English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sesongkort 2025

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2025 22:13    Post subject: Sesongkort 2025 Reply with quote

Adressa i morra:

– I fjor hadde vi solgt fem tusen sesongkort på denne tida, mens vi nå er på omtrent 6000 solgte. Den generelle trenden er at vi har hatt ganske bra publikumstall de siste årene selv om antall sesongbilletter har gått ned. Flere og flere har heller kjøpt seg enkeltbilletter fremfor sesongkort. Derfor er det veldig artig å se denne økningen. Det tyder på god interesse for den kommende RBK-sesongen, sier Berdal.

Dermed er budsjettmålet godt innen rekkevidde, men Berdal sikter enda litt høyere.

– Vi har budsjettert med det vi solgte i fjor, altså i underkant av 7000, men salgsmålet er litt høyere. Vi håper å komme opp på 8000 sesongkort, sier han.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2025 22:47    Post subject: Reply with quote

Det syns jeg faktisk var litt overraskende lavt. Hadde forventa at vi hadde runda 7 000 nå. Og at vi lå i rute til 9-10 000 totalt.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 09.01.2025 13:35    Post subject: Reply with quote

Hva er jobben til publikumsansvarlig i RBK? Burde vært en enkel sak å få solgt 9-10 000 sesongkort.. Null markedsføring. Er så slapt! Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 09.01.2025 23:18    Post subject: Reply with quote

Saken nå også på nett: RBK har snudd negativ trend
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.03.2025 11:21    Post subject: Tilskuersnitt 2025 Reply with quote

Eliteserien opplever stor entusiasme før seriestart! Med 10 prosent økning og over 56.000 solgte sesongkort er det ingen tvil om at mange nå gleder seg til sesongen sparker i gang.

(...)

I Bergen har de for en god stund siden stoppet salget av sesongkort på 10.000 solgte billetter og opplever nå store ventelister med 6.000 personer på å få kjøpe sesongkort.

Les mer: Fotballfeber i Norge: Sesongkortsalget i Eliteserien skyter i været!
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 26.03.2025 12:08    Post subject: Reply with quote

Noen som vet antallet solgte sesongkort? RBK

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
JBH
Senior

PostPosted: 26.03.2025 15:04    Post subject: Reply with quote

Duncan wrote:
Hva er jobben til publikumsansvarlig i RBK? Burde vært en enkel sak å få solgt 9-10 000 sesongkort.. Null markedsføring. Er så slapt! Rolling Eyes

Jeg har jobbet med salg i over 40 år , men jeg har aldri sett en slappere markedsføring av billetter og sesongkort, enn hva de som er publikumsansvarlige for RBK, gjør. Det skjer absolutt ingen ting !! Er det i hele tatt noen som jobber aktivt ut mot, ikke bare supporterene , men den vanlige mann i gata , og spesielt ute i distriktene ? Det virker som de som jobber som publikumsansvarlig, går i dvale når sesongen er over.
Nå en halvannen uke før første hjemmekamp , ser de at de ikke klarer salgsbudsjettne sine , og får litt panikk . Så de går ut med tilbudskampanje, og tilbyr 10% rabatt. Det er for seint !
Med den store publikumsinteressen for Rosenborg, og den positiviteten og entusiasmen som har bredd seg blant supporterne etter fjorårets resultater , burde det være relativt enkelt å nå 10 tusen solgte sesongkort kort i Trondheim også..
jojojo
Senior

PostPosted: 26.03.2025 15:12    Post subject: Reply with quote

Man burde jo kunne ta noen turneer på ulike kjøpesentre etc, med spillere som kan gi autografer og bilder og et enkelt utsalg for sesongkort, med hjelp til å kjøpe digitalt og kortutskriver for fysiske kort med på lasset. I Trondheim, på Orkjanger, Melhus, Stjørdal, Levanger, Steinkjer... Jeg tror 1. at det hadde gitt et visst salg og 2. at det hadde styrket Rosenborg som et fellstrøndersk prosjekt som "mannen i gata" assosierer seg med. Det trenger ikke være så jævlig vanskelig . kaffe vaffel og mulighet for en prat med rosenborgere hadde nok hjulpet mye. Jeg ser ingen forsøk på slike stunt annet en en publikumsdag på Lerkendal før sesongstart. For slapt!
2mas
Sjef

PostPosted: 09.04.2025 17:45    Post subject: Reply with quote

7000 solgte
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2025 19:20    Post subject: Reply with quote

Skuffende når det var like under 7 000 i fjor. Syns vi er 1500-2000 bak det man kunne ha forventet.

Man kan kanskje håpe at et utsolgt Lerkendal mot Molde, samt gode resultater, gjør at noen får fomo og kjøper sesongkort for resten av sesongen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.04.2025 09:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har jo gått på en smell og står uten "sesongkort", skulle gjerne kjøpt men er utsolgt på ØØ. Noen som vet om det er vanlig at flere sesongkort blir gjort tilgjengelig i løpet av året, eller er det tomt for året når det er tomt?
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 10.04.2025 10:46    Post subject: Reply with quote

Prøv å send på de en mail og spørr pent om de kan åpne ditt sesongkort igjen.
Henri
Legende

PostPosted: 10.04.2025 11:06    Post subject: Reply with quote

Jøss, så du vil fortsatt stå sammen med "kreftsvulsten" på ØØ, altså?
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 10.04.2025 15:43    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke egentlig utsolgt, problemet er vel at Moldekampen er utsolgt, så de kan ikke selge deg et sesongkort nå siden alle billettene på ØØ til den kampen er solgt?

Du kan sikkert få kjøpt et som ikke trer i kraft før etter den kampen eller noe. Vet ikke hvordan de pleier løse det.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.04.2025 22:38    Post subject: Reply with quote

Sikker? Jeg tror man satte stopper før salget mot Molde begynte.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.04.2025 08:39    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Jøss, så du vil fortsatt stå sammen med "kreftsvulsten" på ØØ, altså?

Haha, tror ikke jeg har noen gang har brukt det ordet men om jeg har gjort det har det vært trolling i så fall.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.04.2025 08:39    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Prøv å send på de en mail og spørr pent om de kan åpne ditt sesongkort igjen.

Prøver Tommel'n opp! Dette skjedde jo da fordi jeg ble flyttet fra danske bank til nordea og glemte å gjøre endringer på abbonementet her. Fikk ingen advarsel om at det ble terminert.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.04.2025 08:57    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Haha, tror ikke jeg har noen gang har brukt det ordet men om jeg har gjort det har det vært trolling i så fall.

Ja, trolling er noe du kan. Du har til og med brukt det ordet flere ganger, tatt til orde for å stenge ØØ og omtalt de på ØØ som falske supportere.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.04.2025 10:52    Post subject: Reply with quote

Hehe, passet grundig påskrevet der ja. Du har bedre hukommelse enn meg. Lot nok trollingen ta litt overhånd i et forsøk på å matche trollingen fra enkelte på øvre øst irl. Må nesten beklage det. Bare nesten da.

Men viktig å påpeke at dette da altså i tillegg til å være trolling er omtale av en liten gruppe folk som bevisst saboterer Rosenborg som klubb og kampene vi spiller, ikke alle på øvre øst.

Og for å svare på spørsmålet ditt: Ja jeg vil det. Men håper vi slipper slike katastrofale hendelser som i fjor flere ganger. Da vil det nok ikke være mulig for meg å fortsette å identifisere meg som en ØØ-supporter. Det blir for vanskelig å forsvare overfor venner og familie, når de spør meg om jeg var en av de som kastet ting på banen og fikk stoppet kampen og de måtte trøste en gråtende 8-åring som hadde gledet seg i flere uker på å bli med på kamp.

Last edited by Hedning on 11.04.2025 11:29; edited 1 time in total
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 11.04.2025 11:00    Post subject: Reply with quote

Sesongkort henger positivt sammen med tilskuersnitt, men det er ikke nødvendigvis en ulempe å selge få sesongkort. Presterer og spiller laget bra så vil mange løse enkeltbilletter og dette gir større inntjening for klubben.

Vi får en litt rar periode etter påske, med tre hjemmekamper på rappen etter VIF borte. Kan virke mettende på enkelte, men om laget får en bra flyt poengmessig så bør det bli gode tilskuertall. Ser jo hvertfall lovende ut mot Molde - 15 k solgt nå!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb