| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 15.02.2007 14:08 Post subject: Rosenborg - VÃ¥lerengen |
|
|
vs.
- Steffen trener på sykkel i treningsstudio i dag. Han kan være klar til kampen mot Vålerenga lørdag, men spørsmålet er om det er hensiktsmessig at han spiller, sier Tørum.
Les mer: Steffen kan være tilbake lørdag |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 16.02.2007 12:32 Post subject: |
|
|
Lars Hirschfeld
Fredrik Stoor - Alejandro Lago - Koppinen/Nordvik - Mikael Dorsin
Roar Strand - Marek Sapara - Alexander Tettey
Mikael Jamtfall - Yssouf Kone - Abdoulrazak Traore
Intensjonene med å sette en 11-er har gått rett ut vinduet ser jeg. Som jeg ser det er det vel bare 2 utespillere som starter i den posissjonen de hadde forrige kamp. Man når det er sagt så synes jeg denne startoppstillingen ser meget spennende ut. Er faktisk nært opp til det jeg ville ha stillt med, så jeg er meget spent på hva de får til |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.02.2007 12:49 Post subject: |
|
|
Sapara sentralt igjen ja. Glimrende!
Er Riseth skadet eller noe? Tørum signaliserte jo at Riseth ville bli mannen som skulle bli satset på som sentral midtbane? |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.02.2007 13:02 Post subject: |
|
|
Hvor mange er det egentlig han har signalisert i den rollen nå? Traore, Konan, Sapara, Riseth - det neste blir vel Solli?
Fast førsteelver ja... Ja jøss _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 16.02.2007 13:05 Post subject: |
|
|
| Det er vel Riseth, Tettey og Sapara som har vært aktuelle fra Tørums side, og fremdeles er det i varierende grad. Andre har vært aktuelle i en offensiv sentral rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 16.02.2007 13:19 Post subject: |
|
|
| Synes Tørum virker som en like stor flip-flopper som Høgmo. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.02.2007 13:41 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er fornuftigt det Tørum gør. Forsvaret er stort set indtagt, bortset fra at Stoor er kommet ind på højreback, hvilket er meget naturligt.
Spillere som ikke præsterede i sidste kamp(Riseth og Skjelbred) er forvist til bænken, og spillere som præsterede(Sapara og Tettey) er kommet ind i stedet. Iversen spiller af gode grunde ikke og Jamtfall får chancen til at vise sig frem.
Alt i alt synes denne opstilling er spændende. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.02.2007 14:11 Post subject: |
|
|
| For et bedritent midtstopper par, nå får de se og hente en forsterkning i forsvaret. Holder ikke med Lago og en junior. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.02.2007 14:11 Post subject: |
|
|
Det er superjevnt på midten til Rosenborg. Ikke uventet at det blir utskiftninger. Dessverre har jeg også merket meg at Skjelbred ikke har spilt superbra i de to kampene jeg har sett i år.
Moro at Jamtfall får sjansen. Spesielt siden Solli spilte dårlig mot Brann. Solli var vel kanskje den eneste på laget mot Brann som spilte rett og slett dårlig.
Interessant også at Lago begynner å besitte fast plass i midtforsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.02.2007 15:41 Post subject: |
|
|
Forsvarsspill handler så mye om å kjenne hverandre. Da blir de ikke avslørt på fart i like stor grad. Jeg kan være enig i at vi gjerne skulle hatt en betydellig raskere spiller i midtforsvaret, men alt i alt er vi vel styrket med en slik lagoppstilling kontra i fjor, da vi slapp inn mindre mål enn på mange år.
Laget er jo veldig ungt nå da, og det faller nok en del gamlehjemspåstandere landet over litt tungt for brystet. Heldigvis drar Roar snittet opp et par år
Det viktigste framover blir å samkjøre de fire bak og bestemme seg for en fast midtbanesentral. De andre posisjonene er det ikke like katastrofe at vi rullerer en del på. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 16.02.2007 15:45 Post subject: |
|
|
| Veldig uenig i det siste du skrev der. Det er jo nettopp framover på banen det er så viktig å få samkjørt folket. Det er det som har satt RBK over de andre lagene før om årene. Uten samhandling er vi også¨bare en gjeng talentulle spillere med høy lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.02.2007 15:51 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | For et bedritent midtstopper par, nå får de se og hente en forsterkning i forsvaret. Holder ikke med Lago og en junior. |
Nordvik er ikke junior lenger, loko. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 16.02.2007 16:05 Post subject: |
|
|
Tror det var Recon som tidligere skrev at det er greit å eksperimentere med laget (les: sentral midtbane), men at man ikke trenger å annonsere det i media hver eneste gang, for så å forandre mening før artikkelen har kommet på trykk. Sier meg svært enig i dette. De fremtår som klønete amatører slik de driver på nå. Det hele er svært enkelt: hold munn frem til avgjørelsen er tatt.
Som andre har vært inne på ser dog lagoppstillingen meget bra ut denne gangen, hvis man ser bort i fra at vi mangler kvalitet i midtforsvaret. Hele Lago prosjektet er bortkastet tid synes jeg. Ja, folk bør få en fair sjanse, men den er allerede brukt opp for hans vedkommende. Fyren gjør relativt ofte merkelige ting som RBK kommer til å få betale for, med renter, hvis han skal spille. Her er det snakk om å stikke fingeren i jorda og innse at vi trenger en ny spiller. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.02.2007 16:12 Post subject: |
|
|
| Riktig nok, hvis vi hadde hatt noen andre enn Basma og Kvarme til å ta over plassen til Lago så hadde de hatt råd til det. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.02.2007 16:13 Post subject: |
|
|
| ARIS wrote: | | joko- wrote: | | For et bedritent midtstopper par, nå får de se og hente en forsterkning i forsvaret. Holder ikke med Lago og en junior. |
Nordvik er ikke junior lenger, loko. |
Selvom han er tatt opp i stallen så bør han regnes som en junior på dette nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.02.2007 21:56 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Fast førsteelver ja... Ja jøss |
Det han har sagt er vel noe slik: "Fra La Manga og utover skal vi sette sammen og trene inn en fast ellever."
Altså: til nå har det vært mye eksperimentering.
Men allikevel, selv om man jobber med fast ellever dukker det jo opp skader og slikt ... |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.02.2007 19:49 Post subject: |
|
|
| Yssouf Kone scorte nettopp, men ble avblåst for offside... |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 17.02.2007 19:51 Post subject: |
|
|
Er det noen som ser kampen her?
Utrolig lavt nivå, fra begge lag. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.02.2007 19:53 Post subject: |
|
|
| adressa.no wrote: | | Det har vært stor RBK-dominans de siste minuttene. Marek Sapara fungerer godt i anker-rollen. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.02.2007 19:57 Post subject: |
|
|
Ronny Johnsen mestvinnende? Hahaha...
Ja, han har vunnet CL, men Roar topper nok den lista. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 17.02.2007 20:00 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | adressa.no wrote: | | Det har vært stor RBK-dominans de siste minuttene. Marek Sapara fungerer godt i anker-rollen. |
 |
Synes han ligger litt for lavt. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 17.02.2007 20:04 Post subject: |
|
|
Det er pga vi har håpløse midtstoppere, som har intern konk å spenne ballen høyest og lengst, så han må ned å hente den.
Kone og Sapara er vel de eneste som har klart seg ok.
Jeg har ikke sett noe til Stoor, Traore, jamtfall m.f. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.02.2007 20:04 Post subject: |
|
|
| Stor VIF-sjanse, men Hirscheld varter opp med en feberredning. |
|