View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.03.2007 14:45 Post subject: |
|
|
Jaggu på tide. Hareide har vel kanskje endelig skjønt da, at han trn ger den typen spisser også, og ikke bare store, sterke fyrtårn. Bare så synd at vi måtte ydmykes av Bosnia og forspille allle EM-sjanser før han skjønte det. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.03.2007 16:17 Post subject: |
|
|
Men egentlig er jo Nevland kun en spiss som aldri har vært helt god nok. Spillere som Brattbakk og Helstad har bestandig ligget minst en klasse over ham.
Jeg vil se Fredheim Holm som spiss før Nevland eventuelt får sjansen. |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 25.03.2007 16:38 Post subject: |
|
|
Tøys. Feyenoord ville ha han som erstatter for Kuyt, det sier vel sitt. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.03.2007 16:39 Post subject: |
|
|
Everton ville ha Helstad de også. |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 25.03.2007 16:55 Post subject: |
|
|
Skulle likt å høre hva flere synes om å gi Skjelbred på landslaget nå..
Jeg ser jo dette med RBK øyne men...
Jeg synes han fortjener det nå.
Hvorfor han fortjener det nå?
Jo fordi han er i form, teknisk god, mister ikke ballen selv i trange situasjoner, ekstrem løpkapasitet..osv..
Men den største grunnen til at jeg mener det er fordi noen av de som er der er i mine øyne dårligere..
Svindal Larsen og Brenne holder et lavere nivå enn Skjelbred...
EDIT: grunnen til at jeg skriver det i denne tråaden er fordi jeg mener han bør bli kalt in som erstatter for Svindal Larsen.. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.03.2007 17:23 Post subject: |
|
|
At skjelbred er for ung er en tåpelig unskyldning og den eneste unskyldningen hareide kan bruke for å ikke å ta med norges beste midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 25.03.2007 17:25 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | At skjelbred er for ung er en tåpelig unskyldning og den eneste unskyldningen hareide kan bruke for å ikke å ta med norges beste midtbanespiller. |
Kunne ikke vært mer enig...
Men da kan man bare fortelle Hareide at Skjelbred var for ung når han startet mot Olympiakos på bortebane.. Kunne ikke gått bedre det..
EDIT: Norges beste var kansje og dra på litt men.. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.03.2007 17:33 Post subject: |
|
|
Skjelbred ville nok vært på landslaget hadde det ikke vært for benbruddet mot Olympiakos.
Nå ser det ut til at han er på vei mot god "gammel" form, og da vil nok diskusjonen om hvorvidt han er god nok for landslaget eller ikke dukke opp. Personlig mener jeg han pr. dags dato er god nok.
Om han kommer til å briljere er usikkert og si fordi landslaget ikke har noe sett å spille etter. Ingen som helst filosofi.
Hvis Norge stiller med 4-4-2, se for dere denne oppstillingen om noen år:
Code: | Elyounoussi - Tettey - Skjelbred - Fellah |
|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.03.2007 19:46 Post subject: |
|
|
Per Ciljan Skjelbred er Norges beste fotballspiller. At han ikke er på landslaget, er en skam. Han har teknikk, noe Norge mangler. Ut med tragiske Andresen og forfengelige Pedersen. Få inn PCS, Norge trenger noen med teknikken i beina. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.03.2007 20:30 Post subject: Re: Tyrkia - Norge |
|
|
Nok en spiller totalt uten stolthet altså...
Forbigått x antall ganger til fordel for dårligere spillere - hvilken gylden mulighet han nå hadde til å si: Nei takk, jog on.
Jeg skal gi ham fordelen av tvilen og anta at han svarte ja i halvørska siden han nyss våkna. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 26.03.2007 14:32 Post subject: |
|
|
Nope, Nevland er nok ei villig hore.
Quote: | Jeg synes det er veldig kjekt å få være med nå, og spiller gjerne høyreback om de vil det. Men jeg er mest vant til å spille helt fremst. Uansett har jeg vært med så lenge at jeg kan tilpasse meg spillestil og posisjon fort, sier Nevland til 100% Fotball.
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=163033 |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 28.03.2007 12:23 Post subject: |
|
|
Kun langpasningen kan gi syv gode år
Jeg er så uenig at jeg blir helt matt og kvalm. Et av problemene er at vi fremdeles prøver å spille Drillo-fotball uten å ha typene med ekstremegenskaper for lemp og gamp-fotballen, personifisert gjennom Flo, Bjørnebye og Leo.
Det er ingen ordentlig gode argumenter for at landslaget ikke kan legge opp til en spillestil som Rosenborg har etterstrebet i mange år. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.03.2007 12:42 Post subject: |
|
|
Tydelig at de ikke har peiling på fotball i Bergen. BT's Tore Strand etterlyser langpasningen som han mener mangla mot Bosnia. Hvilken kamp var det han så? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.03.2007 13:00 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke forstå hvorfor denne langball-mentaliteten er grod fast i landslags sammenhæng.
Hvorfor skal vi evig og altid satse på det defensive. At hæstad bliver foretrukket på vesntremidt i stedet for Skjelbred er i mine øjne grotesk. Grunden? Jo, vi skal lukke ned for deres højreside.
Kan vi ikke bare for en gangs skyld satse offensivt. Selv om Morten Olsen er en arrogant drittsæk forstod han at en aggresiv offensiv fotball, var den eneste måten Danmark havde en chance mot Spania på udebane.
Danmark dominerede i de første 15min, men det meste faldt sammen efter det røde kort. i Andre omgang dominerede de totalt og Spania var heldige som vandt 2-1.
Hvorfor kan ikke Norge gøre det samme mot Tyrkia i Tyskland(!)?
Med det nuværende opstilling frykter jeg endnu et tab og endnu en mesterskabs nedtur. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 28.03.2007 13:54 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/s...96135.html wrote: | Silkehanskene legges vekk når Norge møter Tyrkia på Frankfurts hjemmbane onsdag.
Landslagssjef Åge Hareide har studert tyrkerne nøye. Og han vet at de blir ukomfortable når fotballen blir fysisk.
- Det er et av midlene vi kommer til å bruke. Vi skal være veldig aggressive, sier landslagssjefen. |
I tillegg til dette løftet om knokkelspill er det mye fokus fra Riise om filming fra tyrkernes side. For en usympatisk fyr, husker at han også prøvde å psyke ut Jesper Grønkjær i media foran en kvalikkamp med lignende metoder.
Naturligvis sies det ingenting om hvordan Norges offensive spill skal være.
Skal vi klare å opparbeide et rykte som ufine taklingsspillere i tillegg til ryktet om å være et av Europas kjedeligste lag, et rykte som vi har hatt i over et tiår?
Med nåværende oppstilling og lederskap, sitter jeg nesten og håper på et stortap, slik at vi får en mulighet til å ta et skikkelig oppgjør med denne ukulturen så fort som mulig. Folk må se klart og tydelig at dagens kultur ikke gir hverken resultater eller entusiasme, men jeg frykter at et uavgjort resultat gjør at denne prosessen kommer til å bli uthalt, og at det da ikke blir nok press på NFF til å bryte med den stilen.
Det var jo et stort folkepress om å kaste ut Semb og å hente inn en trener utenfra NFF-systemet, og tross alt så var det jo det som skjedde.
Når Bratseth hentet Hareide var det jo med troa på at han skulle fortsette med de tradisjonelle RBK-verdiene. (Men vi så jo mot Deportivo at det ikke var tilfelle.)
En kan da også tro at NFF hentet Hareide med troa på at vi skulle få en positiv spillestil, samtidig som at de visste at han ikke var en trener som sto for en kompromissløs offensiv. (Som f.eks. Sollied.)
Da går det også an å håpe på at NFF kan gjøre et velmenende trenerbytte igjen, og håpe på at vi får en trener som mener det han sier denne gangen.
Adressa wrote: | Kun langpasningen kan gi syv gode år |
For en skam for norsk fotballjournalistikk. Ikke at jeg hadde så stor tillit til den gjengen fra før av.
Last edited by Anders4 on 28.03.2007 14:45; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.03.2007 14:31 Post subject: |
|
|
Norsklæreren min har en strålende forklaring på hvorfor Norge var gode før; vi var gode til å organisere oss. Nå har de andre lagene også lært seg det, og da er vi sjanseløse. Ingen i Norge som holder landslagsnivå, muligens med unntak av PCS og Braaten, har god teknikk. Det sier litt om nivået når tragiske teknikere som Martin Andresen og Erik Hagen spiller på landslaget.
Og angående den "fantastiske" triksevideon av landslagsspillerne på VGTV, så håper jeg VIRKELIG ikke at det er de beste triksene de kan. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 28.03.2007 14:38 Post subject: |
|
|
Det er vell en god sannhet det der knerten. Vi var kanskje de første til og terpe så mye på offansivt og defansivt sammhandlingsmønster i værden.
Det i lag med at vi hadde en bedre spillematriale på midten av 90-tallet er med på og lage den store forskjellen.
Derfor trenger vi en trener som kan tenkte nytt, ut i fra de spillerne vi har.
Jeg trur at det er bedre og satse mer ofansivt en det vi gjør. Muligens en 4-3-3 lik den RBK spiller i dag, men har også der problemer med og se for meg en god høyre side. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.03.2007 14:51 Post subject: |
|
|
Det organisatoriske var nok en viktig del av suksessen til Drillo, det er klart.
Men en sterk suksessfaktor var også sammensetningen av de tre på midtbanen.
Vi hadde Rekdal eller Myggen sentralt som begge var sterke defensivt og hadde en sikker og kreativ pasningsfot. Den ene indreløperrollen ble fylt opp av Myggen eller Bohinen som begge var gode defensivt, dekket et stort område av banen og var kreative med ball. Den andre indreløperrollen bestod av Leonhardsen, Kåre Ingebrigtsen eller Roar Strand som hele tiden truet bakrommet, samt la ned en voldsom løpsinnsats og var god i det defensive presset.
Midtbanen vi har komponert de siste årene har ikke vært i nærheten av å fungere like bra som den gjorde under Drillo. Drillo varierte faktisk også spillet mer enn hva Hareide gjorde mot Bosnia, da vi ikke hele tiden slo langt, men brukte midtbanen hvis det var rom til det. Spillerne den gangen var flinkere til å avveie når de skulle slå langt og når de skulle spille pasninger. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 28.03.2007 19:57 Post subject: |
|
|
hmm. Så nettopp på laget under nationalsangen. Så ut som gutta var i en begravelse. De så mer nervøse og redde ut enn tente. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 28.03.2007 20:20 Post subject: |
|
|
Dette er flaut å se på. Vi rygger og rygger, helt til vi ligger med en 8'er.
Hareide har valgt å starte med Helstad? Noe av det dummeste han har gjort. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 28.03.2007 20:21 Post subject: |
|
|
NÃ¥ var det vel han som henta Solli til klubben da..... |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 28.03.2007 20:24 Post subject: |
|
|
Skrur av, drit lei langpassninger og Drillo som raker ned på spillet med en gang de spiller mere en to passninger før langpassningen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.03.2007 20:26 Post subject: |
|
|
Erik wrote: | Hareide har valgt å starte med Helstad? Noe av det dummeste han har gjort. |
Det er tydelig at Skjelbred hadde vært et mye bedre valg, men nå er jeg trygg på at han får komme innpå etter hvert. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 28.03.2007 20:29 Post subject: |
|
|
Erik: Du skrudde av litt for tidlig, Brenne skåra. |
|
Back to top |