English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vegard Skogheim
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Solo
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 12:03    Post subject: Vegard Skogheim Reply with quote

Hva trur dere http://www.fxt.no/tippeli...797973.ece
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2006 12:05    Post subject: Reply with quote

Kanskje det betyr at han er tiltenkt rollen som spillerutvikler etter at Nordsteien tar over Ranheim?
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 09.11.2006 12:18    Post subject: Reply with quote

Dette er gode nyheter, uansett hvilken rolle Skogheim er tiltenkt. Han er meget dyktig i offensiv samhandling i 4-3-3.

Ser på dette som meget positivt, men er redd for at han istedet velger å være hovedtrener i f.eks Ham-Kam. Selv om de ikke har gitt ham noe tilbud enda, så kommer det nok.
jarln
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 13:21    Post subject: Reply with quote

Skogheim er mer enn velkommen.. skjønner egentlig ikke hvor KIL ikke ville fornye kontrakten hans.. mannen har egentlig stått for mirakler i en liten by med minimale midler til rådighet! Bare å holde KIL i divisjonen er egentlig bra og når man i tillegg har klart kvalik til eliten ett år og fått med seg en respektabel plassering i år, viser det at han kan sine saker.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2006 13:31    Post subject: Reply with quote

Originalsaken: Skogheim RBK-aktuell
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 13:46    Post subject: Reply with quote

Jeg husker et par avisintervjuer på slutten av 90-tallet der han snakka om at han angra bittert på at han sa nei til oss mens han hadde sjansen. Skogheim vant vel aldri noe som spiller, gjorde han vel? Det nærmeste var vel da han var med på å ryke i semifinalen med Viking i 97, etter å ha slått oss i kvarten på Lerkendal. Tror nok han vil vurdere interessen fra oss seriøst.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 13:54    Post subject: Reply with quote

Skogheim vant vel aldri noe nei.
Men han er vel egentlig Mr. Ham-Kam da. Tror nok han er både smigret og interessert i en RBK-jobb, men hvis han blir tilbudt jobben i Ham-Kam havner han nok der.

EDIT: Var det ikke i kvartfinalen den berømte vinkelbøylen nektet Roar Strand utlikning på Briskeby også da. Da har han vel en semi med Ham-Kam også.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 13:58    Post subject: Reply with quote

Jo, var vel i 89, det? Var det ikke Viking - Molde som gikk til omkamp i finalen da?

Vil tro Skogheim spilte da også, ja.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 16:10    Post subject: Reply with quote

Husker jeg var på en eller annen fotball-leir der Vegard Skogheim var en av trenerne. Selv om jeg var ganske ung og Skogheim fremdeles var aktiv, lærte jeg masse av fyren og han ble favorittspilleren min en periode etterpå. Håper han kommer til Rosenborg, virker som om han er flink til å utvikle spillere også utover min nokså begrensede erfaring :)

En tur til Ham-Kam er nok mer sannsynlig, og vil antageligvis resultere i et direkte opprykk med et mer offensivt og spillende lag. Dette er jo også positivt for norsk fotball, så det er en vinn-vinn situasjon.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 16:18    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:
Skogheim er mer enn velkommen.. skjønner egentlig ikke hvor KIL ikke ville fornye kontrakten hans.. mannen har egentlig stått for mirakler i en liten by med minimale midler til rådighet! Bare å holde KIL i divisjonen er egentlig bra og når man i tillegg har klart kvalik til eliten ett år og fått med seg en respektabel plassering i år, viser det at han kan sine saker.

Jeg har familie like ved Kongsvinger. Der hadde man ambisjoner om å komme blant de 3-4 beste. Noe de viste at de var gode nok til for et par år siden. Men det var ikke bare KIL som ville avslutte samarbeidet. Begge parter var enige. Jeg tror uansett at Skogen kan tilføre RBK noe. Er det spillerutvikler han er tiltenkt rollen som? Men han velger nok Ham Kam.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 17:54    Post subject: Reply with quote

En ting er å ha ambisjoner om å bli blandt de 3-4 beste, en annen ting er å få det til med de resursene man har Smile Er nok endel klubber som har de ambisjonene i både TL og Adecco.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 17:57    Post subject: Reply with quote

KIL har helt klart en god nok spillerstall til å hevde seg i AL Wink
longns
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 18:09    Post subject: Reply with quote

KIL har blant de laveste budsjettene i AL.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 09.11.2006 18:11    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
KIL har helt klart en god nok spillerstall til å hevde seg i AL Wink

Det har de nok ikke nei. Jeg bor 20min unna Kongsvinger og følger med og er på et par kamper i løpet av året. I tillegg kjener jeg mange som følger laget tett, og her så er det svært få som skjønner hvorfor Skogheim ikke fikk fortsette.

Grunnen er at han krevde en lengre kontrakt og større budsjett, slik at ambisjonene skulle samsvare med satsingen. Det kunne ikke styret gi ham, dermed ble de enige om å avslutte arbeidsforholdet.

Som sagt, meget synd for KIL, som jeg tror kommer til å rykke ned i løpet av de 2 neste sesongene, med mindre noe drastisk skjer.

De har en meget tynn stall, i tillegg til at de mistet sine viktigste spillere foran denne sesongen i Jakko Nyberg, Einar Kalsæg og Espen Nystuen. Derfor tror jeg de rykker ned hvis de ikke for tak i noen kvalitetsspillere, samtidig som de må holde på de som er der fra før.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 19:12    Post subject: Reply with quote

Du bor ikke tilfeldigvis på Skarnes gjør du? Leser du Glomdalen forresten? Av de jeg har snakket med der borte (det er en del) var ikke de kjempe fornøyde med Skogen.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.11.2006 22:03    Post subject: Reply with quote

Kan ikke forstå hvor han ellers skal bo, i hvert fall. Ikke så lenge han bor innefor landegrensne må det vel nesten være Skarnes hvis det tidsperspektivet er korrekt.

Jeg bodde tross alt på Skarnes i et år selv, så jeg bør vite hva jeg snakker om. Razz

Men dette er kraftig o/t. Skal jeg pense inn på skaen igjen, så må jeg si at også jeg er svært til at Skogheim evt. utfyller trenerapparetet på Brakka.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 22:47    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Kanskje det betyr at han er tiltenkt rollen som spillerutvikler etter at Nordsteien tar over Ranheim?

Skal Nordsteien trene Ranheim? Det hadde jeg ikke fått med meg.

Ja Skogheim tror jeg kunne ha passet meget bra som utvikler i Rosenborg. Tror ikke han får trener jobben i Ham Kam. De sier Arne Erlandsen har en spillestil som passer bedre, ergo laaaaaaange baller fremover. Bra at Ham Kam rykket ned. Forbanna høkkert lag.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2006 22:59    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bestemt, nei. Han er bare nevnt som en het kandidat.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 10.11.2006 02:58    Post subject: Reply with quote

Tiipper han er tiltenkt jobben som hovedtrener i Ranheim, i nært samarbeid med Skammelsrud, Ingebrigtsen, og Nordsteien.
En ressurs som kommer til å løfte RBK over tid. Tommel'n opp! Mulig at han er også tiltekt jobben som spillerutvikler Cool Men han ender nok opp som Hamkam-trener.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2006 20:24    Post subject: Reply with quote

NRK-sporten: Erlandsen tar etter all sannsynlighet over HamKam.

Da blir det kanskje Skogheim på oss, for han ville heller hit enn Raufoss.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 11.11.2006 01:15    Post subject: Reply with quote

Håper det samme. Skogheim, sammen med resten av de kvalitetene som er der fra før, kommer til å gi RBK det komplette trener/støtteapparatet Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.11.2006 14:11    Post subject: Reply with quote

Nå som Brutter'n drar til Ranheim er jobben som hovedtrener for juniorerne plutselig ledig. Antar Skogheim får denne stillinga.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 13.11.2006 01:32    Post subject: Skogheim hjem i all hast... Reply with quote

Iflg. FXT har Skogheim nå avsluttet "ferien" etter 3 dager med telefonterror fra presse, klubber og andre. "Dummeste jeg har gjort er å legge ferien til uka etter fotballavslutninga", sier Skogheim.
Tyder på at han må hjem for å sortere ut tilbudene. Hadde gjerne sett Skogheim i tospann med Bent S. Skogheim har et meget godt rykte i Kongsvinger, selv om det ble bestemt at han ikke skulle fortsette i KIL.
Antar at Skogheim ser for seg nye utfordringer og at RBK ´s juniorsatsing ikke er mindre fristende enn å ta over "pælmelaget " Ham.Kam. Der vil vel Arne Erlandsen gjøre en "bedre" jobb med sin fotballfilosofi. Skogheim er en tilhenger av 4-3-3, Kamma spiller 4-4-2 med dagens spillermateriell. Håper at Skogheim tar til fornuften nå og kommer til Trondheim. Velkommen skal han være..
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2006 14:30    Post subject: Reply with quote

Skogheim takket heller ja til jobben som spillerutvikler i HamKam Confused
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2006 14:34    Post subject: Reply with quote

Han er vel hjemmekjær; bor på Hamar.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb