View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 26.04.2008 22:16 Post subject: |
|
|
Føler meg trygg på KTE ikke kommer til å fortsette i denne rollen, derfor mener jeg bestemt at klubben må ta en ny prosess og finne en sportsdirektør utenfra. Hoftun har hverken kompetansen, utdanning, nettverket eller erfaring til å være sportsdirektør i en klubb av Rosenborgs størrelse.
Hvis Rosenborg ikke har lært noe av å la assistentene ta over, så forstår jeg ingenting.
Noen tips om ny sportsdirektør?
Last edited by longns on 26.04.2008 22:23; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 26.04.2008 22:18 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg i at Hoftun ikke er bra nok til å overta, men føler meg rimelig sikker på at han overtar. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.04.2008 22:19 Post subject: |
|
|
Tror Solskjær kunne gjort en god jobb, spørsmålet er hvor intressert han er i det. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 26.04.2008 22:24 Post subject: |
|
|
Solskjærs navn sto vel på blokka da KTE ble ansatt. Tror ikke han forlater sitt elskede ManU. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.04.2008 00:10 Post subject: |
|
|
Sunny er ingen sportsdirektør, han er en fremtidig manager. Skulle jaggu ikke forundre meg om det blir han som tar over den dagen Sir Alex omsider legger inn årene. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 27.04.2008 11:47 Post subject: |
|
|
Vi trenger en ny sportsdirektør og en ny assisterende sportsdirektør. La Eggen jr og Hoftun leke med sine amatørmessige kvaliteter i en annen klubb. Rosenborg er ikke klubben å leke storkar i når man er alt annet.
Her må det en stor oppvask til.
Kan vi innkalle til ekstraordinær generalforsamling der vi kan sparke disse? Er dette en mulighet? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.04.2008 12:16 Post subject: |
|
|
Krav fra 2/3 av alle medlemmer i RBK? Kan man glemme ja, tror jeg. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2008 12:17 Post subject: |
|
|
Med litt flere kamper som igår trenger det ikke gå så lenge før en har med 2/3 av Rbk fansen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.04.2008 13:44 Post subject: |
|
|
Og hvor mange af fansen er medlem i RBK?
Højst usandsynligt med et ekstraordinært møde. Forhåbentligvis trækker KTE sig og man henter ind en anden. Desværre er det folkene som skal hente ind i en ny SD som burde trække sig. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.04.2008 00:23 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Krav fra 2/3 av alle medlemmer i RBK? |
1/3 er kravet. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 28.04.2008 07:55 Post subject: |
|
|
Solskjær er ikke noe dumt forslag. Mannen veit jo mye om hvordan en stor klubb drives og jeg tror han har autoritet nok til å få folket på brakka med seg. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 28.04.2008 08:58 Post subject: |
|
|
attach wrote: | 1/3 er kravet. |
Det skal vel ikke være noe problem...  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.04.2008 10:02 Post subject: |
|
|
Jøss. Jaja, lykke til med underskrift fra 500 satte trøndere når du forteller dem at o'hellige Erik DumDum Hoftun skal fjernes sammen med Guds enbårne sønn, Nimcompoop. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.04.2008 10:20 Post subject: |
|
|
Hehe, har ingen planer om det. Henger meg bare opp i formalitetene.  |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 29.04.2008 15:04 Post subject: |
|
|
Ser at Bjørge Stensbøl har trukket seg fra Tromsø 2018.
Her bør vi sette inn støtet og få inn en uredd mann som IKKE er redd for å gå i klinsj med de som står på vedtatte sannheter og som mener at alt var så meget bedre før.
Jeg vet at han var foreslått i en rolle inn mot klubben allerede da Høgmo var her og at han da selv var positiv, men at klubbens "egne" (gjerne da som i "egen"; sta) satte seg på bakbeina.
Meget mulig at Bjørge nå ikke gidder å ha noe mer med klubben å gjøre etter det som skjedde den gang, men jeg er likevel av den oppfatning at det bør gjøres et forsøk.
Makan til toppidrettsledelseskompetanse finnes ikke tilgjengelig andre steder her i landet ihvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 29.04.2008 15:48 Post subject: |
|
|
Ja da er favoritten min som jeg har ropt etter i mange år igjen ledig, skulle han være interessert så fucker vel "intelligensian" det opp igjen  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 29.04.2008 17:05 Post subject: |
|
|
Bjørge Stensbøl???? Vil heller hatt Jarle i Åpen Post som ny sportsdirektør |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 29.04.2008 17:58 Post subject: |
|
|
Jepp! Dette er en god idè!
Se for dere dette forslaget til de "viktigste" postene i organisasjonen:
Sportslig leder/sportsdirektør: Børge Stensbøl
Ass. sportslig leder: Erik Hoftun
Hovedtrener: Erik Hamrèn
assistenttrener: Knut Torbjørn Eggen
Her oser det av kompetanse og erfaring i de ulike posisjonene, akkurat det vi har manglet i mange år. Vi får brutt opp gutteklubben litt og får inn tung kompetanse utenfra, samtidig som vi også har med de elementer av stabilitet som har god nok kompetanse til å fylle sine roller. Trond Henrikssen er enten ferdig, eller så trener han 2. laget. Bratseth kan ha sin stilling som prosjektleder, og finne på noe lurt. Jeg stemmer for dette forslaget! (men tviler vel egentlig på at det kan bli en realitet...) |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 29.04.2008 19:28 Post subject: |
|
|
Børge hadde i grunn vært spennede. Makan til sleip og smart faen skal man lete lenge etter (viser til NRK-dokumentar om kampen om å bli norsk OL-by). Men om han er villig til å gå inn i en fulltidsstilling i Rosenborg stiller jeg meg tvilende til. Og hvor mye han vet om fotball er jeg også usikker på. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.04.2008 19:51 Post subject: |
|
|
Det kunne være interresant at få en Sportsligleder som rent faktisk har erfaring som sportsligleder. Jeg ved ikke helt om jeg har misforstået erhvervslivet og hvordan man ansætter folk i ledende stillinger. Men er det ikke kutyme at folk på top poster hentes fordi de har erfaring og kompetence indenfor det område de ansættes i?
Jeg håber virkelig vi får en profil ind her som kan skabe et godt samarbejde med Stig Torbjørnsen, men det bliver vel Hoftun. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 29.04.2008 19:57 Post subject: |
|
|
Børge er en mann for styret og ikke for stillingen som sportslig leder, jeg synes Tor Kristian Karlsen har mye av den erfaringen og nettverket som jeg etterlyser til denne sportslig leder stillingen. Virker på meg som at han har en klar mening om hvordan en klubb skal styres på en profesjonell og smart måte, han har vært ansatt i bundesliga klubber og har vel fått med seg et eller annet derifra også. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.04.2008 20:28 Post subject: |
|
|
Stensbøl er nok heller en mann for styret eller til å ta over Skutles jobb (please excuse me while I molest myself...), ikke en "simpel" (som jeg ville sett det om jeg var ham) SD. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 29.04.2008 20:39 Post subject: |
|
|
joko, hvilken erfaring er det Karlsen har, foruten og ha vært speider og har en ok blogg, som er relevant til stillingen som sportsdirektør? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 29.04.2008 20:59 Post subject: |
|
|
Tor Kristian Karlsen har erfaring fra Hannover 96, hvor han var speiderSJEF. Altså hadde han et stort ansvar i bundesliga klubben med å finne nye forsterkninger og logistikken rundt dette arbeidet. (Det er forskjell på være speider og speidersjef). Endel av ansvaret til en speidersjef i en bundesliga klubb vil jeg mene er veldig relevant i forhold til sportsdirektøren sitt arbeid her i Rosenborg.
Han har vært ute i Europa, å hatt et stort ansvar i en klubb som holder til i en verdens største ligaer. Han har fått impulser, han er internasjonal og ville garantert hatt masse å tilføre bondeknølene på brakka.
I tillegg har han vært speider i følgende klubber, Leverkusen og Watford. Mtp at Tor Kristian Karlsen har vært ansatt i alle disse forholdvis store klubbene, tror du ikke det er tenkelig at han har et nettverk Hoftun og KTE bare kan drømme om?
Nettverk er i mine øyne ekstremt viktig for en sportsdirektør, bare se hvor langt Hoftun har kommet med sitt nettverk, finner andre rangs spillere i Bodø/Glimt og Kongsvinger.
I tillegg synes jeg han gjør en utrolig bra figur ute i media, virker gjennomført intelligent og profesjonell. Når det gjelder bloggen hans, så er det den desidert beste fotball bloggen i hele Norge. |
|
Back to top |
|
 |
|