|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 19.08.2012 16:47 Post subject: RBK i Europa 2013/14 |
|
|
Vi må nok skaffe oss e-cup gjennom sportslige prestasjoner, og ikke stole på hederlig spill:
Odd 8,138
Stabæk 8,029
Strømsgodset 8,001
Viking 7,976
Aalesund 7,927
Tromsø 7,888
Haugesund 7,829
Rosenborg 7,825
Lillestrøm 7,775
Molde 7,758
VÃ¥lerenga 7,714
Sandnes Ulf 7,712
Brann 7,710
Hønefoss 7,666
Fredrikstad 7,615
Sogndal 7,499
Tabellen er oppdatert 1. august.
Les mer: Odd topper Fair play-tabellen i Tippeligaen |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 19.08.2012 17:49 Post subject: |
|
|
Jeg kommer til å få fnatt om det ender med en e-cupplass etter fair-play til Norge igjen. Nå ligger det jammen meg an til at det er mulig med en retur til Europa for Stabæk. Er så utrolig herlig at Norge de siste årene alltid får med et møkkalag via fair-play som ikke gjør noe annet enn å bli slått ut så fort som mulig (enten 1. eller 2.kval.runde), og stort sett bare bidrar til at de koeffisientpoengene de andre lagene plukker må deles på ett ekstra lag.
Foruten at norske lag har gjort det svakt i Europa de siste årene, hjelper det ihvertfall ikke at den idiotiske fair-play-plassen går til svake lag. Fair-play-plassen er norsk klubbfotballs forbannelse. Den eneste måten å rette opp litt av dette på, er at FF-plassen går til det beste laget i serien, som ikke er kvalifisert til Europa, men dette er vel ikke lov?
Måtte de norske damelagene/jentelagene bli mer aggressive, og få mange flere kort når de er ute i Europa, er det ikke i stor grad derfor Norge vinner FF-plass så ofte? Dersom det er slik, så er det for meg noe som skurrer litt. Hvorfor skal da plutselig damelags opptreden telle for herrene?
EDIT: Just for the record, syns heller ikke Odd vil være en fin tilvekst for Norge i e-cup slik de fremstår nå. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |