View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 10.08.2003 15:58 Post subject: nye spillere! |
|
|
Noen som har synpunkt på de nye spillerne RBK har kjøpt i år ?
mener torjus har vært en katastrofe, og Ståle "tværsover" er mye bedre! men solli har vært over all forventning, og bare målet på 1.laget mangler!
noen andre som har synspunkter ?  |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 10.08.2003 18:19 Post subject: |
|
|
Hansen trenger litt tid på seg... Føler det er liten vits til å gå kritisk ut mot han enda! Solli fant seg raskere til rette, ser bra ut foreløpig men det kan fort endre seg... |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 11.08.2003 01:00 Post subject: |
|
|
det er mulig, men det han har prestert til nå (så ikke kampen i dag) holder ikke mål
men har også tro på at han kan komme til å bli god når han får litt tid på seg =) |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 12.08.2003 11:08 Post subject: |
|
|
Ser at flere aviser "skryter" av hanseeeeen, men jeg synes ikke at han holder mål. Telte 5-6 til dels grove feilpasninger på søndag. Riktignok redddet han et mål til skiklubben, men totalt sett synes jeg han var alt for dårlig.
Solli derimot, har jeg stor tro på vil bli KONGE i RBK-drakta! |
|
Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 12.08.2003 12:54 Post subject: |
|
|
å kalle Hansén en katastrofe er vel å ta i.
Han har ikke vært særlig god, enig der, men han blir...
Og når det gjelder Solli, han bli Norges Beste Fotballspiller!
PUNKTUM |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 13.08.2003 13:51 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg YNGVE87 om at Solli vil bli Norges beste midtbanespiller.
Men jeg er serdeles skuffet over Torjus Hansèn. Ståle overgår han på alt, akkurat nå. _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.08.2003 18:39 Post subject: |
|
|
Akkurat nå ja. Men jeg tror nok at Torjus vil overgå Ståle etterhvert som han har funnet seg til rette. Det skal jo tross alt ikke SÅ mye til. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 19.08.2003 20:09 Post subject: |
|
|
det skal tross alt ikke så mye til, joakleis???
Ståle har vel vært tippeligaens beste og en av rbk's klart beste spillere i år da... |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.08.2003 13:12 Post subject: |
|
|
Ja, i år har han vært unormalt god. Men generelt sett synes jeg ikke nivået på Ståle er så veldig høyt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 22.08.2003 08:11 Post subject: |
|
|
Det kan da ikke være så vanskelig å se at Ståle går flere ganger utenpå Torjus NÅ.
Ståle har vel vært den største overaskelsen i år av de etablerte spillerne.
La det ikke bli slik at en nyinnkjøpt spiller fortrenger en etablert, uavhengig av form !! _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.08.2003 13:19 Post subject: |
|
|
I helgen tror jeg at jeg hørte/leste at Hareide & co skulle revidere strategiplanen for RBKs videre satsing. ("Tror", fordi jeg har ikke funnet noe om det på nettet i etterkant, men det foresvever meg at det var i en av riksavisene. Eller var det på TV.)
Hareide antydet at han ønsket forsterkninger på et par-tre plasser. Hmm. Høres spennende ut.
Er det egentlig noe poeng å handle mer - da blir jo RBK enda mer overlegne i Tippeligaen, og det blir enda mindre spennende???
Det driter vi i, for ikke å snakke om at vi elsker det.
Men hva er det egentlig som må forsterkes, med den stallen vi har nå? Hm.
Alltid interessant med spisser som skårer masse mål, men å finne noen som er bedre enn de vi har blir sikkert for dyrt - hard konkurranse der...
Men kanskje det vurderes spillere som etterhvert kan erstatte Erik og Ørjan? Eller kan det vente enda et år eller to? Jan Gunnar ser i alle fall ut til å bli en god erstatter for Roar. Kanskje Martin Andresen på sikt kan erstatte Ørjan... imponerende kamp mot Skottland, og samspillet med Basma satt bra. Hoftun-erstattere vokser ikke på trær. Mulig Brede Bomhoff fra farmerlaget vårt i Grenlandsdistriktet er verdt en nærmere titt? (Men han kan vel ikke sies å være en reell forsterkning i første omgang.)
"Raske vinger og angripende sidebacker", er det ikke et prinsipp som høres omtrent sånn ut? Kanskje det er i denne kategorien Hareide tenker?
Har ikke sett stort til Blixt denne sesongen. (Nå har jeg ikke sett ham så mye tidligere sesonger heller.) Ikke god nok til å utfordre Basma? På venstre er det i alle fall handlet inn, selv om Hansén ikke har vist/fått vise mye. Ståle er jo fantastisk for tiden ("en god oldboys-utgave av Roberto Carlos", som det sto i en avis). Nåja, Hansén slipper vel til etterhvert. Blir Heggem friskt, ved et mirakel?
Er Brattbakk, Morten Knudsen, Storflor, George & Uheldige Enerly godt nok utvalg av raske vinger? Vel, jeg skulle gjerne hatt en ny Mini... og en skadefri Enerly... Eller Kopteff? PÃ¥l Strand?
Og Daniel Braathen, hvor passer han inn?
Pa Modou-Kah, derimot, trengs i VIF når de skal spille byderby mot Lyn i første divisjon til neste år.
Ellers trenger vi folk med gode langskudd. Eggen snakket om det, mener jeg å huske. Gjør angrepsspillet mer uforutsigbart. Runar Berg og Skammelsrud var eksponenter for det. Ståle ser ut til å være dagens mann. Litt usikker på hvilke andre i laget som kan dælje til fra 25 meter i ny og ne. Enerly. Winsnes. Solli? Christian Flindt Bjerg, David Hanssen og Per Egil Swift skårer mye til å være midtbanespillere, men de vil vi vel ikke ha. La oss heller kjøpe Michael Ballack. Eller Olofinjana?
Spekulasjoner er herlig. HÃ¥per det kommer flere rykter. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.08.2003 10:29 Post subject: |
|
|
Det kunne kanskje være en ide å pøse ut et antall millioner på en spiss som skårer oftere på sjansene sine allikevel. Litt mer effektivitet hjemme mot La Coruña ville vært en stor forskjell.
På den annen side var vel sjansefordelingen noenlunde lik for de to kampene under ett, og Deportivo fikk bare ett mål, ikke så veldig mye mer effektivt.
"Vi leter først og fremst etter forsterkninger fremover", sa Bratseth. Jeg gleder meg allerede. |
|
Back to top |
|
 |
Emb84 Junior
|
Posted: 17.09.2003 13:43 Post subject: |
|
|
Leste at Hammarby har nektet sitt store vingtalent Kennedy Bakiricoglü(23) spilletid fordi kontrakten hans straks går ut, og han nekter å skrive en ny.
Han kan brukes som ving på begge sider i anrepet og har tre landskamper for Sverige...burde vel være interessant?
Hva med å la han få et par treninger???  |
|
Back to top |
|
 |
Emb84 Junior
|
Posted: 17.09.2003 13:43 Post subject: |
|
|
Leste at Hammarby har nektet sitt store vingtalent Kennedy Bakiricoglü(23) spilletid fordi kontrakten hans straks går ut, og han nekter å skrive en ny.
Han kan brukes som ving på begge sider i anrepet og har tre landskamper for Sverige...burde vel være interessant?
Hva med å la han få et par treninger???  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.09.2003 14:23 Post subject: |
|
|
Kennedy spiller da fast (ennå) han, da... Jeg så Hammarby - Djurgården på Canal+ ZAP i går, og der var han til tider meget god - burde ha scoret. |
|
Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 17.09.2003 14:34 Post subject: |
|
|
Å kjøpe kantspillere nå synes jeg egentli bare er tull...
Harald er fast på venstre, og Storflor, Karadas og Enerly er mer enn godt nok på den andre siden...
MEN, jeg synes vi burde invistert i en ny midtspiss...
Verken Frode eller Azar er helt gode nok i Europa, de har bare en god kamp nå og da...
Og Frode spiller ALDRI en gått på landslaget...
Disse spillerne blir bare gode nok for TL, skal vi hevde oss i europa må vi ha en klassespiss... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.09.2003 18:17 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Kennedy spiller da fast (ennå) han, da... |
Var litt dårlig oppdatert i ettermiddag. Her er siste nytt: Hammarby stänger av Kennedy |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 17.09.2003 23:04 Post subject: |
|
|
Yngve87 wrote: | Å kjøpe kantspillere nå synes jeg egentli bare er tull...
Harald er fast på venstre, og Storflor, Karadas og Enerly er mer enn godt nok på den andre siden...
|
Jeg mener vi bør bruke Storflor på venstre der han hører hjemme, eller kjøpe en ny venstreving! Harald holder ikke evig han heller!! _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
heineken Junior
|
Posted: 18.09.2003 12:18 Post subject: |
|
|
Helt klart, vi trenger en ny spiss i Rosenborg. Frode Johnsen var god for Rosenborg i vår, men da spilte han midtbane. Hvis han skal være i Rosenborg er det der han bør spille og ikke i angrep. Der blir han altfor treg. Han klarer sjelden eller aldri skape noe selv med ballen. En spiss skal være farlig når han er nesten helt ved sidelinjen nede ved cornerflagget. Det er ikke Frode Johnsen.
Når det gjelder Kennedy B. så er det bare å sende over et kontraktsforslag til ham så raskt som mulig. I og med at kontrakten hans går ut nå til jul ut ifra det jeg har fått med meg, så er det bare å kjøre på. Ikke gjør slik som i fjor med Mattias Johanson, der de sa han kunne bare ringe på. Det holder ikke i lengden. |
|
Back to top |
|
 |
Emb84 Junior
|
Posted: 19.09.2003 10:35 Post subject: |
|
|
[å kjøpe kantspillere nå synes jeg egentli bare er tull...
]
Harald Brattbakk og Dagfinn Enerly er ikke akkurat unggutter, og Enerly har jo omtrent bosted på Rosenborgklinikken. Når i tillegg Karadas er meget svak med ball i bena på internasjonalt nivå, og Storflor forsatt er noe ustabil mener jeg definitivt at RBK defintivt trenger en ny ving. Enerly er etter min mening den eneste som kan måle seg med vingtyper som Jan Derek Sørensen.
Spillet har til tider vært fint i år, men bredden har ikke blitt utnyttet på samme måte som på 90-tallet med Kent Bergersen, Mini og Jan Derek Sørensen.
I det lange løp tror jeg klubben bør satse på en spiss som kan prestere på høyt plan(som vel egentlig bare Rushfeldt og Carew har gjort over tid), en ving og en sentral midtbanespiller som igjen kan sette Ørjan ut dit han er best (som indreløper).
Men dette blir jo selvsagt veldig subjektivt.
[/quote] |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.09.2003 16:23 Post subject: |
|
|
Nå får vi jo sikkert Braaten etter sesongen. Aner ikke helt hvor han passer inn han, men han blir (nesten) garantert veldig god (hvis de bare tør å bruke han, gjør de ikke det har han det MYE bedre i Skeid), da trenger vi strengt tatt ikke Kennedy Bakircioglü. En midtbanespiller til bør vi definitivt ha, og som du sier, helst en som kan ta ørjans plass sentralt. Midtstopper MÅ vi ha. Hvis vi igjen skulle oppleve en situasjon som mot Odd, kan vi ikke vurdere det å sette Frode Johnsen ned som stopper. For det er han så absolutt ikke. Karadas er sånn på grensa (dvs kan brukes i absolutt nødsfall) og med Høyem på lån i Molde bør selv Ola og Åge se at en stopper er nødvendig.
Og da står vi til slutt igjen med en tredjekeeper.
Jaja, kanskje må vi vurdere en ny ving ala Mini/Kenta/Derek _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 25.09.2003 15:04 Post subject: |
|
|
Harald og Dagfinn er kanskje ikke unggutter, men de holder på minst et par år til, og jeg vil ikke se Daniel Braaten på benken i 2 år... Skjønner?
Forresten Mads, har ikke Storflor snart overbevist deg om at han kan spille høyrekant? Han er jo tross alt høyrebent, selv om f.eks Harald er høyrebent og spiller venstrekant... |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 01.10.2003 17:35 Post subject: |
|
|
Ser at Lens har tenkt å kjøpe Daniel Braathen og Daniel Fredheim Holm med ett bud som er over 3 ganger større enn rosenborgs. Rbk må sette inn støtet å prøve å få kjøpt dem med en gang, viss ikke forsvinner de med stor sannsynlighet til ett middelmådig lag i frankrike. Tror heller ikke att det økonomiske vil vere ett problem her. Bare å tilby skeid en viss prosent av vidresalg på spillerne, så bør det gå. Vi helst ha Danielene til lerkendal så fort som mulig. Noen synspunkter på dette? |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 01.10.2003 21:00 Post subject: |
|
|
Skeid må for Guds skyld ikke finne på å selge to uslipte juveler som Daniel og Daniel til et lag som Lens!!!
Dessverre kommer de nok til å gjøre det, hvis ikke Rosenborg henger seg på, og viser oppriktig interesse for de. I hvert fall Braaten.
Jeg tror både Braaten og Fredheim Holm ikke vil tjene på å gå til fransk fotball allerede. Mange vil kanskje trekke frem J.A. Riise da, men det er noe helt, helt annet. Det er like stor forskjell på Riise og Danielene som på Monaco og Lens. Og jeg mener det er stor forskjell.
Nei, for Guds (og alle andres) skyld, selg Braaten til Rosenborg! _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 02.10.2003 00:21 Post subject: |
|
|
Tror heller ikke Fredheim Holm vil tjene på å gå til RBK nå... |
|
Back to top |