English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny trenerduo: Ola By og Perry

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Blir Ola By og Perry en bra trenerduo?
Ja!
100%
 100%  [ 10 ]
Nei!
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 10

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 02.12.2003 09:53    Post subject: Ny trenerduo: Ola By og Perry Reply with quote

Ola By Rise og Per Joar Hansen blir altså Rosenborg nye trenerduo.

Hva synes du om Rosenborgs valg? Diskutér her!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 02.12.2003 11:02    Post subject: Reply with quote

Smile alt jeg vil si
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 02.12.2003 11:35    Post subject: Reply with quote

- Jeg har sovet dårlig noen netter og ser frem til å få slappe litt av etter en lang sesong. Så lover jeg at jeg skal gi alt for Norge i hvert fall de neste fire årene, konkluderte Hareide dagen før han formelt blir utropt til Norges nye landslagssjef i fotball. (fra http://www.vg.no/pub/vgar...tid=203862 )

..sansynlig at hareide holder koken i norge i fire år...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.12.2003 14:45    Post subject: Reply with quote

Tror du ikke at Hareide får lov til å holde på kontrakten ut som landslagssjef, hobbus?

I alle fall: Jeg er meget godt fornøyd med det nye trenerteamet.

Endelig får Ola By slippe til! Han har vært en lydig og dyktig medhjelper til Eggen, Sollied og Hareide de siste seks sesongene, men han har samtidig vist at han kan stå på egne bein. Det seneste beviset på det er kampene under Hareides sykefravær nå i høst. Barnebokanmelderen i Adresseavisen sto da fram som en trygg leder.

Imidlertid hjelper det ikke å være faglig god om man ikke har støtte fra personene rundt seg. Heldigvis er dette et ikke-tema når det gjelder Ola By Rise. Spillergruppa var enstemmig i at han burde erstatte Hareide, og det samme synet hadde RBK-ledelsen og ikke minst supporterne. Man kan nesten si at Ola er en demokratisk valgt trener!

Samtidig blir Per Joar Hansen en god høyre hånd. Enkelte mener at Ola mangler erfaring, og i så fall er det bra at Perry er med i trenerkollegiet. Han har erfaring fra Tippeligaen som spillende Strindheim-trener og som GIF Sundsvall-trener i Allsvenskan. At de svenske seriemestrene Djurgården senest for noen uker siden ønsket å ansette ham som sportsdirektør, sier det meste: Perry har den erfaringen Ola By eventuelt mangler.

I bakhånd har duoen altså fått med seg Nils Arne Eggen. Hareide og Eggen hadde et tett samarbeid i fjor høst da førstnevnte skulle drilles i rollen som RBK-trener, og nå skal far sjøl altså nok en gang fungerte som en slags konsulent. Men jeg tviler på at Eggen vil få noen sentral rolle. Han blir nok værende i Spania til nærmere seriestart slik som han gjorde i år. Likevel er det jo alltids kjekt å ha en kapasitet som ham.

Alt i alt tror jeg at det nye trenerteamet i Rosenborg vil fungere godt. Ola og Perry vil gå i front og ha ansvaret, mens Eggen kan komme med gode råd og tips ved behov.

Ser ingen grunn til at dette skal gå på ræva!
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 02.12.2003 14:52    Post subject: Reply with quote

hehe, neinei. Men vet ikke om han vil fullføre selv:P
var egentlig sagt som en kødd da ;P
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 02.12.2003 15:53    Post subject: Reply with quote

jeg bare lurer... Rune skarsfjord overtar jobben til bjørn hansen... men hvem blir hovedtrener for juniorlaget eller hva det nå er rune har vært?? Confused
Back to top
Kienast
Junior

PostPosted: 02.12.2003 18:15    Post subject: Reply with quote

Dette var nok det beste trenervalget Rosenborg kunne ha hatt, ikke ett vondt ord om Nils Arne Eggen, men han har ikke akkurat fremtiden foran seg, men tror han kan gjøre det bra som en slags "rådgiver". Perry som assistent-trener også. Bra gjort å få han til klubben, og som assistent også da... Dette var strålende! Very Happy
ssjovold
Proff

PostPosted: 02.12.2003 19:19    Post subject: sv: ola og aage Reply with quote

Som jeg har indikert i dette forum tidligere: Aage er en flott trener, men liker stoerre og bedre ting. Landslaget faar beholde ham helt til han blir genierklaert for aa ta norge til vm i en vanskelig pulje, og faar telefon fra celtic om aa ta over der.

Da blir han soevloes igjen tror jeg. Og slutter etter at norge er slaatt ut av vm av italia i 8de delsfinalen (som italia alltid gjoer med oss!)

PS. Trond Sollied er like god. Og like tilboyelig til aa dra naar Barcelona ringer...

Svein
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.12.2003 23:51    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
jeg bare lurer... Rune skarsfjord overtar jobben til bjørn hansen... men hvem blir hovedtrener for juniorlaget eller hva det nå er rune har vært?? Confused

Nå Rune Skarsfjord overtar Bjørn Hansens jobb, blant annet som hovedtrener for andrelaget, er det Trond (Rambo) Henriksen og Jørn Jamtfall (why?) som overtar juniorlaget.
Forstå det den som kan når det gjelder jamtfall. Han kan da umulig lære bort annet enn unoter til de unge juniorene. Personlig synes jeg Bent burde fått denne jobben, sammen Rambo.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb