View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brakka Rutinert
|
Posted: 26.05.2006 12:58 Post subject: |
|
|
Rosenborg skal være interessert i Kongsvingers midtstopper Per Verner Vågan Rønning, som har vært meget god for KIL i sesongen så langt.
"Brutter'n" (Kåre Ingebrigtsen) Var på Gjemselund i går og finsiktet den talentfulle midtstopperen. Det var aktuelt å hente han for et par år siden også, men han ble den gang i Levanger.
Her er forøvrig intervjuet med Brutter'n (Glåm-dalen):
- Hva synes du om Rønnings innsats idag?
- Han klarer seg bra. Gjør ting enkelt og stabilt. Dessuten er han en god midtstopper med et godt venstrebein. Det er mangelvare i norsk toppfotball
- Kan han bli den nye Hoftun i RBKs midtforsvar?
- Han minner meg litt om Erik, og er litt av den samme typen. Så på lang sikt skal du ikke se bort ifra det, sa Ingebrigtsen før han slo av en prat med KIL-trener Vegard Skogheim. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 26.05.2006 13:13 Post subject: |
|
|
Liker bedre de alternativene vi har satt opp før her!  |
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 26.05.2006 13:18 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Endelig skjer det noe i de bakre rekker. Denne spilleren trenger ikke å være dum. Det er ihvertfall helt riktig alder for en evt. erstatter. Og han er trønder. Har du lenke til resten? |
Det var stort sett hele intervjuet jeg siterte. Det sto som en liten sideartikkel i dagens Glåm-dalen papirutgave, og jeg kan ikke finne noe om det på nettet.
Men dette er helt klart en mann for fremtiden!
For øvrig: Brutter'n fulgte også nøye med på et annet Kongsvingertalent fra Trøndelag: Kjetil Kamark, også forsvarsspiller. Det kan se ut som man begynner så smått og finne mulige kandidater til de bakre rekker. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2006 13:27 Post subject: |
|
|
Nå håper jeg bare 2mas ser dette og får laget en liten sak før evt. Adressa snapper det opp.  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 26.05.2006 13:36 Post subject: |
|
|
Hehe, Thomas er sikkert godt igang!  |
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 26.05.2006 13:40 Post subject: |
|
|
Ja, det er bare å ta en telefon til Brutter'n det" |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.05.2006 14:20 Post subject: |
|
|
Henguru wrote: | Rosenborg skal være interessert i Kongsvingers midtstopper Per Verner Vågan Rønning, som har vært meget god for KIL i sesongen så langt.
|
Endelig et seriøst navn! Har aldri sett Per V. Rønning spille, men ut fra de linkene som er lagt ut her så ser han jo lovende ut. Likevel så trenger vi en stopper som kan gå rett inn og forsterke laget omgående, så dette blir i så fall en langsiktig investering. Kanskje en spiller vi kan hente etter sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2006 18:59 Post subject: |
|
|
- Foreløpig mangler KIL de profilene i årets lag, men jeg ser potensial i spillere som Per Verner Rønning og Ragnar Koffeld i så måte. Problemet er vel kanskje at de to gutta ikke har «satt seg» som publikumshelter ennå.
- Men en spiller som Per Verner Rønning har imponert meg. Fortsetter han slik, er det vel bare et spørsmål om tid før han blir kjøpt opp av en toppklubb. Det har helt klart vært en gullkantet investering.
Han høres ihvertfall ut som en veldig spennende spiller. Tror ikke akkurat det skader å ha han i stallen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2006 19:11 Post subject: |
|
|
- Han er 1. divisjons beste stopper. Jeg har nesten ikke sett en så god stopper før. Han har alt. Han er stoppende, høy, sterk og har et bra venstrebein, skryter Kongsvinger-trener Vegard Skogheim.
Les mer: Rosenborg følger Rønning |
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 26.05.2006 19:14 Post subject: |
|
|
Hehe. Ser du har fått øynene litt ekstra opp for Rønning, attach! Da er vi to.
Og se der ja, 2mas har fått opp en artikkel om det også. Flott!  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2006 19:15 Post subject: |
|
|
Hehe, ja. Jeg blir desperat etter at Rosenborg skal kjøpe han når jeg leser noe slikt. Vi kan ikke la noen andre snappe han før oss.
Finnes det ei lenke til hele Dagbladet-artikkelen? |
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 26.05.2006 19:18 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hehe, ja. Jeg blir desperat etter at Rosenborg skal kjøpe han når jeg leser noe slikt. Vi kan ikke la noen andre snappe han før oss. |
Akkurat det er ikke Rosenborgs sterke side, å hente en kvalifisert spiller før det er for sent. |
|
Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 26.05.2006 19:48 Post subject: |
|
|
Positivt med finsikting av unge trøndere generelt, og forsvarsspillere spesielt! Den eneste baktanken jeg har er at Bruttern ikke skryter av hurtigheten hans. Jeg har ikke hørt om spilleren før og vet derfor ikke hva som er tilfellet. Hurtighet er bortigmot et krav i dagens fotball, og jeg håper det bare ble bortglemt blandt alle de andre superlativene.
Ikke mange som kan skjule sin mangel på hurtighet som Hoftun i glansdagene. Selv om det også ble hans svakhet til slutt.. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2006 20:02 Post subject: |
|
|
Han er ikke raskest i Kongsvinger ihvertfall:
Han forteller at samarbeidet med Rønning er veldig likt samarbeidet med Jaakko Nyberg.
- Per Verner er den som går fram i duellene, mens jeg liker å sikre. At jeg sikrer, kommer også av at jeg er den som har størst fart. Samarbeidet går automatisk, sier Kai Olav. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.05.2006 20:07 Post subject: |
|
|
Løp og kjøp! Med det rotet vi har bak på banen nå for tida, skal det en del til om et lovende "talent" ikke nærmest skal kunne gå direkte inn og forsterke merkbart. Flott med trøndere også, for å følge Eggen-filosofien!  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 26.05.2006 20:10 Post subject: |
|
|
Jeg er Kongsvinger-fan. (Jeg har masse familie som bor i nærheten av Kongsvinger. Var på en del kamper i fjor men ikke i år, så jeg har ikke sett han spille. Jeg kan dog si at Kai Olav Ryen er veldig god! Så hvis Rønning er bedre en Ryen og Nyberg (som også er veldig god) er han ikke akkuratt dårlig Jeg tviler derimot på at han kan gå rett inn i start-11eren med en gang, men kanskje etterhvert. Men, jeg skal være litt forsiktig for jeg har ikke sett noen KIL-kamper i år. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 26.05.2006 20:14 Post subject: |
|
|
To mål på ni kamper er heller ikke dårlig da! Hehe, dagens forsvar har vel like mye i minusmål, om vi kan si det slik.
Spennende, la i hvert fall ikke denne mannen gå til noen andre enn RBK! _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.05.2006 20:16 Post subject: |
|
|
Som mange andre her, er jeg også svært positiv til dette - spesielt med tanke på at han er trønder. På tide at man starter nytekning i forsvaret. Rønning er kanskje ikke det samme som eventuelt Per "Pelle" Nilsson hadde vært nå, men om et par år kan vi fort få mye å smile for med Rønning på laget - i hvert fall etter hva jeg har lest. Bra RBK! _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 26.05.2006 20:17 Post subject: |
|
|
Var det 4 millioner det var snakk om? Det er vel ikke så mye det vel? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.05.2006 20:34 Post subject: |
|
|
For dere FM-kiser som er for nye. Per V. Rønning var en norsk legende i cm for noen år siden.
Og, attach, om jeg ikke tar mye feil var det pga ham at Klingen måtte gjøres om til back da han dro til Levanger. Stopper slapp han ikke til på. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2006 20:43 Post subject: |
|
|
Tror det stemmer det med Per Ole, ja. På sitt beste, var/er han mer enn god nok for andredivisjon, så Rønning ga han tydeligvis bra med konkurranse.
Fant forresten denne:
Mel: Brown girl in the ring
Per Ole Klingen's sang
Ding dong klingeling,
sha la la la la
Ding dong klingeling,
shal la la la la
Per Ole Klingen,
sha la la la la,
Super Klingen på
L - F - K !
http://www.kokkelandslage...lingen.mp3
 |
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 26.05.2006 21:11 Post subject: |
|
|
Rønning er forøvrig omskolert spiss. Ble sendt opp i sluttminuttene mot Bryne, og bidro sterkt til seieren... |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 26.05.2006 21:28 Post subject: |
|
|
Du mener at han var spiss før? Mange lag sender opp stoppere på slutten når de trenger mål. |
|
Back to top |
|
 |
|