View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 22.06.2007 13:09 Post subject: Lyn - Rosenborg |
|
|
V
Ny bortekamp, nye tre poeng! Godt at vi slipper å spille mer enn halvparten av kampene på Lerkendal!
Tror vel Basma er tilbake i midtforsvaret, mens Konan beholder plassen - om han blir friskmeldt. Spørsmålet er om Stoor blir frisk eller ei. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.06.2007 22:03 Post subject: Re: Lyn - Rosenborg |
|
|
Virka litt som om Tørum hadde tenkt å fortsette med Roar på backen i det han sa i Adressa-TVs RBK-magasin. Det synes jeg i så fall er synd. Vi trenger den defensive kraften vi kan få i kampen mot Lyn, og at Roar er like farlig offensivt som back er bare tull.
Nå kjøpte vi en back i vinter, og jeg synes at Stoor hele veien har vært ganske stødig defensivt, og den offensive biten er det bare trygghet som kan gi ham. Å gå tilbake til det gamle fordi Stoor var uheldig og fikk en liten smell blir helt feil synes jeg.
Basma bør inn og det bør Stoor også synes jeg. Å ikke utnytte Roars kjempeform på den plassen han er aller best - som indreløper - er for meg uforståelig.
Dersom Tørum mener Roar kan spille back fordi han likevel bidrar så mye offensivt, vil jeg snu det på hodet og si at Roar bør spille indreløper fordi han likevel bidrar så mye defensivt. RBK blir bedre både offensivt (fordi vi får flere løp inn i boksen) og defensivt (fordi vi har en arbeidssom indreløper) ved å bruke Roar på midten.
Laget mitt: Hirchfelt - Stoor, Basma, Koppinen, Dorsin - Strand, Tettey, Sapara - Konan (Storflor/Traore), Iversen, Braaten
Synes heller ikke det er noen grunn til at Traore skal være helt ute nå, etter å ha vært en av de beste i vinter. Med Vidar på benken har vi stopperbackup og da kan Traore iallfall bli med som innbytter. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 22.06.2007 22:21 Post subject: |
|
|
Sier meg 100% enig med siste skribent. Med Roar som indreløper får vi både mer offensiv kraft og deffensiv trygghet. Lille Per er blitt vel hauset i de siste kampene. Mot Odd ble han reddet av en scoring, utover det var det heller svakt. Så den kampen fra tribunen og må si jeg er skuffet over utviklingen han har hatt i år. Han mangler gjennombruddskraft og duellstyrke.
Stoor begynner etterhvert å få god dreis på høyrebacken, etter litt svak start. Deffensivt er han trygg, men er litt slurvete i den offensive oppbyggingen av spillet. Men han har godt tempo og god duellstyrke og det blir viktig mot Hoff og Edu. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 22.06.2007 23:09 Post subject: |
|
|
Backene er ikke så værst, synes det er langt dårligere i midtforsvaret...
Roar Strand skal selvsagt spille midtbane.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 24.06.2007 11:16 Post subject: |
|
|
i går bestilte jeg en billett til lyn-rbk, men har ikke fått noe bekreftelse  |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 24.06.2007 13:32 Post subject: |
|
|
Man får ikke alltid bekreftelse fra Kjernen lenger. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 24.06.2007 13:46 Post subject: |
|
|
må man betale på nettet? eller kan man vente til man kommer dit? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.06.2007 14:04 Post subject: |
|
|
Man betaler gjerne ved stadion, med mindre man får mail om annet. Ingen mail = betaling på stadion. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 24.06.2007 14:16 Post subject: |
|
|
syntes skjelbred skal få prøve seg jeg |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 24.06.2007 14:29 Post subject: |
|
|
På kjernen.com står det at man må forhåndsbetale billetten. Så da får du sikkert mail snart. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 24.06.2007 15:37 Post subject: |
|
|
For de som ikke rekker å forhåndsbetale vil det være mulig å kjøpe billetter i teltet også, men da er det førstemann til mølla.
Jeg antar at det ikke vil være noen fare om han ikke rekker. Det blir vel nok plass. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 24.06.2007 15:39 Post subject: |
|
|
det er jo litt dritt og da, vis man må ta en sjanse på og være først, og bare ta en sjanse på at man ikke får billett, tenk om man ikke får. stå ute hele kvelden! |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 24.06.2007 16:16 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne at det skal være problemer med billetter til en kamp mot Lyn på Ullevaal. Gjennomsnittlig er det ca 17000 ledige seter der når Lyn spiller.. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2007 16:21 Post subject: |
|
|
Tenkte på det jeg også. Jeg kjøper billett på stadion i morra. Nå skal jeg riktignok ikke stå i kjernen, så jeg regner med jeg har noen tusen seter å velge blandt.
Håper virkelig på en seier i morra, for nå har jeg ikke sett en seier live på aldri så lenge.
Så får vi håpe på Viking-seier eller uavgjort i Stavanger i kveld, slik at vi kommer opp i ryggen på Brann. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.06.2007 16:24 Post subject: |
|
|
pøsj, zorac. så mye for å få henge med meg!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2007 16:45 Post subject: |
|
|
Hehe! Skal se om vi ikke møtes over en pils på Klimt (eller hvor det blir) før kampen på Åråsen i September! Bare å se etter han med flippskjegg og pipe det!  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 24.06.2007 16:57 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke stå med Kjernen, Zorac? Det er der man virkelig møter likesinnede, og det er der du virkelig kan gi gutta støtte! |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.06.2007 17:18 Post subject: |
|
|
Strand er megadårlig defensivt. Jeg vet ikke hvor mange feilpasninger, dempinger og berøringer som går til motstanderen og resulterer i en livsfarlig sjanse eller mål. Dessuten er han klønete i taklingsarbeidet. Bruk han som indreløper, da han komme til sin rett. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.06.2007 17:47 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Hehe! Skal se om vi ikke møtes over en pils på Klimt (eller hvor det blir) før kampen på Åråsen i September! Bare å se etter han med flippskjegg og pipe det!  |
Jeg er sjeldent mye på pøbb før kamp. Drikker generelt lite før en match. Og er jeg på pøbb, så er det gjerne hjemmekamper i Trondheim, og da ofte på en annen pøbb enn mengden. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.06.2007 18:12 Post subject: |
|
|
Både Miika Koppinen og Per Ciljan Skjelbred ble skadet på den siste treninga før bortekampen mot Lyn. Dermed så Knut Tørum seg nødt til å vente med å ta ut laget.
Les mer: MÃ¥tte utsette laguttaket
Skjelbred blir sannsynligvis kampklar mens Koppinen må stå over pga. strekk. Tipper på følgende lag:
Lars Hirschfeld
Roar Strand - Vidar Riseth - Alejandro Lago - Mikael Dorsin
Marek Sapara - Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred
Øyvind Storflor - Steffen Iversen - Daniel Braaten |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 24.06.2007 18:24 Post subject: |
|
|
Da har vi nesten samme startoppstilling som i fjor høst. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 24.06.2007 18:25 Post subject: |
|
|
Riseth og Lago i midtforsvaret. Lukter baklengs.
Synes også det blir litt feil med Strand på høyrebacken når Stoor er friskmeldt. Strand kan ikke spille til evig tid, og det er viktig at Stoor får tid til å spille seg inn. Stoor er også tryggere defensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.06.2007 18:50 Post subject: |
|
|
Nano wrote: | Riseth og Lago i midtforsvaret. Lukter baklengs. |
Er du sikker på at Riseth + Basse eller Lago + Basse ikke hadde resultert i baklengs da? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 24.06.2007 18:58 Post subject: |
|
|
Jo, i grunn lukter all mulig kombinasjoner av våre nåværende stoppere baklengs.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.06.2007 19:03 Post subject: |
|
|
For øvrig sto Iversen og Braaten over treninga i dag fordi de fikk lov til å reise til Oslo allerede fredag. |
|
Back to top |
|
 |
|