English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Siri Marte Hollekim
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JellyFish
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 18:34    Post subject: Siri Marte Hollekim Reply with quote

Helt fersk nyhet

- Jeg føler meg priviligert som får anledning til å være med på dette og gleder meg veldig, sier Hollekim til www.rbk.no.

---

Hollekim har akademisk bakgrunn fra Norges Toppidrettsgymnas, Høgskolen i Oslo, og forventer å fullføre en mastergrad i treningsfysiologi ved NTNU, Trondheim, i løpet av våren 2006. Hun er fra før autorisert fysioterapeut.

Hollekim har en svært variert bakgrunn innen toppidrett. Hun har vært landslagsutøver innen judo, har erfaring fra fysioterapipraksis ved NTG i Bærum, og vært involvert i toppidrettsrelatert arbeid gjennom engasjement ved Mensendieck Klinikken Fysioterapi AS i Oslo. Hollekim har hatt direkte innblikk i fotballspesifikk trening gjennom NTG og som fysioterapeut for Røa Fotballs elitelag.

Spennende å se hvordan laget takler damen;)

Last edited by JellyFish on 09.12.2005 19:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Balder
Proff

PostPosted: 09.12.2005 18:38    Post subject: Reply with quote

Tror gutta godt kan ha godt av å ha ei dame med autoritet på treningsfeltet. Skal det først være slik, tror jeg Rosenborg er den klubben som kanskje takler det best, men det gjestår å se Smile

Velkommen er hun hvertfall Tommel'n opp!
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 18:45    Post subject: Reply with quote

Hun kan i hvert fall sparke fra seg:
Hun har vært landslagsutøver innen judo

Liker også at hun har store mål fremfor seg
"- Jeg tar sikte på å være meget tilstedeværende i den daglige fysiske treningen. Og når Tippeligaen starter skal spillerne være sterke - fra innerst til ytterst, sier Hollekim."

You can talk the talk but can you walk the walk?

La oss håpe det.

Spesielt er jeg spent på hvordan Braaten blir med en slik trener.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 18:54    Post subject: Reply with quote

Vil si Grattis, og Velkommen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Balder
Proff

PostPosted: 09.12.2005 19:00    Post subject: Reply with quote

Noe sladder:

Da hun var 17 var hun med i en dramatisk bilulykke som hun i ettertid slet med. I 2003 ble det laget en dokumentar om veien hennes gjennom dette på Faktor, NRK. Jeg kan ikke finne den eksakte dokumentaren, men litt får en med seg gjennom artikkelen:

Hun kjørte langs en ulykkesbelastet vegstrekning da minner fra fortiden plutselig innehentet henne. Siri Marte Hollekim (26) hadde ei dramatisk bilulykke bak seg, og ni år seinere gjør dette hverdagen vanskelig å takle. Hun tar kontakt med psykolog Tormod Rimehaug via e-post, og plutselig er de i en dialog som hjelper henne videre.

Terapi på m@il
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 19:21    Post subject: Reply with quote

Sjå der
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 19:23    Post subject: Reply with quote

skulle akkurat til å poste samme bilde.. dama ser jo bra ut!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.12.2005 19:27    Post subject: Reply with quote

Virker ut som om hun driver/har drevet eget firma: Hollekim Mensendieckfysioterapi
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JellyFish
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 19:28    Post subject: Reply with quote

Hehe, tenkte jeg det ikke:P

Hadde faktisk øynene festet til rbk.no i det sekundet de la ut nyheten. Det var artig;) Var derifra snar med å legge den ut her.

Håper damen virkelig kommer da, og ikke sier "ja takk" først, for så si nei..Lite trolig at det skjer igjen, men allikevel Mad
Balder
Proff

PostPosted: 09.12.2005 21:07    Post subject: Reply with quote

Prøv å få et intervju med henne da, Thomas Smile Et spent på hvem dette er og hvordan hun tenker... Tror hun kan være av stor betydning.
Nummeret finner du nok selv, men du kan få det på PM om du ønsker.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 21:29    Post subject: Reply with quote

JellyFish wrote:

Spesielt er jeg spent på hvordan Braaten blir med en slik trener.

Var det første jeg tenkte også, Braaten og Solli tror jeg kan nytte ekstra godt av denne dama med tanke på deres styrke fra før. Helstad lurer også litt i bakhodet, samt at hun nok kan ha god innflytelse på PCS når han kan starte med trening igjen.
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 09.12.2005 22:12    Post subject: Reply with quote

Hadde vært interessant å visst litt om hvilken treningsfilosofi hun står for, men ettersom hun tar mastergraen sin ved NTNU er det kanskje lov å håpe på at hun har blitt påvirket av Hoff&Helgeruds mye omtalte metode.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 22:31    Post subject: Reply with quote

Det er korekt som du skriver at Siri Marte Hollekim var med i en ulykke,hun ble visst brannskaddet i hodet,mens hun gikk skole i Australia,så langt jeg husker. Hun har flere gullmedaljer fra NM i Judo.. Hun giftet med Lasse Øyahals (verdaling), for noe år tilbake.. Hun er veldig trivelig og kunnskapsrik, så hun blir nok en bra tilvekst for støtteapparatet i Rosenborg.. Og nå som John Arne Riise har visst nok funnet seg ei dame(John Arne Riise bekrefter overfor Se og Hør at han har funnet tonen med Veronica Leni Hansen), så får vel mobilen til Siri Marte et normalt liv, skjønt Siri Marte er penere enn Synøve Svabø
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 09.12.2005 23:23    Post subject: Reply with quote

Kanskje jeg følger dårlig med, men hva har J.A. Riise med dette å gjøre?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 10.12.2005 00:11    Post subject: Reply with quote

Hmm, vetike om hun byjenta er disiplenert og streng nok.. Ville heller ha sett en hardbarka nordlæning..
Rutinert

PostPosted: 10.12.2005 00:31    Post subject: Reply with quote

Byjenta?Fra Verdal?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.12.2005 00:37    Post subject: Reply with quote

Siri Marte er egentlig fra Verdal. Som jeg er. Jeg vil tro at hun er både dispilinert og streng nok. Jeg mener å huske at Siri Marte holdt på i rundt 50 kg klassen i Judo, og for å holde vekten, i tillegg til bygge litt muskler, så må enn være disipinert og streng med seg selv. Jeg tror at RBK har fått tak en skikkelig gullbare her. Jeg stiller meg mer tvilende til spillernes disipin og evne til å høre etter henne. Jeg vil hun vil fokusere på kosthold,trening og hvile. Jeg ønsker henne lykke til å jobben !
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 10.12.2005 01:03    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner også Siri Marte fra mange år tilbake. For meg er hun først og fremst et overraskende valg, men med litt nøyere ettertanke mht utdannelse, erfaring og personlighet tror jeg hun kan være et meget godt valg.

Lykke til, Siri Marte!
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 10.12.2005 12:55    Post subject: Reply with quote

Ganske vittig at HELE støtteapperatet kommer fra "damefotballen"....

Forøvrig så håper jeg også at dama er utholdenhetsorientert og har høy kompetanse innen Hoff/Helgerud`s utholdenhetsmetodikk....

Liker IKKE uttalelsen om at RBK skal være "sterke", hadde satt mye mer pris på om hun sa at RBK skulle være "veldig utholdende"
Junior

PostPosted: 10.12.2005 13:13    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke hennes job å få spillerne utholdende. Hennes oppgave går vel mer på ren styrke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran

PostPosted: 10.12.2005 13:49    Post subject: Reply with quote

Hun fikk meg til å tenke på fysioterapeuten til det tyske hopplandslaget.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.12.2005 13:53    Post subject: Reply with quote

He-he, RTL har fotfulgt Nicole Hoffmeyer med kamera i et par år nå. Very Happy

Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 10.12.2005 14:32    Post subject: Reply with quote

Vasset wrote:
Er vel ikke hennes job å få spillerne utholdende. Hennes oppgave går vel mer på ren styrke.

Tull & Tøys...

Forøvrig så er hun Hoff/Helgrud "disippel" og de er hennes veiledere ved studiet i treningsfysiologi.

http://www.studier.ntnu.n...pe=KONTAKT

Quote:

About the programme
The MSc degree in Exercise Physiology is a two-year full time programme. The teaching and tutoring are in English. There are no tuition fees in this programme, but international student have to prove their ability to cover living costs before they can obtain a student visa to Norway.

There are two main goals for the research programme. One is to examine basic mechanisms for central and peripheral limitations connected to supply and demand of oxygen transport, and identify training responses within the different mechanisms. Similarly to examine the basic mechanisms for muscular and neural limitations to strength, power and coordination, and identify training responses within the possible mechanisms. The prescription of effective endurance and strength training and the different effects of these mechanisms on top sport performance are one of the aims for the research programme. The second aspect of the research programme is based upon the fact that the fastest developing diseases within the population such as obesity, atherosclerosis, diabetes II and osteoporosis are related to inactivity. Effective training interventions based on basic biological adaptations have given proven positive effects and are an effective treatment with a high socio-economic, as well as quality of life outcomes. Other patient groups such as lung disease patients also seem to be able to benefit considerably from new developments in the understanding of limitations to oxygen transport and specific training interventions.

Sjef

PostPosted: 10.12.2005 14:50    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror ikke vi kan tolke dette på annen måte enn at RBK nå velger å gå tilbake til Hoff&Helgerud.

Kanskje vi skal fortsette den faglige diskusjonen i RBK og treningskultur?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2005 19:40    Post subject: Reply with quote

– Jeg var fysioterapeut for Røa i 2001, men jeg er sikker på at min bakgrunn fra Toppidrettsgymnaset i Bærum er mer interessant for Rosenborg. Der hadde jeg en lignende oppgave for unge fotballspillere i Lyn og utøvere i 20 andre idretter. Nå ser jeg fram til å bruke denne basen og andre ideer i et spennende team. Klubben og spillerne virker svært motivert til å bli bedre, sier hun.

(...)

– Vi valgte henne fordi hun har kompetanse og erfaring/rutine. Hun er ung og har masse energi, og hun er en av få med kombinasjonen fysisk trener/fysioterapeut. I tillegg er det et pluss at hun er kvinne. Kvinner er systematiske og ærekjære, og det er veldig forenlig med toppidrett. Siri Marte ga et solid inntrykk i samtale, og ikke minst var hennes referanser viktige, sier Høgmo.

Les mer: Her er Rosenborgs nye trener

Og som sagt; her diskuterer vi person, ikke fag. Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb