View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.02.2007 14:27 Post subject: HÃ¥vard Nordtveit |
|
|
- Det er en meget god midtstopper i Haugesund, som kan gå rett inn i A-stallen vår. Men så lenge Manchester United er interessert, blir det ikke aktuelt, sier Tørum.
- Rosenborg spurte oss ved en anledning om det var mulig å få Håvard oppover for å trene med juniorlaget. Må innrømme at vi flirte litt over den henvendelsen. Da kunne han jo like godt trene med juniorlaget til Manchester United, sier Berge.
Brann-sjef: FKH bare ler når vi ringer
Toppklubber jakter Nordtveit
Last edited by attach on 20.02.2007 14:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.02.2007 14:29 Post subject: |
|
|
Tenkte å finne ut hvem det var snakk om i gårsdagens VG, men glemte hele saken fram til jeg så dette igjen.  |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 20.02.2007 14:33 Post subject: |
|
|
Jeg tror at hvis Nordtveit skulle gått til en TL-klubb, så blir det faktisk Viking. Og all den tid det virker som om Jonas Johansen blir foretrukket foran Nordtveit (idiotisk nok) så er det nok mulig at han forsvinner etter sesongen. Da ser jeg for meg at han erstatter Peter Abelsson. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.02.2007 14:36 Post subject: |
|
|
Du kan ikke gjøre alt heller.
Det er ihvertfall gledelig å se at det jobbes. Gutten er 16 år, så han er ikke løsningen i forhold til CL, men jeg føler meg trygg på at det blir ordnet når/hvis de finner en som er passende. Jeg vet ikke noe om denne spilleren. Hvor god er han? Hvilken spillertype? Rask? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 20.02.2007 14:54 Post subject: |
|
|
Han har autoritet og ro, til å være så ung. Jeg har hørt en del om hans fantastiske pasningsfot, han er flink til å slå presise lange innlegg visstnok. Noe jeg ikke har sett ham gjøre for Haugesund (men har ikke sett han i alle hans kamper), men dette var / er kanskje noe han som ikke passet med instruksene i Haugesund. For på aldersbestemte landslag har han noen assists på denne måten. Blant annet går det gjetord om en fin diagonal pasning som åpnet opp hele motstander-laget (husker ikke hvilket landslag det var mot), som førte til mål med en gang. Han kan bli flinkere på det taktiske og i en-mot-en situasjoner, men dette hører vel med manglende erfaring grunnet alder. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.02.2007 14:55 Post subject: |
|
|
Hva leker Haugesund kostbare for?  |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 20.02.2007 14:57 Post subject: |
|
|
Budet til Manchester United var altfor lavt, og det er jeg enig i. Med tanke på de usannsynlig høye prisene norske spillere har på seg, så er det rett og rettferdig at en av de største stopper-talentene i Norden ikke skal gå til en annen klubb enn for en akseptabelt høy pris. Og når man har sagt nei til Manchester United så må det være lov å flire av at Rosenborg spør om han kan trene med juniorene. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.02.2007 15:20 Post subject: |
|
|
Det må da være bedre for haugesund å selge til en norsk klubb med f.eks en 50 % vidersalgsavtale og denne holdningen til haugesund er lite profesjonell det finnes flere unge norske spillere som har vært i søkelyset til united f.eks hanstveit når han var ung. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 20.02.2007 15:29 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal FKH lystre Andre lags ønsker? De har sikkert friskt i minne den tiden da de selv var å se i den øverste divisjonen. De har et ok lag på gang, og de ønsker å beholde sitt lags største talent. Det har jeg ingen problemer med å akseptere. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 20.02.2007 16:15 Post subject: |
|
|
Ser at det er mange unge spillere som kanskje er på tur til England. Men å si at det er det samme som at de er aktuell for a-laget er langt ifra sannheten. En mill i innkøps kost for slike spillere er å regne som ingenting for de. Selv om de spiller på junior laget så er steget opp til A-stallen usannsynlig lang. Selv om han her karen skulle havne i Man Utd så tviler jeg sterkt på at vi vil se han på første laget noen gang. Han spiller vel der i noen år til han passer 20 år. Da sier de at han ikke har hatt den utvikling som de har forventet seg og at han da kan dra til en annen klubb. Hvor mange unge spillere er det som er i disse klubbene? Og hvor mange er det som tar steget fra junior laget og opp til A-laget? Vel det er vel max 1 pr 3. år eller noe i den dur.
Men bare det er en engelsk klubb som lokker med noen kroner så tror både media her i Norge og klubben han går fra (her: Haugesund) at han blir a-lags spiller med nesten en gang. Vel den gang ei tror jeg da. Så Rosenborg bør ikke føle at slaget er tapt med det første. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.02.2007 16:20 Post subject: |
|
|
Det er dette som er problemet til norsk fotball og talentene at mindre klubber som f.eks haugesund er overvurderer verdien av spillerne sine og tvinger andre norske klubber til å handle utenlandske spillere. Hadde systemet virket optimalt hadde det resultert at det største talentene i det mindre klubbene ble solgt til det største klubbene som igjen ville åpne opp for at nye talenter ville få sjansen i en av det mindre klubbene. Sånn så det er nå vil det største talentene drive å råtne vekk i adecco eller andre divisjon. Jeg sier ikke at haugesund skal ha en rettferdig sum ,men å vise den arrogante holdningen som det har vist ovenfor store norske klubber selv om united la inn et skambud er det ikke sikkert at rosenborg eller brann vil gjøre det. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 20.02.2007 16:33 Post subject: |
|
|
Tull. Norske talenter har bedre av å bli i Serie A hvor de kan spille fast, enn å befinne seg på benken bak udugeligheter som Koppinen og Lago. Problemet er ikke for mange utlendinger, men for mange dårlige utlendinger. Jeg ser heller at Nordtveit blir i FKH. Og det er du som har den arrogante holdningen. FKH er et bra sted for unge talenter å gro frem på, men det visste vel ikke du. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 20.02.2007 16:55 Post subject: |
|
|
Det var andre tider da fotball forbundet kom inn og bestemte pris hvis ikke klubbene ble enig. Som tilfelle var da f. eks Øyvind Leonhardsen kom til Rosenborg før 92 sesongen. Molde og Rosenborg ble ikke enig om prisen, da kom forbundet inn og bestemte den. Og den ble da ca 1 mill.
Jeg kjenner ikke til den karen her. Han er bare 17 år og hvis han hadde kommet til Rosenborg nå så tviler jeg på om han hadde fått mange minuttene på første laget nå. Så han har godt av å spille i haugesund iallefall i årets sesong. Men Rosenborg bør ikke bare la han slippe fordi at Man Utd vil ha han. De har så mange følere ute at om ett år så er ikke de interessert mere. Så det gjelder å ha full kontroll på alle talenter fra 15-17 år i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.02.2007 17:06 Post subject: |
|
|
Det er godt muligt at nortveit har best av å være noen år til i haugesund, men det gutten eller klubben tar ikke skade av høre hva andre har å tilby. Når det gjelder haugesund har det vært veldig flinke med å utvikle spillere og i det senere årene står det bak spillere som grindheim, samuelsen, bertelsen, larsen med flere. Når en spiller skal bevege seg nivåer opp er vanskelig å vite, det finnes eksempler på begge deler der spillere har vært for lenge i en klubb høie stangnert samtdet finnes eksempler på at spillere har dratt for tidligt (samuelsen). Det må da være ganske tungt for din klubb viking å se at så mange av fylkets talenter beste spillere spiller i andre klubber. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.02.2007 17:08 Post subject: |
|
|
attach wrote: |
Det er ihvertfall gledelig å se at det jobbes. |
Hadde dette vært en klubb uten tilknytning til RBK skulle jeg vært enig, men her er jeg stygt redd for at det er noen som har snakket med ex-assistent Skarsfjord.
Ellers er jeg enig med HeiaVincent i at FKH selvsagt bestemmer selv om de vil beholde ham, og at han sikkert utvikler seg like godt der som et annet sted. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.02.2007 19:07 Post subject: |
|
|
Har ikke sagt nortveit har best av å bytte klubb, men den utviklingen vi ser at mange av det største norske talentene drar utenlands tror jeg ikke er bra for norsk fotball. Selvsagt er det et problem at det handles for mange middelmådige utlendinger, men prisninvået på norske spillere må ta en stor del av skylden for dette. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.02.2007 19:23 Post subject: |
|
|
Det er så overdrevet det med prisnivået. Det finnes kun et begrenset antall norske spillere som fyller de kravene det stilles i toppen idag. Det var reportasje og mas om det på TVNorge nå også. Per Joar Hansen klaget på at norske spillere er for dyre, derfor må de handle utenlands. Fortell meg en ting, hvor er de spillerne han snakker om? Hvis de spiller på konkurrerende lag i Tippeligaen, så utgjør det jo i realiteten ingen forskjell når de bytter spillerne seg i mellom. Spiller de i førstedivisjon, så tappes jo kvaliteten der også. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.02.2007 19:35 Post subject: |
|
|
Når spillere som ikke har vist noe på øverste nivå blir selgt for Stenslid 6 millioner Brink 4 -5 millioner er dette for dyrt. Kan forstå prisforlangende hvis klubbene er direkte konkurrenter ,men det er ikke for øyeblikket klubber som sogndal og haugesund. Hvis så samenligner prisen med noen utlendinger som er kjøpt i det siste Ygor, Konan, Ijeh, Sapara for å nevne noen så ser en at prisen i forhold til rykte/kvalitet er en helt annen for norske spillere og forskjellen er stor i kvalitet/rykte. En ser i norge den samme utviklingen en har hatt i england i flere år og tilslutt vil det resultere i at mesteparten av spillerne i toppdivisjonen vil være utenlandske. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.02.2007 19:37 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at prisene er høye, men det var ikke poenget. Du mener det finnes tilstrekkelig med kvalitetsspillere nede i divisjonene, altså? |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.02.2007 19:42 Post subject: |
|
|
Spillere av Champions League-klasse vokser ikke akkurat på trær her i Norge, og når de en gang gjør det koster de flesk.
Da er det ikke så ulogisk å handle utlendinger, som for det første ofte er billigere og for det andre kan være like gode, om ikke bedre enn nordmennene.
Fotballen har dessverre utviklet seg i denne retningen, men det er lite vi egentlig kan gjøre mot dette. Tiden da Rosenborg nærmest stilte med Trøndelags landslag er omme, det må vi dessverre innse. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.02.2007 19:44 Post subject: |
|
|
Det finnes sansynligvis ikke mange spillere ,men det finnes endel spillere med potensial og noen av disse spillerne kan få ut dette potensialet ved å spille på et høyere nivå. En ser det tydligt ved at spillerne til noen av det nyopprykkete lagene ikke bar håndterer nivået men blir profiler i tippeligaen.
Er overbevist om at det finnes endel spillere som fint kunne tatt plassen til endel av utlendingene i det forskjellige troppene. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.02.2007 19:53 Post subject: |
|
|
Ja, det finnes helt sikkert noen, men langt ifra nok. Dessuten er det ofte spillere som er uferdige. Det holder ikke alltid i den konkurransenhverdagen det er i Tippeligaen nå. Spesielt ikke hos klubber som Rosenborg som trenger å hevde seg ute i Europa. I tillegg betyr jo slike overganger at nivået svekkes nedover i divisjonene også. Nei, fyll nå heller på i begge ender med gode utlendinger og skikkelig talentutvikling i alle klubber. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|