View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 11.09.2003 16:34 Post subject: Solli - den nye Brandhaug? |
|
|
I gårsdagens privatlandskamp mot Portugal viste Jan Gunnar Solli med tydelighet at han duger som sentral midtbane. Kanskje han kan bli en ny Sverre Brandhaug?
Mens Bent Skammelsrud og Ørjan Berg har brukt å ligge dypt i sin sentrale rolle, var "Brandy" alltid på vei framover på banen.
- Vi kan trenge gjennombrudd fra sentral midtbane også, sier Solli, og tenker både på RBK og landslaget.
Ørjan Berg har vært god som sentral midtbane i år, men Øivind Monn-Iversen i Dagbladet har kanskje litt rett i at RBK har mer bruk for Ørjans offensive egenskaper som indreløper enn hans egenskaper sentralt.
Derfor kunne det ha vært litt spennende å se Solli sentralt, med unge herr Berg til venstre. Så får Strand, Winsnes og Olsen krangle om høyre indreløper. Jeg holder en knapp på Strand. Winsnes og Berg er såpass like som indreløpere at Strand er et bedre valg.
...med Erik Hoftun, Vidar Riseth, Christer Basma, Torjus Hansén, Roar Strand og Dagfinn Enerly usikre/skadde foran lørdagens kamp mot Odd Grenland, kan vi vel fort få se Solli sentralt - det er snakk om å bruke Ørjan som midtstopper... |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 11.09.2003 20:29 Post subject: |
|
|
Vi bør heller satse på Azar som stopper da han er litt kjent med rollen i allefall! Ørjan blir for veik som stopper!! _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.09.2003 23:11 Post subject: |
|
|
Ja, Azar er selvskreven erstatter, men her er det snakk om Azars makker. Hvis alle fire (Basma, Hoftun, Riseth og Hansén) må stå over, vil Blixt spille høyreback, Karadas midtstopper og Stensaas venstreback. Imidlertid mangler vi en stopper!
...og Ola By Rise utpekte da Ørjan som en mulighet... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.09.2003 07:23 Post subject: |
|
|
"Kjøpe Trond Andersen er ikke lenger aktuelt", sa Bratseth. "Vi har nok forsvarere som det er." Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaada.
Pokker til uflaks også.
Ikke at gullet er i umiddelbar fare, men det er jo en rekord å slå, den for antall avgitte poeng en sesong. (Tror jeg.) Vi mistet 12 poeng i '97 (3 uavgjort, 3 tap) - kan fort miste en del poeng nå, hvis skadene ikke bedrer seg kjapt.
Arason som midtstopper! |
|
Back to top |
|
 |
Kienast Junior
|
Posted: 12.09.2003 10:45 Post subject: |
|
|
Er det ingen i den "yngre garde" som kan spiller midtstopper da? Moen er utlånt, men det må da være noen. Hvis ikke ser jeg helst Frode Johnsen bak sammen med Karadas. Hehe, to spisser som midtstoppere.. _________________ Hamarkameratene |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.09.2003 11:23 Post subject: |
|
|
Ungo wrote: | Er det ingen i den "yngre garde" som kan spiller midtstopper da? |
RBK har leid ut 3 midtstoppere:
- Tor Trondsen
- Are Tronseth
- Martin Høyem
Selv har jeg lenge syntes at det har vært tynt på denne plassen. Det har jo i hele år vært lagt opp til at dersom en midtstopper må stå over, så må en spiller fra en annen posisjon hentes, noe som Hareide sa man skulle unngå. Jeg tenkte å spørre Åge om dette i forrige uke, men glemte det... |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 21.09.2003 14:00 Post subject: |
|
|
Jeg tror Solli blir en bedre spiller en hva Brandhaug var.
Han har en større arbeidskap. og er en bedre "dribler".
Denne spilleren kommer til å bli den dyreste spileren RBK noen gang kommer til å selge.
Og han kommer til å gjøre stor suksess sammen med verdens beste spillere.
Håper på 2-3 år på Lerkendal først  _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.09.2003 07:53 Post subject: |
|
|
Tviler på om han blir dyrere enn keru, slik spillermarkedet er nå... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.09.2003 10:25 Post subject: |
|
|
toavo wrote: | Denne spilleren kommer til å bli den dyreste spileren RBK noen gang kommer til å selge. |
Hvorfor er du egentlig så opptatt av å selge? Til forskjell fra Keru, er Solli en spiller jeg gjerne vil ha værende på Lerkendal i maaange år! |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 22.09.2003 11:30 Post subject: |
|
|
Tror desverre ikke at RBK har råd til å beholde han i mer en 2-3 år.
MERK DESVERRE. _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.10.2004 18:04 Post subject: |
|
|
På tide å dra fram denne igjen.
Nå har Solli spilt fire kamper på rad sentralt på midten (inkl. landskampen mot Skottland i går), og når vi ser bort fra Ham-Kam-kampen, har han greid seg meget bra.
- Han har løpskraft og kan springe like sterkt i 90 minutter. Jeg er veldig begeistret for den gutten. Han kan utvikles til en veldig god fotballspiller, sier Åge Hareide til VG. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.10.2004 09:24 Post subject: |
|
|
Da han kom trodde jeg han skulle bli en erstatter for Roar, men det har vel vist seg at han ikke er noen indreløpertype. (Og i alle fall ikke ving. Hah!)
Det kan godt tenkes at han kan bli den vi trenger sentralt. Som du sier, har han gjort det bra på landslaget. Det gjenstår å se hva han kan gjøre på RBK - umulig å si så lenge han nesten ikke har fått spille sentralt. Jeg er villig til å gi ham sjansen.
Ørjan/Fredrik - Jan Gunnar - Roar/Christer? |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 11.10.2004 10:28 Post subject: |
|
|
Jan Gunnar var virkelig bra mot Skottland. Synes dessverre det virker litt som han trives bedre i en 4-manns midtbane enn 3-manns. Kanskje dette er fordi han mangler litt av den defensive kvaliteten Ørjan gir oss i Europa. Men han er jo fortsatt ung, så det kommer nok.
Akkurat nå trenger vi offensiv kraft i tippeligaen og da må midtbanen være Ørjan-Jan Gunnar-Roar, dersom alle er skadefrie. Hva vi skal gjøre borte i Europa er jo en utfordring, men Jan Gunnar må jo få sjansen for å bli bedre i rollen også da. Han gjorde det jo bra mot Røde Stjerne i fjor.
Hvem som etter hvert skal ta over for dem ved siden av får vi se på.
Er ikke helt enig i at han ikke kan bekle indreløperposisjonen heller. Målet mot Maccabi Haifa er jo et klassisk Roar-løp, men akkurat nå mener jeg at det å få Ørjan på riktig plass bør prioriteres. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 13.10.2004 22:40 Post subject: |
|
|
og idag mot Slovenia var Solli konge. Får håpe han begynner å spille sånn for Rosenborg snart.
Solli styrte alt _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.10.2004 22:56 Post subject: |
|
|
Zbegra wrote: | og idag mot Slovenia var Solli konge. Får håpe han begynner å spille sånn for Rosenborg snart.
Solli styrte alt |
Ja Solli imponerte på højrekanten. Jeg sad faktisk før kampen og ærgede mig over han spillede ving og ikke central midtbane, troede faktisk ikke han ville bidrage med så meget offensivt.
Men nogle gange er det dejligt at tage fejl  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.10.2004 22:57 Post subject: |
|
|
- Solli er en fantastisk fotballspiller. Han har en stor fremtid på fotballbanen, sier Hareide.
Les mer: Alle skryter av Solli |
|
Back to top |
|
 |
pshyconaut Junior
|
Posted: 14.10.2004 09:10 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Jan Gunnar var virkelig bra mot Skottland. Synes dessverre det virker litt som han trives bedre i en 4-manns midtbane enn 3-manns. Kanskje dette er fordi han mangler litt av den defensive kvaliteten Ørjan gir oss i Europa. Men han er jo fortsatt ung, så det kommer nok.
Akkurat nå trenger vi offensiv kraft i tippeligaen og da må midtbanen være Ørjan-Jan Gunnar-Roar, dersom alle er skadefrie. Hva vi skal gjøre borte i Europa er jo en utfordring, men Jan Gunnar må jo få sjansen for å bli bedre i rollen også da. Han gjorde det jo bra mot Røde Stjerne i fjor.
Hvem som etter hvert skal ta over for dem ved siden av får vi se på.
Er ikke helt enig i at han ikke kan bekle indreløperposisjonen heller. Målet mot Maccabi Haifa er jo et klassisk Roar-løp, men akkurat nå mener jeg at det å få Ørjan på riktig plass bør prioriteres. |
Må si meg enig med deg. Ser ut til at han trives veldig mye bedre med en 4'er på midten ( i og med at ørjan ofte spiller for to kan jeg ikke skjønne at dette skulle være et problem )
Får håpe at han finner seg til rette på kanten i rosenborg også snart. Det er i alle fall ikke noe tvil om at vi har en spiller med internasjonalt snitt i Jan Gunnar. |
|
Back to top |
|
 |
|