View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2007 10:45 Post subject: Maxim Zhalmagambetov |
|
|
Blir rotete med felles spillertråd. Diskuter midtstopper Zhalmagambetov her, og Sergiyenko i den andre tråden. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 08.08.2007 10:54 Post subject: |
|
|
Kanskje denne Zhalmagambetov er en slags Hangeland kopi? Altså høy og god i lufta, men samtidig god med ballen i bena osv?
Uansett er det vel litt risky å hente en non-EU spiller, spesielt når kvoten vår allerede er fyllt opp. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.08.2007 11:01 Post subject: |
|
|
Jeg er spent på denne karen egentlig. Jeg gleder meg til kampen for å se RBK knuse(håper virkelig det)Astana og for å se Zhalmagambetov som er kanskje den som er mest interessante?
Men de er vell utenfor EU, så det kan bli vrient med kjøp. Ifølge Adressa er han trygg langs bakken, det er jo noe vi trenger bak der. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.08.2007 11:07 Post subject: |
|
|
Spørs om Lago lever farlig viss Maxim hentes. Hvor mange utenfor EØS kan brukes i kamper i UEFA sin regi? |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 08.08.2007 11:11 Post subject: |
|
|
I europacupkamper er det ingen grense. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 08.08.2007 11:29 Post subject: |
|
|
Hvis vi henter Hagen og Maxim så tror jeg det kan være en ypperlig kombinasjon, for ikke bare snakker de samme språk, men det kan se ut til at de kan danne et bra stopperpar da de har ulike kvaliteter, og ut ifra det Eggen nevner i adressa så er Maxim en spillende stopper, noe Hagen ikke er. Men nå er det jo ikke engang sikkert at noen av de to hentes da.. |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 08.08.2007 11:53 Post subject: |
|
|
Begynner å lure på kor dårleg oversikt folkene på Brakka har når dei plutseleg vil henta to spelarar frå motstandaren i E-cup-kvalifisering. Kva meiner Torbjørnsen om dette? Han er jo veldig i mot prøvespel.
Men men, det kan virka som om Zhalmagambetov er ein fyr med temperament:
Wikipedia wrote: | He was sent off in a match against Azerbaijan for punching an Azberbaijani defender in the face. |
|
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 08.08.2007 11:57 Post subject: |
|
|
Kommentar under Dagbladet.no-artikkelen:
Frank von Lerkendal wrote: | Hvis han scorer sliter vi....
Det scores på Lerkendal - speakeren kommer med sitt vanlige: scoring ved Rosenborgs nr 24 Maaaaaxiiiiiim ..... (og her er det vi sliter) |
|
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 08.08.2007 12:08 Post subject: |
|
|
Begynte å lure på det selv, Sølve. Hvis det er sant at de først så de for et par uker siden, så er det tegn på dårlig oversikt. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 08.08.2007 12:11 Post subject: |
|
|
United hentet C. Ronaldo etter å ha sett han i én kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2007 12:14 Post subject: |
|
|
Det snakkes i første omgang om prøvespill. Det er utrolig langt derfra til singering.
Dessuten kan det tenkes at vår kjære speider har mer kontroll på disse spillerene enn de fleste andre. Vil tro at de ikke vurderer en spiller utifra kun en kamp hvor laget (og da også forsvaret) slapp inn 3 mål. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 08.08.2007 12:16 Post subject: |
|
|
Han karen her spilte ikke i det første oppgjøret heller. Betyr det at de ikke har sett han i det hele tatt?
EDIT: KTE har jo sett Astana flere ganger. Tenkte ikke på det. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 08.08.2007 12:37 Post subject: |
|
|
Warrick Brown wrote: | United hentet C. Ronaldo etter å ha sett han i én kamp. |
En klubb som Man. U henter ikke en spiller så usett. En myte/vandrehistorie, at best. Når en klubb som Arsenal henter Nordtveit - etter å ha fulgt med utviklingen hans i ett år.
Hva kan jeg si? Proffe speiderapparater er skikkelig DIGG. Tror jeg. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 08.08.2007 13:18 Post subject: |
|
|
Dette virker useriost, KTE fortsetter med overgangs stilen fra FFK |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 08.08.2007 14:37 Post subject: |
|
|
Mye synsing ang. disse spillerne, noe som i mine øyne blir for dumt (jmfr; de tre punktene under):
- Vi vet ingenting om de.
