View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.08.2008 00:38 Post subject: |
|
|
Godt at noen har forstått det.
Blir spennende å se om Hareide følger opp imorgen (kl. 12:00), men jeg har mine tvil.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 26.08.2008 12:14 Post subject: |
|
|
NÃ¥ har Hareide tatt ut troppen mot Island.
Hele troppen (21 spillere):
Rune Almenning Jarstein - Rosenborg
Jon Knudsen - Stabæk
HÃ¥kon Opdal - Brann
Mohammed Abdellaoue - VÃ¥lerenga
Martin Andresen - VÃ¥lerenga
John Carew - Aston Villa
Christian Grindheim - Heerenveen
Brede Hangeland - Fulham
Thorstein Helstad - Le Mans
Daniel Fredheim Holm - VÃ¥lerenga
Kristofer Hæstad - Vålerenga
Tom Høgli - Tromsø
Atle Roar HÃ¥land - Odense
Steffen Iversen - Rosenborg
Erik Nevland - Fulham
Morten Gamst Pedersen - Blackburn
Tore Reginiussen - Tromsø
John Arne Riise - Roma
Morten Morisbak Skjønsberg - Stabæk
Fredrik Strømstad - Le Mans
Fredrik Winsnes - Strømsgodset
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=525257 _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.08.2008 12:18 Post subject: |
|
|
Ingen Per eller Tettey..
Virker litt snålt. Håper bare ikke Jarstein også blir elendig av å være på landslaget som førstekeeper som Myhre og Opdal har blitt. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 26.08.2008 12:31 Post subject: |
|
|
Ingen Tarik Elyonussi heller... Men HÃ¥land er med. Snedig... _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 26.08.2008 12:34 Post subject: |
|
|
Ja, skulle akkurat til å si det. Hvor er Tarik? Jeg TROR begrunnelsen kan være at han og Moa er ganske like. Tarik går jo allikevel Moa en høy gang.
Etter 3 relativt bedrøvelige landskamper fra Reginiussen hadde jeg håpet å se Skjønsberg fra start i spann med Hangeland. Men Hareide har enda ikke prøvd Skjønsberg i kamp, så det tror jeg neppe skjer. Savner en "prester - eller bli benka" - mentalitet fra Hareide. Nå har Reginiussen fått 3 sjanser uten å overbevise, da skader det vel neppe å prøve noen andre av de i troppen? Men så har jo Gamst fått nærmere 30 sjanser...  |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 26.08.2008 12:39 Post subject: |
|
|
Laget som p.t. ligger på 10. plass i Tippeligaen har fått med fire spillere. RBK (nr 6) har to, Stabæk (nr 1) har to, TIL (nr 2) har to, Strømsgodset (nr 7) har én, og Brann (nr 9) har én. Lagene som ligger på tredje, fjerde og femteplass har ingen spillere med. At Vålerenga har med Moa kan man til nød forstå, etter hans sterke debutkamp mot Irland. At de også har med Martin Andresen, Daniel Fredheim Holm og Kristofer Hæstad er direkte latterlig. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 26.08.2008 12:43 Post subject: |
|
|
Tabellposisjon i TL er vel rimelig irrelevant?
Ta Stabæk f.eks, de har med de 2 norske som har prestert godt på laget. Med kanskje unntak av Bjørnar Holmvik, men venstrebacken er uansett forbeholdt Riise. Resten er jo utlendinger. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 26.08.2008 12:45 Post subject: |
|
|
Jeg sier ikke at Stabæk har for få spillere med, jeg sier at Vålerenga har for mange. Tabellposisjonen forteller at laget har vært langt under pari denne sesongen. Landslaget skal ikke tas ut på bakgrunn av spillernes tidligere meritter. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 26.08.2008 12:47 Post subject: |
|
|
Hvorfor nevner du da tabellposisjon i det hele tatt? Det er jo irrelevant.
Jeg er uansett enig i at det er kun Moa av Engaspillerne som fortjener plassen. Kanskje også DFH, han kan være spennende som ving eller AMC. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 26.08.2008 12:53 Post subject: |
|
|
Hæstad var jo rimelig bra i 2005 da... Rart at Panzer ikke er med. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 26.08.2008 12:56 Post subject: |
|
|
Med det spillermateriellet som er tilgjengelig så krever jeg ikke at Norge kvalifiserer seg for VM.
Men hvis ikke, skal Hareide gå, selvfølgelig. Helst før. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 26.08.2008 12:57 Post subject: |
|
|
Haha, ironien smøres tjukt på ser jeg
Merkelig at Doffen har klippekort på landslaget så fremt han ikke er uaktuell pga skade. Han har jo vært elendig i hele år. Og det som ligger til grunn er den ENE gode kampen han hadde mot Italia.
Greit at Iversen leverte en god kamp mot Brann, men skal sanksjonene til Hareide ha noen effekt blir vel 8 dager i minste laget? |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 26.08.2008 14:28 Post subject: |
|
|
Hareide åpner for å ta med flere forsvarsspillere etter kommende serierunde, og sier samtidig at han vil ha med erfarne spillere som har prestert på høyt nivå tidligere. Det manglet bare at han sa navnet "Erik Hagen". Håper RBKs angripere avslører Hagens treghet og dårlige form grundig til helga. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2008 14:32 Post subject: |
|
|
Ang. U21-gjengen:
- De spilte nede i Sveits sist, og overbeviste ikke der nede. De må vise seg frem på det nivået først - døra til A-landslaget står ikke automatisk åpen for noen, sier Hareide.
Les mer: Hareide: - Unggutta har ikke overbevist |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 26.08.2008 14:35 Post subject: |
|
|
Hareide bruker erfaringsargumentet, og samtidig tar ut Høgli, Moa og DFH... |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.08.2008 14:45 Post subject: |
|
|
Nå er jo Høgli tross alt verdensmester i fotball, da...  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 26.08.2008 15:03 Post subject: |
|
|
Haha, sant  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2008 15:23 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi skal disse Høgli, han er bedre enn både Høiland og Storbæk uten at det nødvendigvis er et stort kvalitetstegn for sant sies tror jeg faktisk Roar Strand i en alder av 38 år ville vært et meget godt alternativ til høyrebackplassen på landslaget om ikke det beste alternativet. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2008 15:30 Post subject: |
|
|
Tror faktisk for Island kan ha et bedre landslag enn oss. Ihvertfall fryktelig mange spillere fra Island som hadde gått inn å forsterket vårt landslag.
Gudjohnsen, Gunnarsson, Sigurdsson, Gislason og Hreidarsson er navn jeg kommer på som fint kunne forsvart en plass i norges førsteellver ihvertfall med dagens uttak. Tror dette kan bli tøft og norge har aldri vært god i kamper der det forventes at vi skal føre spillet. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 26.08.2008 16:50 Post subject: |
|
|
Hareide sitt BAMA-regime er pinlig for oss alle.
1.) U-21 er viktigere enn A-landslaget, jaha?
2.) Fredheim Holm med - Tarik ute?
3.) Ytterligere tre VIF-spillere med, Martin Andresen fortsatt sentral...
Selv om jeg har null tro på at NFF ansetter ham, ville jeg gjerne hatt Tom Nordlie som landslagstrener. Kompromissløs, aldri feig, og vil få kun et par uker sammenlagt med spillerne gjennom et kalenderår, og dermed ikke generere slitasje som i Start, LSK...
Hareide er såklart velkommen til å motbevise oss i påfølgende VM-kvalikk nå, husk vi starter med blanke ark igjen nå. Men frykter at vi nok en gang blir nr 2 i gruppa og taper play-off. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2008 16:57 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk også at Nordlie hadde egnet seg bedre som landslagstrener, der han ikke rekker å slite ut omgivelsene så fort. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.08.2008 17:19 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
- De spilte nede i Sveits sist, og overbeviste ikke der nede. |
Er litt merkelig at midtbanespillerne våre spilte så dårlig mot Sveits når de var så bra mot Brann noen dager senere. Jeg har også lest at Hareide nevnte at han hadde fått rapporter på dette. Det vil vel si at han ikke har sett kampen selv, men at Gåre har sendt rapport.
Er kun spekulasjoner, men blir ikke overrasket om vi stilte i en defensiv 4-5-1 formasjon der vi skulle slå langt, og da har jeg sett at Tettey og Skjelbred har slitt tidligere. Lille Tarik har vel heller ingen fordeler av at det ikke blir noe ballspill.
Angående landslagstrener er det jo ganske åpenbart at Hareide har lagt de vyene han startet perioden sin med på hylla, og at landslaget nå er til forveksling likt hvordan vi var under Semb. Kanskje med en noe mer positiv holdning og ikke fullt så mye skremselspropaganda om motstanderen.
Nils Arne Eggen fyller 67 år i år. Det er ingen pensjonsalder for en landslagstrener med flere hvileår bak seg. Som landslagstrener får han mye mer fritid enn som klubbtrener, og det ville vært svært spennende å sett hva han kunne fått ut av landslaget. Han har et blikk for fotball som få andre nordmenn, noe som vistes tydelig da han speidet på Valencia i fjor, og kom frem med en plan om hvordan vi kunne slå de ved å legge om formasjonen. Det lyktes så til de grader, og vi fremstod som et helt annet lag. I tillegg vil jeg tro han greier å motivere spillerne, og at vi vil fremstå som et mer positivt lag rent spillemessig.
Det er en del som har vedtatt at Eggen er klubbtrener og ikke landslagstrener, men dette bygger etter min mening på uvitenhet. Han ledet A-landslaget i kvalifiseringen til Argentina-VM i 1978 og OL-landslaget (U-landslaget) i kvalifiseringen til Seoul i 1988. Begge gangene delte han lederjobben med Kjell Schou Andreassen, og en Eggen som ikke får utfolde seg og tankene sine 100% blir ikke helt det samme. Schou'en var vel også den med det formelle hovedansvaret begge gangene.
Selv om landslaget gikk på mange tap den gangen, skal det også huskes at vi aldri var så nære å komme til et sluttspill noen gang før Drillo tok over. Det hele stod og falt på den siste kampen som vi tapte mot Sveits. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.08.2008 17:25 Post subject: |
|
|
Ble Gunnarsson tatt ut for Island, forøvrig? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2008 11:08 Post subject: |
|
|
Et eller annet nytt må gjøres for å heve landslagets prestasjoner. Enig i neste all kritikken av Hareide på denne tråden. Hareide har allerede sittet for lenge i stillingen, og ja, hvorfor ikke skifte han ut med en utlending eller Eggen evt Nordlie? Hareide har vært feig rent fotballtaktisk og ikke minst som leder av troppen. Folk har mistet i stadig stigende grad tillit og interesse for landslaget de siste årene. Mot Island kommer Norge til å få store problemer. Uavgjort er mitt tips. Uttaket av troppen til denne kampen er direkte klanderverdeig og viser her til noen av innleggene ovenfor. |
|
Back to top |
|
 |
|