View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2004 16:59 Post subject: |
|
|
Svin:
Hvor mye var det han krevde for å forhandle fram den forrige TV-avtalen? 10 mill.? Ikke rart at det blir lite igjen av kaka til klubbene!
...for øvrig: Hauge tar makten |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 03.06.2006 10:51 Post subject: |
|
|
Meget interessant artikkel i Dagens Næringsliv som handler om Rune Hauges agentvirksomhet de siste 15 årene:
http://www.dn.no/forsiden...796866.ece
Skjønner ikke hvordan mannen fremdeles kan være i virksomhet som forhandler og rådgiver innenfor fotballen. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 03.06.2006 11:25 Post subject: |
|
|
Meget interessant Limax. Artikkelen setter ting i perspektiv, og gjør det lettere å forstå hvorfor Eldar og Nils Arne var så til de grader forbanna på agentene og fotballkapitalismen.. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2006 22:29 Post subject: |
|
|
Har ikke foretatt noen større sammenligning, men så vidt jeg kan se, var det ikke noe spesielt interessant som er utelatt i nettutgaven jamfør papirutgaven av reportasjen.
Uansett er det som, tbone skriver, ikke rart at RBK hadde et kaldt forhold til Hauge på midten av 90-tallet:
Dagens Næringsliv wrote: | - Det var første gangen jeg så den dritten på nært hold. Jeg ble forbanna.
Tidligere Rosenborg-formann Eldar Hansen nøler ikke når han skal beskrive det som skjedde da Rune Hauge solgte RBK-spilleren Stig Inge Bjørnebye til Liverpool.
- Vi hadde hørt ryktene lenge, men det var første gang vi fikk bekreftet at det var sånn.
SÃ¥nn?
Salget av Bjørnebye, nåværende assistenttrener for det norske landslaget, fulgte det vanlige Hauge- mønsteret. Rosenborg-styret fikk oppgitt en overgangssum for spilleren på 4,4 millioner. Så kom det frem at Liverpool faktisk skulle betale 6,6 millioner. Over to millioner rett til Hauge, med andre ord.
Dagens Næringsliv har fått tilgang på Økokrims etterforskningsmateriale og avhørsprotokoller i Hauge-saken. Her er Bjørnebye-overgangen og spørsmålet om de to millionene som gikk til Hauge et eget tema. Protokollene viser at da RBK-ledelsen krevde en forklaring på den voldsomme differansen, fikk de klart svar fra agent Rune Hauge.
- Han forklarte at han hadde betalt manageren i Liverpool 500.000 kroner i forbindelse med overgangen, sier Eldar Hansen. Hans forklaring blir støttet av andre i det samme Rosenborg-styret.
Hvem som var manager i Liverpool på det aktuelle tidspunktet?
Ingen andre enn Graeme Souness.
Statistikken er grei nok. Graeme Souness har vært manager både i Liverpool, Southampton, Blackburn og Newcastle. I samtlige klubber har han kjøpt norske spillere fra Rune Hauge. |
|
|
Back to top |
|
 |
AmG Proff

|
Posted: 04.06.2006 12:16 Post subject: |
|
|
Rune Hauge og Terje Hauge
=
SVIIIN!! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.06.2006 18:44 Post subject: |
|
|
- Vi gransker Rune Hauges rolle i overgangen til Morten Gamst Pedersen fra Tromsø til Blackburn på bakgrunn av oppslaget i DN der en representant for Tromsø sa at Rune Hauge satt på begge sider av bordet, sier Roger Solheim.
Les mer: Gransker Hauge etter DN-oppslag |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.06.2006 20:56 Post subject: |
|
|
Her er DN-nett's artikkel om Hauge, den er kanskje ikke like bra som den som var i papirutgaven, men dog interessant...... http://www.dn.no/forsiden...796866.ece _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 08.06.2006 02:27 Post subject: |
|
|
Håper dette kan bety slutten for både Hauges og Souness' terrorvelde |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.06.2006 23:06 Post subject: |
|
|
Her er hele artikkelen fra forrige lørdag: Smørebukken |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 09.09.2006 13:24 Post subject: |
|
|
Håper ikke Man.United er med!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.09.2006 19:28 Post subject: |
|
|
Vel, din gode venn Sir Alex Ferguson er en god kompis med tvilsomme agenter, og har såvidt meg bekjent forhandlet med Rune Hauge tidligere. Forøvrig bør du kjenne din klubb godt nok til at du vet om det er grunn til bekymring eller ikke.
Når det gjelder min egen engelske klubb, så har jeg stor grunn til bekymring, med tanke på at vi har hatt Graeme Souness som manager for ikke lenge siden, og har en styreformann som ikke akkurat er den smarteste personen på denne jord.
Og det er all grunn til å tro at Rune Hauge er blant de tvilsomme agentene som er i søkelyset i BBCs dokumentar. Rune Hauge og Paul Stretford er to gjengangere når det gjelder tvilsomme overgangssaker i engelsk fotball. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 11.09.2006 18:35 Post subject: |
|
|
Vel, den som lever for se joakleis.
NÃ¥ var jo jeg litt ydmyk i innlegge mitt.
"Forøvrig bør du kjenne din klubb godt nok til at du vet om det er grunn til bekymring eller ikke."
Vel, så du VET at ditt lag er i trøbbel??
Jeg er/var ydmyk og sa kanskje, kanskje ikke. Men jeg vet ingenting. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.09.2006 19:02 Post subject: |
|
|
Vel, for å si det sånn. Jeg føler jeg kjenner laget mitt godt nok til å vite at det er grunn til bekymring.
Jeg vet at laget mitt har forhandlet mye med tvilsomme agenter. Og for bare få uker ble klubben beskyldt for skittent spill i forbindelse med en overgang. Det ble hevdet at en og samme agent hadde sittet på begge sider av forhandlingsbordet. Og med det i minne, i tillegg til at jeg vet hvor glad tidligere manager Graeme Souness er i Rune Hauge, og ettersom jeg vet at Paul Stretford er god kompis med flere tidligere Newcastle-managere, og klubben min har en styreformann som ikke er helt god, så er jeg ganske sikker på at det er grunn til å være bekymret for at min klubb kan være en del av denne skandalen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.09.2006 22:30 Post subject: |
|
|
Men mens fotballagenter og managere venter i frykt på hva BBC vil avsløre i kveld, er Rune Hauge helt avslappet. Han kommer ikke til å se programmet på BBC i kveld.
- Nei. Det interesserer meg ikke, sier han.
Les mer: - Seks til åtte Premier League-managere kan bestikkes |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 19.09.2006 22:34 Post subject: |
|
|
På Tv2-sporten 21:25 så "reklamerte" at de skulle sende den repotasjen senere ikveld! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.09.2006 22:43 Post subject: |
|
|
Nei, de skulle skal gi noen høydepunkter. De skal ikke sende hele dokumentaren på én time. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 19.09.2006 22:47 Post subject: |
|
|
Ok, jeg missforso henne kanskje. Beklager. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.09.2006 22:55 Post subject: |
|
|
Noen burde gå RBKs overganger de siste 6-7 åra etter i sømmene også, det må jo være en grunn til at RBK har brukt så mye penger på så mye rart  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2006 10:46 Post subject: |
|
|
Det virker som en del personer innen norsk media ikke helt har forstått hva saken går ut, nemlig at engelske managere har fått penger rett i lomma fra agenter for å kjøpe spesielle spillere, som ikke nødvendigvis er bedre eller billigere enn andre på markedet.
Opplegget f.eks. i Ali Al-Habsi-saken var f.eks. at Bolton-manager Sam Allardyrc fikk penger fra Peter Harrison for å hente keeperen. Derfor er det egentlig unødvendig å slå dette stort opp: - Lyn ikke involvert i skandalen |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.09.2006 14:47 Post subject: |
|
|
- Det er jo ikke mulig for oss å kontrollere, om pengene havner i "feil" lommer i klubbene. Men jeg har ikke vært borti noen tilfeller hvor jeg har vært bekymret for dette, sier Bratseth.
Les mer: Helt fremmed for Bratseth
Men forgjengeren Hansen har altså vært borti det ifm. Bjørnebye-overgangen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2007 12:52 Post subject: |
|
|
Dokumentaren har nettopp startet på NRK2 nå.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2007 10:56 Post subject: |
|
|
Politiet undersøkte mandag tre engelske fotballklubber og to personers hjem i forbindelse med en pågående korrupsjonsetterforskning.
362 avtaler er blitt undersøkt for å se om det har foregått ulovlige utbetalinger.
Sist måned sa Londons tidligere politisjef John Stevens at det ikke fantes noen beviser eller ulovlige utbetalinger til klubber eller spillere. Men 17 overganger er i søkelyset for å ha brutt eliteseriens eller Englands Fotballforbunds (FA) regler.
Les mer: Jakter på fotball-korrupsjon |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2007 16:06 Post subject: |
|
|
Bjørnebye-saken i 92 var første gang det begynte å skjære seg mellom Hauge og RBK. Men det var vel Rushfeldt-affæren i 99 som var den avgjørende årsaken til at alt skar seg: Spillet om Sigurd
Forholdet er vel likevel bedre nå. Tida leger alle sår. |
|
Back to top |
|
 |
|