English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - RBK
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Trondheim
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 19:48    Post subject: VÃ¥lerengens IF - RBK Reply with quote

VÃ¥lerenga - Rosenborg
Søndag 20.April. Kl 20:00
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 19:49    Post subject: Reply with quote

Jeg finner ikke kun billetter til Vålerenga - Rosenborg på kjernen.no. 20 April..

Men dem har lakt ut Stabæk - RBK 4.mai.

Noen som vet når det kommer?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

Billetter lagt ut, 150 kr på VG-tribunen.

Sapara er vel i utgangspunktet tilbake på søndag. Dermed blir det interessant å se hvem som vrakes på midtbanen. Håper for langsiktighetens skyld at det blir Strand. Spørsmålet er også om Tettey skal få spille seg i form, men det får han nok lov til å gjøre.

Altså blir vel laget som følger i flat 4-4-2:

Jarstein

Stoor - Stadsgaard - Demidov - Miller

Skjelbred - Sapara - Tettey - Traore

Kone - Konan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 12:50    Post subject: Reply with quote

Mulig du har rett, men hadde Henriksen vært min marionette, hadde Skjelbred og Sapara byttet plass.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 13:07    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se om Strand går ut når Sapara er klar igjen. Det er sikkert at dødballene til Sapara trengs nå, så lenge ikke spillet sitter er det godt at frispark og cornere kan være en måte å score mål på.

Ellers er vel oppstillingen den mest sannsynlige.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2008 13:09    Post subject: Reply with quote

Helt enig Wilhelm. Presiserer at dette er det mest trolige laget, ikke oppstillinga jeg ville ha sett.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 13:28    Post subject: Reply with quote

Fytte grisen for en gjennomsnittsalder det det ville blitt på laget. Eldstemann, Yussouf Kone på hele 26 år(!!). Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det der, ikke akkurat verdens mest erfarne lag..
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.04.2008 13:57    Post subject: Reply with quote

Jeg må si meg enig med Wilhelm keiseren her. I tillegg ville jeg nok gjort en annen endring også.

Jarstein

Stoor - Lago - Stadsgaard - Traore

Sapara - Skjelbred - Demidov - Savolainen/Strand/Tettey

Kone - Konan

Spilte ikke Savolainen både v.ving og def.mid hos Tampere?
Ikke et optimalt lag dette heller, siden vi egentlig ikke har noen brukbare til v. kant når Traore er bak, men i nøden osv osv...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 14:00    Post subject: Reply with quote

Interessant oppstilling det der Recon, men 4 sentrale midtbanespillere på midtbanen ville nok krevet enormt godt samspill.. Med litt tid kunne det blitt et spennende lag..

Demidov som et ankerpunkt som balanserer når nødvendig, tror han har større forutsetninger der enn Tettey : Sapara - Skjelbred - Stoor på høyrekanten ville blitt meget spennende med litt trening, litt usikker på venstresiden, men spillet behøver jo absolutt ikke være symmetrisk..

Last edited by jarln on 13.04.2008 14:02; edited 1 time in total
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 14:01    Post subject: Reply with quote

Jarstein

Stoor - Stadsgaard - Demidov - Miller/Traorè

Strand / Traorè - Sapara - Skjelbred - Tettey

Kone - Aas

Vis Traorè spiller der Strand står vil jeg ha midtbanene slik:

Sapara - Skjelbred - Tettey - Traorè

Eller:

Skjelbred - Tettey - Traorè
Sapara

Altså:

Jarstein

Sapara - Skjelbred - Tettey - Traorè

Kone - Aas

Eller:

Jarstein

Skjelbred - Tettey - Traorè
Sapara

Kone - Aas

Last edited by Trondheim on 13.04.2008 14:12; edited 3 times in total
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 14:03    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke helt den med å trekke Demidov ut av midtforsvaret, med tanke på hvor utrolig godt har har spilt der i det siste, for å sette inn usikkerhetsmomentet Lago i stedet. Nå er ikke tidspunktet for eksprimentering. Vi MÅ ha tre poeng mot Enga.

SÃ¥nn burde laget ha sett ut etter min mening:

Jarstein

Skjelbred - Sapara - Tettey - Traoré/Konan

Koné - Aas

Eventuelt Sapara som offensiv midtbane.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 14:09    Post subject: Reply with quote

Får bare ikke håpe at Sapi trenger den ene kampen for å spille seg varm igjen.. Håper han går inn og tar tak fra første spark.

Når det gjelder spm om vraking av tettey til fordel for strander nok det ganske urealistisk. tipper på

ciljan- sapara-tettey-traoré.

Jeg mener også at det er alt for tidlig å begynne med vraking av Miller. Han har da ikke vært så dårlig. Gi han litt tid, få spilt han inn i skuta, og få han til å skjønne arbeidsoppgavene sine.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2008 14:14    Post subject: Reply with quote

Det største aberet med å vrake Miller er uansett at Traore ikke ønsker å spille venstreback, og det er en dårlig start. Dessuten er det ingen tvil om at Hernandez har større erfaring i den posisjonen.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 14:44    Post subject: Reply with quote

Men jeg ser ikke d store poenget i at Tettey ikke ska få spille seg i form, han spillte bra både i høst (Champions Leauge) og i vinter (UEFA-cup) før han ble skadet, den første kampen han spillte, den mot Strømsgodset, der var han dårlig, og han kom seg i går mot Fredrikstad i 2.omgangen..

Kanskje har han vært redd for kneet sitt... Tettey blir sjefen..
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 15:04    Post subject: Reply with quote

jeg forstår heller ikke hvorfor noen ønsker å trekke demi ut av midtforsvaret, han har vært den mest stabile spilleren i de tre kampene og bør få fortsette der. tror vi kan få et brukbart stopperpar med han og stadsgaard. ellers vil det bli viktig med en hardtarbeidende og løpsterk midtbane mot vif, så jeg foreslår tettey og ciljan sentralt, med konan og traore på sidene, og pelu (synes det er på tide å utfordre bakrommet - har vært alt for mye oppstill på feilvendt spiss, som bare ender i at det blir forferdelig trangt der oppe)og kone på topp. synes det er litt dristig å starte med sapi, men det er en perfekt kamp for han og komme inn i det 65 min, og legge noen strålende dødballer.
altså:
jarstein
stoor-demi-stadsgaard-miller
konan (65 min sapara)-ciljan-tettey-traore
pelu (75 min aas)-kone
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 15:18    Post subject: Reply with quote

Får håpe vi slipper stygge sifre. Tap blir det uansett, laget virker helt handlingslammet fortiden.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.04.2008 15:44    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:
Interessant oppstilling det der Recon, men 4 sentrale midtbanespillere på midtbanen ville nok krevet enormt godt samspill.. Med litt tid kunne det blitt et spennende lag..

Nja, men jeg anser ikke Sapara som en ren sentral spiller. Beckham lå til høyre han også uten å være en ving. Og en forutsetning for Savolainen var at han hadde spilt v.kant i Tampere, som jeg mener å huske.

Til endel andre: Demidov har vært kurant han, men han har sine feil og posisjonerings- og markeringsglipper han også. Det vises ikke så godt, fordi Kvarmes blundere er mye større.

Stoor skal få litt skryt av meg, for han har de siste 2-3 kampene faktisk ikke sluppet seg like langt ned som lagets bunnivå til en hver tid. Det er det jeg har etterlyst hos ham. Han er fortsatt for dårlig til å slå crosser, selv om han hadde en meget fin en i går. Og på ene målet gjorde han rett og slett en miniputtfeil. Det er stopperne som setter linjen, ikke back - og da skal han ikke trekke 2 meter innenfor når hsn ikke en gang har en mann han følger løpet til.

Miller er imo en katastrofe. Større enn hva Stoor var. Stoor lyktes ikke mye det første året, men han sto på. Jeg kan igjen håpe jeg tar feil, men han ser ut som den typiske, mer enn adekvate Adeccospilleren, men som faller helt igjennom et nivå høyere. Mye som endel stjerner i Eliteserien når de vil videre ut i Europa.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 15:44    Post subject: Reply with quote

Har trua på at vi knekker nøtta mot VIf. 70 minutters spill med 10 mann igår viser at laget vil vinne. Det gutses, og mener Vif er ganske så ufarlige. Styrken vi idag har, er at vi ALLTID scorer mål. oftest to. Og vålerengen scorer ikke mer enn et. dermed 1-2.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.04.2008 15:51    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg mener det viser en enorm mangel på profesjonalitet når det gang på gang må ekstraordinære ting, eller 70-80 minutter spilt til for at de skal ta en kamp alvorlig. Da mangler du noe mentalt, enkelt og greit.

Modenhet, profesjonalisme, guts, intellekt, vinnerinstinkt, fightervilje, kall det hva du vil, men RBK mangler det.

Og å se dem spille som de siste 20 mot SIF, gjør meg ikke happy, det bare provoserer meg mer, fordi det viser så utrolig sterkt hvor lite de bryr seg om å prestere i drakta.

Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 15:58    Post subject: Reply with quote

Enig det Recon, men jeg mener kampen i går, etter utvisningen vel og merke, var to steg i riktig retning. Som Demi sa; vi pisser på dem selv med 10 mann.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 16:21    Post subject: Reply with quote

I det hele tatt var det mye "pissing på" på tv i går kveld. Har aldri hørt uttrykket bli brukt så ofte på tv i løpet av et par-tre minutter...!
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2008 16:22    Post subject: Reply with quote

Det som er provoserende er at det krever et mål imot og en utvisning for at man begynner å vise dette.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 16:24    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
I det hele tatt var det mye "pissing på" på tv i går kveld. Har aldri hørt uttrykket bli brukt så ofte på tv i løpet av et par-tre minutter...!

Hæ? hvem sa det? var på stadion, så fikk ikke sett det på tv..
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

Først bergensreporteren som intervjuet Demi, så Demi, så studio med bergens-Davy minst et par ganger.
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 16:26    Post subject: Reply with quote

Syns Davy og co at RBK pisset på FFK også?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
Page 1 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb