English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Midtstopperne
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2005 10:30    Post subject: Midtstopperne Reply with quote

Riseth er en mann med stort hjerte for RBK og en trivelig kar, men jeg må rett og slett si at jeg i løpet av høsten har blitt luta lei den nonchalante spillestilen hans med balltap, slurv, dårlige langpasninger - og slette straffespark.

Samtidig ser jeg ikke helt hvordan han utfyller Kvarme. Mot Lyon viste Lago igjen at han holder et godt nivå, og foran 2006-sesongen håper jeg derfor at det er slepne Beto og hardhausen fra Uruguay som blir spilt inn som stopperpar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 07.12.2005 10:43    Post subject: Reply with quote

Noen som overhodet SÅ hva Kvarme drev med på BEGGE måla til Lyon?

Spissen stopper og begge gangene rusher Kvarme videre inn og markerer stolpen eller Espen Johnsen. Ikke vet jeg hvem av de...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 10:44    Post subject: Reply with quote

Helt enig at Lago skal få mer spilletid, men vi MÅ ha mer hurtighet bak der.. begge målene til Lyon og flere store sjanser kom rett og slett fordi Carew eller andre bare løp forbi.

Hva er alternativet for å få hurtighet?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.12.2005 10:47    Post subject: Reply with quote

Det er vel bare RBK-supportere som kan mene at Riseth er en trivelig kar. Den mannen har boka full av tjuvtriks, og jeg skjønner godt at resten av fotball-Norge misliker den mannen.
Personlig har jeg aldri vært noe særlig fan av han, spesielt pga de elendige fremspillene hans, men jeg må innrømme at han har spilt seg opp i høst (men det er kanskje en effekt av at hele laget har hevet seg), og at samspillet med Beto har funka bra. Likevel er jeg enig med deg, ut med Riseth inn med Lago!
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 10:49    Post subject: Reply with quote

Enig 2mas. Lago og Kvarme bør være stopperparet. Men Riseth gjorde det forsåvidt bra i går.
Men, straffespark synes jeg forsåvidt var et dårlig argument. De to siste sesongene er det vel få som har satt skikkelige straffespark i RBK, så Riseth skal ha ros for at han hvertfall tok ansvar når alle stod som kyllinger og så på hverandre.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2005 10:50    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Det er vel bare RBK-supportere som kan mene at Riseth er en trivelig kar.

He-he, gikk og tenkte på det samme her om dagen. Det er tidvis ille hvordan han oppfører seg. Men som amerikanerne sa i de kolde, hårde dager: "Han er en kjeltring, men han er vår kjeltring." Cool

trondh wrote:
straffespark synes jeg forsåvidt var et dårlig argument.

Det var en kødd - derav tankestreken.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 11:02    Post subject: Reply with quote

Noe som da rettferdigjør hvorfor Enga liker sine klyser?

"De er klyser, men våre klyser!"

Men har vi helt glemt Miika? Tror vi kommer til å se ham som stopper neste sesong.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2005 11:10    Post subject: Reply with quote

Miika vil jeg se som høyreback. Forsøket på å sparke ballen over sidelinja viser hvilket nivå Basma holder.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 11:11    Post subject: Reply with quote

Men er det ikke Hørmo som har påstått at han er bedre som midtstopper? Og hva med Robbie? Om vi ikke henter flere non-eu spillere så kan jo han prøves på høyre.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.12.2005 11:15    Post subject: Reply with quote

Quote:
Miika vil jeg se som høyreback. Forsøket på å sparke ballen over sidelinja viser hvilket nivå Basma holder.

Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2005 11:20    Post subject: Reply with quote

Skal ikke ta fra Basma all verdighet: Han har faktisk spilt overraskende bra i høst, men jeg ser mye heller at Koppinen spiller høyreback til neste år. Heller ikke Russell er noe dumt valg.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 11:25    Post subject: Reply with quote

Ingen som brydde meg om min bekymring..

Lago og kvarme har ikke nok tempo. Vi trenger desperat en stopper med høy maksfart og fortrinnsvis bra akselerasjon også. I dag har vi mange gode stoppere, men ingen som innehar den spisskompetansen (jada riseth er rask, men det er ikke hans forse)
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2005 11:36    Post subject: Reply with quote

Hvor kjapp er egentlig Miika? Har du peiling, TomH?
Back to top
Kamma!
Junior

PostPosted: 07.12.2005 13:10    Post subject: Reply with quote

Joachim Sørum er eliteseriens raskeste midtstopper, hvis det var noen som lurte Razz Løper 60 meter raskere enn Abiodun blandt annet.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2005 16:54    Post subject: Reply with quote

Jeg bryr meg sjelden om avisbørsene, men i dag må jeg si at jeg reagerer på Lago-slaktinga i VG. Han fortjente ikke 2 av 10 poeng, slik som avisa hevder. Når Ødegaard samtidig får 5, ble det bare dumt. Synes Adressa var mye mer rettferdig, med 6 til Lago og 3 til Alex.

Som sagt ikke mye å bry seg om, men slik slakting kan blende mange Uruguay-skeptikere.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 16:59    Post subject: Reply with quote

i Dagblade fikk han 6 og var RBK's beste sammen med Riseth..
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 17:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg bryr meg sjelden om avisbørsene, men i dag må jeg si at jeg reagerer på Lago-slaktinga i VG. Han fortjente ikke 2 av 10 poeng, slik som avisa hevder. Når Ødegaard samtidig får 5, ble det bare dumt. Synes Adressa var mye mer rettferdig, med 6 til Lago og 3 til Alex.

Som sagt ikke mye å bry seg om, men slik slakting kan blende mange Uruguay-skeptikere.

Ga VG Lago 2? Hvordan i all verden er det mulig? Han vant mange dueller, og ga juling dersom han tapte de. Var sammen Kvarme meget solid der bak. Joda, noen feil gjorde han. Og det gjorde også Beto, men 2? Det får da være grenser. Det er jo det samme som å si at Daniel ikke kom til målsjanser det.
Recon
Legende

PostPosted: 07.12.2005 17:53    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Ta vare på denne neste gang en gjøk kommer og bruker vg-snittet for å vise hvor god/dårlig en spiller er.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Storflor
Senior

PostPosted: 07.12.2005 18:04    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Koppinen og Lago blir vårt nye stopperpar etter hvert.

Angående fart, er ikke Lago egentlig ganske rask da?
Erik
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 18:08    Post subject: Reply with quote

Lago har det som skal til. Håper virkelig han spiller fast til neste år..

Riseth har vært en god man for oss, men ærlig talt. mellom hver gode passing er det 4 dårlige passninger, både langpassninger og passninger langs bakken(som skal et stykke) er alt for dårlig..!
Beto spiller jo ganske jevnt bra, så håper på han og lago i forsvar.

Må si at jeg ikke hvet hva Mika står for, hvor god han er. Fulgte ikke med han i tromsø, og her har han jo ikke spillt..
Back to top
KristerK
Senior

PostPosted: 07.12.2005 18:09    Post subject: Reply with quote

dorsin(ny?) - Lago - kvarme - koppinen(russel)

dorsin: han skjønner jeg meg ikke helt på. han kan spille strålende til tider, og virke som en meget kompetent kar, men i neste øyeblikk virke fullstendig ute av det, og så gjøre de værste jr.feil!

men jeg har sett en framgang på han nå i høst, og HÅPER han viser høgmo tilliten verdig og står fra i 2006!

lago: synes han gjør mer enn godkjent kamp igår.må huske på han ikke har spilt en kamp på gud vet hvor lenge!
han har styrke,tempo(ikke rask, men over gj.snitt vil jeg påstå) og virker som om han har ett fotball-hode. bare han får lært seg systemet og kjenne medspillerene bedre, så tror jeg han kommer veldig sterkt i 2006!
hømo MÅ drille han inn i forsvaret no i vinter!

kvarme: han er en solid stopper med allround-ferdigheter. men jeg må si at han så og si i hver kamp gjør 2-3 meget dårlige innvolveringer(plasseringer) som gjør at jeg er litt skeptisk. han er gammel også. jeg hadde likt VELDIG om rbk satset noen mill på å kjøpe inn en ung, fremandstormende midtstopper, som kan presse kvarme/lære av han, slik at vi har en arvtaker klar!

koppinen: har sett ALT for lite til han, i og med alle skadene, men tempoet virker ikke å være hans sterke side.. da tenker jeg på royal-league kampene jeg såg av han tidlig iår. der virket han MEGET treig!
men kansje han duger som høgre back?!

basma: skjønner meg ikke på han. han gjør enkelte fenomenale ting, men har en ALT for stor feilprosent. noe som irriterer meg grønn til tider!
toppen nådde igår da han skulle spille ut ballen da braaten var skadet. virket utrolig klomsete da han ikke fikk ballen ut, da han stod 2(!) meter fra sidelinjen!!!
han vil jeg ha ut av stallen! iallefall første 11-eren.

russel: nok en mann som har så og si vært skadet siden han kom! han har fart,styrke og ok teknikk, men jeg er meget skeptisk til han fotball-hode. plasseringsevne osv. tiden får vise om han blir frisk!

riseth: vanskelig å si. han har det inne, men har han i sine eldre dager tatt for lett på det?
han virker til tider veldig ukonsentrert(nonsjolant) og det irriterer meg!
men jeg mener på at vi skal ha han med videre, så får han vise høgmo at han VIL! for det er ingen tvil om at han har hjertet sitt i rette klubben, og hn vil og kan blø for drakta!
han er en god klubbspiller for oss!
Så stå på riseth! din tid er forhåpentligvis ikke over!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2005 19:36    Post subject: Reply with quote

- Lago har spilt hele veien, men da Bjørn Tore Kvarme ble frisk, og Vidar Riseth kom tilbake for fullt, ble konkurransen hardere. Han har helt klart vist kvaliteter, men må tilpasse seg soneforsvar, sa Høgmo til VG i oktober.

Synes fortsatt dette er en oppsiktsvekkende uttalelse. Var ikke konklusjonen til Perry i sommer at Lago var vant med soneforsvar fra Uruguay?
Back to top
Balder
Proff

PostPosted: 11.12.2005 20:00    Post subject: Reply with quote

Han mener sikkert at Lago kan soneforsvar - Bare ikke like bra som Riseth og Kvarme Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2005 20:15    Post subject: Reply with quote

Konspirasjonsteoretiker som jeg er, ser jeg uansett ikke bort fra at også Riseth har et av de berømte klippekortene. Cool

Jeg tror uansett at det var 1-4-tapet i Molde som felte Lago, som ble vraket foran neste kamp mot Odd. Ikke lenge før var jo alt rosenrødt for vår venn fra Uruguay: Høgmo har valgt stopperpar
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 11.12.2005 21:05    Post subject: Reply with quote

Nå skal det jo sies at forsvaret faktisk ble tett etter at Riseth kom inn for Lago, og Riseth har hevet seg i høst. Lago spilte godt mot Lyon nå sist og bør få sjansen til å spille seg inn neste sesong, han er jo en del yngre enn både Riseth og Kvarme,noe som taler til Lagos fordel. Det eneste problemet jeg kan se er at Kvarme tilsynelatende er førstevalget som midtstopper, og paret Lago/Kvarme mangler litt luftstyrke, det så vi vel blant annet i andreomgangen mot Viking tidligere i år. En mulig løsning kan kanskje være å flytte Kvarme ut på høyrebacken, syntes han gjorde en god figur da spilte der mot Vålrenga i Royal League i fjor vinter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb