English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandefjord
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 01:15    Post subject: Rosenborg - Sandefjord Reply with quote

må si jeg blir skuffet om vi ikke slår dette laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2006 01:51    Post subject: Reply with quote

Håper dette blir en kamp der spillerene tør å gjøre ting de ikke gjør mot "bedre" lag. Skal sies at alle slår alle i år, og at derfor er ingenting gitt, men dette er også et mulighet for å spille på seg selvtillit og snu trenden fra siste tre kamper. Håper også på Braaten og Strand tilbake til da, som muligens gjør RBK til et annet lag enn de har vist i det siste.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 12:01    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Skal sies at alle slår alle i år,

er så lei den frasen... Kommentatorer burde ikke ha lov til å si det uten ti piskeslag..

I fotball kan alt skje i enkeltkamper, ergo kan alltid alle slå alle.

Steinar Sørlie kan ha EN kamp der han står som en gud, Jan kjell larsen likeså.. 10 skudd kan gå på utsiden av stanga i stedenfor innsiden osv osv

Realiteten er at Sandefjord er et mye dårligere lag enn RBK, selv med alle de skadene RBK har i øyeblikket. Alt annet enn seier, og helst KLAR seier, er et nederlag for supportere, spillere og klubben som helhet.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2006 12:57    Post subject: Reply with quote

Er i grunn enig i det, RBKSandvika, og det er et utrykk jeg bruker lite.. Men i år synes jeg det har vært mye rart, i hvertfall resultatmessig. Sandefjord har ikke mer enn ett tap i år hittil, selv om de i utgangspunktet er et vesentlig dårligere lag enn Rosenborg. Man ser enda ikke noe tendenser til at nyopprykkede lag sliter mye osv. At både Sandefjord og Stabæk ligger på topp 4 etter 5 kamper overrasker i hvertfall meg kraftig. Så beklager at jeg bruker slitte klisjèer, men i år synes jeg de beskriver tabellen ganske bra. Wink

Men det som virkelig betyr noe, er at Rosenborg i bunn og grunn MÅ vinne denne kampen. Sandefjord på Lerkendal er vel en av sesongens "letteste" kamper, i hverfall på papiret, og dessuten blir det mye med 8 poeng til toppen, som man må regne med det blir med tap.

Men vi må huske på¨at ballen er rund! Very Happy
doris
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 13:33    Post subject: Reply with quote

Husker i fjor, da jeg dro til Lerkendal en herlig sommerdag, for å se RBK grisebanke Hønefoss. Det går ikke alltid som man tror...og jeg tror RBK knuser Sandefjord.
Back to top
AmG
Proff

PostPosted: 05.05.2006 14:29    Post subject: S Reply with quote

Sandefjord har overasket meg i år.. Men tror og håper att RBK knuser Sandefjord. 4-1 RBK
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 15:08    Post subject: Reply with quote

Problemet er alt "alle" keepere spiller kjempekampene sine mot RBK...
fab4fan
Proff

PostPosted: 05.05.2006 17:21    Post subject: Reply with quote

Denne kampen må vinnes med overbevisende sifre,viss ikke blir jeg skuffet. Syns årets RBK i de siste tre kampene ligner stygt på fjorårets håper vi snart får flere kamper av denne kvalitet vi så hjemme mot Start og i de siste minuttene mot LSK! Up Troillan! Smile
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 17:40    Post subject: Reply with quote

Får vi "hull på byllen" og en 1-0-ledelse, da kan det blir seier med overbevisende sifre. Klarer Sandefjord å holde nullen lenge, eller ta ledelsen, da kan vi komme til å slite med spillet, som i de siste kampene.
Katalysator
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 18:27    Post subject: Reply with quote

Setter en tier på at Espen Bugge Pettersen står som en gud i denne kampen.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 19:55    Post subject: Reply with quote

Daniel Braaten har vært ute med strekkskade, men nærmer seg friskmelding. - Vi håper og tror han blir klar for Sandefjord, sier Knut Tørum.

Mer: Braaten nær friskmeldt

Nydelig \o/

Tror Braaten kan utgjøre en stor forskjell i spillet slik det har vært for tiden.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 19:59    Post subject: Reply with quote

Det er hevet over enhver tvil at Braaten vil utgjøre en stor forskjell, men det er samtidig en fallitterklæring at et individ betyr så mye for det vi tidligere kjente som den kollektive lagmaskinen Rosenborg.
Tommærn
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 20:31    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Det er hevet over enhver tvil at Braaten vil utgjøre en stor forskjell, men det er samtidig en fallitterklæring at et individ betyr så mye for det vi tidligere kjente som den kollektive lagmaskinen Rosenborg.

Enig. Jeg har faktisk blitt litt overaska over å se forskjellen på Rosenborg med og uten Braaten og Strand. Etter å ha sett alle kampene til RBK hittil i år føler jeg de mangler kreativitet på topp (Braaten) og aggresivitet i midtbaneleddet (Strand) Tror på en brakseier på søndag hvor Braaten og Ciljan storspiller Cool
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 20:38    Post subject: Reply with quote

Det betyr at Braaten er klar til neste kamp...
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2006 21:10    Post subject: Reply with quote

Høgmo har påpekt offentlig at han vil gi mer rom for individuelle kvaliteter på topp hos Rosenborg. Vi hadde hatt godt av enda en Braaten-type i stallen. Med Braaten og Zidan i stallen hadde vi kunnet utrettet det meste. Det er en falitterklæring i forhold til Rosenborg-stilen, men variasjon og uforutsigbart kan ikke skade.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 21:38    Post subject: Reply with quote

Uten offensiv planlegging er det bare bedre spillere som skiller oss fra f.eks. Rekdals Vålerengen. Må mer rom for individuelle kvaliteter virkelig medføre at kollektive kvaliteter svekkes?
Forever RBK
Proff

PostPosted: 05.05.2006 21:41    Post subject: Reply with quote

Ikke hos Barcelona, men man er helt avhengig av en midtbane som jobber knallhardt, det har Barcelona..

Vi har Per og Roar men det hjelper lite når Roar er skadet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 05.05.2006 23:51    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Uten offensiv planlegging er det bare bedre spillere som skiller oss fra f.eks. Rekdals VÃ¥lerengen.

Helt riktig, og det er bl.a. på dette punktet trenere fra Drillo-skolen skiller seg fra Nils Arne Eggen. Drillo ønsket å ha individualister på topp som kunne skape ting selv, mens Eggen satte den offensive samhandlingen i system.

Hvor mye fokus har Høgmo hatt på angrepsspillet i vinter, og hva er hans filosofi rundt dette? Det har vi hørt fint lite om, og det bekymrer.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 06.05.2006 00:28    Post subject: Reply with quote

Så svært få av treningskampene, hvordan var samhandling kontra individuelle prestasjoner i disse kampene?

I forhold til hvordan vi har spilt så langt i serien, er det kanskje tidlig å si enda om fraværet av velorganisert angrepsspill er et resultat av kluss i maskineriet eller Høgmos spillefilosofi/trenerferdigheter.

Er det negativt at/om vi trenger enkeltspillere som Braaten og Strand for å prestere? Ja. Dog er det to poeng som slår meg her;

1. Strand som enkeltperson er til en viss grad viktig nettopp for å få mer struktur; Strand fremmer gjennom sin tilstedeværelse og sitt spill det kollektive spillet.

2. I en fase som dette (gitt at det da er en fase) hvor ikke alt fungerer så godt, vil enkeltspillere kunne bidra med mye. Av enkeltspillernes prestasjoner kommer i større grad gode resultater, og av gode resultater kommer medgangsflyt og selvtillit. Av dette igjen kommer ofte bedre lagspill, i alle fall om det satses rikitg.

Mye avhenger av Høgmos filosofi. Veldig enig med deg, Brady, i at vi har hørt lite om det. Noen burde ta en prat med ham for å finne ut hva han mener. Tendenser til Drillofotball mot Stabæk. Hva har vi journalister, nå til og med i Rosenborgmagasinet, til?
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 06.05.2006 02:18    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg her Tor Erik. Jeg savner en klar statement fra trenerteamet: Slik spiller vi! Slik angriper vi! Slik forsvarer vi oss! Slik utnytter vi brudd og overgangsmuligheter! Slik angriper vi mot etablert forsvar!

Ikke bare disse diffuse: Vi ønsker å angripe. Vi ønsker spille offensiv fotball. Vi ønsker å score mange mål.

Altså, litt mindre hva, og mye mer hvordan. Høgmo svarer til en viss grad på dette, da han stadig vekk nevner at man ønsker "å holde stort tempo i ball, og angripe flere rom samtidig". Likevel syns jeg det blir for vagt. Det er mulig han og Tørum er tydeligere innad i treningsgruppen. Det får jeg virkelig håpe!

Spesielt lurer jeg personlig på hva trenerteamet egentlig tenker rundt bruken av vinger. Under Høgmo har det nesten vært fraværende. For å få brukt vingspillerne, gjelder det å få vinklet ballen inn i banen, før den vinkles ut igjen. Dersom et slikt oppspillsmønster ikke eksisterer/fungerer, blir det straks mye vanskeligere å bruke vingene.

Hvilken spillestil har Rosenborg?!

Jeg syns Tor Erik summerer problemstillingen ganske så fint opp her:

Quote:
I forhold til hvordan vi har spilt så langt i serien, er det kanskje tidlig å si enda om fraværet av velorganisert angrepsspill er et resultat av kluss i maskineriet eller Høgmos spillefilosofi/trenerferdigheter.

Thomas eller Åsmund, kunne disse momentene vært noe å ta opp neste gang anledningen byr seg?
Fiske-Bjarne
Junior

PostPosted: 06.05.2006 12:32    Post subject: Reply with quote

Man må ikke legge for mye press på et allerede så psykisk presset lag som det Rosenborg er. Dette er trolig grunnen til de nederlagene vi har hatt de siste kampene. Vi spiller for lett, vi duellerer ikke hardt nok i duellene, fordi vi er overbevist om at uansett kommer vi til å vinne kampen. Per Mathias Høgmo må ta et tak i dette, og rette på dette, slik at vi kommer i den storformen vi var før seriestart, og holder oss der. Så.. Hvis vi senker skuldrene, og tar i alt vi makter uansett situasjon, vil dette gå den riktige veien:D
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 06.05.2006 13:34    Post subject: Reply with quote

Ståle inn på laget imorra. Var veldig vrient å se noen klare indikasjoner på hvordan laget blir i angrepsrekka. var kun den bakre firern og Solli han drilla veldig. De fremste leddene ble det rullert veldig på, og dermed vrient å tolke. At Daniel er med igjen gjør det jo enda mer vrient. Men i g med at han ble testet under mye av øktas første halvdel, tror jeg man heller lar han være en slags joker.

At Storflor får sjansen tror jeg er ganske sannsynlig da han og Stensaas har vist gode relasjoner før. Helstad\Essidiri er jeg dog litt usikker på, men tror man havner på Helstad da man ser d som viktg å ha en potensiell storscorer på topp som med Iversen. Men ikke lett å tyde noe bestemt ut i fra i dag som sagt av de 3 der fremme. At det blir 4-3-3 er det ikke noe tvil om denne ganger hvertfall, tror jeg.... Wink

http://www.rbkweb.no/vis/4424
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 06.05.2006 14:42    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e55678.ece
Lagkaptein Vidar Riseth etterlyser mer fandenivoldskhet i RBK-laget!
- Skal jobbe livskiten av oss!

http://pub.tv2.no/nettavi...629657.ece
http://fotball.adressa.no...e55677.ece
Fillerister angrepsrekka!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
joakleis
Veteran

PostPosted: 06.05.2006 16:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er svært skeptisk til at vi skal vrake Micke til fordel for Ståle nå, selv om Micke kanskje får VM-billett. Ståle må holdes varm ja, men Micke har jo vært meget god for oss i sesongstarten, og jeg synes det blir helt feil å vrake en spiller som spiller bra, bare for å gi en annen matchtrening "i tilfelle" svensken reiser til Tyskland. Ståle får matchtrening på reservelaget og får trent samhandling på trening. Dessuten skal Ståle kjenne sine lagkamerater så godt at han ikke skal trenge tid på å "komme inn i det".

Derfor synes jeg det blir helt feil å vrake en spiller som faktisk har vært ganske god i sesongstarten.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 06.05.2006 16:18    Post subject: Reply with quote

Er ikke enig med deg i det joakleis!
Synes Høgmo gjør rett.
Dorsin er og har vært god for oss, men Stensaas er ikke en "så" mye dårligere. Så jeg synes det er greit at han spiller og at han får en hyggelig opplevelse ved å banke Sandefjord! Wink

Dessuten er det lenge siden jeg har sett ham på banen så det vil være et hyggelig gjensyn. Han har forøvrig scoret endel mål får B-laget, så kanskje vi ser et mål eller to fra "gamm'ern"! Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb