View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.08.2010 01:40 Post subject: Fotballfaglig |
|
|
Vi trenger en slik tråd her inne også, basta. Nils Arne Eggens strukturerte angrepsspill er et fotballfaglig mesterverk og en nytelse å se på. Hvordan han setter angrepsspillet i system gjennom innøvde roller, bevegelser og angrepsmønstre, er en fryd for øyet - det er rett og slett kunst av den godeste Nils Arne. Det er dog en ting jeg savner i RBKs angrepsspill. Det er situasjoner som alt for ofte ender med innlegg fra kant, men som kunne endt med så mye mer.
Her er situasjonen:
http://bildr.no/view/706474
Denne situasjonen ender alltid med at PCS spiller ut til Dorsin, som legger inn i boksen. Noen ganger blir det farlig. Men poenget mitt er at det er slik sånne situasjoner burde ende noen ganger, variasjon selvsagt (i følge meg): PCS burde skjære inn i stedet for å bruke Dorsin. Nærmeste spiss Prica skal skjære på tvers av PCS, kun for å skape rom. Deretter skal Iversen gjøre det samme, før gjennombruddet kommer enten på midtbanespiller som kommer på dypt, helhjertet løp, eller på motsatt spiss (Moldskred/Olsen) eller back.
Her er et perfekt eksempel på hva jeg mener: http://www.youtube.com/wa...QfH6uCjp-M. (her er kvaliteten dårlig, men hør hva Andy Gray sier: http://www.youtube.com/wa...nO8OPMsaHw) Se på denne sinnssvakt vakre fobtallen. Og er det vanskelig? Ikke spes. om man øver og har gode nok spillere. Hva krever det? Spisser som tar disse helhjertede løpa for å skape rom, noe det ikke ser ut til at våre "orker". Det blir bare et tamt innlegg fra Dorsin. I tillegg trenger vi en midtbanespiller med gjennombruddskraft og som tarde dype løpene slik Tettey gjorde. Det har vi også få som gjør, føler jeg. Og så krever det at PCS er kald nok i hodet til å avvise 2 løp og slippe ballen riktig, noe han absolutt har ferdigheter til.
Her er et annet, kanskje litt sammenlignbart eksempel fra RBK-Olympiakos (http://www.youtube.com/wa...PW_Jp1D1q4 etter 00:34 og et Real M-eksempel (riktig nok på 2. bevegelse, ikke 3.) etter 2:36) NEI, jeg byr ikke opp til en ny Storflor-situasjon, men ønsker en liten fotballfaglig debatt bare. For disse situasjonene kan utnyttes ekstremt mye bedre enn de gjør. PCS har drivet til å skjære inn i banen, Prica og Ivers/Moldskred/Olsen kan ta disse løpa, men har vi en midtbanespiller med nok kraft og vilje til å ta "Fabregas-løpene"? For fin fotball på 3. bevegelse krever gode, helhjertede bevegelser rundt ballfører.
De situasjonene jeg er linket til er jo heller ikke noen klassiske kontringssituasjoner der vi er i overtall. Riktig nok er vi (og Arsenal) på vei fremover og motstanderen er delvis ryggende, men det blir på en måte angrep mot delvis etablert forsvar, som det er en angrepstype som kalles. Vi har rett og slett så mange sånne situasjoner i kamper at jeg blir frustrert over måten vi utnytter dem på.
Og før noen sier jeg tror jeg kan mer fotball enn Eggen: herregud da folkens, Eggen kan jo ikke fikse alt med en gang han heller. Jeg er sikker på at han ønsker mer variasjon i disse situasjonene enn at PCS slipper til Dorsin som slår et luftig innlegg, det er jeg faktisk ikke i tvil om i det hele tatt. For slik fotball er for meg så vakkert at jeg nesten blir paralysert når jeg ser det.
Noen som har innspill? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 20.08.2010 01:59 Post subject: |
|
|
God tråd.
Jeg er dog litt uenig i konklusjonen din rundt den aktuelle situasjonen. Jeg synes faktisk Skjelbred skjærer innover fra den posisjonen en hel del, men sjelden skaper den situasjonen du er ute etter. Det er mye oftere ballen blir spilt på tvers, langs 16-meteren. Eksempler på dette er to mål mot AIK. Henriksen sitt i Stockholm hvor han får ballen fra Skjelbred, og tildels Prica sitt på Lerkendal hvor det riktignok mangler et løp fra Dorsin, men man binder opp to forsvarere på samme måte uten overlappen.
Videoeksempel fra AIK-RBK. Situasjonen starter fra ca.3.15
Videoeksempel fra RBK-AIK. Situasjonen starter med engang.
Det som er en trend synes jeg er at midtbanespillerne prøver å frigjøre seg på skuddposisjon utenfor 16-meteren istedenfor å ta de dype løpene, samtidig er det alt for stillestående inne i boksen av spissene våre(som du påpeker). På denne måten blir det ofte for enkelt å plukke oss opp av forsvarsspillerne. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.08.2010 02:01 Post subject: |
|
|
Ja jeg tenkte faktisk på det du sa, men skrev det av en eller annen grunn ikke. Men som du sier er problemet at når PCS skjærer inn, spilles ballen på tvers. Det virker som om alle tar bevegelser for å få ballen sjøl. Prica og Ivers "krysser" aldri med PCS for å skape rom, og de helhjertede "rett-frem"-løpene fra midtbanen som skal skjære gjennom skjer aldri...
Denne typen situasjon har et potensiale som er skyhøyt, og det er synd det ennå ikke utnyttes bedre enn det gjør. Men når det gjelder de 2 situasjonene du linker til så gjøres det jo perfekt, for der ligger forsvaret til AIK så lavt at et gjennombrudd er umulig. Så det handler jo om å variere. Ligger forsvaret på 16 eller høyere, kan man kjøre gjennombrudd, mens ligger det så lavt som AIKs, er distanseskudd en mulighet.
Varierer man og er farlig uansett hvor forsvaret ligger tilfører man angrepsspillet enda en ny dimensjon. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 20.08.2010 02:11 Post subject: |
|
|
Enig i at de to eksemplene er "bra vurdert", men jeg er også enig med deg i at det er et enorm potensial i mer samtidig bevegelser, hvor ikke minst spissene må gjør en større jobb. Det er for lite friløpinger på siste tredjedel.
Den bevegelsen vi diskuterer her er forøvrig den bevegelsen jeg forbinder mest med "Rosenborgfotball". Hadde vi funnet den perfekte miks mellom å bruke overlappen, og å skjære innover med gode løp foran ballfører hadde det vært perfekt. Og ikke minst ekstremt vanskelig å forsvare seg mot. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.08.2010 02:14 Post subject: |
|
|
Jepp, helt enig. Håper virkelig Eggen får spissene og midtbanespillerne til å forstå hvor utrolig bra angrepsspillet vårt kan bli med denne dimensjonen. Det er jo ingen bedre enn Eggen (og Wenger, i følge meg har de to veldig mange likheter i sin offensive organisering) på dette området! |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 20.08.2010 02:21 Post subject: |
|
|
Slik jeg har skjønt Eggen etter han tok over så er rollen til Iversen nøkkelen i det oppbyggende spillet til Rosenborg. Han skal være det første oppspillspunktet, for så å sørge for løp inn i boksen etter å ha levert fra seg ballen. Litt av problemet slik jeg ser det er at enten er Iversen for sliten(som påpekt av Eggen) til å ta løpet, eller så kommer løpet for tidlig. Slik at han blir stillestående sammen med Prica og den andre spissen på topp. Når det da mangler gjennomløpninger fra midtbanen, er det som oftest en av backene(motsatt av den som slår innlegget/går på overlapp) som ender opp som det mest målfarlige fordi vedkommende faktisk er på et løp.
Der har man mye å hente i bevegelsene ennå mener jeg. Prica og Olsen/Moldskred kan gjøre mye mer ut av seg ved å gå på "kryssløp" eller "bueløp", rett og slett bare ved å trekke med seg spillere vekk fra farlig sone. Hadde man fått en av Skjelbred/Henriksen til å konstant gå fra midtbanen også, så hadde det skapt mye mer vanskeligheter for forsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.08.2010 02:27 Post subject: |
|
|
Igjen: helt enig.
Det vi prater om nå er hovedårsaken til at jeg ønsker en viss spiller tilbake. For han har mange svakheter, selvsagt, men forståelsen hans for den Eggenske måten å spille fotball på (tredjeangripers bevegelse, friløping etc.) er rimelig unik her til lands. Men Eggen får det nok garantert til å svinge med andre spillere også. Det er når jeg tenker over slike ting jeg skulle ønske vi fikk vite hva Eggen kunne fått til med laget på 2-3 år  |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 20.08.2010 02:38 Post subject: |
|
|
Det jeg synes er litt rart at det er kun Eggen her til lands som virkelig har fått skikk på denne typen fotball. Ser ikke andre verdien i en slik fotball? Er de redde for å "tømme" seg for mye og dermed blir defensive i sin tankegang. Kanskje de rett og slett ikke mestrer/skjønner alle aspektene og momentene i slik fotball(nå sier ikke jeg at jeg kan dette, for all del)?
Det er iallfall fasinerende å se hvor lett man velger å gå for den "kontinentale" stilen med possesion, defensiv sikkerhet og risikofritt spill. Nå er Trøndelag et generellt unntak, siden alle lag her spiller 4-3-3 inspirert etter Eggen. Jeg snakker mer om andre topplag her til lands(og forsåvidt resten av Skandinavia). Det må da ha inspirert til etterfølgelse når man ser den fotballen Rosenborg har spilt under Eggen opp igjennom årene? |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.08.2010 08:05 Post subject: |
|
|
Selvfølgelighet: vi må spille fotball etter spilletypene våre.
Da var det unnagjort.. Jeg er enig med Knerten i at innlegg fra kant blir vel forutsigbart og statisk, og at en viss variasjon er på sin plass. I mine øyne er det lite hensiktsmessig å skulle lempe ballen inn i feltet for å deretter skape farligheter, men noen ganger er det på sin plass.
Tenkte scenarioer:
Dorsin kommer på løp fremover, mottar ball fra Skjelbred og lemper inn i feltet. Der står Prica alene sammen med to midtstoppere = tapt ball og "lei" Prica som ikke vinner duellen.
Konklusjon: vi taper ballen, pådrar oss brudd og sløser en mulighet.
Om vi derimot spiller den situasjonen på ny kan vi skape farlighet som følgende skjer:
Skjelbred - spiller bak til Dorsin, går på løp og drar med seg h.back
Prica - binder opp stopperne.
Iversen - løp inn i boks fra sentralt i banen, drar muligens med seg DM
Olsen/Moldskred - tilstede
Lustig - blir ikke plukket opp og angriper bakerste stolpe
Om vi da får et Tettey-løp inn i boksen har vi kanskje to spillere som ikke er plukket opp.
Om det da kommer et innlegg kan vi virkelig skape en farlig situasjon ettersom det er så mange samtidige bevegelser at noen vil bli fri. Om Skjelbred/Dorsin avventer litt så spiller de på andre eller tredjebevegelse. Men det har ikke Dorsin spilleforståelse/ballkontroll til.. Om han dveler med ballen og noen kommer tett i ham får han ikke orientert seg godt nok og mister ball, evt. slår inn i blinde.
Helt greit for min del å trille ball i laget til vi ser en åpning, for å deretter eksplodere. Motstander blir mer slitne enn oss om de løper etter i 10-15 minutter. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.12.2010 00:35 Post subject: |
|
|
Fotballfaglig er det en nytelse å se hva Eggen har gjort med laget. Bevegelsesmønsteret offensivt er orgasmis, hvordan ballen konsekvent går inn i banen i oppbyggingen og ut igjennombruddet. Inn på Steffen, ut på ving/indreløper. Vi mangler dog de klassiske indreløperbevegelsene mot backen for så å bue løpet og bli frispilt i mellomrommet. Spesielt Henriksen ser ikke ut til å kjenne denne veldig klassiske Eggen-bevegelsen (nøye forklart: indreløper kommer mot back, får ikke ball, tar bueløp og blir frispilt i mellomrom enten direkte fra back eller fra back via sentral el. spiss).
Hadde Eggen fått et år eller to med laget hadde vi blitt helt sinssvake offensivt igjen. Å hevde at Eggens samhandling er utgått på dato er patetisk. Eggen og Drillo (Selv om Drillo har litt flaks, har en del idiotiske uttalelser om Barca f.eks. og driver litt kvasiforskning ) er fotballfaglig i verdenstoppen og deres idèer vil aldri utgå på dato.
Man ser at en spiller som Moldskred kommer til rette i Eggens system. Synd Moldskred er såpass begrenset i pasningsspillet og driblemessig som han er, hvis ikke kunne han blitt genial i Eggens system. For han har de kloke fotballbevegelsene i kroppen og er lett på tå. Innimellom glimter han også til med en følsom fot.
Mitt største usikkerhetsmoment med Jønsson er om hans spillestil er bra for det mannskapet vi har. Han vant TL, men da hadde han spillere som Tchoyi, Annan, VPG etc - tekniske spillere. Er denne fotballen godt egnet for laget vårt? Usikker. For Europa? Jeg tviler, for der møter vi lag som er bedre teknisk - alltid. Derfor tror jeg (selv om jeg ikke skal bli noen larse her), at Eggen hadde vært riktig mann til å føre oss på rett kjøl igjen (økonomisk også, ettersom CL er gode inntekter) - fordi han er fotballfaglig sterkest.
Men han måtte hatt en sterk sportsdirektør ala Høgmo over seg, som hadde stått for det organisatoriske og det utenomsportslige (kosthold, fysiske tester etc.). Det blir sikkert litt dumt å være bitter, men jeg har fått såpass fine fotballfaglige opplevelser av Eggen med kampene mot AM og Leverkusen: vi har spilt bedre enn to meget gode europeiske lag, så får det være at de har stilt svekket.
Takk for alt, Nils Arne! Vi får aldri noen trener igjen som offensivt er like faglig sterk som deg, og vi blir nok aldri en like jevnlig CL-deltaker igjen, fordi det viktigste om man ikke har enkeltspillere på nivå som motstanderen, er å være god på offensiv samhandling. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.12.2010 02:26 Post subject: |
|
|
Jeg tror at spillerne i dagens stall har for dårlig teknikk hver for seg for at spillet Nils Arne ønsker seg skal gli så godt som han vil. Og da har man i hvert fall for dårlig teknikk til å spille på den måten Stabæk gjorde i 2008. Nå er jo ikke spillermaterialet sammenlignbart, men den som vil se hvordan 4-2-3-1 på sitt beste utføres, kan se på Dortmunds bragder i høst.
Det jeg er mest skeptisk til med treneren Jönsson er at det vil ta tid før hans visjoner vises på banen. Nå vil det nok hentes nye spillere til seriestarten i 2011, men disse vil ikke være i 10-millionersklassen vet vi. Og det vi må ta utgangspunkt i er stallen vi har per 1.januar, og den synes jeg mangler tempo defensivt og teknikk offensivt. Når utekniske spillere skal spille litt "flott" med mange trekk fordrer det god teknikk, men når denne ikke er til stede vil det føre til ballmist og overganger imot. Dette er livsfarlig når spillerne i backfireren, spesielt midtstopperne ikke besitter hurtighet. Vi kan prise oss lykkelig for at vi har hatt Annan i mellomrommet og Stadsgaard i midtforsvaret de siste årene. Nordberg har sine styrker og Wangberg er et godt prospekt, men ingen av de er raske nok til å være i nærheten av å matche de raskeste spissene i serien, til eksempel Shelton og Huseklepp.
Vi har vært sårbare under Eggen, og med Jönssons enda mer tekniske fotball hvor det oftere slås på tvers, vil vi fremdeles være avhengige av å ha (i norsk målestokk) überklassespillere som Annan og Stadsgaard for å klare av det verste. Og slike spillere er det alltid bare et tidsspørsmål før man mister når man er en klubb i en liga som ikke engang er blant Europas 20 beste. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 03.12.2010 02:40 Post subject: |
|
|
Skal bli spennende å se hvordan det blir med Jönsson. Det er noen spillere i klubben som nok vil kunne klare seg fint også i en "mer teknisk" spillestil. Markus Henriksen er en glitrende allroundspiller, og han har gode basisferdigheter. Han kommer nok til å bli litt hurtigere også, det er jeg ganske sikker på. I tillegg passer Skjelbred godt inn, han har et teknisk nivå høyere enn de aller fleste i Tippeligaen. Spørsmålet er vel heller hvor lenge han er her. I tillegg har vi også fortsatt Annan. Denne trioen er god nok til å spille så teknisk som JJ bare vil. Og så lenge vi klarer å beholde dem en liten stund til, så skal det være mulig å kartlegge noen spillere som er egnet til spillestilen. Vi har også en spiller som Gjermund Åsen i troppen, og det forundrer meg ikke om han får sitt virkelige gjennombrudd neste sesong.
I forsvarsrekka må det skje noe. Jeg har støttet Bjärsmyr hele veien, og jeg skal støtte ham litt til. Men er han like dårlig neste vår, ja da må vi få inn noe nytt. Problemet vårt er at vi har mange habile midtstoppere, men ingen med fart. Skal det hentes nytt, så må noen ut. Og vi har vel ikke flust av penger tilgjengelig for spillerkjøp.
Helt fremme mangler vi playmakeren. Men vi har flere spillere som kan fylle "Nannskog-rollen". BÃ¥de Moldskred, Bakenga, Jamtfall og Sellin har bra med fart.
Jeg tror ikke dagens tropp er så gæren for JJs spillestil. Problemet er at midtbanen, den som virkelig for prøvd seg i dette systemet, består av spillere som nok kommer til å forlate oss i løpet av ett år.
Og da er det bekymringsverdig at Hoftun ikke allerede har klargjort et kjøp av Saré. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 03.12.2010 09:57 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Jeg tror at spillerne i dagens stall har for dårlig teknikk hver for seg for at spillet Nils Arne ønsker seg skal gli så godt som han vil. |
Uten å starte en diskusjon her, og ødelegge tråden, har Eggen selv uttalt at dagens Rosenborg-stall er den beste han har trent individuelt sett. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.12.2010 10:11 Post subject: |
|
|
Det er nok også den dummeste stallen han har trent. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 03.12.2010 10:18 Post subject: |
|
|
JohnnyCash wrote: | I forsvarsrekka må det skje noe. (...) Skal det hentes nytt, så må noen ut. |
Ettersom begge midtstopperne våre spiller i Spania neste år, kan vi vel trygt si at noen har gått ut. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.12.2010 10:21 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det er nok også den dummeste stallen han har trent. |
Flere med fotballforståelse som en ape hvertfall. Det gjøres så mye rare valg ute på banen at man må begynne å lure. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.12.2010 10:27 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Jeg tror at spillerne i dagens stall har for dårlig teknikk hver for seg for at spillet Nils Arne ønsker seg skal gli så godt som han vil. |
Helt enig at de mangler på ferdigheter. Men det mangler også på vilje fra spillerene til å ville spille som Nils Arne ønsker. Jeg har alltid hatt en naiv tanke om at alle fotballspillere ønsker å spille offensivt og underholdene fotball, men tydeligvis ikke denne gjengen som vi har i Rosenborg. Sjeldent sett så mye syting om at man må spille offensiv fotball. Det pleier gjerne å være omvendt....
Dette er med på at entusiasmen min i forhold til Rosenborg er på et bunnivå for tiden. Jeg ser ingen umidelbar løsning. Denne trauste spillergruppen som vi nå har blir vi pent nødt til å leve med i flere år.
Jeg mener, dette er andre høsten på rad jeg gleder meg til sesongen er over. Og jeg har inntrykk av at jeg ikke er alene om det. Seriegull er fint, men dette er det mest usjarmerende Rosenborg laget siden jeg har fulgt med.
Last edited by longines on 03.12.2010 10:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 03.12.2010 10:32 Post subject: |
|
|
Det kom jo noen positive signaler fra spillergruppa på den tiden Eggen tok over, men det har blitt mer og mer syting. Jeg tror det delvis kan skyldes at Eggen kjører dem hardere på trening, og at mange av spillerne rett og slett ikke er villige til å ofre det som kreves for å spille slik Eggen ønsker.
Dersom Eggen hadde fått en lengre kontrakt, ville han ha fått tid til å bygge opp laget slik han ønsker, rundt de typene som har de rette ferdighetene og den rette innstillingen. Vi vil aldri få kartet til å stemme med terrenget, så lenge vi skifter trener hele tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.12.2010 11:04 Post subject: |
|
|
longines wrote: | entusiasmen min i forhold til Rosenborg er på et bunnivå for tiden. Jeg ser ingen umidelbar løsning. Denne trauste spillergruppen som vi nå har blir vi pent nødt til å leve med i flere år.
Jeg mener, dette er andre høsten på rad jeg gleder meg til sesongen er over. Og jeg har inntrykk av at jeg ikke er alene om det. Seriegull er fint, men dette er det mest usjarmerende Rosenborg laget siden jeg har fulgt med. |
Jeg er enig, det er litt pliktløp over å følge med for tida. Jeg vet ikke om det er spillegruppen i seg selv som er problemet, men vi spiller i alle fall ikke fin fotball. Vi taper aldri i TL, men det er sjeldent et resultat av feiende flott fotball. Vi har blitt ei grå maskin. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.12.2010 11:22 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er det spillergruppen det er noe galt med. Både ferdightsmessig og holdningsmessig. De har dårlig tekniske ferdigheter og er lite lystne på å spille offensiv fotball. Hamren skal ha MYE av æren for seriegullene de siste to årene, men han også påvirket mentaliteten i spillergruppen til å bli det den er i dag. Feig.
Eggen og denne spillergruppen er som katt og hund. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 03.12.2010 12:03 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Fotballfaglig er det en nytelse å se hva Eggen har gjort med laget. Bevegelsesmønsteret offensivt er orgasmis, hvordan ballen konsekvent går inn i banen i oppbyggingen og ut igjennombruddet. Inn på Steffen, ut på ving/indreløper. Vi mangler dog de klassiske indreløperbevegelsene mot backen for så å bue løpet og bli frispilt i mellomrommet. Spesielt Henriksen ser ikke ut til å kjenne denne veldig klassiske Eggen-bevegelsen (nøye forklart: indreløper kommer mot back, får ikke ball, tar bueløp og blir frispilt i mellomrom enten direkte fra back eller fra back via sentral el. spiss). |
Jeg er ikke helt enig med deg når det kommer til Eggen's "all out attack" filosifi. Skulle vi ansatt Eggen over flere år har vi vært nødt til å hente en defensive trener som kan holde igjen når Eggen vil kaste alle frem. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 03.12.2010 14:46 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | JohnnyCash wrote: | I forsvarsrekka må det skje noe. (...) Skal det hentes nytt, så må noen ut. |
Ettersom begge midtstopperne våre spiller i Spania neste år, kan vi vel trygt si at noen har gått ut. |
Ja. Men vi har Bjärsmyr, Lago, Wangberg, Nordberg. Lago går muligens. Men om han blir, så tviler jeg på om noen av disse ønsker å bli et femtevalg dersom en ny midtstopper kommer inn. Men jeg ser poenget ditt. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.12.2010 14:50 Post subject: |
|
|
Ryujin wrote: | Skulle vi ansatt Eggen over flere år har vi vært nødt til å hente en defensive trener som kan holde igjen når Eggen vil kaste alle frem. |
Taktikken vil da altså være å ha to trenere som trekker i hver sin retning? Skulle Eggen vært her så måtte han naturligvis fått 100% fritt spillerom i det offensive spillet. Så kunne han sikkert fått hjelp til defensiv organisering når vi skal forsvare oss. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 03.12.2010 14:53 Post subject: |
|
|
Jeg tenker mer på samarbeidet Eggen og Hansen hadde.
Eggen ville selvsagt vært hovedtreneren, men han trenger noen som kan stabilisere filosofien hans. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
|