- Vi vet ikke hvilket grunnlag RBK har for å vurdere de
- Og enda viktigere, vi kjenner ikke til prosessen rundt spillerne. Er det i det hele tatt snakk om noe mer enn prøvespill? |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 08.08.2007 14:57 Post subject: |
|
|
hobbus wrote: | I europacupkamper er det ingen grense. |
Hadde vert litt spesiellt om Israelske og andre vest-asiatiske land ikke kunne bruke mer enn 3 ikke-EU/EØS spillere ja  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.08.2007 15:12 Post subject: |
|
|
Eller eurasiatiske, som Astana..  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 08.08.2007 15:33 Post subject: |
|
|
Different word, same shit. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.08.2007 15:47 Post subject: |
|
|
Jaja, for all del. Var ikke sånn ment heller, bare et forsøk på en morsom kobling til en aktuell kamp. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.08.2007 15:58 Post subject: |
|
|
LarsP wrote: | - Vi vet ikke hvilket grunnlag RBK har for å vurdere de |
Jo, det vet vi. Bjørn Hansen og Knut T. Eggen som har sett dem i kvalik-kampene.
Jeg er veldig skeptisk til å anskaffe spillere på denne måten, men er man kyndig nok, så skal det nok være mulig å vurdere dem tilstrekkelig, men det bør gjøres over lengre tid og flere kamper før man åpner pengeboka. Jeg synes det virker litt uprofesjonelt av Eggen å begynne med denne innkjøpsformen i Rosenborg igjen.
Og var det ikke Eggen som var kritisk til alle utlendingene i Rosenborg? Jeg er åpen for spillere med EU-pass, noe disse ikke har, men han står ikke spesielt bak sine egne uttalelser. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 08.08.2007 16:02 Post subject: |
|
|
..og hvor er Thorbjørnsen oppi dette? Har ikke hørt et kvekk fra han på lange tider. Jeg syns det er merkelig at KTE skal hente inn disse to spillerne etter å ha sett dem i kun en kamp. Stoler han ikke på sin egen speider? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.08.2007 16:03 Post subject: |
|
|
attach wrote: |
Bjørn Hansen [...] har sett dem
|
Og her er det som skremmer meg mest. Fyren kan forsvar og drilling av det. Full stopp. Historien har vist at bedømming av spillere, er han rett og slett totalt inkompetent til. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 08.08.2007 16:13 Post subject: |
|
|
Navnet er vel det eneste jeg ser på som negativt i denne sammenhengen. En svær, ballsikker og målfarlig midtstopper takker ikke jeg nei til. At han trolig vil føre til at Lago blir solgt får eventuelt så være. Lago har både vist seg som en solid stopper på sitt beste, men som omtrent alle midtstopperne vi har hadd de siste årene har han også et for lavt laveste nivå.
Om han i tillegg er forholdsvis billig, så why not? |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 08.08.2007 16:27 Post subject: |
|
|
ode wrote: | ..og hvor er Thorbjørnsen oppi dette? Har ikke hørt et kvekk fra han på lange tider. Jeg syns det er merkelig at KTE skal hente inn disse to spillerne etter å ha sett dem i kun en kamp. Stoler han ikke på sin egen speider? |
Problemet er kanskje at Thorbjørnsen er "Bratseths mann", spissformulert, men du skjønner hva jeg mener. Dett KTE var jo en av de som kritiserte Rosenborg når Thorbjørnsen hentet in Traoré og Konan. (Noe som gjør det litt morsomt når han sier at vi ser på to Astana-spillere.)
Et problem med å hente en non-EU-spiller til førstelaget er at vi ikke kan ha denne Maxim sammen med Traoré, Koné og Konan på banen i TL |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.08.2007 16:40 Post subject: |
|
|
Kelso wrote: | Hvis vi henter Hagen og Maxim så tror jeg det kan være en ypperlig kombinasjon, for ikke bare snakker de samme språk, men det kan se ut til at de kan danne et bra stopperpar da de har ulike kvaliteter.. |
Ok, snakker Maxim russisk? |
|
Back to top |
|
 |
|