English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ulrik Laursen
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 15.01.2008 22:55    Post subject: Reply with quote

Rosenborg lun på Lauer

Det er Odenses Ulrik Laursen det er snakk om.

http://www.ob.dk/?ModulFu...ayerID=849
http://en.wikipedia.org/w...ik_Laursen
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 22:57    Post subject: Reply with quote

Kanskje et resultat av Hamren sin ansettelse? Har dog aldri hørt om spilleren, men at vi ryktes til en forsvarsspiller er ikke dumt
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:06    Post subject: Reply with quote

Fra forumet der :

''Yep. 10-12 mio, så henter vi Magnus Troest, der har en frikøbsklausul på 6 mio''

Burde vi kunne ha benyttet oss av?
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:14    Post subject: Reply with quote

Hmmm... Jeg tror et kjøp som dette kunne tettet igjen bakover. Spørsmålstegnet er selvfølgelig pris/alder forholdet. Han kan også gi de yngre bak i forsvaret (Nordvik & Demidov) et løft om en av de får spille i tospann med han.
Back to top
tobito
Junior

PostPosted: 15.01.2008 23:16    Post subject: Ulrik Laursen Reply with quote

I mangelen på ny info om aktuelle spillere så får jeg vise til info på OBs forumside hvor det er rykter om Rosenborgforhandlinger om Ulrik Laursen. Vet lite om han, men forumskriverne har ingen ønsker om at han skal selges, så da er han kanskje noe Rosenborg trenger.

Dett er forøvrig hentet om han fra Wikipedia.
Ulrik Laursen er professionel dansk fodboldspiller i Superligaklubben OB. Han har spillet for OB i hans ungdom og debuterede også som senior i klubben. I år 2000 skiftede han til klubben Hibernian i den skotske liga, Scottish Premier League, hvor han spillede indtil 2002 og nåede at spille 63 kampe og score 4 mål inden han skiftede til en anden klub i den skotske liga, Celtic F.C.. Han spillede med for Celtic i UEFA-cuppen i 2003 hvor de nåede til finalen, men tabte der til portuguisiske F.C. Porto 3-2. Han forlod klubben i 2005, efter at have spillet 58 kampe og ikke have scoret nogle mål, og flyttede tilbage til Danmark. Der vendte han tilbage til barndomsklubben, Odense Boldklub i trøjenummer 3 som han stadig spiller i. Han er senere blevet anfører, og har rundet milepælen på 200 kampe for OB.

Han er en utrolig hovedstærk forsvarsspiller og spiller midterforsvar for OB. Da han spillede for Celtic var han venstre back.

http://ob.dk/forum/thread...21661.aspx

Begynn å grav folkens.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

Flere som nevner han. Han virker mye mer spendene, enn en 31 år gammel treg danske.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WegHard
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Pi_Meson wrote:
Rosenborg lun på Lauer

Det er Odenses Ulrik Laursen det er snakk om.

Har ikke hørt navnet før, men det klinger jo unektelig bedre enn Hoftuns uttalelser tidligere i dag. Noen som har noe mer info?
Recon
Legende

PostPosted: 15.01.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

32 år. jojo... Confused

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

Fyren spilte vistnok venstreback i Celtic...
Back to top
Ramos
Junior

PostPosted: 15.01.2008 23:23    Post subject: Reply with quote

Om mannen er 32 år, klinger ikke dette helt bra i mine ører.
En midtstopper mellom 25 og 30 år hadde vel vært det aller beste.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:26    Post subject: Reply with quote

Magnus Troest, et navn jeg har sett i forbindelse med ordene stor talent, hadde val vært knall om han har en klausul på 6 mill. Ungutter er vel ikke det vi trenger i øyeblikket, så det hadde vel Ulrik med sin rutine passet inn. En ledertype med erfaring høres bra ut, men alderen trekker ned. Så de hylte og grein på forumet der da budet var nevnt, kanskje han er ok da? Venstrebeint er et pluss.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.01.2008 23:28    Post subject: Reply with quote

Det må nevnes at Odense kun har sluppet inn 15 mål på 18 kamper. Aalborg har derimot sluppet inn 27 mål. Nå trenger ikke det å si så mye om denne spilleren, men det går på plussida.

EDIT:
"Så god er han altså heller ikke. Klasse i hovedspillet og rutineret, men han er og bliver langsom"
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.01.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Sikkert like fornuftig som Wæhler. Er det noen som vet noe om skadehistorien hans? Litt gammel ,men kan fungere som leder bak der til Nordvik og Demidov får den nødvendige rutinen.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:44    Post subject: Reply with quote

Ser han har kun 3-4 landskamper for Danmark. Og han er 32 år gammel. Ikke det beste men han er sikkert bedre enn de som er der fra før. Og det er det som er det viktigste. Virker som å være OB's viktigste spiller så litt har han å fare med.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:49    Post subject: Reply with quote

Høres mer spennende ut enn å kun ha demi/nordvik der ja..

Håper jeg våkner til news lik Laursen klar for RBK!
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 15.01.2008 23:52    Post subject: Reply with quote

I brev jeg fikk fra Rosenborg i dag, ble jeg lovt flere nye navn om jeg fornyet sesonkortet mitt. Dette er nå gjort, og går da ut i fra at Laursen er klar i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
robbie
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 00:37    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Fyren spilte vistnok venstreback i Celtic...

så lenge jeg har fulgt med på fotball har aldri posisjonen venstreback eksistert i celtic. de har spilt 3-5-2 siden tidenes morgen
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.01.2008 01:05    Post subject: Reply with quote

Der er ingen tvivl om at vi skal have forsvarsspillere, men hvis man skal smide 10 mil. efter en på 32, så skal han være noget ud over det sædvanlige. Det tvivler jeg på Laursen er. Har kort været inde på ham ridligere:

Harald wrote:

Jeg må indrømme at jeg ikke har fulgt SAS ligaen så nøye i det sidste, så jeg er ikke helt inde i hvilke forsvarsspillere der kan være aktuelle.
Dog har Michael Jakobsen fortsat med at imponere. Han var god i kampene mot Sampedoria, men det er det eneste jeg har set af ham i et stykke tid.
Magnus Troest har jeg ikke set noget til efter han er kommet hjem fra et mislykket ophold i Tyskland.
Man bør måske også bide mærke i at Anders Møller Christensen og Ulrik Laursen fra OB er blevet indkalt til det danske landshold.(Dog mest på grund af skader i midtforsvaret, men alligevel). Jeg har heller ikke set meget til dem, men Anders Møller Christensen lyder som den mest spændende af de to, ud fra spiller beskrivelserne:

Anders Møller Christensen wrote:

Anders Møller Christensen er en bundsolid forsvarsspiller. Han kom til klubben i sommeren 2006 fra Esbjerg, hvor han var en af de bærende kræfter i mange sæsoner. Anders Møller Christensen besidder en stor portion erfaring. Således kom han allerede som 21-årig til belgiske Genk, hvor han blandt andet spillede UEFA Cup med klubben. Da han vendte hjem til Danmark, markerede han sig straks som en af ligaens stærkeste forsvarsspillere i Esbjerg. Med stor stabilitet og sikkerhed opnåede han næsten 150 SAS Ligakampe for den vestjyske klub. Christensen er en stærk defensivspiller, der befinder sig bedst i midterforsvaret. Udover den store rutine og forudseenhed i sit spil, er hovedspillet en af hans store forcer. Han er tilmeld teknisk velfunderet og en god pasningsspiller. Det gør ham til en vigtig brik i både det opbyggende spil samt i luftrummet ved dødbolde. Han besidder ligeledes gode lederegenskaber, hvilket gør ham til en vigtig spiller, uanset hvilket hold han repræsenterer.

Ulrik Laursen wrote:

Ulrik Laursens hjerte banker for OB. Størstedelen af sin ungdomstid tilbragte han i OB og debuterede på seniorholdet i en ung alder. Han har spillet i klubben i hele sin professionelle karriere, bortset fra perioden 2000 til 2005, hvor han spillede for de skotske klubber Hibernians og Celtic. For sidstnævnte deltog han i UEFA Cup-finalen i 2003. Laursen besidder store evner i det defensive spil, hvor han både kan spille centralt og på venstre back. Han er en fysisk stærk forsvarsspiller, der har store evner i luftspillet, hvor han er en decideret trussel ved dødbolde. Med sine år i international fodbold besidder han naturligvis en god portion rutine, hvilket gjorde ham til en naturlig leder og anfører fra 2006. Siden sin hjemkomst til dansk fodbold har Laursens stabile, høje niveau gjort ham til en af OB’s vigtigste spillere.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
keschaa
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 01:09    Post subject: Reply with quote

Det ser jo ut som fansen er i harnisk over kun tanken på at han "smutter"!!
longns
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 01:17    Post subject: Reply with quote

Er morsomt å lese dansk, har så mange merkelig ord Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.01.2008 01:44    Post subject: Reply with quote

Det er et godt tegn at spilleren er kaptein og en leder på banen. Rosenborg har savnet en skikkelig sjef bak der siden Hoftun sluttet og Riseth begynnte å spille på midtbanen.
Back to top
karakas
Senior

PostPosted: 16.01.2008 02:55    Post subject: Reply with quote

Ja, da mangler vi bare en sjef på midten om alt dette stemmer Smile
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 03:21    Post subject: Reply with quote

32 år ~ 8-10 millioner, nei takk!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
arnt
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 09:09    Post subject: Reply with quote

Trygghet, ro og effektivitet i backrekka - ja takk!
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
h b
Veteran

PostPosted: 16.01.2008 09:15    Post subject: Reply with quote

kjøp han, skaper ro i forsvaret et par år, da bør jo gutta boys på brakka klare å skaffe en "storing" når de får 2 år til på seg...

Synes det er bedre med en rutineret sjef bak der enn et stort urutinert talent.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb