English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Åge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Legende

PostPosted: 31.12.2020 09:06    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Jeg forstår derfor at mange blir sinte på Senador, men han er faktisk den som påpeker at Keiseren er naken, igjen om igjen...

Igjen og igjen er nøkkel-delsetningen. Og igjen. Og igjen.

Han er den som påpeker at ting er feil i klubben? Som om ikke hundrevis av brukere klager på akkurat det samme, men litt mer "dagsaktuelt", med mer spiselig frekvens, og mindre generelt?

Jeg lurer seriøst på hvem alle disse som er dypt uenige i sak med senador er. Jeg har lest her i 15 år pluss og har garantert et akkumulert antall timer på dette forumet som ville fått enhver psykolog til å gripe etter notatblokka, og jeg har aldri fått med meg noen som rosemaler situasjonen i klubben. En og annen apologet for enkeltpersoner/-roller i klubben har det vært, men disse blir i overveldende grad revet ned av et mer eller mindre samlet forum.

Jeg skjønner rett og slett ikke hvem senador forsøker å overbevise, all den tid det er rimelig hard konsensus på at vi suger i veldig mange prosesser som igjen gir sub par resultat.

Kan de som mener og/eller har ment at kritikk mot klubben og måten den driver på er eller har vært uberettiget eller direkte feil rekke opp hånda? Ingen?
Der Kaiser
Rutinert

PostPosted: 31.12.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg forstår derfor at mange blir sinte på Senador, men han er faktisk den som påpeker at Keiseren er naken, igjen om igjen...

Har i det minste tatt på meg ulltruse og Selbu-votter nå. Takk, senador.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 31.12.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har hatt Senador i vrangstrupen siden 2007, bare så det er sagt. Men det er en ting han skal få kred for. Det er at han er den første som gjennomskuet bilselgergliset til Kåre Ingebrigtsen. Mens konsensusen i begynnelsen var at Kårianismen er Eggen-fotball versjon 2.0, begynte Senador allerede høsten 2015 å poengtere de taktiske hullene i kårianismen, samt det som den gang var en kontroversiell påstand, at dette ikke var vakker og fantastisk fotball.

Av og til kan Senador være ganske presis med kritikken sin. Problemet er innpakningen. Senador har en tendens til å provosere og lage fiender av folk som egentlig mener akkurat det samme som han.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 31.12.2020 18:01    Post subject: Reply with quote

Er vel også en kjensgjerning at han har svartmalt alt og alle, og suger selve livslysten ut av folk.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.01.2021 00:55    Post subject: Reply with quote

Sånn på nyåret vil jeg si at det i mine øyne hadde vært mer interessant og matnyttig dersom man diskuterte sak og ikke brukere i disse trådene. Denne tråden handler utfra overskriften om Åge Hareide. Ikke om hvorvidt enkelte brukere er sinna, negative, trangsynte, godtroende eller kunnskapsløse! Det er selvsagt lov å mene ting. Personlig synes jeg at man bør diskutere sak, og bruke argumenter når man gjør det. En god diskusjonsregel er at man skal mene alt man sier, men man trenger ikke å si alt man mener. Ønsker alle et godt nyttår!
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 01.01.2021 03:15    Post subject: Reply with quote

Veldig kloke ord fra Ratatosk der. Dette er såvidt jeg vet et forum for oss som er interessert i RBK og man må nesten regne med at folk har ulike meninger og ulike måter og formidle dissse meningene på og også ta høyde for at alle befinner seg i ulike livssituasjoner. Man må verken lese dem eller kommentere dem om man ikke ønsker det. For min egen del har jeg gått igjennom noen mentalt krevende år og vet at jeg har ventilert noe frustrasjon her inne, spesielt da det var som mørkest. Uansett hører ikke personkaraktestikkene som enkelte får seg til å bruke her inne hjemme verken her eller i samfunnet forøvrig. At en gruppe brukere angriper en bruker på den måten som det gjøres i denne tråden er under ingen omstendighet akseptabel oppførsel.
Back to top
sukram
Veteran

PostPosted: 01.01.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

Helt enig med grosset her inne; det er ikke senadors kritiske blikk som provoserer. Etter min mening er RBKweb et ganske utypisk supporterforum, siden brukerne i liten grad er ukritiske fanbois. Det fleste her inne har da vært svært enige i at mye er rottent på Brakka.

Som det skrives ovenfor, så er det blant annet frekvensen og gjentagelsene som skiller senador fra alle andre. Ting blir ikke mer riktig av å gjenta det, særlig ikke når de fleste gjentagelsene starter med en stråmannargumentasjon ("så du mener alt er rosenrødt"), selv om brukeren slett ikke har påstått det.

Deretter er det rene provokasjoner, for at andre brukere skal gå på limpinnen. Kamptrådene pepres med disse: "RBK kommer til rykke ned, OBOS er for høyt nivå for oss, vi trenger ikke møte opp i neste kamp mot Aalesund". Jeg vet ikke helt hva dette skal gi av input til folkeopplysningen.

Så jeg kan jo være enig med siste taler (Aristoteles) om at det i utgangspunktet er idiotisk å hisse seg opp overfor senador, og å gi tilsvar. Men jeg klarer ikke å lese flere av innleggene som noe annet enn at han ønsker å provosere frem en reaksjon. Man burde jo klare å la være, men så preges jo en kamp av litt følelser og adrenalin. Der kan kanskje jeg bli bedre i 2020. Edit: Upps, det har visst blitt 2021.

Det er synd, for en sober senador har vi god bruk for. Jeg er enig i mye av kritikken, men det er jo også de fleste. Problemet er at han insisterer på å ødelegge humøret til folk, og bruker sine 99 teser om RBKs problemer som unnskyldning for ikke å la seg korrigere.

Så for min del sier jeg det bare rett ut: senador, hvis du vil så er det fullt ut i dine hender å bli akseptert av et samlet (eller nesten) forum. Du trenger ikke endre noen av dine oppfatninger, kun å endre form og farge.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 01.01.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

Dere som leker hvite riddere er klar over at det ikke finnes en "anti-Senador" gruppe her inne ikke sant? Det er ikke sånn at vi møtes og koordinerer en samlet front eller hva søren enkelte tror. Og at det kan tenkes at folk uavhengig av hverandre klager på det samme noen ganger?

Quote:
Dette er såvidt jeg vet et forum for oss som er interessert i RBK og man må nesten regne med at folk har ulike meninger og ulike måter og formidle dissse meningene på og også ta høyde for at alle befinner seg i ulike livssituasjoner.

Flott sagt, jeg regner med at dette gjelder alle eller?
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 01.01.2021 14:14    Post subject: Reply with quote

Jeg kommer ikke til å slutte å si ifra når jeg synes noen behandles dårlig selv om jeg i etterkant blir beskyldt for å leke hvit ridder.
At mange personer angriper en person blir ikke greit av at det ikke er planlagt på forhånd Mustrum.
Det gjelder naturligvis alle ja.
Back to top
6Strand
Proff

PostPosted: 01.01.2021 23:37    Post subject: Reply with quote

Cry me a river. Dersom man ikke takler at enkelte brukere agerer på den ene eller andre måten (f.eks. Senador), blir jeg oppriktig bekymret for hverdagen deres utenfor forumet. Spoiler alert: livet deres kommer til å inneholde større negative begivenheter enn det dere opplever på dette forumet.
Dere klager over at senador er negativ, men se hvem som sutrer og syter som en treåring. Come on!

Nok om det. For min del synes jeg nyttårshilsenen til Åge var fin Smile
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 01.01.2021 23:39    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg rusket bort elefanten i rommet for lenge siden. Men vil si at det ikke er "vi" som behandler narssisisten dårlig, det er snarere brønnpisseren som snart bør kutte ut 95% av spammet han kommer med. Det er ikke greit å holde på sånn selv om det her "bare" er et forum. Regner med at han er arbeidsledig/ufør, og hvis ikke, stakkars arbeidskolleger som må holde ut med en sånn person. Dere som liksom forsvarer det her, er det greit at folk ødelegger det psykososiale miljøet, er det en menneskerett å være rasshøl?
6Strand
Proff

PostPosted: 01.01.2021 23:53    Post subject: Reply with quote

På ingen som helst måte, men man må vel ha en sterkere psyke enn at man provoseres av en forumbruker? Om man støter på et problem kan man enten legge seg ned å grine, eller finne en løsning på problemet. Selv har du jo brukt rusk, og det fungerer vel superb så lenge en tråd som omhandler Åge Hareide ikke omhandler senador? Ved å bruke tid og energi på én enkelt forumbruker, så er det jo ikke denne brukeren som ødelegger forumet, men at man bruker forumet til å diskutere brukeren. For min egen del er jeg interessert i å lese og diskutere Åge Hareide i Åge Hareide-tråden, og ikke alt mulig annet pakk. Nå er vi på flere sider allerede, attpåtil i flere tråder.

Forslag til løsning:
1. Lag en egen seksjon kalt «forumbrukere» og en egen tråd for ulike brukere (formålstjenlig?)
2. Ta diskusjonen på SOL chat, leserinnlegg i adressa, eller mIRC, eller hva f***.
3. Bruk rusk
4. Ignorer
Back to top
otters
Rutinert

PostPosted: 02.01.2021 04:15    Post subject: Reply with quote

Tenker senador kan få en egen tråd, slik at de som synes det er interessa
Nt kan diskutere der😊
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 02.01.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:

3. Bruk rusk
4. Ignorer

110% enig i det der.

Vi gi meg selv gult kort for det over, men det er faen meg irriterende å se alle som på død og liv må quote og fyre opp det oppblåste egoet til nettrollet. Han har vært rusket bort for lenge siden av meg. Nå skal jeg gå tilbake til punkt 3 og 4 her, som forøvrig er fasiten i saken her.
Hodor
Veteran

PostPosted: 03.01.2021 14:29    Post subject: Reply with quote

Når skal tråden handle om Åge igjen??
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 03.01.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Jeg kan hjelpe deg.

Åge må gå!
Hodor
Veteran

PostPosted: 03.01.2021 17:21    Post subject: Reply with quote

For å sitere vår gamle stopper kjempe og fatalt elendige sportslige leder.

"Gå? Kor æ ska gå, da? Gå hjæm?" Razz
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 04.01.2021 01:14    Post subject: Reply with quote

Hareidlandet er da en fin plass (bortsett fra nå for tiden da det som regel er ruskevær).
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2021 09:02    Post subject: Reply with quote

Tilbake til Åge, da, - så synes jeg han svarer ålreit for seg i 2mas' eminente intervju på forsiden.

Er jo definitivt verdt å merke seg at kun Hansen og Reginiussen, av laget høsten 2020, også var førstevalg i 2019. Ikke veldig merkelig med et lag som ser planløst ut når man bytter mannskap på den måten.
ola.
Veteran

PostPosted: 04.01.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

Og så legger jeg igjen merke til måten han snakker om å ha spillere som er "friske og som tåler å spille på toppnivå". Det er ganske klare stikk mot Helland og Konradsen. Hvem andre kan han tenke på?

Dyre spillere som nesten aldri er på toppnivå. Når han ordlegger seg sånn, klarer jeg ikke å se for meg at noen av de to har en fremtid i klubben i år.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2021 10:04    Post subject: Reply with quote

Adegbenro har vel heller ikke utmerket seg ved sin evne til å holde seg skadefri.
enojado
Rutinert

PostPosted: 04.01.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Og så legger jeg igjen merke til måten han snakker om å ha spillere som er "friske og som tåler å spille på toppnivå". Det er ganske klare stikk mot Helland og Konradsen. Hvem andre kan han tenke på?

Dyre spillere som nesten aldri er på toppnivå. Når han ordlegger seg sånn, klarer jeg ikke å se for meg at noen av de to har en fremtid i klubben i år.

Det er nye stikk stadig vekk, så får vi se om åge er handlingens mann eller bare snikksnakk Very Happy
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 04.01.2021 11:16    Post subject: Reply with quote

Åge sier mye riktig i det intervjuet. Helt åpenbare selvfølgeligheter som ikke har vært snakket om i klubben tidligere under flere inkompetente trenere.

Oppsummert:
Dårlig på analyse
Dårlig på skadeforebygging
Dårlig på treningsnivå og mengde.

Det burde jo vært andre i klubben som forfektet dette, ikke bare Åge. Det er bekymringsfullt at styret ikke evner å se dette. De må derfor kastes ut og aldri sitte i et rbk-styre igjen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.01.2021 14:30    Post subject: Reply with quote

Har egentlig lite med styret å gjøre, det har med mangelen på folk mellom styret og treneren. Styremedlemmer har et møte i måneden og stikker innom en trening i ny og ned om tiden tillater det. Virker ikke som folk skjønner hva styremedlemmer/styreleder faktisk er. De er ikke ansatt i klubben og følger ikke opp driften av klubben daglig. Og der ligger problemet. I det organisatoriske. Det er ingen kompetanse over treneren, som er tilstede hver dag og kan bidra til kvalitetssikring av det som gjøres. Dermed fikk forfallet under Kåre og Horneland pågå uforstyrret.

Skal dette bedres forutsetter det sannsynligvis initiativ på årsmøtet. RBK har vært organisert på denne måten i lang tid, og det skjer sannsynligvis ikke noe med mindre det rettes mye fokus på det.
senador
Veteran

PostPosted: 04.01.2021 16:41    Post subject: Reply with quote

Jo da. Men et styre skal klare å se om ledelsen forvalter organisasjonen bærekraftig og eventuelt gripe inn ved vesentlig elendighet. Styret i Telenor hadde også grepet inn om de så en drastisk nedgang i solgte abonnement og en drastisk økning i kostnader som ikke førte til økt kvalitet.

Så kunne man hatt den mellommannen du snakker som som tok vare på det daglige arbeidet knyttet til dette. Man burde kunne inkludert en del analyser i statusrapporter til styret om spillernes form, etc etc, men dette må klubben sette i gang selv og vurder hva som skal være med. Styret må hvertfall få en innsikt i utviklingen av de daglige gjøremålene. Her har ikke styret eller kontrollkomite grepet inn overhodet før vi har blitt helt akterutseilt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 49, 50, 51  Next
Page 42 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb