpe en duellsterk midtstopper..
Hvis vi forran neste sesong står med disse midtstopperne:
Stadsgaard
Demidov
Forren
.. Lago..?
SÃ¥ ser det lyst ut. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.09.2008 00:31 Post subject: |
|
|
Jeg kunne godt tenkt meg å bryte opp Örneredet i bergen, men det kommer nok aldri til å skje.
En jeg virkelig kunne tnekt meg å se hva kunne fått til på Lerkendal, er misjonærsønnen fra Mandal. Han er jo godt vant med å spille i svart og hvitt allerede, også. Han tror jeg kunne blitt god, og han hadde samtidig vært back-upen for Lustig vi kommer til å mangle neste sesong. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.09.2008 06:05 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Å bruke Nordvik sammen med Stadsgaard i midten er selvmord, med mindre man spiller mot Mifsud og Holmen. Nordvik kan sikkert bli en grei duellspiller, men mangler mye på både timing og fysikk. |
Andreas Kristoffer Nordvik, knuste Aarøy i Ålesund ifjor, han hadde null problemer med høyden og fysikken hans.
Når du ser at Demidov er minst en halv meter unna duellen Aarøy vinner, så kan du ikke påstå at han er bedre enn Nordvik.
Nordvik er allerede en svært habil duellspiller, med mye bedre timing enn Demidov (ikke minst smartness og fart).
Men så er jo ikke Demidov best som en stopper, han er klart best som en defensiv midtbanespiller. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.09.2008 21:00 Post subject: |
|
|
Bæ to da Bone! wrote: | Jeg kunne godt tenkt meg å bryte opp Örneredet i bergen, men det kommer nok aldri til å skje.
En jeg virkelig kunne tenkt meg å se hva kunne fått til på Lerkendal, er misjonærsønnen fra Mandal. Han er jo godt vant med å spille i svart og hvitt allerede, også. Han tror jeg kunne blitt god, og han hadde samtidig vært back-upen for Lustig vi kommer til å mangle neste sesong. |
Sigurdsson hadde vært noe ja, men bergenserne går nok heller til krig enn å selge ham til oss.
Misjonærsønnen er nok mer realistisk. Har fart og styrke, kan utvikle seg teknisk. I tillegg en ledertype med sunne verdier. Skader ikke det heller da. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.09.2008 21:03 Post subject: |
|
|
La oss heller få utviklet trønderbrassen Nordvik enn å kjøpe noe skrot fra en annen TL-klubb. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 30.09.2008 21:06 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Nordvik er allerede en svært habil duellspiller, med mye bedre timing enn Demidov (ikke minst smartness og fart). |
Farta skjønner jeg. Hva mener du med smartness? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.10.2008 03:43 Post subject: |
|
|
Smartness iforhold til plassering på banen, og posisjonering iforhold motstanderens spisser. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.10.2008 09:57 Post subject: |
|
|
Jeg husker fortsatt Andreas Nordvik da han skulle ta seg av Fiorentinas 1,77 meter høye høyrekant Franco Semioli i februar. Semioli fikk avslutte tre ganger på mål etter å ha knust Nordvik i hodeduellen. I det hele tatt syns jeg Andreas har en tendens til å bli liggende for langt unna mannen sin, og til tross for bra fysisk styrke og bra spenst, kommer han ikke skikkelig til mot gode hodespillere.
Nå synes jo ikke jeg at Demidov heller er god nok i lufta til virkelig å matche Kris godt som stopper, men jeg tror han har større muligheter til å bli det, når han får lagt på seg noen kilo muskler. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.10.2008 10:19 Post subject: |
|
|
I de kampene Nordvik har spilt som midtstopper i sommer, har han jo kunst motstanderne i luftduellene. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.10.2008 10:23 Post subject: |
|
|
Største problemet til Nordvik er vel det taktiske, når han skal gå, når han skal stå og når han skal falle av. Men sånt kommer gjerne med litt erfaring. Når han bestemmer seg for å gå i duellene, så gjør han det ordentlig, selv om det innimellom kan bli litt Karadas-villskap.
Som midtstopper kan Nordvik ha ei god framtid, jeg tviler atskillig mer på ham som backtype. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.10.2008 10:29 Post subject: |
|
|
Nordvik har jo alle de egenskapene som trengs for å bli en verdensklassespiller. Hans største mangel er som Kristobal nevner, det taktiske. Hvis Nordvik får spille fast på samme plass fremover tror jeg vi ser en superspiller, både som back og stopper.
Jeg tror vi må tilbake til Rune Bratseth's RBK-dager for å finne et tilsvarende komplett talent i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
|